Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Is regering Di Rupo I goed bezig of niet ?
Zéér goed bezig. 5 7,94%
Goed bezig. 7 11,11%
Slecht bezig. 11 17,46%
Zéér slecht bezig. 36 57,14%
Te vroeg om te zeggen. 2 3,17%
Geen mening. 2 3,17%
Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2012, 22:53   #41
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Met totale afhankelijkheid van het buitenland, ben je ook totaal afhankelijk van hun prijszetting.
Maar mij is het in de tekst voornamelijk te doen, over de manier waarop politici iets aan de man brengen, maar ondertussen de belastingbetaler laat opdraaien voor de kosten en de privé het winstgevende deel in de schoot werpt.
Een schoolvoorbeeld van hoe het nu bij de banken werkt. Zadel de belastingbetaler op met de verliezen en sluis de winst naar de privé.
Posteer dan ook nog eens al je politieke vrienden in de bestuursraden van vehikels zoals LRM en GIMV die zich riant laten vergoeden en stop alle schandalen, die zich hebben voorgedaan en nu nog steeds voordoen in de doofpot.
Zie onderstaande link

http://www.madeinlimburg.be/nieuws/s...thias-dossier/
Klopt!
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2012, 22:52   #42
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Vroeger werden regeringen op hun beleid beoordeeld. Tegenwoordig is men al content als de partijen überhaupt een regering kunnen vormen. Een kinderhand is snel gevuld.
Als je naar de uitslag van deze poll en de recente lokale verkiezingen kijkt scoort je electoraal beter door zo lang mogelijk geen regering te vormen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2012, 23:20   #43
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Als je naar de uitslag van deze poll en de recente lokale verkiezingen kijkt scoort je electoraal beter door zo lang mogelijk geen regering te vormen.
Nee, ge scoort bijzonder goed door voet bij stuk te houden. De mensen worden het moe om steeds opnieuw door zo een stel zweetdieven zonder scrupules, door zo een hypocriete bende bedriegers en leugenaars, belogen, bedrogen, opgelicht en belazerd te worden dat hun oren er van lopen.

Nu willen ze er komaf mee maken. Kun je het ze kwalijk nemen? Uw politieke vrienden oogsten wat ze al die jaren gezaaid hebben. Maar klimaat is omgeslagen, eerst met het VB, waar de kiezer weer maar eens bedonderd werd wegens het inlijven van een cordon, en nu met het N-VA. Hiervoor durven ze openlijk het woord cordon niet in de mond te nemen maar evengoed behandelen ze het N-VA gelijk alsof er rond hen een cordon bestaat.

En wat verwachten ze daarmee te bereiken?

Stevaert dacht, steek het VB in een cordon sanitair, want het VB zal nooit alleen meer dan 50 % behalen. Dat zal het N-VA ook niet. Maar het N-VA en het VB samen??? Welke staatsgreep zoeken de traditionele te gaan uitvoeren wanneer het zover komt?

Laatst gewijzigd door Garry : 19 oktober 2012 om 23:38.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 08:28   #44
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Di Rupo is zeer goed bezig. Kijk maar eens naar de resultaten van de Rode Duivels(je zou bijna denken het sport-promotieteam van de PS), Di Rupo woont bijna elke match bij, en ja, ze winnen de ene na de andere match. Doordat het stadium telkens vol zit en er dan ook vollen bak belasting kan geheven worden op de tickets en nog andere consumptie in het stadium, wordt het gat in de begrotink beetje bij beetje kleiner. Leve Di Rupo, Vive la PS.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 08:56   #45
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is regering Di Rupo I goed bezig of niet ?
De Belgische regering kan alleen "op zijn Belgisch" werken.

Hoe beter de Belgische regering werkt, hoe slechter voor Vlaanderen en hoe meer stemmen de N-VA zal halen.
Oud 20 oktober 2012, 09:36   #46
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
De Belgische regering kan alleen "op zijn Belgisch" werken.

Hoe beter de Belgische regering werkt, hoe slechter voor Vlaanderen en hoe meer stemmen de N-VA zal halen.
Welke maatstaf hanteer jij voor goed of slecht ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 20 oktober 2012, 09:45   #47
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dat de reden dat u talmt om een coalitie te vormen met Filip De Winter en de regering omver te werpen ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 09:46   #48
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
relevantie ?
Oud 20 oktober 2012, 10:01   #49
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Is dat de reden dat u talmt om een coalitie te vormen met Filip De Winter en de regering omver te werpen ?
Het is aan Bart De Wever om met Filip De Winter een federale coalitie op been te brengen om Elio Di Rupo I uit het zadel te halen.

Dat is wat de kiezer van hen verwacht. Van mij moet je niets verwachten.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 20 oktober 2012 om 10:02.
Oud 20 oktober 2012, 10:24   #50
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de Belgisch-politieke context: op zijn Belgisch is slecht, op zijn Vlaams is beter.

