![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual. -H. Marcuse Laatst gewijzigd door Munglik : 29 september 2012 om 22:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
DE feiten niet verkeerd voorstellen Laatst gewijzigd door eno2 : 29 september 2012 om 22:20. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U denkt verkeerdelijk dat sacramenten een vrijbrief zijn voor de hemel. Dat zijn ze niet. Ook wie tot sacramenten nadert, kan door zijn zondig leven verdoemd worden. Enkel wie handelt naar de genade ons gegeven door de sacramenten en dus de zonde afzweert, kan de hemel bereiken. Dat is juist de kern: de sacramenten helpen ons op weg. Alleen moet de mens ook zijn deel doen. Dat juist de kern van het aloude christelijk geloof van zowel katholieke als orthodoxe Kerk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk, hier nog eens de officiële info. Naar het ministerieel decreet van 1974 verdient een pastoor een jaarwedde van 13.409,11 euro bruto. Deel maar eens door twaalf. Dat bedrag wordt natuurlijk wel geïndexeerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik gaf de wedde van een pastoor NU, niet van veertig jaar geleden Trekken en wringen en spartelen...en jokken Tsssss... ![]() En dan nog gratis woonst Over een leven gerekend, is dat een fortuin. Is de pastoorsmeid meid ook gratis? Laatst gewijzigd door eno2 : 29 september 2012 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leest u eigenlijk? De weddes liggen vast bij wet van 1974. Bij nazicht zie ik dat de bedragen geactualiseerd werden in 2001. Nu hanteert men dus die bepaalde jaarwedde, maar wordt die jaarlijks geïndexeerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan moet u de Duitse situatie kennen. Maar nogmaals: heeft u eigenlijk de tekst van de Duitse bisschoppenconferentie gelezen?
U oordeelt hier met een lichtzinnig gemak, maar ik heb de stellige indruk dat u hoegenaamd niet weet waarover het nu eigenlijk gaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 29 september 2012 om 22:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Al twee keer? We zijn weliswaar nog niet aan jouw gewone tarief toe, dat vier herhalingen vereist, voor ik het van uitputting opgeef. Laatst gewijzigd door eno2 : 29 september 2012 om 22:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het bedrag dat ik geef, staat officieel in de desbetreffende wet van 1974 en geactualiseerd in 2001. Indien u de wet wil miskennen, voel u vrij. Alleen, de wet is de wet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet u wat de tekst van de Duitse bisschoppenconferentie inhoudt? Heeft u die gelezen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi...table_name=wet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De staat betaald de priesters, kerkfabriek betaald veel kosten en als ze geld te kort hebben moet de gemeente bijspringen, ook de woning is gratis via de gemeente. Alle betrokkenen betalen aan de bisdommen en elk bisdom betaalt een stukje aan Rome. Dan heb je nog duizenden kloosters en andere gemeenschappen die telkens beheerd worden als een eigen 'familie' en waar de leden hun geld moeten aan afstaan. De kerk lijkt in veel opzichten op de mafia, zelfs hun financiele structuur. Laatst gewijzigd door BonBon : 30 september 2012 om 09:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() En dan hebben we nog niet gesproken over verdoken kosten van slachtoffers, een man die ik goed ken was jarenlang misbruikt door een priester en dat heeft hem getekend voor het leven. Vreemd genoeg is hij nog steeds erg gelovig maar zit levenslang aan de medicatie en een uitkering, naast het menselijke leed telkens ook een niet te onderschatten zware belasting voor de gemeenschap.
Laatst gewijzigd door BonBon : 30 september 2012 om 09:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De bruto wedde van ongeveer 2000 €bedraagt nu dus tot 2450€ en als je dat wil ontkennen, dan ontken je de huidige wedde. Tesamen met de gratis woonst behoort een pastoor daarmee tot de rijke middenstand, en daar betalen we allemaal voor, of je nu lid bent van jouw belastingsgeld opslorpend clubje of niet. Dan is het in Duitsland 100 keer beter Laatst gewijzigd door eno2 : 30 september 2012 om 09:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar integendeel moet ik er levenslang belastingen voor betalen...Nog een supplementaire mishandeling... ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 30 september 2012 om 09:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar gaat het me om Dan is het in Duitsland 100 keer beter De rest is zever in zakjes. |
|
![]() |
![]() |