Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 14 oktober 2012, 23:34   #81
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Dat is de oude gedachtegang in sommige kringen: Franstaligen kunnen onmogelijk het Nederlands onder de knie krijgen, wegens te moeilijke taal; omgekeerd zou dan zeer goed mogelijk zijn. Gezever dus.
In een discussie met franstaligen vroeg ik hen waar die genetische deficiëntie vandaan kwam. Ze konden er niet mee lachen en gaven toe dat ze eigenlijk meestal uit luiheid geen moeite doen.

Laatst gewijzigd door Zenit : 14 oktober 2012 om 23:34.
Zenit is offline  
Oud 14 oktober 2012, 23:35   #82
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
2012 en Laurette Onckelinx is nog steeds niet in staat om deel te nemen aan een debat op de Vlaamse zenders. Zoals zo veel anderen.
Euh, ik ben helemaal geen fan van Onckelinx maar ik heb ze al in het Nederlands horen spreken. Met een zeer sterke Franstalige accent maar het was wel Nederlands. Ze kan wel haar plan trekken.
Everytime is offline  
Oud 14 oktober 2012, 23:36   #83
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je bent dus een Waal?
Nee, Brusselaar.
Everytime is offline  
Oud 14 oktober 2012, 23:37   #84
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Euh, ik ben helemaal geen fan van Onckelinx maar ik heb ze al in het Nederlands horen spreken. Met een zeer sterke Franstalige accent maar het was wel Nederlands. Ze kan wel haar plan trekken.
Haar NL trekt op niks. Is beschamend slecht voor een minister de tous les Belges. Ze zou zich diep moeten schamen.
Zenit is offline  
Oud 14 oktober 2012, 23:40   #85
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
En Tervuren, Overijse, Hoeilaart, Zaventem, Vilvoorde, Grimbergen, Sint-Pieters-Leeuw, Beersel en Halle? Hebben die ook een 'speciaal statuut'? Nochtans dienen de Franstaligen daar ook hun eigen lijsten in. Als men voortdurend de grenzen in vraag stelt en zoveel mogelijk gebied probeert te veroveren, kan men toch niet verwachten dat Vlaanderen positief staat tegenover Franstaligen.
Voor mij kan men die lijsten afschaffen.
Everytime is offline  
Oud 14 oktober 2012, 23:42   #86
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Haar NL trekt op niks. Is beschamend slecht voor een minister de tous les Belges. Ze zou zich diep moeten schamen.
En het FR van veel Vlamingen trekt ook op niets.
Everytime is offline  
Oud 14 oktober 2012, 23:42   #87
Zenit
Banneling

Standaard

Plutôt arabe que flamand ....

Citaat:
Molenbeek: des sympathisants de Moureaux auraient influencé des électeurs en arabe
Belga

Mis en ligne le 14/10/2012

La police serait même intervenue. Françoise Schepmans (MR) affirme de son côté qu'il "n'y a pas eu de fraude qui permettrait de mettre en cause les résultats électoraux".
La police a dû intervenir sans violence pour rétablir le calme, dans la matinée de dimanche, aux bureaux de vote 8 et 9, �* Molenbeek, a indiqué le porte-parole de la zone de police Ouest Johan Berckmans.

En cause, des soupçons de fraude électorale qui ne peuvent être confirmés par les présidents de bureaux de vote, précise-t-on au helpdesk qui coordonne le déroulement des votes pour les élections communales dans la région bruxelloise. Au bureau de vote 8 de Molenbeek, une assesseur a donné les explications sur la manière de voter en arabe �* une femme qui ne parlait ni le français, ni le néerlandais.

Seuls ces deux langues officielles sont normalement autorisées. Un témoin de parti a déclaré qu'il comprenait l'arabe et qu'elle incitait l'électrice �* voter pour le bourgmestre sortant Philippe Moureaux (PS). Un esclandre a éclaté et s'est propagé au bureau de vote numéro 9. La police est intervenue pour calmer les esprits.

