Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2012, 23:34   #741
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik wil niets, ik vind alleen dat naturisten, hoewel naakt doodgewoon is, stiefkinderlijk bedeeld worden. Wie op een gewoon strand zit, loop even de trapjes op om een ijsje te halen of iets te drinken op een terrasje. Wanneer de naturist dat wil doen mag hij de auto nemen om 15 Km verderop te rijden. En waarom, vraag ik mij dan af? Laat die mensen gerust. Wat doen die verkeerd? Er is niets verkeerd aan naakt lopen. Het enige dat verkeerd is zijn die ziekelijke gedachte bij zij die er allerhande slecht in zien. Het zit in hun hoofden tussen hun twee oren.
Je zegt daar zoiets ! Ik denk dat ik toelating ga vragen om een buvette uit te baten op het naaktstrand ! Verkoop ik lekker alles drie keer zo duur als elders. Dat zullen ze er wel voor over hebben om geen 15 km te moeten rijden. Kassa kassa

Laatst gewijzigd door Aligator : 16 oktober 2012 om 23:34.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2012, 23:37   #742
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Op binnenwater?

De Plas in Rotselaar, het Zilvermeer in Mol, het Blosodomein in Hofstade, de grindplassen aan de Maas, Nieuwdonk in Berlare, de Ster in Sint-Niklaas, de Blaarmeersen in Gent...

Of zoek je nog wat anders?
Het " Parc Gaucheret " in Schaarbeek. Daar mag je naakt rondlopen . Allen daarheen nudisten.
Oud 17 oktober 2012, 06:22   #743
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Het " Parc Gaucheret " in Schaarbeek. Daar mag je naakt rondlopen . Allen daarheen nudisten.
Parc Gaucheret in Schaarbeek zullen we maar met een korrel zout nemen.

Nochtans, de Duitsers bieden in hun openbare stadsparken mogelijkheden om naakt te zonnen. Zo ondermeer in de "Englische Garten" in Munchen aan de Schoenfeldwieselaan. In het grootste openbaar park "Tiergarten" van Berlijn zijn er ook mogelijkheden om naakt te zonnen. De Freikörperkultur (FKK) is er goed ingeburgerd.

Mooi toch. Mogelijkheden voor het grote publiek in stedelijk gebied.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2012, 08:09   #744
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kijk rond u op straat , iedereen is aangekleed. D�*t is de norm.
Jij wil die norm veranderen, wel, veel geluk. Maar het is niet voor morgen, al zijn de mensen vandaag waarschijnlijk minder gechoqueerd als ze een naakte op straat tegenkomen als pakweg 100 jaar geleden. Maar dat maakt er nog lang niet de norm van.
Niemand hier beweert dat naakt lopen de norm is of zou moeten zijn. Niemand is verplicht om zich te gedragen zoals de meerderheid doet. Wel moeten we ons gedragen binnen de grenzen die de meerderheid aanvaardbaar vindt - en dat is iets heel anders.
Toen in de jaren '70 de eerste punkers in het straatbeeld verschenen, was dat voor heel wat mensen choquerend. En het was een zeer kleine minderheid die zich op zo'n manier kleedde. Maar de wetgever heeft er nooit een probleem van gemaakt. De 'norm' is het zeker nooit geweest - maar acceptabel wel. Wie met een keppel of hoofddoek over straat loopt, gedraagt zich niet volgens 'de norm' - althans niet in de meeste gemeenten. Maar wie daarover een opmerking maakt riskeert een boete!
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2012, 08:32   #745
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je zegt daar zoiets ! Ik denk dat ik toelating ga vragen om een buvette uit te baten op het naaktstrand ! Verkoop ik lekker alles drie keer zo duur als elders. Dat zullen ze er wel voor over hebben om geen 15 km te moeten rijden. Kassa kassa
Tiens - nu zeg je zelf dat er geld aan te verdienen valt. Wat houdt je tegen?
Oud 17 oktober 2012, 08:33   #746
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Da dag dat het toegelaten is poedelnaakt over de openbare weg te gaan in België ( in Europa ) is nog lang niet aangebroken.
Waarom haal jij er elke keer die openbare weg bij? Ik heb er geen bezwaar tegen dat iemand naakt over de openbare weg zou lopen, en ik vraag me af waarom het verboden zou moeten zijn - maar naakt op de openbare weg is wel het laatste van mijn zorgen.
Persoonlijk zou ik al heel blij zijn met een wetgeving naar Nederlands model:
- naakt is toegelaten op daarvoor aangewezen plaatsen (zelfs dat bestaat hier niet - het naaktstrand in Bredene is een plaats waar politie en justitie beloofd hebben om niet te vervolgen, maar officieel geldt daar net dezelfde wet)
- naakt is toegelaten op privé-terrein voor zover niet zichtbaar vanaf de openbare weg (dus ook als het wel zichtbaar is voor de buren)
- naakt is toegelaten op alle geschikte plaatsen
- en als je naakt rondloopt op plaatsen die daarvoor niet geschikt bevonden worden door de rechter, riskeer je een boete wegens verstoring van openbare orde, niet wegens een zedenmisdrijf.

