Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2012, 10:50   #381
the way you think
Lokaal Raadslid

the way you think's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In deze is het trouwens belangrijk op te merken dat enkel de sharia de moslims niet zal leiden tot het paradijs. De enige manier om dat te doen is door Taqwa (schrik van allah), niet omdat het wordt opgelegd.
Als de staat verbied wat slecht is en gebied wat goed is dan zal het voor een samenleving makkelijker zijn om de juiste handelingen te ondernemen en weg te blijven van wat God verboden heeft gemaakt. Dat verbod zal met zware sancties worden bestraft dat de mens door middel van zijn rationale keuze- theorie liever weg blijft van dat vergrijp, dan dat men de straf moet ondergaan.

Taqwa (Godsvrucht) en Goed gedag (Ahlaq) behoren tot de individuele verplichtingen zelf. Ik kan niet opmaken hoeveel Godsvrucht jij of wie dan ook heeft. God is de enige die dit kan op maken op de dag der weegschaal.

Daarnaast zijn verschillende handelingen van primaire regels inhoudende geboden, verboden, toegestaan, aangeraden en afgeraden. Daarnaast speelt de intentie een belangrijke rol bij het verrichten van een handeling.

Als iemand de intentie had om een handeling volgens de verordening van God te verrichten, maar tijdens de handeling heeft men zichzelf onrecht aangedaan, zoals in de voorbeeld die jij noemt dan is God Barmhartig de meest vergevensgezinde.

133. Wedijvert met elkaar in het vragen om vergiffenis van uw Heer en om het paradijs, welks uitgestrektheid de hemelen en de aarde is, bereid voor de godvrezenden, 134. Zij, die in voorspoed en in tegenspoed wel doen en zij, die toorn onderdrukken en mensen vergeven; Allah heeft hen die goed doen, lief. 135. En zij, die wanneer zij een slechte daad begaan of zichzelf onrecht aandoen Allah gedenken en om vergiffenis vragen voor hun zonden – wie kan deze zonden vergeven buiten Allah? – en niet volharden in hun (slechte) daden tegen beter weten in, 136. Dezen zijn het, wier loon vergiffenis is van hun Heer; in tuinen waar doorheen rivieren stromen zullen zij vertoeven; hoe goed is het loon van degenen die werken. 137. Voorzeker, vóór u zijn verschillende volkeren voorbijgegaan, reist daarom over de aarde en ziet, hoe het einde was van degenen, die loochenden. 138. Dit is een duidelijke verklaring voor de mensen, een leiding en vermaning voor de godvrezenden. (De edele koran, vers: Het huis van Imraan).

Wanneer de mens reageert op zijn behoeften en instincten volgens de geboden en verboden van God, dan verricht men goede handelingen en gaat men voort op het pad van verhevenheid.

Met vriendelijke groet.

Laatst gewijzigd door the way you think : 20 september 2012 om 10:55.
the way you think is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 17:34   #382
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Als de staat verbied wat slecht is en gebied wat goed is dan zal het voor een samenleving makkelijker zijn om de juiste handelingen te ondernemen en weg te blijven van wat God verboden heeft gemaakt. Dat verbod zal met zware sancties worden bestraft dat de mens door middel van zijn rationale keuze- theorie liever weg blijft van dat vergrijp, dan dat men de straf moet ondergaan.
Volgens mij spreekt u uw eigen betoog tegen.

Als u het de samenleving 'makkelijker maakt' om de juiste beslissingen te nemen om een andere reden dan angst voor allah (door hen zware sancties boven het hoofd te hangen), dan leidt u hen net weg van het pad van allah, namelijk dat zij de juiste beslissingen enkel mogen nemen uit angst voor allah.

