Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 oktober 2012, 13:41   #21
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

O jee.
Als er straks nog maar vlaai zal zijn.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 24 oktober 2012 om 13:46.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 13:43   #22
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Een hardwerkende Limburger zonder werk zal toch ook niet veel boterhammen kopen...
Het is nu zaak om alternatieven te vinden voor 't verlies van de fordfabrieken, of om diezelfde fabrieksplant om te vormen naar iets anders.
Maar wie gaat daar de middelen voor hebben (liefst effe geen buitenlandse investeerders aantrekken mss)
Met die laatste 25 miljoen subsidie, hadden ze de kans om een klein fabriekje zelf op te starten voor het maken van kleine elektrische wagens.
Het kan nu trouwens nog.
De plaats is er, de werklui zijn er.
En van patenten, octrooien, multinationals en vooral van Europa u niets aantrekken.
Dit is nu het exacte voorbeeld van hoe Europa de interne concurrentie misbruikt.
En die Vlaamse poetslappen met hun schijnheilig gezicht doen alsof hun neus bloed en dat ze van niets wisten.
Als ik al 6 maanden geleden en nu vorige maand hier op dit forum kan voorspellen dat Ford sluit, ben ik een domme linkie winkie.
ALLE PARTIJEN hadden enkel oog voor gemeenteraadsverkiezingen en dat het zeker niet bekend mocht worden, voor die verkiezingen.
En nu komen al die poetslappen met hun schijnheilige tsjeven gezichten je vertellen dat het een donderslag bij heldere hemel is.
En zelfs nu met hun schijnheilig gezicht liegen ze nog, dat er 4200 ontslagen bij Ford zelf en evenveel bij de toeleveringsbedrijven zullen vallen.
Terwijl er minstens 11.000 ontslagen zullen vallen, die betrekking hebben op Ford.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 13:49   #23
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Met die laatste 25 miljoen subsidie, hadden ze de kans om een klein fabriekje zelf op te starten voor het maken van kleine elektrische wagens.
Het kan nu trouwens nog.
De plaats is er, de werklui zijn er.
En van patenten, octrooien, multinationals en vooral van Europa u niets aantrekken.
Jij droomt hardop zeker? 25 Miljoen, om een totaal nieuwe wagen en nieuwe technologie te ontwerpen, te testen en een fabriek totaal om te bouwen. Sorry, maar dan weet je niet waarover het gaat hoor.

Die 57 miljoen euro van de Vlaamse Overheid alleen al diende om een deel van de kosten te dekken voor het ombouwen van de productielijnen in Genk voor de nieuwe modellen.

Om te doen wat jij voorstelt zijn er honderden miljoenen nodig. Waar zouden die vanaf moeten komen?
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 14:00   #24
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
O jee.
Als er straks nog maar vlaai zal zijn.
Er zal geen vlaai meer zijn. Maar ook dat vormt geen probleem. Wat ze al afgepakt hebben, kunnen ze niet meer afpakken.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 14:01   #25
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Zie rode tekst. + Met die bekendmaking hebben ze mooi gewacht tot na de verkiezingen, niet? Destijds bij Opel wist de directie het slechte nieuws meer dan 1 maand voor de bekendmaking.
u vergeet dat wij elke twee jaar naar de stembus mogen...het "het zijn de anderen geweest meneer" kan al lang geen toepassing meer vinden in de politieke onmacht van Vlaanderen...

Neen: eens te meer moet ik tegen de slachtoffers van deze ramp zeggen: "heeft u voor de taditio's gestemd die u dit hebben aangedaan?"..."welnu: u ziet wat het gevolg is hé"...."uw kinderen zouden zonder deze ramp al een generatie lang hebben moeten betalen voor het cliëntelisme van het hangmatsocialistische Wallonië, en nu dit nog...net bij jullie die wél willen werken en die wél opofferingen hebben gedaan voor uw fabriek...""

Dus: welk een regelrechte ramp voor de brave hardwerkende limburger die door de media generaties lang is misleid, en nu pas inziet hoezeer hij is voorgelogen...nu gaat dat krapuul �* la Lieten nog doen of het "de anderen" hun fout is...en dank zij de sossenmedia gaat zij daar mee wegkomen ook...

