Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2012, 20:46   #1
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard De stekker gaat er uit tijdens de uitzending ?

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20121015_138

Tijdens het debat is de uitzending gestaakt, zal er te hevig aan toe gaan denk ik .

De Wever reageerde door te stellen dat zijn programma niet veranderd is sinds het kartel met CD&V en toen zag CD&V daar geen graten in. 'En weer gebruiken zij hun tijd om uit te leggen wat ik wil. Ik doe dat liever zelf.'

Even later ging het scherm een minuut of twee op zwart.

Niemand aanwezig geweest met een smartphone die alles opgenomen heeft ?
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2012, 20:53   #2
Stef007
Partijlid

Standaard

Ik heb de indruk dat ze in de studio niet het probleem hadden, maar wel ergens bij het doorsturen van de beelden. Toen het debat terug op het scherm was, was de discussie nog volop aan de gang.
Stef007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2012, 20:55   #3
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Zouden ze een 'mute' knop hebben voor het geval er nagels met koppen worden geslagen ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2012, 22:08   #4
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Spijtig.

Nu gingen wij eindelijk eens horen wat het programma van de N-VA is maar weer niks. Toen het beeld terug kwam speelde Bart De Wever opnieuw zijn plaat op die bleef hangen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2012, 22:10   #5
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Spijtig.

Nu gingen wij eindelijk eens horen wat het programma van de N-VA is maar weer niks. Toen het beeld terug kwam speelde Bart De Wever opnieuw zijn plaat op die bleef hangen.
Waarom moet u dat 'horen'? Het partijprogramma staat al heel lang online te lezen. Daar wordt over geen enkele wijze geheimzinnig over gedaan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2012, 22:11   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spijtig.

De plaat van de kiezers van 13 juni 2010 is ook blijven hangen tot op 14 oktober 2012.
Nu afwachten tot het voorjaar van 2014 zeker ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2012, 22:14   #7
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom moet u dat 'horen'? Het partijprogramma staat al heel lang online te lezen. Daar wordt over geen enkele wijze geheimzinnig over gedaan.
Is Bart De Wever nu een separatist of niet ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 15 oktober 2012, 22:15   #8
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De plaat van de kiezers van 13 juni 2010 is ook blijven hangen tot op 14 oktober 2012.
Nu afwachten tot het voorjaar van 2014 zeker ?

.
De kiezer zijn plaat blijft niet hangen. De kiezer stemt altijd voor de goei, tenzij hij geen stem uitbrengt.

Oud 15 oktober 2012, 22:20   #9
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is Bart De Wever nu een separatist of niet ?
U stelt wel heel domme vragen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2012, 22:30   #10
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U stelt wel heel domme vragen.
Sorry hoor Jan...maar alhoewel Vive een Belgicist is en ik een separatist zou ik toch graag een antwoord hebben op deze doodsimpele en ongemeen belangrijke vraag...

Het antwoord is ofwel ja ofwel neen.
Een beetje separatist bstaat evenmin als een beetje zwanger.

Verder dan "ik heb die vraag al honderdduizend keer gehad" en "hat antwoord is al tien jaar dezelfde" is Bart De Wever nog nooit gekomen hoor...

Ben ik verkeerd of heeft Bart De Wever ooit eens gezegd: "wij zijn geen separatisten"?...of is dat een wild verhaal dat rondgaat?...
Oud 15 oktober 2012, 22:51   #11
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Sorry hoor Jan...maar alhoewel Vive een Belgicist is en ik een separatist zou ik toch graag een antwoord hebben op deze doodsimpele en ongemeen belangrijke vraag...

Verder dan "ik heb die vraag al honderdduizend keer gehad" en "hat antwoord is al tien jaar dezelfde" is Bart De Wever nog nooit gekomen hoor...

Ben ik verkeerd of heeft Bart De Wever ooit eens gezegd: "wij zijn geen separatisten"?...of is dat een wild verhaal dat rondgaat?...
Hij heeft dat idd gezegd.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2012, 23:02   #12
Vigilante VL
Banneling

Standaard

De VRT heeft er een potje van gemaakt met de doorstraling van de beelden. Vaak freezen beelden of valt alles uit, gewoon omdat materiaal aangekocht werd dat daartoe amper geëigend is.