Iemand het 'makkelijker maken' door te dreigen met een andere straf dan deze uitgevoerd door allah, druist in tegen de islam.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 17:57   #383
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik heb gezegd als de Kapitalistische landen niets goeds zagen in de Arabische wereld dan hadden zij daar niets te zoeken. Anarchie, moord, genocide en kolonialisme is enkel wat zij als voetsporen hebben achterlaten.
Wat wilt u eigenlijk zeggen?
1. Dat de 'kapitalistische landen' iets goeds zagen in 'de Arabische wereld'? Zo ja, wat dan wel?
2. U zegt dat de koloniale machten in 'de Arabische wereld' anarchie, moord en genocide hebben achtergelaten. Zijn er dan geen verdragen gesloten over grenzen en het bestuur van volken met het oog op hun welzijn?

Citaat:
De Sharia zal de moslims leiden tot het paradijs. Het zal gebieden en verbieden wat God in de koran heeft verklaard. (1) Nu leven wij in een mix van verschillende ideeën en is niet meer duidelijk wat wel en niet islamitisch is. Daarnaast dient de khilafa als bescherm middel voor de moslims. (2) De moslims worden momenteel wereldwijd overal bespuugt, vermoord, uitgebuit door de kapitalisten. (3) Daarnaast [b]gaat de Khilafa de armen redden in Afrika en Azië. Dit is een missie die iedereen met een open hart zou moeten steunen.
Moeiteloos rijgt u drie grote thema's aan elkaar.
Als (1) waar is dan is (2) onwaar, want als de ware islam niet bestaat dan bestaat de moslim ook niet, ofwel Allah vindt dat zijn mislukte moslims niet beter verdienen dan bespot en veracht te worden. Het valt mij overigens op dat 'de Arabische wereld' voor u inderdaad synoniem is met 'moslims'.
Uw voornemen (3) zou mooi zijn want de Arabieren / islamieten hebben Afrika beroofd en in slavernij gebracht. Ze hebben dus nog een schuld in te lossen.

Citaat:
De Arabische landen zijn nog erger dan ongelovige landen. Er bestaat geen gelovige land omdat de verordening van God nergens is geïmplementeerd. De dictators die aangesteld zijn door de kapitalisten hebben hun eigen beleid bepaalt. Iedereen die het niet eens is met hun wordt vermoord, opgepakt en nooit meer terug gezien. Kijk naar de dictators van Irak, Syrië, Iran etc. Het maakt dus niet uit waar je leeft het is overal land van ongeloof.
Ik vroeg niet waar u het prettigste kunt leven maar waarom u niet vertrekt naar een land waar de Khilafa volgens u binnenkort zal beginnen; dus naar een Arabisch land. Ik begrijp hieruit dat u helemaal niet zo zeker bent van de komst van de Khilafa.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 18:18   #384
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Volgens mij spreekt u uw eigen betoog tegen.

Als u het de samenleving 'makkelijker maakt' om de juiste beslissingen te nemen om een andere reden dan angst voor allah (door hen zware sancties boven het hoofd te hangen), dan leidt u hen net weg van het pad van allah, namelijk dat zij de juiste beslissingen enkel mogen nemen uit angst voor allah.

Iemand het 'makkelijker maken' door te dreigen met een andere straf dan deze uitgevoerd door allah, druist in tegen de islam.
Moslims moeten nu eenmaal dictatoriaal geregeerd worden. Dat wordt ze met paplepels koranverzen ingegeven. Het is een totalitaire godsdienst. Het is mooi dat @the way you think dat beseft en toegeeft. En daarbij past dan ook de eeuwige slachtoffer rol en het vergoelijken van 'wanhoopsdaden'. Het is psychologisch verklaarbaar dat iemand die wordt kort gehouden en afgezeken naar mogelijkheden zoekt om zich superieur te voelen en dat hij van tijd tot tijd ergens zijn gram moet halen.
Oud 20 september 2012, 21:15   #385
the way you think
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Klein Licht;Volgens mij spreekt u uw eigen betoog tegen.
Ik ben blij dat je zegt: 'volgens mij', want een mens kan vanuit een andere perspectief de situatie bekijken en voortvloeiend daaruit tot een andere conclusie komen. Prima.

Ik kan het eigenlijk niet beter formuleren dan de teksten te onderscheiden in twee formules en daarbij een concreet voorbeeld te geven.

De eerste formule heeft betrekking op algemene regels vanuit de koran die voor iedere burger algemeen verbindend zijn. Hieronder kan bijvoorbeeld worden verstaan het strafrecht. Een wens van God is een verbod op diefstal die met overtreding een sanctie tot gevolg heeft. Dit is de relatie tussen de burgers en het Islamitische rechtbank die de verordening van God door middel van rechtspraak probeert te handhaven. Dit zijn regels vanuit de bronnen van islam die direct (in het wereldse leven) met een straf gepaard gaan.

De tweede formule heeft betrekking op de individuele verplichtingen en kunnen enkel door het individu uitgevoerd worden. Bijvoorbeeld de keuze om wel of niet in de schepper te geloven of wel of niet alcohol te drinken. Dit is de relatie tussen God en de mens en de beloning of bestraffing die het individu heeft verdient voor de daden die hij op individuele manier heeft uitgeoefend. Dientengevolge zal men deze op de dag des oordeels te horen krijgen. De sancties voor deze handelingen bestaan niet in het wereldse leven.

Als de Islamitische staat alle verboden dingen verwijderd. Denk maar aan alcohol, rente, prostituees etcetera dan kunnen de mensen ook geen verboden handelingen meer verrichten, omdat de mogelijkheid daartoe wordt verwijderd. Alcohol wordt niet meer verkocht. Alle soorten renten en verzekeringen worden afgeschaft. En het goede (wat God aanspoort) dat wordt aan de mensen geïntroduceerd. Denk maar aan het gebed aan het geven van armenbelasting etc. Dit zorgt ervoor dat de mensen weer direct als indirect van haraam geleidt worden naar halal. Van het scheiden van materie en spirit naar het mixen van de materie en spirit.

Het is nu voor jou als mij belangrijk om te weten voor welke straffen kan ik in het wereldse leven bestraft worden en voor welke in het hiernamaals?Alle handelingen die betrekking hebben tussen de relatie tussen mensen alsmede organisaties kunnen in de eerste categorie worden gestopt. Blijf van ander mans spullen en leven af!! Licht elkaar niet op en pleeg geen overspel met elkaar. Dit zijn zaken die door de schepper zijn verboden en met een sanctie gekoppeld.

De relatie tussen jou en de schepper bevat de tweede categorie. Geloof in God en verdien het paradijs of geloof niet in god en verricht verboden handelingen die zullen jou leiden tot zonden en automatisch tot de Hel. Alcohol wordt in het openbaar verboden gemaakt. Maar jij kan rustig thuis achter de buis alcohol drinken, terwijl niemand dit ziet. Behalve God die kent het innerlijk van de mens. Dit is dus jou eigen beslissing. Daarnaast ken je elke jaar je uittocht maken naar het huis van ongeloof en daar je laten verleiden door alle verboden zaken. Deze daden die je verricht worden door God geteld en jij wordt hierdoor als individu gevormd.

Angst heeft hier niet zoveel mee te maken. Godsvrucht en goed gedrag is enkel tussen het individu en zijn schepper. Iemand die godsvruchtig lijkt kan een hypocriet zijn en andersom. God is de enige die hier een antwoord op kan geven op de dag des oordeel. De soeverein zal de godsvruchtige onderscheiden van de niet- godsvruchtige. De leugenaar van de niet- leugenaar enzovoort.

Hopende jou vraag hier duidelijk mee beantwoord te hebben.

Met vriendelijke groet.

Laatst gewijzigd door the way you think : 20 september 2012 om 21:26.
Oud 20 september 2012, 21:59   #386
the way you think
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
QUOTE=Piero;6334376Moslims moeten nu eenmaal dictatoriaal geregeerd worden.
Dictatuur en islam zijn elkaars tegenpolen. In de islam kennen wij de scheiding der machten. Zo zullen de individuen (Moestahiedien) zijn die de goddelijke oordelen zullen extraheren uit de goddelijke bronnen. De rechtbanken en rechters die deze oordelen zullen toepassen in het recht systeem. De Islamitische leider heeft niets te bepalen. Hij kan alleen kiezen welke islamitische regels van toepassing zijn om de eenheid te kunnen waarborgen. Deze regels kan hij niet verzinnen, maar moeten rechtstreeks komen van de bronnen van islam. Daarnaast functioneert hij als gezicht van het Islamitische rijk. De leider is niet soeverein en dient zoals alle andere burgers te gehoorzamen aan de echte soeverein, God. Daarnaast zijn er verschillende departementen binnen de Islamitische staat en zullen de geleerden toezicht uitoefenen op de manier hoe de leider zich gedraagt en hoe het recht wordt toegepast door de rechters. Deze geleerden vormen de hoogste orgaan en zijn zowel koran- wetenschappers als Hadith- wetenschappers.

Citaat:
Het is een totalitaire godsdienst.
Het kapitalisme is een totalitaire godsdienst die de mens slaaf maakt van de maatschappij. Waarvan de kenmerken; moord, genocide, verkrachting en plundering centraal staan. Deze ideologie heeft miljarden doden op haar geweten. Alle oorlogen komen van haar enkel om gewin en welvaart. Als er niets meer over is gaan ze anderen landen kolonialiseren en moorden zij haar bevolking uit om vervolgens het land te plunderen. Deze ideologie heeft zichzelf boven de wet gesteld en anderen ondergeschikt gemaakt aan zichzelf. Zij heeft het recht om atoomwapens te maken en landen te bedreigen om zich aan haar te onderwerpen. Ik heb het hier over Amerika en haar handlangers. De grootste totalitaire ideologie die de mens slaaf heeft gemaakt van haar.

Citaat:
Het is mooi dat @the way you think dat beseft en toegeeft.
Dit zijn jou woorden en zeker niet van mij. Islam heeft vrede en veiligheid gebracht. Vandaag de dag bekeren duizenden mensen zich tot deze vreedzame religie. Een religie dat oproept tot vrede en veiligheid en al het slechte verbied. Zo zegt Allah (swt) in de koran:

En Allah roept naar het tehuis van Vrede en leidt wie Hij wil naar het rechte pad. 10:25)

Als wij kijken naar de Arabische landen van vandaag dan worden zij gekenmerkt met kapitalisme en dictatuur. Dit is logisch, omdat die leiders ten tijden van de val van de islamitische staat in 1924 zijn aangesteld door het westen. Door de kapitalisten met doel economische en politieke samenwerking. Echter, was het om die landen te beroven van de rijkelijke grondstoffen dat het bevat en dat zij zich moeten onderwerpen aan haar.

Enkele Arabische landen wilde in 1973 een boycot uitvoeren op het leveren van olie in verband met de oorlog tegen Palestina. Amerika reageerden direct op het verklaren van oorlog.

http://en.wikipedia.org/wiki/1973_oil_crisis

Dit is de ware aard van het kapitalisme wat zelfs door niet moslims wordt bevestigd. Laat je niet schrikken door dit filmpje want zelfs de leger officieren bevestigen dit:

http://www.youtube.com/watch?v=FDjiGln 8 O 6 w

De bovenstaande link dient gekopieerd en geplakt te worden! Met de 4 letters en cijfers erachter aan elkaar geplakt. ik kan het niet aan elkaar plakken, omdat ik het bericht SHOCK!! krijg

Moge Allah (swt) de waarachtige onderscheiden van de leugenaar. Amen.

