Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 september 2012, 07:44   #341
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
De wiwi is niet noodzakelijk een exibisionist en is er niet op uit om gezien te worden. De wiwi geniet van het gevoel van vrijheid en heeft bovendien geen last van een klam, omklemmend zwembroekje. Net als de boobies.
Eerlijk gezegd, er zijn nogal wat exemplaren die er eigenlijk zouden beter aan doen om niet naakt rond te lopen. Vetkwabben langs alle kanten, bierbuiken, cellulitis bij de vleet, uitgerokken en gerimpelde huidflappen, wratten enz. Om van de meest stupiede tatouages maar te zwijgen ... Je mag inzake nudisme dan wel een groot theoreticus zijn en zweren bij "het recht van iedereen" om er naakt bij te lopen, maar velen bewijzen er zichzelf noch anderen een dienst mee. Integendeel. Laat het ons maar eens zeggen zoals het is, veel exemplaren van de mensheid zijn op hun best wanneer ze er een beetje behoorlijk bij lopen. En dat betekent doorgaans gekleed.
Oud 30 september 2012, 08:08   #342
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De grootste ?
Op de website van Athena (vandaag) : "Athena telt momenteel zo’n 12.000 aangesloten Belgische en Nederlandse naturisten."

Van Wikipedia :
Tussen 1975 en 2005 vertienvoudigde het ledenaantal van de Naturisten Federatie Nederland van 6500 naar 72.000.
Federatie! Bij de NFN zijn 72.000 leden, verdeeld over 80 verenigingen. Athena is 1 vereniging (er zijn er in België nog 10 andere) - met 12.000 leden.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2012, 08:17   #343
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Het perfecte lichaam bestaat niet. Het naturisme heeft respect voor iedereen en ieders lijf. Op een naaktstrand of op een naturistendomein ontmoet men mensen van alle leeftijden, met alle verschillen.

En elk lichaam draagt de sporen van het leven.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2012, 08:29   #344
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Federatie! Bij de NFN zijn 72.000 leden, verdeeld over 80 verenigingen. Athena is 1 vereniging (er zijn er in België nog 10 andere) - met 12.000 leden.
Citaat:
Het naturisme in Frankrijk:
Ongeveer 500.000 Franse naturisten
83 naturistencentra
78.000 aangesloten leden bij de Franse Naturistenvereniging
1,5 miljoen naturisten op vakantie per jaar
60% buitenlanders in de Franse naturistencentra
Meer dan 5 miljoen overnachtingen per jaar in de naturistencentra
Ongeveer 3.000 directe en indirecte banen
20.000 staanplaatsen en 60.000 bedden in de naturistencentra
250 miljoen euros jaaromzet

Het naturisme in Nederland:
Ongeveer 1,5 miljoen Nederlanders doen aan nudisme en/of naturisme
50.000 aangesloten leden bij de Nederlandse Naturistenvereniging
65 naturistenverenigingen
25% van de Nederlandse naturisten komen elk jaar vakantie vieren in Franse naturistencentra

Het naturisme in België:
Ongeveer 230.000 Belgische naturisten
13.000 aangesloten leden bij de Belgische Naturistenvereniging (FBN)
21 naturistenverenigingen
192.000 Belgische naturisten komen elk jaar naar Frankrijk

Het naturisme in Luxemburg:
Ongeveer 4.000 Luxemburgse naturisten
430 aangesloten leden bij de Luxemburgse Naturistenvereniging (FLN)
2 naturistenverenigingen

http://be-nl.franceguide.com/Cijfers...&EditoID=27302
3/4 van de Belgische naturisten gaat ieder jaar naar Frankrijk. Bied eens wat meer mogelijkheden aan de Belgen in eigen land.

En met een goed aanbod kan je ook nog de zuidwaarts trekkende Nederlandse naaktrecreanten strikken. Ekonomische meerwaarde!

Laatst gewijzigd door bartelx : 30 september 2012 om 08:35.
Oud 30 september 2012, 22:20   #345
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Bah ja wat is normaal?
Uw wiwi laten zien is ook nog normaal hé.

Ik en mijn vrouw zullen geen naakstrand uit de weg gaan. Maar eerlijk gezegd hebben we er ook geen behoefde meer aan om er naartoe te gaan.
Buiten de normalen lopen er altijd die denken dat ze Bob Marley zijn en met hun micro lopen te zwaaien. Vaak is het een hele kleine micro getooid met penisring.
Allee..we vinden dat een beetje aan de onnozele kant, en dikwijls aan de jannettenkant.

