Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2012, 11:53   #21
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
onder andere

mogelijk

ongetwijfeld. Behalve dat de Koranuitgevers en de hoofddoekmodehuizen mekaar ook beconcurreren om de meeste klanten. Het kapitalisme kruipt echt overal.

Verder, vermoed ik producenten van hallal-eten, reisorganisatoren voor de hadj, mogelijks andere boekenstanden, etc.
Geen vibrators?
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 11:53   #22
Zenit
Banneling

Standaard

Ik vraag me eigenlijk af hoeveel van de progressieve rooie en groene luitjes zich daar zullen gaan verrijken op die moslimbeurs.
Want verrijkend is het, enfin dat liegen ze al 30 jaar voor, maar als puntje bij paaltje komt houden ze het bij een couscous om de zoveel maand. Dure multiculturele verrijking die couscous. Dat je daarvoor 600.000 uitkeringstrekkers en/of onaanpasbaren moeten aantrekken op kap van een ander....
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 11:58   #23
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Driewerf, ik ben blij dat je die foto's gebruikt om je punt te maken.

GROTE verschil tussen die godsdiensten en de islam is dat het mogelijk is om er vreedzaam mee samen te leven zij het naast elkaar (wat perfect is want zo kan iedereen van z'n eigen cultuur genieten) en geen niemand dringt zijn geloof aan een ander op.
Voor mij krijgt zo'n samenleving de thumbs up; de samenleving waarin de nieuwkomers hun ondermaatse culturele regeltjes opdringen aan de autochtonen, daar heb ik geen goed woord voor over.
Oud 25 september 2012, 12:03   #24
K.Alf
Banneling

Standaard

Ik ga wel eens kijken naar het standje met Semtex, bermbommen, ontstekers, GSM met te kiezen frequentie en allerlei handleidingen hoe thuis explosieven te maken die moeilijk te detecteren zijn.
K.Alf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 12:28   #25
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Driewerf, ik ben blij dat je die foto's gebruikt om je punt te maken.

GROTE verschil tussen die godsdiensten en de islam is dat het mogelijk is om er vreedzaam mee samen te leven zij het naast elkaar (wat perfect is want zo kan iedereen van z'n eigen cultuur genieten) en geen niemand dringt zijn geloof aan een ander op.
Voor mij krijgt zo'n samenleving de thumbs up; de samenleving waarin de nieuwkomers hun ondermaatse culturele regeltjes opdringen aan de autochtonen, daar heb ik geen goed woord voor over.
Dat was circe haar punt niet.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 12:36   #26
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Dat was circe haar punt niet.
Het is wel mijn punt.
Oud 25 september 2012, 17:37   #27
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik vrees dat ik dan in gezelschap van vier mahrammen zal moeten komen, die me netjes gaan beschermen.

Of denk je dat ik als vrouw alleen in zo'n moslimbeurs niet zou lastiggevallen worden? jeweetwel: kontjeknijp, hoergeroep, en speekseldruppels van geiligheid?
Als je het niet probeert, zal je het nooit weten hè...
Oud 25 september 2012, 18:17   #28
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht

1) Is dit een voorbeeld van integratie?

2) Moeten we allen daarheen?

3) Zondag van de 30 september 2012: van 10u tot 22u

4) de moslim-beurs in Brussel als een belangrijke gebeurtenis in het hart van de Europese hoofdstad.

5) verbazen bezoekers die zullen genieten van de vele evenementen, conferenties en feesten van de beurs.
...
1) Voor een klein stukje wél. Zo'n 'beurs' past alleszins in een hele rij.

2) Ik mag hopen van niet. Als een bezoek aan welke beurs dan ook een verplichting wordt, emigreer ik onmiddellijk.

3) Het is echt vlakbij, en na een bezoek aan de zondagsmarkt maak ik sowieso graag een wandeling door 'mijn' stad. Ik ben van plan een kijkje te gaan nemen. Als 'mediterraan type' zal ik daar toch niet opvallen. Ik ben ook benieuwd hoe vaak ik in het Arabisch zal worden aangesproken, en wélke reacties ik ga krijgen als ik dan antwoord dat ik géén Arabisch begrijp, maar wél Nederlands en West-Vlaams, en ook wel wat Engels, Duits en Frans.

4) Het spijt me voor de organisatoren, maar de Havenwijk ligt niet echt IN het hart van de Europese hoofdstad. Eerder ter hoogte van de keelholte, of de endeldarm (afhankelijk van waar je het hoofd situeert ).

5) Ik weet niet of ik ZAL genieten, maar ik hoop daar toch wel op, ja.

En néén, de mate waarin ik ZAL genieten zal niet afhangen van de muntthee en de koekjes die ik eventueel zal verbruiken, maar van de 'kwaliteit' van de vele evenementen, conferenties en feesten van de beurs.

