![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Ik gebruik het woord "Allochtoon" ook NOOIT meer ! | |||
Uitstekend initiatief! |
![]() ![]() ![]() |
16 | 18,39% |
Ben je gek! Ik schrijf wat ik wil. |
![]() ![]() ![]() |
71 | 81,61% |
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Zac : 20 september 2012 om 15:19. Reden: Toevoeging |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom houden mensen een dubbele nationaliteit.... ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() Om van verschillende walletjes te kunnen eten.
Omdat men geen afstand kan doen van de heimweenationaliteit. Binnenkort brengt De Morgen info en statistiekjes over de begrafenisgewoonten van de "Belgen". "Belgen laten zich massaal in Marokko en Turkije begraven" ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Burger
|
![]() De waarheid verzuipt weer eens in de politieke correctheid, maar het is en blijft de waarheid.
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered!" Laatst gewijzigd door Mr.White : 20 september 2012 om 15:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() Dat zijn geen labels: dat is gewoon een woord om een begrip te benoemen. Waarom komt De Morgen dan niet met een vervangwoord dat niet zo 'moeilijk' ligt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die mensen hebben een dubbele nationaliteit omdat het hen goed uitkomt, en voor de rest zijn ze in de eerste plaats Turk, daar zijn ze trots op. Dat ze Belg zijn, daar is niemand trots op, en dat duurt maar net even lang als dat het hen goed uitkomt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Robrecht de Fries : 20 september 2012 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de wereld blijft draaien en zo, lezen en bespreken mijn leerlingen van de 5e klas volgende week samen met mij de hier bediscussieerde tekst uit De Morgen. Ze hebben de tekst al gekregen, zodat ze de lessen kunnen voorbereiden.
De grote meerderheid van die leerlingen heeft de Belgische nationaliteit, maar er is er echt geen één bij wiens grootouders "Belg" waren. Ik ben benieuwd naar hun commentaren en reacties. PS: ik had er tot voor kort geen bezwaar tegen hen 'allochtoon' te noemen, omdat dat woord wat mij betreft géén negatieve lading had. Ik beloof dat ik erover na zal denken of ik dat woord voortaan nog zal gebruiken als familieleden of vrienden of andere gesprekspartners van mij willen weten 'hoe het met mijn leerlingen zit'. Ik heb echter nog een vraag: aangezien "seksisme" óók een ernstig maatschappelijk probleem is, mag ik het dan voortaan nog over 'meisjes'/'vrouwen' en 'jongens'/'mannen' hebben? En wat vang ik aan met 'hij' en 'zij'? Dienen die woorden niet eveneens te worden geschrapt? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ach, laat ons toch gewoon zeggen waar het op staat: jullie willen gewoon een woord waarmee je de nakomelingen van 'gekleurde' immigranten kan aanduiden, maar dat niet de nakomelingen van blanke migranten omvat, zonder een woord te gebruiken dat uitdrukkelijk naar hun huidskleur verwijst. Maar dat gij aan zo'n woord behoefte hebt betekent niet dat iedereen daar behoefte aan heeft. Laatst gewijzigd door Geert C : 20 september 2012 om 16:21. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Daarnaast: als zes op de tien Turkse en Marokkaanse jongvolwassenen hun partner in het thuisland zoeken, dan heeft dat weinig te maken met toevallige vakantieliefdes, maar alles met het blijven vasthouden aan de oorspronkelijke cultuur. Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 20 september 2012 om 16:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ervoor kiezen een woord niet te gebruiken onderbrengen in de categorie 'censuur', daarentegen, ja, dat is wel dom of op zijn minst een eenmalige intellectuele blunder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je nu bijvoorbeeld in Marokko op vakantie gaat, dan ben je daar geen allochtoon, maar een mede-Marokkaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Eerst en vooral schrap ik De Morgen, trouwens ik koop geen kranten meer in papieren versie en ik heb die uiterst linkse krant nog nooit gekocht. . Nu doe ik een vraag, teneinde in een tekst klaar en duidelijk te laten uitkomen of het om een autochtoon of een allochtoon gaat, want in crapuleuze of criminele zaken vind ik dit nog steeds belangrijk, hoe men die persoon gaat noemen. Ik doe beroep op uw spitsvondigheid, hier enkele indeeën:1) Belg van Marokkaanse, Afgaanse, Albanese, origine noem maar op (zo'n 130 mogelijkheden): 2) Europese migrant 3) voor sommige "allochtonen" toch - Ingevoerd crapuul 4) Gelukzoekers 5) Profiteurs 6) "Jongeren" laat uw inspiratie werken en De Morgen kan dan misschien gretig gebruik maken van één of ander idee of moeten wij dan toch allemaal over dezelfde kam gescheerd worden?
Vervolg: gekopieerd uit Clint: http://www.clint.be/actua/sire-er-zi...lochtonen-meer
"The term "moderate islam" is ugly and offensive; there is no moderate islam; islam is islam". PM Erdogan, Turkey "Religion is the opium of the people". Karl Marx Laatst gewijzigd door Sundancer : 20 september 2012 om 17:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() Zoals de stemming......Ik zeg, en schrijf wat "IK " wil !!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand is allochtoon als ofwel hij/zijzelf ofwel één of beide ouders niet in dit land geboren zijn.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand met twee paspoorten is dan een Vlaamse Turk, een Belgische Turk of een Turkse Belg.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |