Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Ik gebruik het woord "Allochtoon" ook NOOIT meer !
Uitstekend initiatief! 16 18,39%
Ben je gek! Ik schrijf wat ik wil. 71 81,61%
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2012, 00:07   #161
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ariadne Bekijk bericht
Euh, links te noemen publicatie? De Morgen? Al eens gelezen de laatste tien jaar? Ooit las ik -naast andere kranten- hoofdzakelijk de Morgen omdat het een krant was die toch teken gaf van enige sociale bewogenheid (links dus). Ondertussen is er enkel nog een verschil in stijl en vormgeving.
Welk links geeft een teken van sociale bewogenheid? Economisch of politiek links? Of misschien kaviaar-, salon- of nepcommunistisch links?
Robrecht de Fries is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 00:29   #162
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Today Bekijk bericht
Je weet wel, de hier geboren allochtonen die luid en fier met de Turkse vlag staan zwaaien wanneer België tegen Turkije speelt.
Ah is dat een probleem? Ik supporter ook altijd voor de ploeg waar de rooi duvels tegen spelen.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 00:30   #163
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

De Morgen is geenszins een linkse krant hoor. Of er moet sinds kort weer een kritische stem tegen koning en kapitaal in staan?
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 01:00   #164
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Hij is niet verdwenen hoor, staat netjes boven je, die 'kasumi'.
Toch straf dat gij dat direkt ziet. Ik denk dat ge gelijk hebt.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 05:23   #165
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ach, laat ons toch gewoon zeggen waar het op staat: jullie willen gewoon een woord waarmee je de nakomelingen van 'gekleurde' immigranten kan aanduiden, maar dat niet de nakomelingen van blanke migranten omvat, zonder een woord te gebruiken dat uitdrukkelijk naar hun huidskleur verwijst. Maar dat gij aan zo'n woord behoefte hebt betekent niet dat iedereen daar behoefte aan heeft.
Denk je dat het iets met huidskleur te maken heeft ?

Komaan, in bijna 95% van de gevallen bedoelt men daar gewoon moslims mee.
Oud 21 september 2012, 05:43   #166
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dubbele waarheid:
ze gedroegen zich als gasten;
ze arbeidden.

Nu ...

.
We moeten de mijnen terug openen
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 06:27   #167
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
We moeten de mijnen terug openen
Gezien de prijzen van stookolie, gas en electriciteit zou dat idd wel handig zijn...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 06:57   #168
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Toen die nieuwe tv zender Life aankondigde dat er een gehoofddoekte lezeres als nieuwsanker zou optreden was dit groot nieuws.
Deze zender heeft het middel gevonden in één enkele klap naambekendheid te verwerven.
Dat was de enige bedoeling.

De verkoopscijfers van De Morgen zijn dramatisch ingezakt. Er wordt zelfs beweerd dat ze naar buiten toe de cijfers vervalsen.

DM heeft nu hetzelfde gedaan als Life tv.
Dat was de enige bedoeling.

Het kan de openbare kanalen in dit land geen kloten meer schelen wat er gebeurt.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 07:27   #169
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

DM had misschien beter een campagne gevoerd in de zin van "onze kranten worden nu nog enkel door gehoofddoekte bedelers aan huis gebracht".

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 08:09   #170
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Iemand is allochtoon als ofwel hij/zijzelf ofwel één of beide ouders niet in dit land geboren zijn.
Dat is het nu juist. Voor mij is een allochtoon iemand die ofwel niet als Belg is geboren, ofwel in het buitenland is geboren. En ik kan bronnen vinden die mijn definitie staven, zoals jij dat ook kunt.

Trouwens, in de manier waarop het momenteel wordt gebruikt is uw definitie ook niet juist. "allochtoon" wordt vooral gebruikt voor "Noord-Afrikaan", "Turk", of nog liever "Moslim". Op geen enkel moment wordt er gekeken naar de nationaliteit van de ouders: Mohamed is gewoon een allochtoon omdat hij Mohamed noemt, zelfs al zou het gaan om Mohamed Vampieperzele. En Jan El Mohamed is ook een allochtoon.
Oud 21 september 2012, 08:15   #171
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat is het nu juist. Voor mij is een allochtoon iemand die ofwel niet als Belg is geboren, ofwel in het buitenland is geboren. En ik kan bronnen vinden die mijn definitie staven, zoals jij dat ook kunt.