Vrede zij met jou.

Laatst gewijzigd door the way you think : 20 september 2012 om 22:13.
Oud 20 september 2012, 22:23   #387
the way you think
Lokaal Raadslid

Standaard

Jezus & Maria in de Koran:

http://www.youtube.com/watch?v=fduWy7okcUU

Jezus zeide tot hen: Hebt gij nooit gelezen in de Schriften: De steen, die de bouwlieden afgekeurd hadden, deze is tot een hoeksteen geworden; van de Here is dit geschied, en het is wonderlijk in onze ogen? Daarom, Ik zeg u, dat het Koninkrijk Gods van u zal weggenomen worden en het zal gegeven worden aan een volk, dat de vruchten daarvan opbrengt. En wie op deze steen valt, zal verpletterd worden, en op wie hij valt, die zal hij vermorzelen." (Mattheüs 21: 42-44)

Jezus de waarachtige zei:

"Ziedaar mijn dienaar, dien ik steun, mijn uitverkorene, in wien ik welgevallen heb! Ik heb mijn geest op hem gelegd; hij zal den natiën het recht afkondigen. Hij schreeuwt noch verheft zijn stem, hij doet zich op straat niet horen; het geknakte riet breekt hij niet, de kwijnende pit dooft hij niet uit; naar waarheid kondigt hij het recht af. Hij zal niet kwijnen of geknakt worden, totdat hij op aarde het recht vaststelt en verre streken naar zijn wet uitzien."(Deuteronomium 21 : 15-17)

Verheven zij God dat hij Mohamed (vzmh) als laatste boodschapper heeft gezonden aan de mensheid. Al deze eigenschappen komen toe aan Mohamed. Zelfs als we de methode der overlevering toepassen komen we tot conclusie dat Mohamed de boodschapper is van God.

Hoe erger je ook deze naam haat. Jaloezie en afgunst daar mag je lekker in stikken. Dit is mijn moraal van het verhaal

Vrede zij met jou.

Laatst gewijzigd door the way you think : 20 september 2012 om 22:25.
Oud 21 september 2012, 00:12   #388
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe erger je ook deze naam haat. Jaloezie en afgunst daar mag je lekker in stikken. Dit is mijn moraal van het verhaal

Vrede zij met jou.
Wat mij betreft, ik haat die naam niet en ik ben niet afgunstig op Arabieren. Wat is nou de echte oorzaak van uw frustraties? Dat u belasting moet betalen aan de dhimmi's en dat de dhimmi's geen jizya betalen aan de kalief?
Oud 21 september 2012, 22:53   #389
the way you think
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Wat is nou de echte oorzaak van uw frustraties?
Ik ben niet gefrustreerd. Ik ben verdrietig als ik zie hoe het kapitalisme de wereld in zijn greep heeft en hoe machteloos de mensen zijn. Hoe zij de mensen bedriegen, als slaaf gebruiken van het systeem en dat de burgers zonder enige besef meedoen aan dit systeem. Dit systeem heeft ervoor gezorgd dat religie van het leven is gescheiden. Dat mensen zich alleen zorgen hoeven te maken om materie. Het kapitalisme heeft ervoor gezorgd dat het Christendom en Jodendom in de wereld is vergaan en hun doel is om ook Islam kapot te maken en slaaf te maken van dit systeem. Haar propaganda is tegen islam en de moslims enkel, omdat zij Islam zien als een gevaar van haar ideologie. De moslims zullen nooit de spirit met de materie scheiden, dit is tegen haar beleid. De Islam kan niemand breken, echter de moslims zijn slachtoffer geworden van het kapitalisme. Zij zijn het doelwit geworden van dit systeem. Jij doet aan de propaganda mee zonder enige besef en realisatie van wat je steunt. Je kent het moraal van de koran niet en je doet er alles aan om de islam en de moslims in een zwart dag licht te plaatsen. Dit is hoogmoedigheid, onwetendheid, afgunst en minachting.

