![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het dan - en dan denk ik aan de nabestaanden- teveel om het woord "lichaam" te gebruiken? Zoals: het lichaam van het meisje werd gevonden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.encyclo.nl/begrip/lijk http://www.encyclo.nl/begrip/lichaam Nogal een verschil, eh. Laatst gewijzigd door Nietzsche : 1 oktober 2012 om 21:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je serieus consequent respectvol wilt zijn. Moet je er eigenlijk voor zijn, dat dat soort dingen helemaal niet in de krant worden gezet. Maja, dan kun je heel het nieuws-medium weggooien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij, gaat de vergelijking ook niet op. Laatst gewijzigd door Nietzsche : 1 oktober 2012 om 22:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anderzijds is het ook wel een beetje pure waarheid .Een levende persoon kan je dierbare zijn , je naaste , je geliefde enz enz , maar eens ze gestorven zijn , mogen we toch spreken van " het de overledene of het dode lichaam iets liefdevoller zou kunnen zijn het stoffelijk overschot , al vind ik , "Lichaam " veel respectvoller dan " overschot " en ja dat zijn nogal biezarre bewoordingen als het over je echte naasten gaat , dan zou ik die woorden als "overschot" ook niet graag horen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Dat hebt U zeer relevant en respectvol weergegeven .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ga nu een uitspraak doen waar ik me een beetje voor schaam , maar hoe moet ik ze andes bij naam noemen . Als ik de houten kist zie in Vietnam of in de Filipijnen , sorry hoor , er is geen enkele mens van de naaste familie die een deftige kast in huis staan heeft die met zoveel zorg en zoveel vakmanschap en met zoveel hout gemaakt is . Ik vraag me af , is dat nodig ? Ik zou er tegen in gaan , mocht ik kunnen beslissen voor ik dood ga . Ik zou tegen mijn vrouw zeggen , leg me maar gewoon in een houten kistje en vraag aan de schrijnwerker om u eens een mooie kast te maken met dat geld , daar heb je nog jaren geniet van en iedere keer als je bij de kast komt of ze gebruikt of aanraakt , denk je aan mij . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan & mag.
Met 'n uitvaartverzekering beslis jij alles, of je bloemen wil, welke bloemen, muziek, wie er al dan niet aanwezig mag zijn, of je begraven of gecremeerd wil worden, je kan zelfs je kist uitkiezen, welke begrafenisondernemer je wil, kerkdienst of niet...de hele santenkraam kan je op voorhand laten vastleggen. Steeds meer mensen doen dit...
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zit hier ook een verschil tussen jouw duidelijk individualistisch denken en het meer collectieve denken dat veel prominenter is in vele delen van de wereld. Als men de finesses van dat verschil kan inzien wordt dit soort van gedrag duidelijker voor de westerling. Het is niet zo onlogisch als het lijkt op het eerste zicht. Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 oktober 2012 om 07:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Gouverneur
|
![]() Wat er na mijn dood met mijn lichaam gebeurt, laat ik over aan degenen die mij oprecht graag gezien hebben tijdens mijn leven. Ik vind dat zij, en enkel zij, het recht hebben om te beslissen wat er mee moet gebeuren en op welke manier er afscheid van mij moet genomen worden en ik zou het vrij egoïstisch vinden hen op te leggen wat ze moeten doen.
Ik kan het misschien goed vinden dat mijn eredienst een foute discofuif en dat ze mij daarna vlug in de goedkoopste kist in de grond steken om verder te kunnen feesten, maar waarom zou ik hen dat opleggen? Als m'n nabestaanden meer troost kunnen putten uit een klassieke eredienst, laat ze dan toch. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat er met het lichaam van een overleden iemand gebeurd, is aan de dierbare van die overledenen. Meer valt er niet over te zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister-President
|
![]() Maar Johan heeft wel gelijk als hij zegt dat het cultureel bepaald is wie tot die dierbaren hoort. Is dat alleen de partner, kinderen of ouders, is dat de uitgebreide familie, is dat het hele dorp? Het klinkt een beetje luguber, maar een begrafenis is een sociaal gebeuren bij uitstek, waar familieleden waar je soms al in geen tijden meer gehoord hebt, toch present willen geven, waar de buurt afscheid komt nemen, etc. Een begrafenis is evenveel voor de levenden als voor de doden.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |