Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 15 oktober 2012, 18:07   #81
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Goed nieuws voor de Hollanders : de coffeeshops van de Belgisch-Nederlandse grens verhuizen nu naar de Frans-Belgische grens.

Pour les toxicomanes Français : prendre la sortie de Courtrai, en cas de pépins : adressez-vous au bourgemestre au prix d'un joint.
Descartes Jr is offline  
Oud 15 oktober 2012, 18:08   #82
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Een luid en welgemeend OEF.
Ik weet niet of dat zo oef is. Quickie was zowat de enige die nog een BEETJE durfde tegen te pruttelen tegen deze quasi-marxistische belastingsregering.

O-VLD heeft alleszins kolossaal strategisch geblunderd door mee te heulen met de rode rakkers uit het zuiden.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 15 oktober 2012 om 18:09.
Flippend Rund is offline  
Oud 15 oktober 2012, 22:30   #83
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Hallo, moest het nog niet doorgedrongen zijn, ik stapte even mee in uw "logica" Edina.
Mijn logica?!? Je vergist je: het is de logica van de NVA en aanhang, die al de hele dag zitten jammeren dat ze in sommige gemeentes buiten spel zijn gezet.

Citaat:
Ik toon alleen de hypocriete houding van CD&V aan in deze. In tal van gemeentes vormen ze dergelijke coalities en van zodra ze eens in het verliezende kamp zitten beginnen ze te lullen over de democratie. Il faut le faire.
Natuurlijk zijn de tsjeven hypocriet! Maar de NVA ging toch voor de verandering zorgen? En de eerste de beste gelegenheid die ze krijgen, doen ze net hetzelfde. Verwonderlijk? Helemaal niet. De lijsten van de NVA staan vol opportunisten.

Citaat:
1. In Kortrijk is N-VA 1 van de winnaars
2. Ze nemen niet eens het initiatief bij de coalitievorming.

Bij CD&V is dat in tal van gemeentes wel even anders. Kijk maar naar Roeselare en Halle.
Irrelevant. Waar het om gaat, is dat de grootste partij in alle gevallen bij voorbaat buiten spel wordt gezet.

Citaat:
Dit weer als inconsequent van N-VA gaan benoemen is lachwekkend kort door de bocht.
Het niet (h)erkennen van de inconsequentie in deze is niet lachwekkend, maar pijnlijk.
Edina is offline  
Oud 15 oktober 2012, 22:34   #84
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik vrees dat we nog meer N-VA verrassingen gaan zien.
Nu wordt er bijvoorbeeld al een ex-TAK'er Burgemeester.

In die gemeente ga ik alvast niet op een terras of in een restaurant zitten.
Het is er alvast veiliger dan op Antwerpse trammen waar de importverrijkers van links mensen in elkaar kloppen voor de lol.
Zenit is offline  
Oud 16 oktober 2012, 08:48   #85
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Mijn logica?!? Je vergist je: het is de logica van de NVA en aanhang, die al de hele dag zitten jammeren dat ze in sommige gemeentes buiten spel zijn gezet.

Natuurlijk zijn de tsjeven hypocriet! Maar de NVA ging toch voor de verandering zorgen? En de eerste de beste gelegenheid die ze krijgen, doen ze net hetzelfde. Verwonderlijk? Helemaal niet. De lijsten van de NVA staan vol opportunisten.

Irrelevant. Waar het om gaat, is dat de grootste partij in alle gevallen bij voorbaat buiten spel wordt gezet.

Het niet (h)erkennen van de inconsequentie in deze is niet lachwekkend, maar pijnlijk.
Onzin Edina en je weet dat even goed. In veruit de meeste gevallen waar dit voorvalt is het N-VA dat buitenspel gezet wordt. U mag dat "toevallig" gaan noemen, maar dat is pure schijnheiligheid.

N-VA heeft 1700 mandatarissen en gaan daarmee ongeveer 120 schepenen leveren. Dat is ongeveer 7%. Kijk straks maar eens na welk percentage CD&V, VLD en SP.A zullen halen en durf dan nog maar eens beweren dat dit toeval is.