Laatst gewijzigd door the way you think : 21 september 2012 om 23:14.
Oud 21 september 2012, 22:57   #390
the way you think
Lokaal Raadslid

Standaard

Deze man verdient alle respect

http://www.youtube.com/watch?v=3sdVO...feature=relmfu

Moge God deze man leiden naar het paradijs, Insallah.
Oud 21 september 2012, 23:26   #391
the way you think
Lokaal Raadslid

Standaard

Islam richt zich tot het grootste probleem en biedt de oplossing die overeenstemt met de menselijke aard, die het verstand overtuigt en het hart vult met rust. In islam is de verstandelijke erkenning van deze oplossing een voorwaarde voor het omhelzen ervan. Islam is gebouwd op een basis, het basisidee, die stelt dat achter de mens, het leven en het universum een schepper schuilgaat, die deze allen geschapen heeft. Deze schepper is God, Hij heeft alles vanuit niets geschapen (Adam). Zijn bestaan is vereist en Hij is niet geschapen- anders kan Hij niet de schepper zijn. Het feit dat Hij de schepper is, maakt het noodzakelijk dat Hij niet geschapen is en dat zijn bestaan vereist is. Immers, alles is van Hem afhankelijk terwijl Hij van niets afhankelijk is.

Dat alles een schepper moet hebben is daar al wat het verstand kan bevatten de materie begrensd, zwak, imperfect en afhankelijk van iets buiten zichzelf. In het licht van het feit dat ze geschapen zijn is dit begrijpelijk en het is een verder bewijs dat ze geschapen zijn door iets anders dan zichzelf, namelijk de schepper.

De schepper zelf, op zijn beurt, is ofwel zelf ook geschapen, of Hij heeft zichzelf geschapen of Hij is de Eeuwige wiens bestaan vereist is. Het is volstrekt onjuist te stellen dat de Schepper zelf geschapen is. Hij zou dan namelijk zelf een van de schepsels zijn en dus ook begrensd. Evenzo is het onjuist te stellen dat de Schepper zichzelf heeft geschapen omdat dit verstandelijk niet te accepteren valt. Als de schepper zelf- geschapen zou zijn, dan zou dit betekenen dat hij door zichzelf geschapen was op het moment dat hij zichzelf schiep. Dit is een absurd idee. Daarom moet de schepper wel eeuwig zijn, de Eeuwige wiens bestaan vereist is. Hij is Allah (swt) de heer van de werelden.

Verheven zij God:

http://www.youtube.com/watch?NR=1&fe...&v=tg2DuEeMkRc

Vrede zij met jou.

Laatst gewijzigd door the way you think : 21 september 2012 om 23:27.
Oud 21 september 2012, 23:37   #392
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Islam heeft vrede en veiligheid gebracht.
Waar dan wel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 23:40   #393
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verheven zij God dat hij Mohamed (vzmh) als laatste boodschapper heeft gezonden aan de mensheid. Al deze eigenschappen komen toe aan Mohamed.
Mohammeds leven laat juist het omgekeerde zien: een man met een ongelooflijke wreedheid, brutaliteit en eigenzinnigheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 23:42   #394
the way you think
Lokaal Raadslid

Standaard

De Khilafah komt er aan' | Marokko 2012:

http://www.youtube.com/watch?v=DsouNsBnYDE

Als de ideeën en emoties van een samenleving veranderen dan veranderd haar systeem. Zorg ervoor dat je de ideeën en emoties kan veranderen want dan veranderd het individu. De mensen roepen weer op tot de islamitische staat. Dit is mooi om te horen

Vrede zij met de waarachtigen.
Oud 21 september 2012, 23:57   #395
the way you think
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waar dan wel?
Ten tijden van het Kalifaat. Een van de honderden voorbeelden is:

Met de verovering van Jeruzalem, werd de stad een veilige haven waarin alle drie de religies konden samenleven in vrede. John Esposito schrijft:

Toen de Arabische legers Jeruzalem veroverden in 638, bezetten ze een centrum, wiens heiligdommen een pelgrimsoord van de christenen vormden. Kerken en de christelijke bevolking werden niet lastig gevallen. Joden, die lange tijd waren verbannen door de christelijke heersers, mochten terugkeren, leven en bidden in de stad van Salomo en David.