Toen alles nog analoog verliep, had je zo'n nonsense niet trouwens of amper, tenzij de mixer of regie lagen "te slapen" of er ernstige haperingen waren.

Ik ben de eerste om de media aan het gat te gaan , maar ik zie hier weinig kwaad opzet hoor, behalve kutcomputers met kutstreken..
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2012, 05:18   #13
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hij wil het waarschijnlijk zelf niet weten.
Hij wil het waarschijnlijk ook niet niet zeggen, niet het ene en niet het andere, kwestie van geen enkele kiezer tegen de borst te stoten.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2012, 23:32   #14
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hij wil het waarschijnlijk zelf niet weten.
Hij wil het waarschijnlijk ook niet niet zeggen, niet het ene en niet het andere, kwestie van geen enkele kiezer tegen de borst te stoten.
Het was een van de weinige keren dat BDW in de problemen kwam toen Beke hem confronteerde met dat verkiezingspamflet om lid te worden van N-VA waarin duidelijk staat dat N-VA naar een onafhankelijk Vlaanderen streeft.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2012, 01:19   #15
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
De VRT heeft er een potje van gemaakt met de doorstraling van de beelden. Vaak freezen beelden of valt alles uit, gewoon omdat materiaal aangekocht werd dat daartoe amper geëigend is.

Toen alles nog analoog verliep, had je zo'n nonsense niet trouwens of amper, tenzij de mixer of regie lagen "te slapen" of er ernstige haperingen waren.

Ik ben de eerste om de media aan het gat te gaan , maar ik zie hier weinig kwaad opzet hoor, behalve kutcomputers met kutstreken..
ze kunnen misschien Alfacam opkopen? maar ja daar is vakmanschap aan de orde niet partij- en vakbondskaart
Oud 17 oktober 2012, 08:47   #16
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het was een van de weinige keren dat BDW in de problemen kwam toen Beke hem confronteerde met dat verkiezingspamflet om lid te worden van N-VA waarin duidelijk staat dat N-VA naar een onafhankelijk Vlaanderen streeft.
Beke haalde gewoon aan hetgeen ik hier al meerdere keren geplaatst heb. Dat is de tekst die op hun site staat, en welke alle leden dus duidelijk onderschrijven wanneer ze hun aansluiting ondertekenen.
Ik denk dat er weinig discussie mogelijk is over de betekenis van deze zin.

Citaat:
Word lid

Wilt u mee Vlaanderen vorm geven? Wilt u uw stem laten horen in een partij die weegt op het beleid? Wilt u mee gestalte geven aan een modern Vlaams-nationalisme? Elk N-VA-engagement maakt het ons mogelijk om verder te bouwen aan een onafhankelijk Vlaanderen en een sociale, democratische en rechtvaardige samenleving!

Steun de enige partij die doet wat ze zegt voor slechts 12,50 euro. 30 jaar of jonger? Dan betaalt u slechts 5 euro. Als bijlid betaalt u slechts 2,5 euro.
Als ik BDW telkens zijn ontwijkend antwoord hoor moet ik besluiten dat daar beter stond:

Citaat:
Steun de enige partij die niet zegt wat ze doet voor slechts 12,50 euro. 30 jaar of jonger? Dan betaalt u slechts 5 euro. Als bijlid betaalt u slechts 2,5 euro.
BDW is dus eigenlijk een broekschijter die zijn waarheid niet op TV durft vertellen. Goed wetende dat die waarheid hem héél veel stemmen zou kosten.
Al dat geleuter over confederalisme is voor hem masker, een tussenstap tot het uiteindelijke doel: een onafhankelijk Vlaanderen om macht te krijgen en te houden. Macht die ze in een Belgische staat nooit gaan hebben.
Er is voor mij één probleem: dat machtspelletje kost de bevolking veel geld. Want draai en keer het zoals je wil. Drie/vier regeringen met hun administratie zijn veel duurder dan één.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2012, 08:51   #17
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ja BDW is een separatist, maar wenst dit dit door een evolutie te bereiken, niet door een revolutie.

de eerste stap is een confederalisme of ver doorgedreven federalisme, als de N-VA nadien nog genoeg stemmen haalt, zal dit verder en verder evolueren naar een onafhankelijk Vlaanderen binnen een verenigd Europa.

stap voor stap, dat is in alles een goede leidraad.
Oud 17 oktober 2012, 08:55   #18
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Beke haalde gewoon aan hetgeen ik hier al meerdere keren geplaatst heb. Dat is de tekst die op hun site staat, en welke alle leden dus duidelijk onderschrijven wanneer ze hun aansluiting ondertekenen.
Ik denk dat er weinig discussie mogelijk is over de betekenis van deze zin.

Als ik BDW telkens zijn ontwijkend antwoord hoor moet ik besluiten dat daar beter stond:

BDW is dus eigenlijk een broekschijter die zijn waarheid niet op TV durft vertellen. Goed wetende dat die waarheid hem héél veel stemmen zou kosten.
Al dat geleuter over confederalisme is voor hem masker, een tussenstap tot het uiteindelijke doel: een onafhankelijk Vlaanderen om macht te krijgen en te houden. Macht die ze in een Belgische staat nooit gaan hebben.
Er is voor mij één probleem: dat machtspelletje kost de bevolking veel geld. Want draai en keer het zoals je wil. Drie/vier regeringen met hun administratie zijn veel duurder dan één.
in een onafhankelijk Vlaanderen is maar EEN regering nodig, in het zieltogend belgie zijn er inderdaad 4 nodig waarvan 2 franstaligen en 1 pseudo franstalige. Die "regeling" kost Vlaanderen volgens de laatste studies 16 miljard/jaar. Inderdaad een machtspelletje dat de bevolking heel veel geld kost
Dat BDW een broekschijter is kan ik enkel beamen, een klaarkijkende politicus verspeelt zijn tijd niet in het (nogmaals) opwarmen van een lijk maar kiest resoluut voor onafhankelijkheid

Laatst gewijzigd door rookie : 17 oktober 2012 om 09:04.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2012, 09:05   #19
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
in een onafhankelijk Vlaanderen is maar EEN regering nodig, in het zieltogend belgie zijn er inderdaad 4 nodig waarvan 2 franstaligen en pseudo franstalige. Die "regeling" kost Vlaanderen volgens de laatste studies 16 miljard/jaar. Inderdaad een machtspelletje dat de bevolking heel veel geld kost
[/quote]

Dat er meerdere regeringen zijn is te danken aan separatisten zoals BDW.
Gij kunt toch tellen?
Eén Vlaamse regering is pas beterkoop voor de Vlaming als het loon voor die Vlaamse regeerders, en hun ambtenaren lager is dan volgens het bevolkingsaantal (=bijdragers-belastingbetalers) lager zou moeten zijn.

DWZ dat politici en ambtenaren hun loon ongeveer zou moeten halveren in een onafhankelijk Vlaanderen. EN gij gelooft dat?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2012, 09:18   #20
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat er meerdere regeringen zijn is te danken aan separatisten zoals BDW.Gij kunt toch tellen?
BDW is een fenomeen dat enkele (5/6) jaren geleden ontstond, meer door de VRT als poging tot het vernietigen van het VB( wat hilaritisch nu hun geliefde partij,SPa, het meest zeer doet). Remember dat NVa in 2003 samen moest gaan met CD&V om de kiesdrempel te ontlopen
DE waalse, brusselse en federale regering bestaan al etterlijke jaren langer. zij komen voort uit het feit dat de franstaligen GEEN tweetalig land wilden enzo de taalgrens instelden(die overigens enkel geldt voor de Vlamingen)
gij kent toch geschiedenis ???
Citaat:
Eén Vlaamse regering is pas beterkoop voor de Vlaming als het loon voor die Vlaamse regeerders, en hun ambtenaren lager is dan volgens het bevolkingsaantal (=bijdragers-belastingbetalers) lager zou moeten zijn.
DWZ dat politici en ambtenaren hun loon ongeveer zou moeten halveren in een onafhankelijk Vlaanderen. EN gij gelooft dat?
als je maar EEN regering hebt ipv 4 ben je altijd goedkoper zelfs met dezelfde lonen voor regeerders en ambtenaren
Jij kunt toch tellen ??
1 regering met zijn hofhouding of 4 regeringen met hun hofhouding wat komt best overeen met het vette ? onafhankelijk Vlaanderen versus onland belgie

Laatst gewijzigd door rookie : 17 oktober 2012 om 09:28.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be