Kan je achteraf weer beginnen lullen over N-VA die geen verantwoordelijkheid wil nemen. Laat die hypocrisie toch gewoon varen, het zou u sieren, maar ondertusse weet ik wel beter. De inconsequentie druipt van zowat elk bericht dat ik van u lees.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 16 oktober 2012, 08:56   #86
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
N-VA heeft 1700 mandatarissen en gaan daarmee ongeveer 120 schepenen leveren.
dus gij wilt dat alle 1700 verkozenen schepen mogen worden?
wat gaat ge doen als er ergens 10 schepenen zijn terwijl er pakweg 13nva verkozenen zijn (met hun gemiddeld 30%)?
dat de andere meerderheidspartijen vrijwillig afstand doen van hun schepenen zodat dewever geen calimero kan spelen? en wat doen die andere 3 nva'ers die geen postje kunnen krijgen omdat de postjes op zijn?

ziet ge de onzin van die stelling zelf niet in?
zijt ge nu zo hersenloos dat ge zo iets simpels niet kunt doorzien?

de nva is het blok niet, wel slim gezien vd dewever om aan al de blok kiezers het cordonriedeltje voor te houden.
die zijn dat al 20j gewoon
(op dit forum werkt het wel )

Laatst gewijzigd door 1207 : 16 oktober 2012 om 08:58.
1207 is offline  
Oud 16 oktober 2012, 09:02   #87
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
dus gij wilt dat alle 1700 verkozenen schepen mogen worden?
wat gaat ge doen als er ergens 10 schepenen zijn terwijl er pakweg 13nva verkozenen zijn (met hun gemiddeld 30%)?
dat de andere meerderheidspartijen vrijwillig afstand doen van hun schepenen zodat dewever geen calimero kan spelen? en wat doen die andere 3 nva'ers die geen postje kunnen krijgen omdat de postjes op zijn?

ziet ge de onzin van die stelling zelf niet in?
zijt ge nu zo hersenloos dat ge zo iets simpels niet kunt doorzien?

de nva is het blok niet, wel slim gezien vd dewever om aan al de blok kiezers het cordonriedeltje voor te houden.
die zijn dat al 20j gewoon
(op dit forum werkt het wel )
Waar heb ik dat gezegd? Ik heb gezegd dat er ongeveer 7% van de N-VA mandatarissen schepen zal worden. Kijk gewoon hoe hoog dat percentage is bij de traditionele partijen en zeg me dan maar eens met een uitgestreken gezicht dat dit toeval is.

Dus vooraleer mijn stelling onzinnig te noemen, zou je ze beter eens deftig lezen in plaats van mij compleet selectief te quoten, woorden in de mond te plaatsen en mij daarna hersenloos te noemen.

Ter info, er zijn ongeveer 1700 schepenen in Vlaanderen. N-VA zal dus ook ongeveer 7% van het totaal aantal schepenen leveren, terwijl ze over heel Vlaanderen de 2e grootste partij zijn, nipt voorafgegaan door CD&V. Dat die 3 partijvoorzitters dat daar gisteren doodleuk als toeval bestempelden is lachwekkend.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 16 oktober 2012 om 09:15.
fox is offline  
Oud 16 oktober 2012, 12:56   #88
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin Edina en je weet dat even goed. In veruit de meeste gevallen waar dit voorvalt is het N-VA dat buitenspel gezet wordt. U mag dat "toevallig" gaan noemen, maar dat is pure schijnheiligheid.

N-VA heeft 1700 mandatarissen en gaan daarmee ongeveer 120 schepenen leveren. Dat is ongeveer 7%. Kijk straks maar eens na welk percentage CD&V, VLD en SP.A zullen halen en durf dan nog maar eens beweren dat dit toeval is.

Kan je achteraf weer beginnen lullen over N-VA die geen verantwoordelijkheid wil nemen. Laat die hypocrisie toch gewoon varen, het zou u sieren, maar ondertusse weet ik wel beter. De inconsequentie druipt van zowat elk bericht dat ik van u lees.
Probeer eens voor één keertje zelf na te denken in plaats van de voorzitter van je partij na te papegaaien, wil je?

Alsof het aantal verkozen mandatarissen iets zinnigs zegt over het aantal schepenen waar je 'recht op zou hebben'. Statistiek voor dummies. Zo'n uitspraken zijn gewoon pure demagogie.

Het buiten spel zetten van partijen heeft natuurlijk niets met toeval te maken! Het is namelijk gewoon een onderdeel van de politiek (en daar speelt idd ook soms het zich buiten spel laten zetten mee). Waaraan ALLE partijen mee doen.

En kan je nu eens uitleggen wat er hypocriet of inconsequent is aan die mening? Of ben je nu gewoon een spelletje "alles wat je zegt, ben je zelf" aan het spelen?
Edina is offline  
Oud 16 oktober 2012, 13:09   #89
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Probeer eens voor één keertje zelf na te denken in plaats van de voorzitter van je partij na te papegaaien, wil je?
Wie is de voorzitter van mijn partij? Ik ben niet partijgebonden, ik ben standpuntengebonden Edina.

Citaat:
Alsof het aantal verkozen mandatarissen iets zinnigs zegt over het aantal schepenen waar je 'recht op zou hebben'. Statistiek voor dummies. Zo'n uitspraken zijn gewoon pure demagogie.
Uiteraard en compleet ondemagogisch. Als het daadwerkelijk in sommige gemeentes wel en sommige gemeentes niet zou zijn, dan is een steekproef van meer dan 300 gemeentes zeker statistisch relevant om een dergelijke verdeling te bekomen. Dat zal zowieso opgaan voor de traditionele partijen, waarom dan niet voor N-VA denk je? Juist ja.

Citaat:
Het buiten spel zetten van partijen heeft natuurlijk niets met toeval te maken! Het is namelijk gewoon een onderdeel van de politiek (en daar speelt idd ook soms het zich buiten spel laten zetten mee). Waaraan ALLE partijen mee doen.
Tuurlijk is het een onderdeel van de politiek, wat nu net aangeklaagd wordt is dat de traditioneeltjes ontkennen dat het een nationaal gegeven is. Zij beweren dat het toevallig is dat de N-VA meest buitenspel gezet wordt. Ze geloven dus werkelijk dat het kiesvee dom is.

Citaat:
En kan je nu eens uitleggen wat er hypocriet of inconsequent is aan die mening? Of ben je nu gewoon een spelletje "alles wat je zegt, ben je zelf" aan het spelen?
Wat er hypocriet is, is dat jij niet behoort tot het domme kiesvee en dus wel degelijk weet wat er aan de hand is, maar dat je dan maar doet alsof je dom bent. Dat is hypocriet.
fox is offline  
Oud 16 oktober 2012, 13:09   #90
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Het is er alvast veiliger dan op Antwerpse trammen waar de importverrijkers van links mensen in elkaar kloppen voor de lol.
Zeer juist, elders doen ze niet voor de lol. Maar om het geld.
Iemand overvallen, en dan zijn geld niet afnemen is redelijk belachelijk lijkt me.

Laatst gewijzigd door giserke : 16 oktober 2012 om 13:11.
giserke is offline  
Oud 16 oktober 2012, 13:22   #91
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik vrees dat we nog meer N-VA verrassingen gaan zien.
Nu wordt er bijvoorbeeld al een ex-TAK'er Burgemeester.

In die gemeente ga ik alvast niet op een terras of in een restaurant zitten.
Geen probleem Henrike blijf maar schoon weg...
Oud 16 oktober 2012, 14:36   #92
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie is de voorzitter van mijn partij? Ik ben niet partijgebonden, ik ben standpuntengebonden Edina.
Klinkt mooi, maar bekijk je reacties op het forum eens aub. Alles wat De Wever zegt neem je klakkeloos over. Elke kritiek op De Wever, neem je bijna als persoonlijke kritiek. Dat heeft nog weinig met standpunten te maken.

