![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#701 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nu kan het echter zijn dat Josephus dit niet vermeldt om de Romeinen niet voor het hoofd te stoten toen hij zijn geschiedenis schreef. Immers, Josephus, een ex-opstandeling , kwam in de gunst van de Romeinse keizer door o.m. te voorspellen dat Vespasianus als toenmalige generaal die Jeruzalem belegerde, keizer zou worden (wat effectief gebeurde), en genoot grote privileges in Rome. Maar zulk een omissie is weinig waarschijnlijk, te meer, omdat de Romeinse keizer in de tijd van Herodes zelf een niet al te hoge pet ophad van Herodes de Grote. Laatst gewijzigd door system : 23 oktober 2012 om 09:15. |
|
|
|
|
|
|
#702 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Herodes liet overigens lukraak mensen executeren. De man was geobsedeerd door zijn imago en door bedreigingen voor zijn status.
Laatst gewijzigd door lombas : 23 oktober 2012 om 09:34. |
|
|
|
|
|
|
#703 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kortom: we zullen het nooit zeker weten, net zoals we vele zaken nooit zeker zullen weten. En het is ook maar de vraag of het ergens noodzakelijk is dat we dit specifiek feit met zekerheid kunnen onderbouwen.
|
|
|
|
|
#704 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
die eventuele volkstelling was toch niet enkel voor de bevolking van Bethlehem?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#705 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 23 oktober 2012 om 09:53. |
|
|
|
|
|
|
#706 |
|
Banneling
|
Er is nooit een volkstelling geweest zoals beschreven in het N.T. .
Laatst gewijzigd door system : 23 oktober 2012 om 09:55. |
|
|
|
|
|
#707 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#708 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#709 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#710 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#711 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#712 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jongens, wanneer geraken jullie hier nu uit?
Ik dacht dat de draad ging over de vraag of Jehoshuah/Jezus al of niet getrouwd was. Persoonlijk denk ik dat we mogen aannemen dat hij, als vrome Jood, dat wel degelijk was. Maar we beschikken niet over een onweerlegbaar bewijs. That's all. Die koptische tekst (waarmee het hier uiteindelijk toch begonnen was) wijst slechts op het feit dat in de eerste eeuwen van het Christendom er strekkingen waren die in die richting dachten. Meer niet.
|
|
|
#713 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#714 |
|
Banneling
|
Ja maar u haalt nu een boek aan dat u vlug van het internet haalt. Daar ben ik niets mee. Ik wens concrete voorbeelden van godsdiensten waar eerstgeborenen in de streek werden vermoord door de machthebber. En natuurlijk, het O.T. telt niet mee in deze eventuele voorbeelden. En vermits u zegt dat het verhaal 'gejat' is, zult u me zeker vlug enkele voorbeelden kunnen geven. Ik wacht dus.
Laatst gewijzigd door system : 23 oktober 2012 om 10:48. |
|
|
|
|
|
#715 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 23 oktober 2012 om 10:47. |
|
|
|
|
|
|
#716 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
De kindermoord dateert namelijk van na de volkstelling waarom Jozef en de hoogzwangere Marie ueberhaupt in Bethlehem zijn - ze komen namelijk helemaal niet uit die streek. Citaat:
Er is een reden waarom de joden hem het epiteton ornans "de Zotte" gaven.
|
|
|
|
|
#717 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#718 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#719 |
|
Banneling
|
Leest u eigenlijk wel mijn vragen?
Ik vroeg u dus me voorbeelden te geven uit andere godsdiensten (en dus niet uit het O.T.) waaruit zou blijken dat machthebbers zich schuldig zouden gemaakt hebben aan het uitroeien van kinderen uit een streek om een potentiële opvolger te elimineren. U komt met heel wat anders af. Dat Herodes een bruut was en ziekelijk wantrouwend, wisten we reeds. Romulus en Remus? Waar is hier sprake van kindermoorden op grote schaal? Laatst gewijzigd door system : 23 oktober 2012 om 12:12. |
|
|
|
|
|
#720 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Nog dit: Heb je het boek van T.Freke & P. Gandy ' De Mysterieuze Jezus ' al gelezen ? Staat bol van die " leentje-buur " anekdoten. ( heb ondertussen ook al het boek ' Het geheim van de Nazoreeërs ' in huis '. De verklarende woordenlijst laat toch al iets anders vermoeden dat dit een ' jongentjesboek ' is. Wel slim van de auteur dit in een fictief verhaal te gieten. Houdt de trollen op afstand. |
|
|
|
|