Als er forum-genoten mee zouden willen gaan: laat tijdig iets weten.

Op zondag 30 september om 12u 's middags zal ik nog eens mijn 'privé-berichten' bekijken. Als niemand ondertussen een GSM-nummer heeft achtergelaten, vertrek ik in m'n eentje naar die beurs.

Hopelijk vergeet ik niet m'n fototoestelletje mee te pakken, en al even hopelijk mag ik het ginder ter plaatse ook gebruiken.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 18:21   #29
Verkenner
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het grappige is wel dat ze zelf vinden dat ze geen doorlichting nodig hebben, dat het over "gematigde" moslims gaat, maar dat er ook "alle" strekkingen vertegenwoordigd zijn.... salafisten zijn helemaal niet extreem...

Mistspuiterij tot sublieme kunst verheven.

Zie: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...land/1.1439130

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...mbeurs_milquet

-------------------

als er daar ineens uit eigen beweging 20.000 tot 30.000 mensen naartoe komen, mogen we dan aub ineens stoppen met telkens hopen extra geld te investeren in evenementen om moslims toch maar proberen mee te betrekken?

Ze WILLEN niet! ze willen enkel hun eigen apartheidskledij, apartheidseten, apartheidsreizen en apartheidsgetto's.
Willen ze zich niet aanpassen omdat er zoiets wordt georganiseerd?
Ik denk dat de mensen van nu verandering en anders zijn niet accepteren en alles hetzelfde willen. Daarom worden kledij, het eten etc. allemaal als last bezien door de niet-gelovigen. Heb jij er last van als je een vrouw met een hoofddoek langs je ziet lopen? En wat irriteert jou dan? Het feit dat ze een hoofddoek aan heeft of omdat ze durft uitkomen voor haar geloof een daardoor anders is? Misschien willen moslims zich niet helemaal aanpassen, of beter gezegd -laat ik het anders verwoorden- Zich wel aanpassen maar daarbij de Islam met zich meenemen. Ik snap niet waarom mensen daar problemen om maken.
Verkenner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 18:25   #30
Verkenner
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Een standje met "Nederlands voor Dummies" en van Dale woordenboeken zou ook niet misstaan...
Dit is een onnodige reactie. Een Franstalige heeft evenzeer problemen met Nederlands.
Verkenner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 18:48   #31
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verkenner Bekijk bericht
... Heb jij er last van als je een vrouw met een hoofddoek langs je ziet lopen? En wat irriteert jou dan? ...
Ik zie niet graag meisjes die een flink stuk jonger dan 16 zijn in hoofddoek of méér 'ingekapseld' worden.

Wat mij 'irriteert' is het feit dat ik moeilijk tot onmogelijk te weten kan komen of het in deze gevallen écht om 'eigen vrije keuze' gaat, en niet eerder een vorm van hersenspoeling/africhting betreft.

Ik geef toe dat het best mogelijk is dat ik in dezen gewoon een ouderwetse ouwe zak ben, en dat ik derhalve de jongste generaties niet juist meer kan inschatten, laat staan kan begrijpen.

Als ik wat minder scrupules zou hebben, zou ik op die jonge meisjes afstappen en hen vragen of ze die 'inkapseling' zélf kiezen, maar dan zou ik wellicht niet lang meer ongehinderd op straat kunnen rondlopen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 20:26   #32
Lapooh
Vreemdeling

Lapooh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de mensen van nu verandering en anders zijn niet accepteren en alles hetzelfde willen. Daarom worden kledij, het eten etc. allemaal als last bezien door de niet-gelovigen. Heb jij er last van als je een vrouw met een hoofddoek langs je ziet lopen? En wat irriteert jou dan? Het feit dat ze een hoofddoek aan heeft of omdat ze durft uitkomen voor haar geloof een daardoor anders is? Misschien willen moslims zich niet helemaal aanpassen, of beter gezegd -laat ik het anders verwoorden- Zich wel aanpassen maar daarbij de Islam met zich meenemen. Ik snap niet waarom mensen daar problemen om maken.
Zich niet aanpassen en daarbij de islam met zich meenemen.
Lapooh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 23:44   #33
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaat daar vol tentsletjes rondlopen.
Lekker naakt onder de boerka !

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...celstraf.dhtml
Citaat:
In Koeweit heeft de politie drie meisjes gearresteerd omdat ze geen kleren droegen onder hun boerka. De drie, onder wie een minderjarigen, verklaarden bij hun arrestatie dat ze eerder alcohol hadden gedronken en seks hadden gehad. Dat meldt de krant Al-Rai.

Gespot in café
De jonge vrouwen werden gespot in een koffiehuis door een jongetje. Die zei tegen zijn moeder dat hij een naakt meisje had gezien. De moeder stapte naar de meisjes toe, confronteerde hen met de 'observatie' van haar zoon en belde de politie.