Citaat:
Uiteraard en compleet ondemagogisch. Als het daadwerkelijk in sommige gemeentes wel en sommige gemeentes niet zou zijn, dan is een steekproef van meer dan 300 gemeentes zeker statistisch relevant om een dergelijke verdeling te bekomen. Dat zal zowieso opgaan voor de traditionele partijen, waarom dan niet voor N-VA denk je? Juist ja.
Ik zou daar op het einde van de rit eens graag een vergelijkende berekening van zien. En liefst ook nog van de vorige gemeenteraadsverkiezingen om te vergelijken. Maar dat zullen we nooit krijgen natuurlijk, want dat vermeende lineaire verband is natuurlijk onzin.

En wel om de eenvoudige reden dat we hier geen 2-partijenstelsel hebben en dat het dus zelden of nooit om absolute meerderheden gaat. Er moeten nu eenmaal altijd coalities gemaakt worden. En die coalities hangen af van lokale en nationale factoren. Niet alleen nu, maar dat is altijd al zo geweest. En dat zal altijd zo blijven. Ook als de N-VA in een andere positie zit.

Citaat:
Tuurlijk is het een onderdeel van de politiek, wat nu net aangeklaagd wordt is dat de traditioneeltjes ontkennen dat het een nationaal gegeven is. Zij beweren dat het toevallig is dat de N-VA meest buitenspel gezet wordt. Ze geloven dus werkelijk dat het kiesvee dom is
.

Net zoals de N-VA dat van zijn kiezers denkt door te beweren dat dit een nieuw gegeven is waar ze niet aan mee doen en zullen doen (terwijl ze er volop mee bezig zijn).

Citaat:
Wat er hypocriet is, is dat jij niet behoort tot het domme kiesvee en dus wel degelijk weet wat er aan de hand is, maar dat je dan maar doet alsof je dom bent. Dat is hypocriet.
Probeer nog eens opnieuw, want ik heb nergens ontkend dat de traditionele partijen de N-VA liefst zo vaak mogelijk zouden willen omzeilen (iets waar de N-VA dan weer dankbaar gebruik van maakt: ook dat is politiek). Wel dat zij hetzelfde doen als ze daar de kans toe krijgen.

En zeg dan ineens ook eens wat er nu precies inconsequent was, want daar heb je nog niet op geantwoord.

Ik zou overigens liever hebben dat de N-VA op zoveel mogelijk plaatsen wel mee bestuurt, want dan zou dat balonnetje van de verandering ook zeer snel doorprikt zijn.
Edina is offline  
Oud 16 oktober 2012, 14:52   #93
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klinkt mooi, maar bekijk je reacties op het forum eens aub. Alles wat De Wever zegt neem je klakkeloos over. Elke kritiek op De Wever, neem je bijna als persoonlijke kritiek. Dat heeft nog weinig met standpunten te maken.
Ik weet zelf wel wat ik schrijf, dus ik hoef ze niet te bekijken. Bekijk jij ze misschien eens en stel dan vast dat je je belachelijk maakt.

Citaat:
Ik zou daar op het einde van de rit eens graag een vergelijkende berekening van zien. En liefst ook nog van de vorige gemeenteraadsverkiezingen om te vergelijken. Maar dat zullen we nooit krijgen natuurlijk, want dat vermeende lineaire verband is natuurlijk onzin.
Natuurlijk is dat geen onzin. Jij wil er graag onzin van maken maar dat is het helemaal niet. In deze primeren de nationale belangen en gaan ze N-VA zoveel mogelijk buitenspel zetten. Als dit terecht aangeklaagd wordt dan wordt dat door de partijtop ontkent en noemen ze N-VA leugenaars. Je moet het maar doen.

Citaat:
En zeg dan ineens ook eens wat er nu precies inconsequent was, want daar heb je nog niet op geantwoord.
Dat heb ik wel gedaan, jij wenst het alweer niet te lezen. mijn probleem niet