Och ja het kan allemaal geen kwaad ook.
Juist ja, daarom dat ik ook vind dat naturisme niet uitsluitend thuis hoort in voorbestemde afgebakende zones. Maar er zal nog veel water door de zee stromen alvorens men zo ver zal zijn om naakt eender waar te aanvaarden. Nu krijgt men idd veel van die figuren van, " heb je mij gezien?", op die locaties, wat de echte naturist niet erg waarderen zal.

Mensen kunnen pressies niet gewoon doen. Het moet altijd van het ene uiterste in het andere overgaan.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2012, 22:33   #346
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Kom kom, niet onnozel doen hé...Er is wel een verschil tussen in je eigen badkamer naakt onder de douche stappen, of in bad, of zelfs je naaktheid tonen aan je vrouw/man, en poedelnaakt rondwandelen op de openbare weg, tussen wildvreemden.
Veel mensen voelen zich kwetsbaar als ze naakt zijn, of men heeft hen tijdens hun jeugd aangeleerd zich te schamen voor hun naaktheid , tenminste in het openbaar.
Daarom zijn het nog lang geen viespeuken, die zich nooit wassen, of genevroseerden, die het zelfs niet verdragen hun eigen naakte lijf in de badkamer te aanschouwen.
Ik denk zelfs dat zulke mensen héél zeldzaam zijn.
Bloot is bloot hé. Manneke of vrouwke, wat doet het er allemaal toe. Ken jij er die zich al zo geschrokken hebben bij het zien van een vreemd naakt lichaam dat ze er een bult aan overgehouden hebben misschien? Alle mannetjes hebben een piemel en alle vrouwtjes borsten en een spleetje, hoor. Niets om u over te schamen.

Stel dat mijn buurvrouw mij naakt zou zien, ze zal zij daar echt niet van achterover vallen zeker? Ze zal zij hare man toch ook wel regelmatig in zijn blootje zien hé.

Dus,..... dat vind ik normaal doen. Al die schijnheilige poespas daar rond van dat soort mensen met een kwezel syndroom, daarvoor zouden ze zich moeten schamen

Laatst gewijzigd door Garry : 30 september 2012 om 22:38.
Oud 30 september 2012, 22:35   #347
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Eerlijk gezegd, er zijn nogal wat exemplaren die er eigenlijk zouden beter aan doen om niet naakt rond te lopen. Vetkwabben langs alle kanten, bierbuiken, cellulitis bij de vleet, uitgerokken en gerimpelde huidflappen, wratten enz. Om van de meest stupiede tatouages maar te zwijgen ... Je mag inzake nudisme dan wel een groot theoreticus zijn en zweren bij "het recht van iedereen" om er naakt bij te lopen, maar velen bewijzen er zichzelf noch anderen een dienst mee. Integendeel. Laat het ons maar eens zeggen zoals het is, veel exemplaren van de mensheid zijn op hun best wanneer ze er een beetje behoorlijk bij lopen. En dat betekent doorgaans gekleed.
Tatouages kunnen ook een soort van kleding worden.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110408_046

http://www.google.fr/search?num=10&h...w=1536&bih=694

Van het moment dat ze heel uw lichaam bedekken ben je nooit meer naakt in feite.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2012, 22:36   #348
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Bloot is bloot hé. Manneke of vrouwke, wat doet het er allemaal toe. Ken jij er die zich al zo geschrokken hebben bij het zien van een vreemd naakt lichaam dat ze er een bult aan overgehouden hebben misschien? Alle mannetjes hebben een piemel en alle vrouwtjes borsten en een spleetje, hoor. Niets om u over te schamen.

Stel dat mijn buurvrouw mij naakt zou zien, ze zal zij daar echt niet van achterover vallen zeker? Ze zal zij hare man toch ook wel regelmatig in zijn blootje zien hé.

Dus,.....
Sommigen zullen daar toch door geschokt zijn. Nogal wat mensen zijn preuts opgevoed en die hebben niet veel nodig.
Oud 30 september 2012, 22:43   #349
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:

Dus,.....
Voor veel mensen is naaktheid iets dat nauw in verband staat met sex. Het wekt emotie's bij hen op.
Iedereen kan niet zo een ijskouwe gelijk gij zijn, welke niets voelt, zelfs al moest het allergeilste wijf ter wereld spiernaakt naast hem kwam liggen op het strand, en hem vroeg haar van onder tot boven in te smeren met zonnecrème.
Je kan het de mensen toch niet verwijten dat zij meer menselijke gevoelens hebben als een diepvrieskast als jij ?
Oud 30 september 2012, 22:44   #350
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sommigen zullen daar toch door geschokt zijn. Nogal wat mensen zijn preuts opgevoed en die hebben niet veel nodig.
Dat is dan hun zorg hé. Hoog tijd om in te zien dat ge met een probleem zit.