Ik hang als Brabander vandaag mijn zwarte vlag uit uit solidariteit voor Limburg...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 14:26   #26
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Jij droomt hardop zeker? 25 Miljoen, om een totaal nieuwe wagen en nieuwe technologie te ontwerpen, te testen en een fabriek totaal om te bouwen. Sorry, maar dan weet je niet waarover het gaat hoor.

Die 57 miljoen euro van de Vlaamse Overheid alleen al diende om een deel van de kosten te dekken voor het ombouwen van de productielijnen in Genk voor de nieuwe modellen.

Om te doen wat jij voorstelt zijn er honderden miljoenen nodig. Waar zouden die vanaf moeten komen?
Van Ford?
Aangezien de mensen nog een job zouden hebben in een nieuw kader kunnen ze ipv ontslagvergoedingen te betalen die som bundelen en in één som betalen. De mensen houden hun baan en (de Vlaamse overheid?) heeft al een klein startkapitaal. Voor de rest is het puzzelen maar waar een wil is is een weg. Dat er daarvoor hier en daar een wetje moet aangepast worden is in dit maffe land iets van niets hé...

Laatst gewijzigd door manta : 24 oktober 2012 om 14:27.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 14:53   #27
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Van Ford?
Aangezien de mensen nog een job zouden hebben in een nieuw kader kunnen ze ipv ontslagvergoedingen te betalen die som bundelen en in één som betalen. De mensen houden hun baan en (de Vlaamse overheid?) heeft al een klein startkapitaal. Voor de rest is het puzzelen maar waar een wil is is een weg. Dat er daarvoor hier en daar een wetje moet aangepast worden is in dit maffe land iets van niets hé...
Och komaan, het zou jaren duren eer er effectief terug produktie was. Een nieuwe wagen (en dan nog met nieuwe technologie) ontwikkel je niet op 1, 2, 3 hoor.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 15:03   #28
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Van Ford?
Aangezien de mensen nog een job zouden hebben in een nieuw kader kunnen ze ipv ontslagvergoedingen te betalen die som bundelen en in één som betalen. De mensen houden hun baan en (de Vlaamse overheid?) heeft al een klein startkapitaal. Voor de rest is het puzzelen maar waar een wil is is een weg. Dat er daarvoor hier en daar een wetje moet aangepast worden is in dit maffe land iets van niets hé...
Toppunt van arrogant cynisme: uitgerekend in Genk werd gisterenavond een nieuw model van Ford, de B-max, gepresenteerd op een VIP arrangement.
P. de Roy, "marketing-manager" van Ford vindt dat "noodzakelijk" !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 15:09   #29
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Had U dan liever dat hij niet probeert die 40mio terug te willen ?
Als die idioot en heel zijn overbodige regeringskliek ontslag zou nemen, zouden we heel wat meer dan 40 miljoen euro besparen.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 15:12   #30
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Jij droomt hardop zeker? 25 Miljoen, om een totaal nieuwe wagen en nieuwe technologie te ontwerpen, te testen en een fabriek totaal om te bouwen. Sorry, maar dan weet je niet waarover het gaat hoor.

Die 57 miljoen euro van de Vlaamse Overheid alleen al diende om een deel van de kosten te dekken voor het ombouwen van de productielijnen in Genk voor de nieuwe modellen.

Om te doen wat jij voorstelt zijn er honderden miljoenen nodig. Waar zouden die vanaf moeten komen?
Jij moet leren lezen, als studenten geld mogen spenderen om een zonnecel wagen te bouwen om in Australië te gaan racen, die hier in België nooit zal kunnen rijden, wegens gebrek aan zon, kan je dat geld beter spenderen aan een kleine elektrische wagens die al is het maar een range hebben van 120 km.
Trouwens in Indië rijden kleine 4 personen elektro wagens, voor 2200 dollar rond met een range van 160 km.