Citaat:
Ik zou overigens liever hebben dat de N-VA op zoveel mogelijk plaatsen wel mee bestuurt, want dan zou dat balonnetje van de verandering ook zeer snel doorprikt zijn.
Uw vooringenomenheid spreekt boekdelen en daarmee is dan ook alles gezegd.
fox is offline  
Oud 16 oktober 2012, 15:51   #94
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zou overigens liever hebben dat de N-VA op zoveel mogelijk plaatsen wel mee bestuurt
Uitstekend! Laten we dan hopen dat de partij waarop u gestemd heeft luistert naar uw wens. En indien niet, dan kunt u natuurlijk volgende keer op een andere partij stemmen.
Flippend Rund is offline  
Oud 16 oktober 2012, 21:33   #95
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen paniek, in de helft van de coalities die tot hiertoe bekend zijn zit N-VA.
Als die trend zich doorzet zit N-VA in 150 gemeentebesturen met 50 burgemeesters en 500 schepenen. Niet slecht voor een partijtje dat net begonnen is. Belangrijkste is nu goed besturen in de gemeenten, nieuwe sterke lokale figuren klaarstomen en dan op naar 2014.

SP.A en Ø-VLD komen misschien nog aan 25 burgemeesters.
fonne is offline  
Oud 16 oktober 2012, 23:12   #96
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
En Stefaan had nog zo mooi reclame gevoerd voor de N-VA met zijn uitspraken over de belastingsregering. Zou Quickie daarom wraak zoeken, want dat argument was natuurlijk 100% tegen hem gericht?
Ja die reclame was mij ook opgevallen, ook die van het confederalisme.

Redenen waarom CVP gewipt is .

1. Gedurende decennia aan de macht, vroeger was de inzet van de gemeenteraadsverkiezingen in Kortrijk niet welke partij de grootste zou worden...het was, wordt het één van de vakbond of één van de gilde. (CVP had absolute meerderheid)
Dus andere partijen kwamen en niet aan te pas ,.....dat "fret".

2. Na de kieken dioxine crisis neemt CVP er de socialisten bij (In brussel is er op dat moment een paarse regering )

3. De socialisten worden gedumpt , en de liberalen doen hun intrede in het stadhuis van Kortrijk.

4. De vlaams-nationalisten komen opzetten , en in west-vloanderen klappen vloams-nationalisten (wudder) over de tjeven !
En tjeven zin tjeven , veel wurden goan we daar nie vuul aan moaken.

5. Quickie, de gladde aal , wil uit de regeringstappen, want hij ziet als een echte politicus de storm komen in 2014.

Dat zijn de reden waarom deze coalitie in Kortrijk ontstaan is.

O ja, ik ben een immigrant in Gent
Geboortestreek : Kortrijk
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 16 oktober 2012 om 23:14.
nabat54 is offline  
Oud 18 oktober 2012, 08:17   #97
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Dus N-VA dekt de aftocht van de VLD ? Van Quickenborne heeft zijn exit uit de regering te pakken. De Croo kan zijn plaats innemen en op die manier zonder veel gezichtsverlies het voorzitterschap aan iemand anders laten. Dus N-VA schenkt die degoutante partij nog een burgemeester extra. Dan vind ik Stefaan Declercq toch echt en betere keuze. Hij betaald natuurlijk wel de prijs voor het smerige spel dat cvp elders speelt = de anti nva coalities
mvd is offline  
Oud 18 oktober 2012, 18:54   #98
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Bedenkingen bij aftocht Van Quickenborne uit regering.. Was trouwens de wil van Di Rupo en de Franstalige partijen in de federale regering. Vorig jaar op 9 november 2011 wist op De Morgen al dat "Franstaligen willen De Croo als vice premier". In Kortrijk hebben Spa en NVA dit mogelijk gemaakt, eerst met voorakkoord en dan ook met bevestiging zonder dat rest van hun partijbesturen daar hun akkoord voor gaven. NVA springt hier Di Rupo en de Franstalige partijen ter hulp om hen te verlossen van Quickie en hen een meer Belgicistisch betrouwbare De Croo te bezorgen. Spa heeft er uitgerekend het uitdagen van zijn syndicale achterban voor over om scheep te gaan met Quickie, wiens partij 10 % minder haalt dan CD&V en zelf ook het burgemeestersduel met voorkeurstemmen verliest. De politieke ethiek was hier ver te zoeken, maar de Franstaligen moesten Quick kwijt en deze wil zelf nog minstens 6 jaar een zekere politieke bezigheid.
Pol is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be