Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 15 oktober 2012, 09:54   #21
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Voor die reden en het gaat zelf niet over centen. Vlamingen willen niet meer in hetzelfde land als de Franstaligen leven. Franstaligen zijn zowiezo "slecht" voor hen enkel en alleen omdat ze Franstalig zijn. Dat Dewever niet naar het "confederalisme" gaat maar onmiddellijk naar de splitsing van België gaat. Dat we die mascarade stoppen.
Jij hebt het duidelijk niet begrepen. Dat verwondert mij niet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 15 oktober 2012, 09:58   #22
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
geen idee
ik zie alleen parallelen tussen winter en wever
federale thema's, grote zondebok en het grote slachtofferverhaal (iedereen tegen ons, we zijn paria's,...)

dewever is in mijn ogen geen fascist maar hij hanteert dezelfde trukken.
a'pen heeft massa's scholen nodig. gaat hij dat boycotten en walen de schuld geven ( ze pakken ons geld af)
ik ben bang van dat soort praktijken.
Die slachtoffer rol is geen rol maar realiteit in sommige gemeentes zoals Halle. Dat is een duidelijk anti-nva beleid (hoewel beleid... komen gewoon 6 jaren van stilstand in Halle). Sfeer ging van "jeej, we hebben gewonnen. We gaan hier eens een sterk beleid voeren" naar een soort van depressie.

In Antwerpen is de situatie natuurlijk anders. Daar kunnen ze gewoon geen coalitie maken zonder NVA. En daar kan De Wever ook niet anders dan sterk voor de dag te komen. Een slachtofferrol zal daar niet werken.

Wat betreft die federale thema's: ELKE partij wist dat het om meer ging dan het lokale. Iedere partij heeft daar ook naar gehandeld. Enkel NVA was zo eerlijk om dat effectief luidop te zeggen. Het federale heeft invloed op het lokale en omgekeerd. Dat is mss spijtig maar wel realiteit. IS ALTIJD ZO GEWEEST. Het komt de traditio's alleen niet zo goed uit deze keer. En de NVA heeft weldegelijk lokale programma's hoor.
Athelas is offline  
Oud 15 oktober 2012, 10:04   #23
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Jij hebt het duidelijk niet begrepen. Dat verwondert mij niet.
"Begrepen" of niet hoor ik meer en meer Franstaligen rond mij die de splitsing van het land willen. Ik heb het hier niet over politici maar over de bevolking.
Everytime is offline  
Oud 15 oktober 2012, 10:06   #24
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Franstaligen hebben niets te maken met Vlamingen en leven al in een totale andere wereld dan de Vlamingen. Het echte vaderland van de Franstaligen is Frankrijk : ze leven al elke dag met Frankrijk via de TV, de cultuur, enz........... Hun ogen zijn op Parijs gericht en zeker niet op Vlaanderen.
Maar hun (open en lege) beurs is wel naar Vlaanderen gericht. Spijtig dat ze niet consequenter zijn.

De walen leven misschien wel met Frankrijk via een gedeelde cultuur enz maar een deel van Noord-Frankrijk willen ze liever niet worden. Een deel van Frankrijk waar ze in Parijs op neerkijken. Dus liever een stuk van een gedrocht van een land zijn, van een historische fout waar ze alleenheersers zijn dan een deel te worden van een land waar ze erg diep gaan moeten graven om wat nederigheid te vinden want meer zullen ze in Parijs niet mee gediend zijn.

Van mij zijn jullie vrij om te vertrekken. Hoe rapper hoe liever.
Maori is offline  
Oud 15 oktober 2012, 10:06   #25
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Begrepen" of niet hoor ik meer en meer Franstaligen rond mij die de splitsing van het land willen. Ik heb het hier niet over politici maar over de bevolking.
Dat zou GEWELDIG zijn!!
Maori is offline  
Oud 15 oktober 2012, 10:08   #26
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ondertussen nog rap Vlaanderen zoveel mogelijk geld en grondgebied afhandig proberen maken, zoals het een echte imperialist betaamt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 15 oktober 2012 om 10:08.
fox is offline  
Oud 15 oktober 2012, 10:09   #27
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik bijt de spits af: ik heb voor N-VA gestemd
Als jij N-VA had gestemd, waarom zou je dan de hele tijd de N-VA hier zitten af te breken ten voordele van het Vlaams Belang?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 15 oktober 2012, 10:11   #28
Stef007
Partijlid

Standaard

Ik denk dat vele mensen een proteststem hebben uitgebracht. Ik geloof niet dat de grote meerderheid weet waarvoor ze kiezen. Het is een hype, een éénmanspartij, een one-liner partij,... Wacht maar tot de meesten door hebben waar de verandering voor zal staan (indien ze effectief verandering brengen). Velen weten niet wat hen te wachten staat.