Le président du bureau a confié des tâches administratives qui n'impliquaient plus de contact avec les électeurs �* l'assesseur en cause.

Au helpdesk, on explique qu'il n'est pas du pouvoir du président de bureau d'annuler un vote ou de déterminer s'il y a eu fraude. En cas de problème sur un bulletin de vote, le président peut seulement redonner une carte �* l'électeur.

Selon le helpdesk, il appartient au collège juridictionnel de statuer en cas de soupçon de fraude si une plainte a été déposée.

Françoise Schepmans (MR) affirme de son côté qu'il "n'y a pas eu de fraude qui permettrait de mettre en cause les résultats électoraux".
Zenit is offline  
Oud 14 oktober 2012, 23:44   #88
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ouais, ça tire sur rien.

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 14 oktober 2012 om 23:44.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 14 oktober 2012, 23:45   #89
Vlaanderen Boven

Standaard

Mais mon françois ça tombe encore avec.
Oud 14 oktober 2012, 23:45   #90
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is waar, maar in't algemeen doen ze wel de moeite hetgeen helemaal niet kan gezegd worden van de franstaligen en hun kopstukken.

Op het werk moet ik altijd alles vertalen voor een handvol franstaligen die nog steeds geen moeite doen. Er zijn momenten dat ik daar geen goesting meer voor heb en dan doe ik hetzelfde als la francophonie deed : ik sluit mijn mails en nota's af met ' et pour les francophones la même chose'.
Zenit is offline  
Oud 14 oktober 2012, 23:48   #91
Vlaanderen Boven

Standaard

Is het op zich erg dat een Waal als Onkelinx geen Nederlands kan? Nee, het kan mij eigenlijk niets schelen. We moeten er gewoon voor zorgen dat zij als Franstalige, Nederlandsonkundig of niet, geen zeggenschap heeft over Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 14 oktober 2012 om 23:48.
Oud 14 oktober 2012, 23:50   #92
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, Brusselaar.
Lol grapjas, dan ben je Vlaming.

En het is niet omdat je jezelf haat en Frans spreekt dat je geen Vlaming bent.
Xenophon is offline  
Oud 14 oktober 2012, 23:51   #93
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ouais, ça tire sur rien.
- lol -
Xenophon is offline  
Oud 14 oktober 2012, 23:53   #94
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is waar, maar in't algemeen doen ze wel de moeite hetgeen helemaal niet kan gezegd worden van de franstaligen en hun kopstukken.

Op het werk moet ik altijd alles vertalen voor een handvol franstaligen die nog steeds geen moeite doen. Er zijn momenten dat ik daar geen goesting meer voor heb en dan doe ik hetzelfde als la francophonie deed : ik sluit mijn mails en nota's af met ' et pour les francophones la même chose'.
Ik heb al met Vlamingen gewerkt, die geen Frans wilden spreken. In zo'n geval schakel ik naar het Engels : zij maken inspanningen een andere taal te spreken en ik ook.
Everytime is offline  
Oud 14 oktober 2012, 23:54   #95
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Lol grapjas, dan ben je Vlaming.

En het is niet omdat je jezelf haat en Frans spreekt dat je geen Vlaming bent.
Nee, in Brussel hebt u Franstaligen en Vlamingen. Ik ben Franstalig.
Everytime is offline  
Oud 14 oktober 2012, 23:55   #96
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Doet me denken aan overlaatst. Ik had een stapel boeken op mijn schoot op de tram en over me zat een bejaard koppel Frans te praten. Bij het uitstappen bleek dat mijn rechterbeen sliep door het gewicht op mijn dij. Aan de terminus stond ik recht met alle andere passagiers, maar wegens de tijdelijk verlamde status van mijn rechtbeen viel ik bijna voorover en werd ik gedwongen hinkend uit te stappen.