Neem een elektro heftruck batterij en bouw die in een kleine lichte wagen, met rem oplaad technologie en je rijd tegen 80 per uur gedurende 2,5 uur.
Voor de meeste Belgen is er dus geen probleem, omdat ze op minder dan 50 km van hun werk wonen.
Hetzelfde met energie die in alle waterlopen van België niet mag gebruikt worden.
Terwijl je dat voor iets meer dan de prijs van een industriële mortelmolen kan installeren.
Golfslag energie, etc.
Nee het geld moet gaan naar de meest nutteloze onbruikbare projecten.
Innovatief is in Vlaanderen een modewoord, dat opgedirkte poetslappen gebruiken om via VIA lucht te produceren.
Ik heb een vermoeden dat jij denkt dat je alles nog moet uitvinden.
Alles bestaat, je moet het enkel samenvoegen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 15:25   #31
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ik heb een vermoeden dat jij denkt dat je alles nog moet uitvinden.
Alles bestaat, je moet het enkel samenvoegen.
Nogmaals, jij lijkt niet te beseffen welke gigantische kosten het ontwikkelen en uiteindelijk produceren van een nieuwe wagen met zich meebrengt. 25 miljoen euro is dan gewoonweg een peulschil. Ook al zou het dan bestaande technologie zijn.

Ik ben het met je eens dat de overheid in daadwerkelijke innovatie moet investeren. Maar het opzetten van een nieuw automerk is gewoonweg niet haalbaar. Althans niet op de schaal van een Ford Genk.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 15:30   #32
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Nogmaals, jij lijkt niet te beseffen welke gigantische kosten het ontwikkelen en uiteindelijk produceren van een nieuwe wagen met zich meebrengt. 25 miljoen euro is dan gewoonweg een peulschil. Ook al zou het dan bestaande technologie zijn.

Ik ben het met je eens dat de overheid in daadwerkelijke innovatie moet investeren. Maar het opzetten van een nieuw automerk is gewoonweg niet haalbaar. Althans niet op de schaal van een Ford Genk.
Toyota sluit haar grootste fabriek in China.
Ze denkt er aan om hier een groot bedrijf over te nemen.
Een kans ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 15:33   #33
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Autos ontwerpen en bouwen is een miljardenbusiness.

Als er geen autobedrijf wordt gevonden dat de fabriek wilt overnemen, is er binnenkort een grote hoeveelheid industrieel real estate beschikbaar voor anderen in Genk....

De overheid, of wel ander bedrijf in Belgie, kan dat nu eenmaal niet organiseren op een schaal dat men duizenden mensen aan het werk kan stellen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 15:35   #34
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
u vergeet dat wij elke twee jaar naar de stembus mogen...het "het zijn de anderen geweest meneer" kan al lang geen toepassing meer vinden in de politieke onmacht van Vlaanderen...

Neen: eens te meer moet ik tegen de slachtoffers van deze ramp zeggen: "heeft u voor de taditio's gestemd die u dit hebben aangedaan?"..."welnu: u ziet wat het gevolg is hé"...."uw kinderen zouden zonder deze ramp al een generatie lang hebben moeten betalen voor het cliëntelisme van het hangmatsocialistische Wallonië, en nu dit nog...net bij jullie die wél willen werken en die wél opofferingen hebben gedaan voor uw fabriek...""

Dus: welk een regelrechte ramp voor de brave hardwerkende limburger die door de media generaties lang is misleid, en nu pas inziet hoezeer hij is voorgelogen...nu gaat dat krapuul �* la Lieten nog doen of het "de anderen" hun fout is...en dank zij de sossenmedia gaat zij daar mee wegkomen ook...

Ik hang als Brabander vandaag mijn zwarte vlag uit uit solidariteit voor Limburg...
Geen enkele stem zult ge recuperen met uw flutverhaal.
Het verhaal van uw partij is uit.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 15:38   #35
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Neem een elektro heftruck batterij en bouw die in een kleine lichte wagen, met rem oplaad technologie en je rijd tegen 80 per uur gedurende 2,5 uur.
Voor de meeste Belgen is er dus geen probleem, omdat ze op minder dan 50 km van hun werk wonen.
Bovendien heeft Renault de Twizzy enkele maanden geleden gelanceerd; Wat qua concept wel in de lijn ligt van jouw idee.

Heb jij er al veel zien rondrijden? Ik welgeteld eentje!
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 15:42   #36
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
u vergeet dat wij elke twee jaar naar de stembus mogen...het "het zijn de anderen geweest meneer" kan al lang geen toepassing meer vinden in de politieke onmacht van Vlaanderen...