... Maar wat Jerôme in Brussel doet zou ook in Amsterdam of Parijs verboden zijn. Vreemd genoeg hebben we een hele strenge wetgeving - maar blijkbaar vinden noch de omstaanders, noch politie, noch justitie het nodig om die wetgeving toe te passen. Een wet die niet wordt toegepast, en waar het grote publiek niet van wakker ligt, wordt het dan geen tijd om die wet te wijzigen of af te schaffen?

Laatst gewijzigd door gertc : 17 oktober 2012 om 08:33.
Oud 17 oktober 2012, 22:11   #747
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Waarom haal jij er elke keer die openbare weg bij? Ik heb er geen bezwaar tegen dat iemand naakt over de openbare weg zou lopen, en ik vraag me af waarom het verboden zou moeten zijn - maar naakt op de openbare weg is wel het laatste van mijn zorgen.
Persoonlijk zou ik al heel blij zijn met een wetgeving naar Nederlands model:
- naakt is toegelaten op daarvoor aangewezen plaatsen (zelfs dat bestaat hier niet - het naaktstrand in Bredene is een plaats waar politie en justitie beloofd hebben om niet te vervolgen, maar officieel geldt daar net dezelfde wet)
- naakt is toegelaten op privé-terrein voor zover niet zichtbaar vanaf de openbare weg (dus ook als het wel zichtbaar is voor de buren)
- naakt is toegelaten op alle geschikte plaatsen
- en als je naakt rondloopt op plaatsen die daarvoor niet geschikt bevonden worden door de rechter, riskeer je een boete wegens verstoring van openbare orde, niet wegens een zedenmisdrijf. Zwemmen is zwemmen, naakt of niet, wat doet het er toe.

... Maar wat Jerôme in Brussel doet zou ook in Amsterdam of Parijs verboden zijn. Vreemd genoeg hebben we een hele strenge wetgeving - maar blijkbaar vinden noch de omstaanders, noch politie, noch justitie het nodig om die wetgeving toe te passen. Een wet die niet wordt toegepast, en waar het grote publiek niet van wakker ligt, wordt het dan geen tijd om die wet te wijzigen of af te schaffen?
Goed verwoord. En dat is nu net wat ik ook al heel de tijd aan die krokodil wil wijsmaken maar dat lukt me kennelijk niet.

Steeds komt hij opnieuw terug aandraven met ," trek uw broek uit en begin eraan.", maar hij wil kennelijk maar niet inzien dat ik eigenlijk geen nudist ben maar dat ik het wel best begrijpelijk vind dat nudisten of naturisten, hoe ge het kind ook noemen wil, de zelfde rechten moeten krijgen dan al de niet nudisten, en dat de algemene tendens her en der toch al in die richting gaat.

Er zijn ook al verschillende publieke zwembaden waar men verscheidene avonden reserveert waarop naakt kan gezwommen worden. Ik veronderstel dat het daar daarom niet verplicht is om naakt te zwemmen. Dat evengoed niet naturisten ook mogen zwemmen op die momenten. Waarom dan niet ook het tegenovergestelde toelaten. Dat ze dan dagen of avonden voorbehouden voor zij die bezwaar hebben van geconfronteerd te worden met naakt zwemmers. Dan is het toch ook opgelost.