Hoezeer ik ook wilde uitpakken met mijn Frans, "Mijn been slaapt" was alles wat ik kon zeggen, en thuis moest ik opzoeken dat het correcte Frans "Ma jambe est engourdie" was. Weinig mensen kennen zulke kleinigheidjes in een vreemde taal.

Laatst gewijzigd door Weyland : 15 oktober 2012 om 00:00.
Weyland is offline  
Oud 14 oktober 2012, 23:56   #97
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ah ja? Is er dan een partij genaamd Nederlandstalige Unie die opkomt in Waalse gemeenten met de uitdrukkelijke bedoeling de plaatselijke macht over te nemen en die gemeenten op termijn te annexeren? En dan durven de Franstaligen nog zeggen dat wij 'agressief' zouden zijn. Als ze hun poten niet kunnen thuishouden zullen we van die taalgrens een staatsgrens maken.
Nagel op de kop.

Als je het even objectief bekijkt is Vlaanderen een onvoorstelbaar BRAAF land: we staan grotendeels in voor de rijkdom van dit land, bijna 80% van de "Belgische" export is Vlaams, er gaan jaarlijks miljarden naar de Fédération Wallonie-Bruxelles zonder ook maar één kleine 'merci', onze taal is in het Franstalig onderwijs niet verplicht, Franstalige kopstukken -waaronder de Premier- in de federale(!) regering spreken belabberd Nederlands, we hebben een Franstalig koningshuis, hebben een federale regering zonder meerderheid waarvoor we dus NIET gestemd hebben, etc...

Je zou denken dat de Franstaligen na dit alles zich een beetje bescheiden opstellen en Vlaanderen een beetje met respect behandelen.

Niets is minder waar. Ze claimen zelfs stukken van ons grondgebied. Wat een lef moet je daarvoor niet hebben.

En misschien het ergste van al: ze hebben het zelf niet eens door hoe onbegrijpelijk ze zichzelf gedragen in dit federale Belgische huis.

De braafheid van Vlaanderen heeft grenzen, en die grenzen zijn bereikt. Door de arrogante en ronduit agressieve en ondankbare houding van de Franstaligen in dit land is de Vlaamse emmer vol. De taalgrens die NOOIT door de Franstaligen zal gerespecteerd worden moet en zal een staatsgrens worden. Er zit gewoon niks anders op. De Franstaligen zaaien wat ze geoogst hebben.
Zeno! is offline  
Oud 15 oktober 2012, 00:00   #98
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Doet me denken aan overlaatst. Ik had een stapel boeken op mijn schoot op de tram en over me zat een bejaard koppel Frans te praten. Bij het uitstappen bleek dat mijn rechterbeen sliep door het gewicht op mijn dij. Aan de terminus stond ik recht met alle andere passagiers, maar wegens de tijdelijk verlamde status van mijn rechtbeen viel op bijna voorover en werd ik gedwongen hinkend uit te stappen.

Hoezeer ik ook wilde uitpakken met mijn Frans, "Mijn been slaapt" was alles wat ik kon zeggen, en thuis moest ik opzoeken dat het correcte Frans "Ma jambe est engourdie" was. Weinig mensen kennen zulke kleinigheidjes in een vreemde taal.
"Ma jambe dors" heb ik al gebruikt.
Everytime is offline  
Oud 15 oktober 2012, 00:00   #99
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, in Brussel hebt u Franstaligen en Vlamingen. Ik ben Franstalig.
Wat is me dat voor gezever?

Dat is te gek voor woorden.

Kom eens uit uw imperialistische waandenkwereld en keer weer in de realiteit.

"Ik spreek Frans dus ik ben geen Vlaming..." Trolololol
Xenophon is offline  
Oud 15 oktober 2012, 00:01   #100
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
"Ma jambe dors" heb ik al gebruikt.
Is het niet 'dort' met een t?

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 15 oktober 2012 om 00:01.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be