![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik was fout door te denken dat daar de grootste coalitie automatisch aan de macht komt. Wat Carl Devos ook mag beweren, Vincent van Quickenborne is volgens de principes van de rechtstreekse verkiezing van de burgemeester zoals nu in regels is gegoten in Wallonië rechtmatig burgemeester van Kortrijk.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 16 oktober 2012 om 10:13. |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maw, als de grootste partij met de grootste stemmentrekker niet in de coalitie zit, zal die geen burgemeester worden.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als mij iemand bij lokale verkiezingen een confederaal model, regionaal wil opdringen, terwijl ik kies voor de toestand in mijn gemeente, zeg ik alleen al daarom, fuck you. |
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() In een wat meer autoritair systeem kun je wat meer flexibiliteit aan de dag leggen, om beter en efficienter bestuur te krijgen, om de wil van het volk ook meer te laten uitkomen. Je hoeft je niet zomaar neer te leggen bij de democratische dogma's. Democratie is een middel tot bestuur, geen doel op zich.
|
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Na de schande van Kortrijk, zijn er heel veel mensen die deze mening delen. Als je deze wetgeving omtrent coalitievorming ter referendum aan de bevolking voorlegt, dan ben ik zeker van dat een meerderheid dit goedkeurt. |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Moreaux zou wel burgemeester blijven van Molenbeek... Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 16 oktober 2012 om 20:08. |
|
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Echter je moet afwegen welk systeem het meeste voordeel oplevert en het minste nadeel. Ik ben er van overtuigd dat de kiezers toch zouden gaan voor een systeem dat de grootste partij de burgemeester levert. Al is dat iemand van de PS, Vlaams Belang, Groen, PVDA+,... |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- een meerderrheidssysteem, eventueel via het principe The winner takes in all - afschaffing van de burgemeester en schepencollege - via het Zwitsers systeem werken, een beetje zoals in de faciliteitengemeenten