Lijkt allemaal zo een beetje op de toestand zoals vroeger vrouwen gescheiden waren van mannen. Toen had je soms twee zwembaden, een voor de mannen en een voor de vrouwen met kinderen tot 12j. Als je daar nu terug aan denkt vind minstens 95 % het een belachelijke toestand. Wel, tussen naakt of niet naakt zwemmen is minstens even belachelijk.

Laatst gewijzigd door Garry : 17 oktober 2012 om 22:24.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2012, 22:32   #748
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Tiens - nu zeg je zelf dat er geld aan te verdienen valt. Wat houdt je tegen?
Als ik geld wil verdienen met een buvette op een naaktstrand, moet het naaktlopen wél enkel daar toegelaten zijn, en het naaktstrand een flinke eind het stad uit, op een afgelegen plek.
Het moet dus op andere plaatsen verboden blijven.
Oud 17 oktober 2012, 22:40   #749
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Niemand hier beweert dat naakt lopen de norm is of zou moeten zijn. Niemand is verplicht om zich te gedragen zoals de meerderheid doet. Wel moeten we ons gedragen binnen de grenzen die de meerderheid aanvaardbaar vindt - en dat is iets heel anders.
Toen in de jaren '70 de eerste punkers in het straatbeeld verschenen, was dat voor heel wat mensen choquerend. En het was een zeer kleine minderheid die zich op zo'n manier kleedde. Maar de wetgever heeft er nooit een probleem van gemaakt. De 'norm' is het zeker nooit geweest - maar acceptabel wel. Wie met een keppel of hoofddoek over straat loopt, gedraagt zich niet volgens 'de norm' - althans niet in de meeste gemeenten. Maar wie daarover een opmerking maakt riskeert een boete!
Die punkers hadden wel een broek aan hé. Anders hadden de flikken ze met veel plezier gearresteerd, geloof me vrij.
Je mag de kleren aandoen die je wil, en het kapsel dragen welk je verkiest, groen en rode hanenkammen inbegrepen.
Waar de wetgeving het over heeft als ze over " openbare zedenschennis " beginnen, dan is het over uw geslachtsdelen tonen aan uw geburen of voorbijgangers op de openbare weg.
D�*�*r maakt de wetgever een probleem van. Terecht vind ik, want als iedereen overal naakt mag rondlopen komt daar ongetwijfeld miserie van. Ik denk dat er dan een epidemie van verkrachtingen gaat komen.
Oud 17 oktober 2012, 22:43   #750
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die punkers hadden wel een broek aan hé.
Soms ook al. Hun levensstijl was juist het niet al te nauw te nemen.
Oud 17 oktober 2012, 22:44   #751
Aligator
Minister

Standaard Ha die Garry toch ! Wat een rakker !

Citaat:
Goed verwoord. En dat is nu net wat ik ook al heel de tijd aan die krokodil wil wijsmaken maar dat lukt me kennelijk niet.

Steeds komt hij opnieuw terug aandraven met ," trek uw broek uit en begin eraan.", maar hij wil kennelijk maar niet inzien dat ik eigenlijk geen nudist ben maar dat ik het wel best begrijpelijk vind dat nudisten of naturisten, hoe ge het kind ook noemen wil, de zelfde rechten moeten krijgen dan al de niet nudisten, en dat de algemene tendens her en der toch al in die richting gaat.

Er zijn ook al verschillende publieke zwembaden waar men verscheidene avonden reserveert waarop naakt kan gezwommen worden. Ik veronderstel dat het daar daarom niet verplicht is om naakt te zwemmen. Dat evengoed niet naturisten ook mogen zwemmen op die momenten. Waarom dan niet ook het tegenovergestelde toelaten. Dat ze dan dagen of avonden voorbehouden voor zij die bezwaar hebben van geconfronteerd te worden met naakt zwemmers. Dan is het toch ook opgelost.