Professor Thomas Arnold schrijft: Toen kalief Omar Jeruzalem binnentrad, ondertekende hij de onderstaande overeenkomst met de patriarch van Jeruzalem:

Dit is de verzekering, dat Omar de dienaar van God, de beveelhebber van de gelovigen, aan het volk vanÆlia geeft. Hij garandeert allen, ziek of gezond, veiligheid voor hun levens, bezittingen, kerken en hun kruisen en voor alles wat hun religie betreft. Hun kerken zullen niet veranderd worden in woonplekken, noch worden verwoest. Hun vroegere rechten zullen worden gehandhaafd. De crucifixen van de bewoners, noch hun bezittingen zullen beschadigd worden, noch zullen enige beperkingen worden opgelegd op hun geloofsbelijdenis, noch zal iemand verwond worden.

Bron:
John L. Esposito, Islam: The Straight Path, p. 58
Prof. Thomas Arnold, The Spread of Islam in the World, A History of Peaceful Preaching, p. 56

Professors talking about the Golden Age of Islam:

http://www.youtube.com/watch?v=ko-0GY0d2dc

Vrede zij met jou.

Laatst gewijzigd door the way you think : 21 september 2012 om 23:57.
Oud 22 september 2012, 00:11   #396
the way you think
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mohammeds leven laat juist het omgekeerde zien: een man met een ongelooflijke wreedheid, brutaliteit en eigenzinnigheid.
Mohamed kwam met een leger van meer als 10.000 man Mekka binnen en liet iedereen in leven. Zelfs de leider van de ongelovigen die Mohamed vrede zij met hem had verbannen werd in leven gelaten en mocht vrij staan en gaan waar hij wilde, zie:

http://www.youtube.com/watch?v=jFeang40Aag

Dit is het resultaat van vandaag waarin mensen van diverse nationaliteiten, status, opleiding samen komen:

http://www.youtube.com/watch?v=mNjB6...eature=related

Typische haat, jaloezie en minachting

Dit zijn de 40 authentieke overleveringen die rechtstreeks van de mond van de profeet (vzmh) komen. Lees en aanschouw zijn barmhartigheid en manier van spreken:

http://hadithvandedag.nl/hadith/40-hadith-nawawi

Vrede zij met jou.

Laatst gewijzigd door the way you think : 22 september 2012 om 00:14.
Oud 22 september 2012, 00:23   #397
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Khilafah komt er aan' | Marokko 2012:

http://www.youtube.com/watch?v=DsouNsBnYDE

Als de ideeën en emoties van een samenleving veranderen dan veranderd haar systeem. Zorg ervoor dat je de ideeën en emoties kan veranderen want dan veranderd het individu. De mensen roepen weer op tot de islamitische staat. Dit is mooi om te horen

Vrede zij met de waarachtigen.
Wat vreemd dat u alles anders verklaart dan ik. In dit filmpje worden mensen helemaal niet oproepen tot de islamitische staat want het spreekkoor richt zich niet tot moslims en de overheid van moslimlanden. Het koor richt zich tegen America en 'de secularisten' die ze vijanden van de mensheid noemen. Zij waarschuwen deze vijanden dat de Khilafa er aan komt. Het doel van deze meute is niet een vreedzame maatschappij en vriendschap met hun buren, zij willen oorlog. Vreemd dat u dat niet begrijpt. Ik ben dus gewaarschuwd.