Drank en seks
'Onderzoek' wees uit dat de meisjes inderdaad naakt waren onder hun boerka. Daar wordt in Koeweit blijkbaar zwaar aan getild. Bij hun ondervraging, bekenden de jonge vrouwen dat ze zich eerder behoorlijk zat hadden gedronken en dat ze hadden deelgenomen aan een seksfeestje in een naburig appartement. Toen ze bij hun positieven waren gekomen, kwamen ze een koffietje drinken in het café waar ze werden gespot door de opmerkzame jongen. (eb)
Koewei ? Lijkt wel een Vlaamsch boerendorpje !
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 23:45   #34
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Kom op, een beetje meer fantasie.
Wat vindt je van die slabbetjes van die nikab draagsters? Toch best wel inventief?
Zou het een mode rage worden?

American patriots ?
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 23:54   #35
Klarekijk
Banneling

Standaard

Stel , dat we nu eens een Erotic beurs organiseren in Irak , pakistan , Syrie , of Jemen?

een mode beurs , een culinaire beurs met lekker varkensvlees en wordt Hmmmmm

Zou men dat weten te waarderen ? of is dat ook weer provoceren ?

Zou men dat aanvallen , verhinderen of lastig vallen ?

Of moeten we ook wat meer weerwerk uitoefenen tegen dat islamitiseren .

Een burca , koran en haatbeurs hoeft niet in onze samenleving .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 06:08   #36
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik zie niet graag meisjes die een flink stuk jonger dan 16 zijn in hoofddoek of méér 'ingekapseld' worden.

Wat mij 'irriteert' is het feit dat ik moeilijk tot onmogelijk te weten kan komen of het in deze gevallen écht om 'eigen vrije keuze' gaat, en niet eerder een vorm van hersenspoeling/africhting betreft.

Ik geef toe dat het best mogelijk is dat ik in dezen gewoon een ouderwetse ouwe zak ben, en dat ik derhalve de jongste generaties niet juist meer kan inschatten, laat staan kan begrijpen.

Als ik wat minder scrupules zou hebben, zou ik op die jonge meisjes afstappen en hen vragen of ze die 'inkapseling' zélf kiezen, maar dan zou ik wellicht niet lang meer ongehinderd op straat kunnen rondlopen.
Je neemt me de woorden uit de mond.

Jammer genoeg heb ik weekenddienst, anders zou ik er toch eens over nadenken om een kijkje te gaan nemen. Uit nieuwsgierigheid alleen al.
Oud 26 september 2012, 08:24   #37
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen vibrators?
Enkel een nieuw model met vervangbare,roestvrije scheermesjes aan de top.
Tis mijn uitvinding,kga direct wereldwijd patent vragen
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 09:04   #38
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Stel , dat we nu eens een Erotic beurs organiseren in Irak , pakistan , Syrie , of Jemen?

een mode beurs , een culinaire beurs met lekker varkensvlees en wordt Hmmmmm

Zou men dat weten te waarderen ? of is dat ook weer provoceren ?

Zou men dat aanvallen , verhinderen of lastig vallen ?

Of moeten we ook wat meer weerwerk uitoefenen tegen dat islamitiseren .

Een burca , koran en haatbeurs hoeft niet in onze samenleving .
Onze politiek correc te leiders zouden u zeggen: Het is niet omdat zij apenlanden zijn waar wij niet welkom zijn, dat wij een apenland moeten zijn waar zij niet welkom zijn.

Wat deze politiek correcte leiders niet beseffen is dat al die islamfanaten ons land als een apenland beschouwen waar alles mag.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 09:20   #39
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het probleem is vooral de spraakverwarring.

Ze noemen het een beurs met hoofddoeken, niqabs, burka's, gebedsmatjes, eten en andere halal producten die door moslims-only worden gecontroleerd en verhandeld.
(buiten het feit dat wij geen producten mogen eisen die door katholieken-only worden verhandeld, is daar niks mee aan het handje).

Wat belangrijker is wat die salafisten en andere predikers daar gaan lopen vertellen(o zo gematigd met dubbele tong, net zoals Tariq Ramadan die ook twee versies had : eentje voor de gelovigen en eentje voor de kaffers).

Het uiterlijke gedeelte zullen we als kaffer wel mogen bekijken, maar de prediktoestanden daar zullen ze wel voor zorgen dat het enkel in het arabische wordt uitgebraakt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 15:24   #40
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een beurs ter promotie van Apartheid.

Ja, ik heb er last van als ik een vrouw in hoofddoek zie rondlopen omdat zij aangeeft niet te geloven in gelijke rechten voor vrouwen en mannen en omdat zij actief slavernij in leven houdt.

Neen, inderdaad, islamieten willen zich niet aanpassen. Zij willen veroveren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be