Lijkt allemaal zo een beetje op de toestand zoals vroeger vrouwen gescheiden waren van mannen. Toen had je soms twee zwembaden, een voor de mannen en een voor de vrouwen met kinderen tot 12j. Als je daar nu terug aan denkt vind minstens 95 % het een belachelijke toestand. Wel, tussen naakt of niet naakt zwemmen is minstens even belachelijk.
Je bent geen nudist, maar toch ijver je koppig voor het toelaten van naaktlopen gelijk waar en wanneer. Ik neem dus aan dat je je ogen de kost wil geven. Om op aangename manier een gezellige oude dag door te brengen ? Lekker gluren ?
Oud 17 oktober 2012, 22:45   #752
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Soms ook al. Hun levensstijl was juist het niet al te nauw te nemen.
Wat weet gij nu van punkers ? Straks ga je nog vertellen dat je er zelf één was.
Hier een foto van u misschien ?http://www.google.fr/imgres?q=punker...,r:4,s:0,i:105

Laatst gewijzigd door Aligator : 17 oktober 2012 om 22:50.
Oud 17 oktober 2012, 22:46   #753
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik geld wil verdienen met een buvette op een naaktstrand, moet het naaktlopen wél enkel daar toegelaten zijn, en het naaktstrand een flinke eind het stad uit, op een afgelegen plek.
Het moet dus op andere plaatsen verboden blijven.
Alleen moogt ge zo maar niet eender waar een dergelijke handelszaak oprichten. Er is nog altijd zoiets als bouwvergunningen en dergelijke. Dus ik vrees dat ge daar niet veel pannekoekskes gaat kunnen bakken, of spaghetti verkopen en pintjes tappen.
Oud 17 oktober 2012, 22:49   #754
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent geen nudist, maar toch ijver je koppig voor het toelaten van naaktlopen gelijk waar en wanneer. Ik neem dus aan dat je je ogen de kost wil geven. Om op aangename manier een gezellige oude dag door te brengen ? Lekker gluren ?
Denk wat je wil man maar dat is zeker niet het geval. Ik heb in mijn jonge jaren meer naakt gezien als dat gij ooit zou kunnen vermoeden. Als ge in de balletwereld gezeten hebt, dan ben je wel wat gewoon op dat vlak.
Oud 17 oktober 2012, 22:50   #755
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat weet gij nu van punkers ? Straks ga je nog vertellen dat je er zelf één was.
Van leeftijd had ik kunnen een punker geweest zijn. Maar dat was ik nu niet.
Oud 17 oktober 2012, 22:51   #756
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die man heeft daar 5 minuten naakt gestaan. Zonder boe of bah of enig ander probleem.

Er was 100 man publiek. Er werd heel normaal gereageerd op deze naturist, toch. Ik heb er niet veel gezien die gechockeerd waren of afschuw hadden of weg gelopen zijn.

Dus het grote publiek is wel één en ander gewoon.
Voor wie het wil zien :

http://vtm.be/manneke-paul/naakt-bez...j-manneke-paul
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2012, 22:53   #757
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Denk wat je wil man maar dat is zeker niet het geval. Ik heb in mijn jonge jaren meer naakt gezien als dat gij ooit zou kunnen vermoeden. Als ge in de balletwereld gezeten hebt, dan ben je wel wat gewoon op dat vlak.
Ah, gij waart vroeger balletdanser ?
Raar, aan uw manier van u uit te drukken dacht ik eerder visboer of cafébaas of zoiets.
Oud 17 oktober 2012, 22:54   #758
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Van leeftijd had ik kunnen een punker geweest zijn. Maar dat was ik nu niet.
Ha nee, ge waart balletdanser !
Oud 17 oktober 2012, 22:55   #759
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Alleen moogt ge zo maar niet eender waar een dergelijke handelszaak oprichten. Er is nog altijd zoiets als bouwvergunningen en dergelijke. Dus ik vrees dat ge daar niet veel pannekoekskes gaat kunnen bakken, of spaghetti verkopen en pintjes tappen.
Een caravan, slimme. Nog nooit een frietkot gezien ? Daar staan wielen onder = niks bouwvergunning.
Oud 17 oktober 2012, 23:00   #760
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Ziet er echt een onnozel kalf uit, uw " Filiep"...
Als d�*t je ambassadeur voor de " naaktloperszaak " is, ben je nog niet uit de problemen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be