![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een familielid van mij overweegt een café over te nemen. Dit betreft een gewoon volkscafé, bruine kroeg zeg maar. Momenteel vraagt hij iedereen van de familie + kennissen om een toffe , originele naam te bedenken voor het café.
Liefst niet in de genre van: "onder de kerktoren" , "in de welkom" , "bij Eddy en Linda", maar een frisse, leuke naam. Ik probeer het langs deze weg. Mss komt er wel iets verrassends uit de bus? Suggesties dus welkom! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Tixi bar
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() De shetland pony?
Nieverance? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Bruine kroeg kan dus niet meer.
Vermits nu alles kraaknet en gedesinfecteerd moet zijn voor onze wollensokkendragers, zou ik kiezen voor de naam 'T hospitaaltje' of zoiets ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het een volkscafé is zou ik gaan zoeken in de lokale geschiedenis, of er een opmerkelijk figuur of zo gewoond of gepasseerd is, of een frappante naam van een gebouw of toponiem, of iets uit de lokale folklore, ondertussen al dan niet verdwenen, en daarop een naam enten. Maar ook niet al te duidelijk. Proberen een beetje dubbelzinnigheid behouden. Bijv. hier in Grimbergen is er de taverne de Eugeenhoeve. Wie die Eugeen wel mocht zijn is helemaal niet klaar. 't zou een 18de eeuwse Oostenrijkse edelman en generaal geweest kunnen zijn, die in Grimbergen verbleven heeft. of gewoon een lokale inwoner, niemand weet het eigenlijk. Dat geeft dan weer wat om over te praten.
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() cafe 't failliet
cafe De vluchteling cafe 't elfde glas cafe het derde been cafe staminé cafe de vette leppe cafe migraine café de gouden pint cafe allee cafe de roddeltante |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() cafe den autist
cafe het zottekot cafe de lege kruk |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't schuimpintje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ’t Voorlaatste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() cafee fumee
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() de kasawaki
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's patrimonium hé. Ik zou die naam behouden hebben, maar wat voor "uitstraling" wil je dan geven aan dat café ? Voor ouderen, jongeren, of een beetje iedereen. Voor de lokalen of wil je dat iedereen die passeert er afstapt. En wat voor diensten : Live optredens, ? lichte maaltijden ? zijn er bedrijven in de buurt of is't een dorpskern. Zijn er nog veel andere taveernes dichtbij ? Hoe sterk is het dialect daar nog van kracht. Dat kan allemaal meespelen om een succesvolle naam te kiezen.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 22 oktober 2012 om 21:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() De verboden lust, sigaret, verleiding.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de vrolijke drinkers
het fijn genot het leeg vat hier is't te doen het hemels bierke
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |