![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ga ook stemmen, en zou mij door niemand dat laten beletten. Slechts enkele generaties geleden hebben onze voorouders nog moeten vechten voor dat recht te bekomen voor iedereen. Wie uit luiheid of domheid afziet van dat recht is iemand voor wie zijn burgerschap ook waardeloos is. Het is belangrijk dat ook een luiaard, een "kiesonwaardige" en zelfs iemand met een nektapijtje, oor en neusringen, tatouages, rotte tanden en een petje van ijsboerke en een marcelleke boven een fluo trainingbroek + baskets ook mag & moet gaan stemmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar is ook het openbaar vervoer gratis op de kiesdag, om geen bias tegen armen te creëren. In de VS gaat men stemmen op een gewone werkdag, een van die vele mechanismen die bestaan om armen te ontraden te gaan stemmen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 11 oktober 2012 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou moeten. De opkomst zegt meestal veel over het geloof in het democratisch systeem. Het is een belangrijk percentage.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 11 oktober 2012 om 19:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.vandaag.be/binnenland/107...iet-stemt.html
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de adminstratieve kosten van zo'n operatie hoger gaan oplopen dan wat de boetes opbrengen.
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef mij maar haar huidig antwoord... ![]() Voor het overige, De Clercq sprak 4 maanden voor de verkiezingen van 2010, dus blijft het een precedent.
![]() |
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In principe is dit nu door het strookje mogelijk geworden. Gemakkelijkheidshalve zou men dat slechts in een aantal (ca 20%) van de stemkantoren kunnen doen. T.t.z. de electonische stemmen van het kantoor vergelijken met die op het strookje. Over welke kantoren het gaat wordt na sluiting en na trekking bepaald. B.v. per kanton kan dan 1 �* 2 ploegen tellers voorzien worden. Indien er geen significante afwijkingen worden vastgesteld, kan de verkiezing in 't geheel worden geldig verklaaerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik heb diezelfde 'discussie' regelmatig met mijn echtgenoot, die het allemaal maar niks vindt dat hij moet gaan stemmen. Enkele generaties geleden hebben ze gestreden om te MOGEN stemmen en wij reageren nu zo. Plus, die 5 minuutjes gaan het ook niet maken he en in de wachtrij kom je nog vaak bekenden tegen om een leuk babbeltje mee te slaan. ![]() En ik geloof wel dat alles eerlijk verloopt. Moest dat niet zo zijn dan waren de trraditionele partijen veel meer op hun gemak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat van De Clercq zie ik niet in dat artikel staan. Heb je een andere bron? Zelfs al zou De Clercq dat 4 maanden voor de verkiezingen gedaan hebben, dan zou ik toch wijzen op het impact verschil van 4 dagen tegen 4 maanden. Maar dan slik ik mijn precedent uitspraak wel in.
![]() |
![]() |
#71 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat men sommige internetpolls met een korrel zout moet nemen is een feit, maar hier wordt toch door het hoge percentage ( van een in feite neutrale rondvraag) een tendens blootgelegd. Mogelijk is het maar een foert-reactie van de meeste deelnemers en gaan ze toch stemmen. Niettemin zullen we bij deze verkiezingen een groter aantal niet-stemmers zien, wat zijn invloed zal hebben op het resultaat. Citaat:
Laatst gewijzigd door Anselmo : 11 oktober 2012 om 20:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Personen A tot en met Z zijn niet geregistreerd aan de stembureaus. Automatisch een overschrijving uitprinten van €55. Die betalen, dank U. Die niet betalen, plak er een administratieve kost aan vast. Als die administrative kost over €XXX gaat, daar komt de deurwaarder.
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Ik herhaal het, men moet ook niet ALTIJD iets speciaals achter bepaalde verklaringen zoeken... Dat een journalist de vraag 4dagen voor de verkiezing stelt, is dan ook normaal, me dunkt.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 11 oktober 2012 om 20:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij dienen m.i. ook buitenlandse waarnemers ingezet te worden die meer zijn als toeristen. "En arco abierto hasta el justo peca" (In een open schatkist steelt zelfs de rechtvaardige.) |
|
![]() |
![]() |