Niemand die die preutse verplicht van ook zich te ontdoen van hun kledij hé. Zij die daar geen probleem mee hebben en naakt lopen, laten de preutse betijen, waarom kan dat dan niet wederkerig zo zijn?
Oud 30 september 2012, 22:46   #351
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
En anderen zijn totaal geblaseerd, naaktheid doet hen niets meer, raakt hen niet, niets wind hen nog op...Ik vraag mij af of dat beter is ?
Oud 30 september 2012, 22:56   #352
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor veel mensen is naaktheid iets dat nauw in verband staat met sex. Het wekt emotie's bij hen op.
Iedereen kan niet zo een ijskouwe gelijk gij zijn, welke niets voelt, zelfs al moest het allergeilste wijf ter wereld spiernaakt naast hem kwam liggen op het strand, en hem vroeg haar van onder tot boven in te smeren met zonnecrème.
Je kan het de mensen toch niet verwijten dat zij meer menselijke gevoelens hebben als een diepvrieskast als jij ?
Ik ben geen diepvrieskast, en inpappen met zonnecrème moeten ze aan mij al vast niet vragen. Niet dat ik er aan broertje aan dood heb, eigenlijk is heel mijn familie daar al aan gestorven. Brrrr, al die vettige spijs, nee dank u.

En in die zandbak gaan liggen roosteren, zul je me ook al niet zien doen. Maar het wil niet zeggen, omdat er een knappe blondine zich naakt in mijn buurt zou bevinden dat ik mijn gevoelens dan maar de vrije loop moet laten en ze met mijn geweer in aanslag moet bespringen hé.

Als het zo erg is dat ge u zo slecht onder controle hebt, dan doet ge me sterk denken aan van die heet geblakerde jonge Marokkaantjes die onze, wat zomers gekleden grietjes, zo nodig volgens hen met recht en rede mogen uitjouwen voor hoer en al wat niet schoon is.
Oud 30 september 2012, 22:58   #353
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En anderen zijn totaal geblaseerd, naaktheid doet hen niets meer, raakt hen niet, niets wind hen nog op...Ik vraag mij af of dat beter is ?
Ge wordt eerder opgewonden van alles wat ge bijna, maar net niet ziet, dan van alles wat ge wel ziet.
Oud 30 september 2012, 23:15   #354
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tatouages kunnen ook een soort van kleding worden.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110408_046

http://www.google.fr/search?num=10&h...w=1536&bih=694

Van het moment dat ze heel uw lichaam bedekken ben je nooit meer naakt in feite.
Dan ben je nog altijd naakt, maar alleen zoals een Sus en Wiske volgetekend. Ze doen maar. Niet aan mij besteed maar last heb ik er ook niet van.

Maar vrijwel zeker zullen er van die kwezelachtige zijn die daar ook weer door gechoqueerd zullen zijn. Moeten we dat dan ook gaan verbieden?

Laatst op het bouwsalon te Brussel, liepen er enkele gebodypainte dametjes rond en stonden wat later aan een stand foldertjes uit te reiken.

Ik hoop nu maar dat er daar niemand, bij het zien daarvan, er wat aan overgehouden heeft, of dat er in die periode geen Aligators gepasseerd zijn die hun driften niet onder controle konden houden.

Laatst gewijzigd door Garry : 30 september 2012 om 23:26.
Oud 1 oktober 2012, 00:24   #355
Hugh Mannity
Burger

Hugh Mannity's schermafbeelding

Standaard

Is dat niet wat frisjes in de winter?
Hugh Mannity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 09:54   #356
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hugh Mannity Bekijk bericht
't Is niet altijd winter hé, en bovendien moet ieder dat maar voor zich uitmaken of ze het er voorover hebben om met kippenvel, waar ge een appel op kunt raspen, rond te lopen.
Het gaat erom, die zandbak waar ze nu de naturisten naar verwijzen vind ik uitgelezen om bij laagtij met de hond te gaan wandelen en idd. blazen ze je daar met een ijzige koude wind veelal uit je jas.

Waarom verwijzen ze zij die zoveel schroom hebben niet naar een voorbehouden stuk strand waar dat ze van aan hun kop tot aan hun tenen moeten gekleed zijn om er op te mogen? Zou zo wat even onnozel zijn maar meer comfortabel. Die zijn beter opgewassen tegen die koude wind.

Laatst gewijzigd door Garry : 1 oktober 2012 om 09:58.
Oud 1 oktober 2012, 10:14   #357
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het gaat erom, die zandbak waar ze nu de naturisten naar verwijzen vind ik uitgelezen om bij laagtij met de hond te gaan wandelen en idd. blazen ze je daar met een ijzige koude wind veelal uit je jas.
Verspreid over de ganse Vlaamse kuststrook zijn er zeker een achttal sites die in aanmerking kunnen komen om er een naaktstrandzone af te bakenen. Op dit ogenblik houdt men deze voorstellen af om allerlei redenen. Deze redenen zijn weinig geloofwaardig en sluitend maar worden heel snel gebruikt om te stellen dat er geen draagvlak is voor naaktrecreatie of dat de natuur geschonden zal worden of dat er kinderen in de buurt zijn. De stok om de hond te slaan is immers heel rap gevonden. Het heeft dus met politieke wil te maken om effectief nieuwe naaktstranden te willen voorzien.

Bovendien is er ook vraag om ook op binnenwateren naaktstrandzones te reserveren. De vraag is er en de behoefte is er. Men moet ze alleen eens tegen het licht durven houden en concreet maken.
Oud 1 oktober 2012, 10:29   #358
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

We zijn toch allemaal maar mensen ondereen. Waarom moeten die dan omwille van een verschil van opvatting, van elkaar gescheiden worden door afgebakende zones?

Denken jullie nu echt dat er mensen zijn die zo'n schrik hebben van iemand naakt, dat ze er 's avonds de deur niet meer van uit durven? Ze zullen veeleer de deur niet uit durven wanneer er zich een stel van die Papoea's zich in hun straat bevinden en die van kop tot teen vol tatoeages staan en die met zo'n een stuk of dertig van die piercings in hun kop rond lopen.

Misschien moeten ze die dan maar eens verbannen naar voorbehouden en afgescheiden terreinen.

Laatst gewijzigd door Garry : 1 oktober 2012 om 10:38.
Oud 1 oktober 2012, 10:37   #359
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hugh Mannity Bekijk bericht
Ieder zijn meug, zo is dat. Niets is te gek :

Nieuwjaarsduiken, ook enkele voor naturisten :
http://www.nieuwjaarsduik.info/
http://www.naaktstrandje.nl/Nieuwjaarsduik.html

Skieën voor naturisten :
In Obertauern in Oostenrijk in een afgelegen vallei, op een hoogte van 1700 meter, zijn op sommige dagen skiërs te zien, die slechts gekleed zijn in skischoenen.

Bungy jump :
Rond Valentijnsdag in Nanaimo (Canada) is de bungy jump voor naakte tweetallen. Vrienden en vriendinnen gooien die dag hun kleren af, snoeren zich aan elkaar vast en duiken samen zo’n veertig meter naar beneden. In de richting van ijskoud water.

Golf :
Domaine résidentiel naturiste La Jenny, gelegen bij Le Porge aan de Atlantische kust van Frankrijk, heeft als enige naturistenterrein een eigen golfbaan. Zes holes, verspreid over negen hectare, plus een indoor en outdoor driving range liggen op de blote spelers en speelsters te wachten.

Naaktzwemmen :
http://users.belgacom.net/naaktzwemmen/belgie.html

Naked bike ride, naked run, naked walk, petanque voor naturisten, volleybal voor naturisten...

You name it. It's there.
Oud 1 oktober 2012, 10:41   #360
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
We zijn toch allemaal maar mensen ondereen. Waarom moeten die dan omwille van een verschil van opvatting, van elkaar gescheiden worden door afgebakende zones?

Denken jullie nu echt dat er mensen zijn die zo'n schrik hebben van iemand naakt, dat ze er 's avonds de deur niet meer van uit durven? Ze zullen veeleer de deur niet uit durven wanneer er zich een stel van die Papoea's zich in hun straat bevinden en die van kop tot teen vol tatoeages staan en die met zo'n een stuk of dertig van die piercings in hun kop rond lopen.

Misschien moeten ze die dan maar eens verbannen naar voorbehouden en afgescheiden terreinen.
Het afbakenen van naaktstrandzones heeft met waarschuwen te maken, niet zozeer met fysieke afscheidingen.

Een gewaarschuwd man/vrouw is er twee waard. Wanneer de zones waar naaktrecreatie is toegelaten duidelijk aangegeven worden dan zal hij/zij die dit niet wenst niet onnodig geconfronteerd worden met naakt. En dus ook niet geshockeerd kunnen worden.

Waarom deze waarschuwingen? Omdat naakt rondlopen in onze maatschappij nog altijd niet de norm is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be