Trouwens, in de manier waarop het momenteel wordt gebruikt is uw definitie ook niet juist. "allochtoon" wordt vooral gebruikt voor "Noord-Afrikaan", "Turk", of nog liever "Moslim". Op geen enkel moment wordt er gekeken naar de nationaliteit van de ouders: Mohamed is gewoon een allochtoon omdat hij Mohamed noemt, zelfs al zou het gaan om Mohamed Vampieperzele. En Jan El Mohamed is ook een allochtoon.
Ik denk dat jij het vooral over allahtonen hebt?

Bij mijn weten is Karim van Overmeire helemaal geen allochtoon.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 08:16   #172
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Klopt , maar er zijn geen moslims die zich openbaar en masaal verzetten tegen de oproerkraaiers .
Moet dat?
Is een Moslim dan verantwoordelijk voor wat andere Moslims uitsteken?

Citaat:
ze zijn allemaal op hunne teen getrapt als je iets zegt , schrijft , tekend of verfilmt over een geboren sterveling die zij de exuberatie nonensen "Profeet "op kleven
U kent dus alle Moslims persoonlijk?
Trouwens, in zoverre zij dit geweldloos en volgens de geldende regels doen, hebben Moslims in dit land het recht om te protesteren.
Oud 21 september 2012, 08:21   #173
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Laten we het woord "allochtoon" gewoon vervangen door het vroegere "makak" veel duidelijker wie er bedoeld wordt
Oud 21 september 2012, 08:21   #174
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:

Pure kinderlijke redenering. Ik ga dagelijks met mensen om wiens ouders of grootouders uit een vreemd land kwamen. De meesten van hen zijn zo goed ingeburgerd dat er geen haar op mijn hoofd aan denkt om ze als allochtoon te bestempelen, ook al hebben velen nog een bruinere huidskleur. Toch zijn er anderen die dezelfde herkomst hebben die ik wel als allochtoon zou kunnen bestempelen omdat ze zich niet als een Vlaming gedragen of willen gedragen. Ze willen per sé hun cultuur behouden en niet integreren in de maatschappij waarin ze al van in de wieg zijn terechtgekomen. ze willen zich zelfs in sommige gevallen niet onderwerpen aan de wetten die hier democratisch gestemd zijn. Die mensen mogen van mij gerust allochtoon blijven genoemd worden omdat zij zelf ervoor gekozen hebben allochtoon te blijven. En dat laatste geldt voor gelijk wie, vanwaar hij/zij of zijn voorouders ook afkomstig is.

Laatst gewijzigd door Robrecht de Fries : 21 september 2012 om 08:25.
Oud 21 september 2012, 08:23   #175
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik denk dat jij het vooral over allahtonen hebt?
Allahtonen is niet echt een Nederlandstalig woord, hé...

Citaat:
Bij mijn weten is Karim van Overmeire helemaal geen allochtoon.
Geen flauw idee, ik ken zijn ouders niet.
Oud 21 september 2012, 08:23   #176
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet dat?
Is een Moslim dan verantwoordelijk voor wat andere Moslims uitsteken?
In het algemeen natuurlijk niet, maar waar het een expliciete uiting van "moslim-zijn" is, die zeer negatief overkomt, is het bijzonder onintelligent om dan die ene negatieve uiting als enige imago van het "moslim-zijn" laten te bestaan. Maw, je moet nadien dan niet verwonderd zijn dat aan "moslim-zijn" een eenzijdig negatief beeld wordt geassocieerd, he. En de volgende keer dat je voor je "moslim-zijn" gaat opkomen, je nogal koeltjes onthaald gaat worden.

Dus nee, een moslim is in 't algemeen niet verantwoordelijk voor wat een andere moslim uitspookt. Maar als een moslim nadien "als moslim" iets wil bekomen, heeft hij wel de nalatigheid begaan om enkel door andere moslims een negatief beeld van dat moslim-zijn laten op te hangen. Wil je dat de mensen een totaal-beeld krijgen van moslim-zijn, dan doe je er beter aan om je mond open te trekken als sommigen van dat beeld een heel slechte indruk geven.

Oftewel te aanvaarden dat moslim-zijn een slecht beeld heeft, en zich dus niet OMWILLE VAN ZIJN MOSLIM-ZIJN dingen willen te bekomen zoals speciale behandeling van uw kinderen op de schoolkantine of dergelijke he.