Maar het komt natuurlijk hierop neer: alles wat ons dagelijks leven verbetert is goed, wat het tegenwerkt is slecht. België verslechtert niet zomaar ons leven, het sleurt ons regelrecht de afgrond in, en dat enkel en alleen om zijn bestaan en dat van zijn profiteurs te bestendigen.
Oud 20 oktober 2012, 10:25   #51
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is aan Bart De Wever om met Filip De Winter een federale coalitie op been te brengen om Elio Di Rupo I uit het zadel te halen.

Dat is wat de kiezer van hen verwacht.
Onzin.

Citaat:
Van mij moet je niets verwachten.
Uw verwachtingen t.o.v. De Wever en de N-VA zijn dan ook pathetisch.
Oud 20 oktober 2012, 10:34   #52
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de Belgisch-politieke context: op zijn Belgisch is slecht, op zijn Vlaams is beter.

Maar het komt natuurlijk hierop neer: alles wat ons dagelijks leven verbetert is goed, wat het tegenwerkt is slecht. België verslechtert niet zomaar ons leven, het sleurt ons regelrecht de afgrond in, en dat enkel en alleen om zijn bestaan en dat van zijn profiteurs te bestendigen.
Jij hebt grote verwachtingen in de overheid om jou dagelijks leven beter te maken. Die maken van jou een links karakter.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 20 oktober 2012 om 10:35.
Oud 20 oktober 2012, 10:37   #53
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onzin.

Uw verwachtingen t.o.v. De Wever en de N-VA zijn dan ook pathetisch.
Ik sta buiten de politiek. Met je stelling dat je van Bart De Wever en de N-VA niets mag verwachten ben ik het totaal niet eens. Zij zijn verkozen.

Oud 20 oktober 2012, 10:55   #54
Doa
Banneling

Standaard

di rupo is met voorsprong de slechtste premier die we al gehad hebben.
en wat moet het buitenland niet denken van een land met zo'n verwijfde homo als premier
nog een geluk dat er geen enkele van mijn collega's ook maar enig idee heeft wie onze premier is of hoe hij er uit ziet
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 11:05   #55
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik sta buiten de politiek. Met je stelling dat je van Bart De Wever en de N-VA niets mag verwachten ben ik het totaal niet eens. Zij zijn verkozen.

Je spreekt jezelf weer geweldig tegen, ik laat het je zelf zeggen :

Citaat:
Jij hebt grote verwachtingen in de overheid om jou dagelijks leven beter te maken. Die maken van jou een links karakter.
Citaat:

Dat is wat de kiezer van hen verwacht. Van mij moet je niets verwachten.
tututut je verwachtingen zijn wat dit betreft van de pot gerukt. Tijd om het zelf te doen. Genoeg getalmd.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 20 oktober 2012 om 11:07.
Oud 20 oktober 2012, 11:12   #56
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Van mij moet je niets verwachten.
precies of we hadden dat nog niet door
Oud 20 oktober 2012, 12:08   #57
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Je spreekt jezelf weer geweldig tegen, ik laat het je zelf zeggen :

tututut je verwachtingen zijn wat dit betreft van de pot gerukt. Tijd om het zelf te doen. Genoeg getalmd.
Beste Stuyck,

Bart De Wever nog gelijk wie in de politiek zal mij weerhouden om mijn persoonlijk geluk na te streven. Als zou blijken dat onze machtigste politieke vertegenwoordigers een bende calimeros blijkt te zijn die dit streven in de weg staat verkas ik wel naar elders. Dat neemt niet weg dat ik de markt waar ik dit streven kan uitoefenen in de gaten hou. Ofwel wordt het hier ofwel elders. De move van onze politiek naar meer communisme en marxisme staat mij niet aan. Als die move te ver wordt door gevoerd ben ik hier weg.

Oud 20 oktober 2012, 12:34   #58
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar zit u niet eens zo verkeerd...

Al werkt het voor mij in een andere zin dan u wellicht bedoelt, ik ben eerder een licht-conservatieve libertair. Anti-staats dus.

Punt is dat België actief mijn levensvoorwaarden beschadigt, afbreekt en vernietigt. Van Vlaanderen verwacht ik een vrij neutrale invloed op dat vlak. En dan ben ik nog geen eens voorstander van een onafhankelijke Vlaamse staat.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 20 oktober 2012 om 12:39.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 12:37   #59
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zij zijn verkozen door hun kiezers en moeten uitsluitend de doelen van die kiezers realiseren. En om te weten wat de doelen van die kiezers zijn, kunnen we uitsluitend terecht bij het N-VA partijprogramma en het discours van zijn kopstukken.

Dat zijn nu eenmaal de nadelen van de zgn. representatieve, d.i. indirecte "democratie".
Oud 20 oktober 2012, 12:39   #60
demonen
Banneling

Standaard

De federale staatsschuld klokte eind juli 2012 af op 372,19 miljard euro. Het ging om 371,82 miljard aan schuld uitgegeven of overgenomen door de federale staat en 372 miljoen aan schuld van instellingen waarvoor de federale overheid tussenkomt in de financiële lasten. Dat meldt de thesaurie.
http://trends.knack.be/economie/nieu...50.htm#reviews

Laatst gewijzigd door demonen : 20 oktober 2012 om 13:00.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be