Uw groet vertrouw ik ook niet. 'Vrede zij met de waarachtigen'?
En degenen die volgens u niet waarachtig zijn, wat bent u met hen van plan?

Laatst gewijzigd door Piero : 22 september 2012 om 00:24.
Oud 22 september 2012, 12:25   #398
the way you think
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Piero;6336328Wat vreemd dat u alles anders verklaart dan ik. In dit filmpje worden mensen helemaal niet oproepen tot de islamitische staat want het spreekkoor richt zich niet tot moslims en de overheid van moslimlanden.
Het volgende wordt gezegd:

Oh America de Khilafa komt eraan.
We gaan voort.
Khilafah is de bestemming
Geen koloniale grenzen
Maar een Islamitische staat
o Secularist
Islam heeft je doen lijden
O vijanden van de mensheid
Ik ben een moslim, geen extremist.
O Amerika de Khilafa komt eraan

Er wordt niet opgeroepen tot de Khilafa, maar enkel gezegd dat de khilafa zal komen. Met vijanden van islam wordt bedoelt het kapitalistische ideologie die de religie van het leven wil scheiden door middel van het implementeren van het kapitalistische ideologie in die landen. Het Amerikaanse leger is momenteel omring in de Arabische wereld. Zij gebruiken desnoods atoomwapens om de moslims hen te laten dwingen om de kapitalistische ideologie aan te nemen. Israël is hiertoe bereidt dit hebben zij meerdere keren duidelijk aangegeven. Iedereen weet dat de helft van de Amerikaanse regering zionisten zijn. We hoeven hier alleen de geschiedenis erbij te betrekken. Daarnaast wordt uitdrukkelijk gezegd dat de moslims geen extremisten zijn, maar het kapitalisme de werkelijke extremisten zijn. Vroeg of laat zullen alle mensen in zien dat het kapitalisme de ware totalitaire ideologie is die de mensheid zal doen vergaan.

Daarnaast gaat het mij helemaal niet om het systeem of de methode. De methode om de Khilafa te implementeren staat al vastgelegd in de bronnen van Islam. Hier kan men niet van afwijken.

Waar ik zo blij mee ben is dat de moslims weer op roepen tot de Khilafa. Dat is mooi om te horen. Dit betekent dat er een renaissance is ontstaan in de ideeën en emoties van mensen.

Met vriendelijke groet.

Laatst gewijzigd door the way you think : 22 september 2012 om 12:37.
Oud 22 september 2012, 12:45   #399
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met vijanden van islam wordt bedoelt het kapitalistische ideologie die de religie van het leven wil scheiden door middel van het implementeren van het kapitalistische ideologie in die landen.
Tiens, bestond het kapitalisme dan al in de 7-de eeuw ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 15:42   #400
the way you think
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Tiens, bestond het kapitalisme dan al in de 7-de eeuw ?
In de 7 eeuw leefde de moslims in vrijheid samen met de Christenen, Joden en ongelovigen in het Islamitische rijk, Al- Khilafah. In het jaar 1924 zijn alle Arabische landen gekolonialiseerd door de Britten, Fransen en Amerikanen en hebben zij de Arabieren tegen de Ottomanen opgezet en andersom door middel van de implementatie van nationalisme. Voortvloeiend hieruit hebben zij kapitalistische ideologie in die landen verspreid en leiders aangesteld die het kapitalisme moeten dienen.

Ik raad je aan om de Film Lawerence of Arabië als richtsnoer te bekijken:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Thomas_Edward_Lawrence

Het is niet alleen de schuld van de kolonialisten, maar ook van de Arabieren en Ottomanen in die tijd. Hoe kan je als broeders tegen elkaar vechten? Dit gaat de wetenschap te boven.

http://www.youtube.com/watch?v=--op2...eature=related

Met vriendelijke groet.

Laatst gewijzigd door the way you think : 22 september 2012 om 15:46.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be