Als je als "woordvoerder" van de moslim gemeenschap je maar wat van krommen aas hebt gelaten, dan moet je niet verwonderd zijn dat je nadien als "moslim gesprek partner" daar de gevolgen moet van dragen, ttz, dat men je associeert met de herrieschoppers.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 september 2012 om 08:28.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 08:25   #177
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht de Fries Bekijk bericht
Pure kinderlijke redenering. Ik ga dagelijks met mensen om wiens ouders of grootouders uit een vreemd land kwamen. De meesten van hen zijn zo goed ingeburgerd dat er geen haar op mijn hoofd aan denkt om ze als allochtoon te bestempelen, ook al hebben velen nog een bruinere huidskleur. Toch zijn er anderen die dezelfde herkomst hebben die ik wel als allochtoon zou kunnen bestempelen omdat ze zich niet als een Vlaming gedragen of willen gedragen. Ze willen per sé hun cultuur behouden en niet integreren in de maatschappij waarin ze al van in de wieg zijn terechtgekomen. ze willen zich zelfs in sommige gevallen niet onderwerpen aan de wetten die hier democratisch gestemd zijn. Die mensen mogen van mij gerust allochtoon blijven genoemd worden omdat zij zelf ervoor gekozen hebben allochtoon te blijven. En dat laatste geldt voor gelijk wie, vanwaar hij/zij of zijn voorouders ook afkomstig is.
Vergeet de Franstaligen uit de Rand niet als allochtonen te bestempelen, hè.
Oud 21 september 2012, 08:26   #178
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In het algemeen natuurlijk niet, maar waar het een expliciete uiting van "moslim-zijn" is, die zeer negatief overkomt, is het bijzonder onintelligent om dan die ene negatieve uiting als enige imago van het "moslim-zijn" laten te bestaan. Maw, je moet nadien dan niet verwonderd zijn dat aan "moslim-zijn" een eenzijdig negatief beeld wordt geassocieerd, he. En de volgende keer dat je voor je "moslim-zijn" gaat opkomen, je nogal koeltjes onthaald gaat worden.

Dus nee, een moslim is in 't algemeen niet verantwoordelijk voor wat een andere moslim uitspookt. Maar als een moslim nadien "als moslim" iets wil bekomen, heeft hij wel de nalatigheid begaan om enkel door andere moslims een negatief beeld van dat moslim-zijn laten op te hangen. Wil je dat de mensen een totaal-beeld krijgen van moslim-zijn, dan doe je er beter aan om je mond open te trekken als sommigen van dat beeld een heel slechte indruk geven.

Oftewel te aanvaarden dat moslim-zijn een slecht beeld heeft, en zich dus niet OMWILLE VAN ZIJN MOSLIM-ZIJN dingen willen te bekomen zoals speciale behandeling van uw kinderen op de schoolkantine of dergelijke he.
je hele discours doet me denken aan hoe de Franstalige pers over de Vlamingen spreken. Voor hun zijn alle Vlamingen verantwoordelijk voor wat een klein groepje Vlaams-nationalisten doen.

moet ik me elke dag bewijzen tov Franstaligen dat ik geen racist ben, geen neo-nazi, enkel en alleen omdat ik Vlaming ben?

ik vind van niet, jij?
Oud 21 september 2012, 08:30   #179
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Vergeet de Franstaligen uit de Rand niet als allochtonen te bestempelen, hè.
Wel in feite zijn zij daar een exponent van. Goed opgemerkt. U ziet het: we hebben niets tegen Noord-Afrikanen, moslims of wat dan ook. We hebben iets tegen mensen die allochtoon willen blijven, de Franstaligen in de Rand incluis.
Oud 21 september 2012, 08:34   #180
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
je hele discours doet me denken aan hoe de Franstalige pers over de Vlamingen spreken. Voor hun zijn alle Vlamingen verantwoordelijk voor wat een klein groepje Vlaams-nationalisten doen.

moet ik me elke dag bewijzen tov Franstaligen dat ik geen racist ben, geen neo-nazi, enkel en alleen omdat ik Vlaming ben?

ik vind van niet, jij?
Dat hangt ervan af of je iets wil bekomen omwille van je "Vlaming-zijn" en of er inderdaad voldoende stemmen zijn opgegaan vanuit de "normale Vlaming" gemeenschap om zich te distancieren van illegale acties en rellen die een klein groepje vlaams-nationalisten zou veroorzaakt hebben.
Dat geen enkele "Vlaamse vertegenwoordiger" het ooit duidelijk zou gemaakt hebben dat die denkbeeldige rellen niet kunnen.

Is dat zo ? Zijn er ooit rellen geweest door Vlaams nationalisten die nooit "teruggefloten" zijn, of waar andere Vlamingen zich publiekelijk van distancieerden ?

(het is trouwens een van de redenen waarom de vroegere bruinbroekerij van een zekere Vlaamse kant bijzonder bijzonder negatief weegt op de Vlaamse zaak he)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be