In ieder geval wens ik hem wel proficiat! Je moet het wel maar doen.

Laatst gewijzigd door Stef007 : 15 oktober 2012 om 10:11.
Stef007 is offline  
Oud 15 oktober 2012, 10:14   #29
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Maar hun (open en lege) beurs is wel naar Vlaanderen gericht. Spijtig dat ze niet consequenter zijn.

De walen leven misschien wel met Frankrijk via een gedeelde cultuur enz maar een deel van Noord-Frankrijk willen ze liever niet worden. Een deel van Frankrijk waar ze in Parijs op neerkijken. Dus liever een stuk van een gedrocht van een land zijn, van een historische fout waar ze alleenheersers zijn dan een deel te worden van een land waar ze erg diep gaan moeten graven om wat nederigheid te vinden want meer zullen ze in Parijs niet mee gediend zijn.

Van mij zijn jullie vrij om te vertrekken. Hoe rapper hoe liever.
Maar de rattachisme zal op lange termijn realiteit worden. Ik ben er zeker van dat een "verborgen agenda" bij de Franstalige politici bestaat, de fameuze "Plan B".................of moeten we "Plan F" zeggen (F voor Frankrijk).
Everytime is offline  
Oud 15 oktober 2012, 10:18   #30
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef007 Bekijk bericht
Ik denk dat vele mensen een proteststem hebben uitgebracht. Ik geloof niet dat de grote meerderheid weet waarvoor ze kiezen. Het is een hype, een éénmanspartij, een one-liner partij,... Wacht maar tot de meesten door hebben waar de verandering voor zal staan (indien ze effectief verandering brengen). Velen weten niet wat hen te wachten staat.

Vrij arrogant om de mensen niet in staat te achten een weloverwogen keuze te maken in het stemhokje.

Het partijprogramma van de PVDA hoort thuis in de categorie 'sprookjes'.
De problemen bij naam noemen, is niet moeilijk maar met geloofwaardige oplossingen komen aandraven, dat is overduidelijk het zwakke punt van de PVDA.
Maori is offline  
Oud 15 oktober 2012, 10:18   #31
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Heel knap inderdaad. Hij heeft het ongenoegen over de traditionele partijen, dat reëel is, kunnen kanaliseren. De PVDA+ begint dit ook te kunnen, maar eigenlijk had de PVDA+ dit veel eerder moeten kunnen doen, net als de SP in Nederland. De PVDA+ doet er dus goed aan om zich te inspireren om het politiek-strategisch genie van Bart De Wever (niet op zijn standpunten, natuurlijk).
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 15 oktober 2012, 10:19   #32
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar de rattachisme zal op lange termijn realiteit worden. Ik ben er zeker van dat een "verborgen agenda" bij de Franstalige politici bestaat, de fameuze "Plan B".................of moeten we "Plan F" zeggen (F voor Frankrijk).
Goed. Perfect. Schitterend!

Zoals ik al zei: hoe rapper, hoe liever!
Ik wil jullie zelfs komen uitwuiven en ik beloof dat ik niet emotioneel zal worden.
Maori is offline  
Oud 15 oktober 2012, 10:25   #33
Stef007
Partijlid

Standaard

Citaat:
Vrij arrogant om de mensen niet in staat te achten een weloverwogen keuze te maken in het stemhokje.
Mensen worden nu éénmaal bespeeld door de pers en daar is BDW nu éénmaal een meester in. Vele mensen stemmen nu éénmaal tegenwoordig niet meer op inhoud. Om de simpele reden dat ze niet meer geïnteresseerd zijn in politiek. Doet mij echt denken aan Amerikaanse presidentsverkiezingen... Dat de mensen iets anders willen, kan ik best aannemen en dat is de weloverwogen keuze. Echter vraag ik mij af of ze nog zo blij gaan zijn als de N-VA hun ECHTE programma wil uitvoeren... Is dat arrogant van mij om hierbij vraagtekens te plaatsen?

Citaat:
De problemen bij naam noemen, is niet moeilijk maar met geloofwaardige oplossingen komen aandraven, dat is overduidelijk het zwakke punt van de PVDA.
Van N-VA heb ik die zeker nog niet gehoord...

Laatst gewijzigd door Stef007 : 15 oktober 2012 om 10:26.
Stef007 is offline  
Oud 15 oktober 2012, 10:30   #34
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Correctie, je hebt ze niet willen horen. Die arrogante houding is trouwens het grote probleem van de traditioneeltjes ook.

Laatst gewijzigd door fox : 15 oktober 2012 om 10:30.
fox is offline  
Oud 15 oktober 2012, 10:32   #35
Stef007
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Correctie, je hebt ze niet willen horen. Die arrogante houding is trouwens het grote probleem van de traditioneeltjes ook.
Ik heb gisteren iemand arrogant op TV gezien: iets met een "ploatje" en "idioot".
Stef007 is offline  
Oud 15 oktober 2012, 10:32   #36
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Juist ja, als de uitslag ons niet bevalt dan moet de kiezer wel dom geweest zijn.

Misschien nog eens vragen aan u, mijnheer de PVDA+'er met welk geld u die 10.000 sociale woningen wilt gaan bouwen die partijleider Peter Mertens beloofd heeft voor Antwerpen. Dan kunnen we het daarna eens hebben over het al dan niet intelligent zijn van de PVDA+ kiezer...
Le Téméraire is offline  
Oud 15 oktober 2012, 10:32   #37
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen worden nu éénmaal bespeeld door de pers en daar is BDW nu éénmaal een meester in. Vele mensen stemmen nu éénmaal tegenwoordig niet meer op inhoud. Om de simpele reden dat ze niet meer geïnteresseerd zijn in politiek. Doet mij echt denken aan Amerikaanse presidentsverkiezingen... Dat de mensen iets anders willen, kan ik best aannemen en dat is de weloverwogen keuze. Echter vraag ik mij af of ze nog zo blij gaan zijn als de N-VA hun ECHTE programma wil uitvoeren... Is dat arrogant van mij om hierbij vraagtekens te plaatsen?

Neen maar het is arrogant om ervan uit te gaan dat velen om die reden voor de NVA gekozen hebben net zoals het arrogant is ervan uit te gaan dat iedereen het partijprogramma angstaanjagend vindt.
Maori is offline  
Oud 15 oktober 2012, 10:33   #38
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb gisteren iemand arrogant op TV gezien: iets met een "ploatje" en "idioot".
Gewone spreektaal. Hebt u daar problemen mee?
Maori is offline  
Oud 15 oktober 2012, 10:41   #39
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rub1615 Bekijk bericht
Simpel 'de kracht van verandering'.

Serieus: ik denk dat de meeste gewoon op N-VA gestemt hebben omdat dat nu eenmaal de gehypte partij is. De meeste van die kiezers zullen vrij ontevreden en mogelijks verzuurd zijn en ervoor op het Vlaams Belang stemmen.

Het is ook ironisch dat aan de meeste van de punten die u opnoemt de N-VA niets kan doen op gemeentelijk vlak.
Ik denk dat vele kiezers voor de NVA hebben gestemd omdat ze het onderkruipersgedoe van de andere partijen beu zijn! Zij betalen en de franstaligen bepalen en dat mag dringend beginnen stoppen!
Ik denk dat velen op de NVA hebben gestemd omdat het de enige partij is die durft kommentaar te geven op de mislukte multicul en het een andere richting wil uitsturen.
DW ook weet dat het om plaatselijke verkiezingen gaat en niet om nationale maar dat hij zijn basis heeft gelegd voor meer zeggenschap tegen 2014.
Ik denk dat op verschillende plaatsen de "verliezers" weer aan elkaar gaan plakken om de NVA waar mogelijk weer in de oppositie te dringen: ze hebben hun lesje blijkbaar nog niet geleerd...
enz
andev is nu online  
Oud 15 oktober 2012, 10:41   #40
Stef007
Partijlid

Standaard

Citaat:
Neen maar het is arrogant om ervan uit te gaan dat velen om die reden voor de NVA gekozen hebben net zoals het arrogant is ervan uit te gaan dat iedereen het partijprogramma angstaanjagend vindt.
Ik zeg ook niet dat iedereen om die reden ervoor gestemd hebben en het programma angstaanjagend vinden. Je gaat mij nu toch niet wijsmaken dat al die stemmen komen van overtuigde mensen die het ganse programma kennen. Dat wordt hier precies verkondigd. Als je ziet hoeveel VB verliest en hoeveel N-VA wint. Iedereen was het erover eens dat de meeste stemmen voor VB proteststemmen zijn en die zitten nu grotendeels bij de N-VA. Is dat geen realiteit misschien? Is dat arrogant om te stellen?

Laatst gewijzigd door Stef007 : 15 oktober 2012 om 10:41.
Stef007 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be