Neen: eens te meer moet ik tegen de slachtoffers van deze ramp zeggen: "heeft u voor de taditio's gestemd die u dit hebben aangedaan?"..."welnu: u ziet wat het gevolg is hé"...."uw kinderen zouden zonder deze ramp al een generatie lang hebben moeten betalen voor het cliëntelisme van het hangmatsocialistische Wallonië, en nu dit nog...net bij jullie die wél willen werken en die wél opofferingen hebben gedaan voor uw fabriek...""

Dus: welk een regelrechte ramp voor de brave hardwerkende limburger die door de media generaties lang is misleid, en nu pas inziet hoezeer hij is voorgelogen...nu gaat dat krapuul �* la Lieten nog doen of het "de anderen" hun fout is...en dank zij de sossenmedia gaat zij daar mee wegkomen ook...

Ik hang als Brabander vandaag mijn zwarte vlag uit uit solidariteit voor Limburg...
Juist: hieraan zie je dat "loon inleveren" nooit een oplossing is.
De fout van de anderen: sorry maar we moeten geen zondebok zoeken: het is in gans de EU dat de auto-verkoop daalt.
Het is hoog tijd dat de fabrikanten hybride-wagens op de markt brengen tegen een betaalbare prijs.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 15:42   #37
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Bovendien heeft Renault de Twizzy enkele maanden geleden gelanceerd; Wat qua concept wel in de lijn ligt van jouw idee.

Heb jij er al veel zien rondrijden? Ik welgeteld eentje!
Ik heb ook al minder Opels zien rond rijden.

Ze gaan nog minder en minder verkopen hier. Is het niet omdat de mensen die merken beu zijn, dan is het omdat het geld op is.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 15:43   #38
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Bovendien heeft Renault de Twizzy enkele maanden geleden gelanceerd; Wat qua concept wel in de lijn ligt van jouw idee.

Heb jij er al veel zien rondrijden? Ik welgeteld eentje!
In Parijs kan je er zo eentje huren voor een prijsje. Per dag.
Net zoals een fiets huren. Trouwens de plaatsen waar je zo'n autotje huurt zijn naast de plaatsen waar je een fiets huurt. Handige kombinatie.

Laatst gewijzigd door Boduo : 24 oktober 2012 om 15:47.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 16:12   #39
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Nogmaals, jij lijkt niet te beseffen welke gigantische kosten het ontwikkelen en uiteindelijk produceren van een nieuwe wagen met zich meebrengt. 25 miljoen euro is dan gewoonweg een peulschil. Ook al zou het dan bestaande technologie zijn.

Ik ben het met je eens dat de overheid in daadwerkelijke innovatie moet investeren. Maar het opzetten van een nieuw automerk is gewoonweg niet haalbaar. Althans niet op de schaal van een Ford Genk.
De ontwikkelingskosten van een product waar alle onderdelen reeds van bestaan kost enkel de samenvoeging van die producten en je kan zelfs de mallen van bestaande kleine wagens met weinig kosten gebruiken.
Het kan zelfs dat je een soort verbrede rolstoel gaat bekleden zowel exterieur als interieur met bestaande spuitgietmallen.
Heb aan ontwerpen van verscheidene nieuwe modellen meegewerkt van op de tekentafel tot productie, dus ik weet waar ik over praat.
Dat het geld kost weet iedereen, maar als de autoconstructeurs zich niet aan hun woord houden, is het nergens voor nodig dat jij ook maar een seconde met hun rekening houd.
Je weet het misschien zelf ook, maar de jaarlijkse modelwijzigingen, zoals andere koplampen, andere achterlichten hebben geen enkel nut, maar kosten de toeleveranciers massa's geld.
Ze worden enkel doorgevoerd om de verkoop aan snobs, die enkel met het laatste nieuwe model willen rijden in hun zakken te zitten.
Allemaal nutteloze uitgaven die geen enkele nuttige meerwaarde hebben.
En ik spreek niet over een schaal van Ford Genk.
Maar over meerdere kleinschalige projecten.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 16:19   #40
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
EN peeters weer stoere taal verkopen dat ze 40 miljoen terug willen, blijkbaar had die dus niets geleerd uit het Opel verhaal.
40 miljoen verstrekt over een periode van 10 jaar, daar gaat de Peeters moeilijk over doen ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be