![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Gouverneur
|
![]() Als twee bakkers in uw buurt hetzelfde brood leveren (vooraf aangekocht bij eenzelfde leverancier) en in dezelfde zak steken. En de ene vraagt 1 euro en de andere 1.5 euro. Dan zal je altijd voor de goedkoopste gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neem de productie van 1 post en het aantal man dat er aan werkt aan een kostprijs van ca. € 30 per uur. Maar geen probleem : ik ken iemand die de productie op Ford regelt, die gaat me perfect uitleggen hoeveel auto's per uur er geproduceerd worden. Laatst gewijzigd door Stingray : 25 oktober 2012 om 14:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Op jaarbasis kost de loonkost bij Fortis +- 250.000.000. Voor een bedrijf is een besparing van 1/4 (minder kost in spanje) dus al snel 60.000.000 wat voor een bedrijf aanzienlijk is als winst. Laatst gewijzigd door Bollywood : 25 oktober 2012 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Jij wel, ik niet, ik ga voor de kwaliteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoeveel kost een nieuwe mondeo ? Toch wel gemakkelijk € 20.000 kostprijs schat ik. Dus dat is 1,96 % en dan schat ik de kostprijs van een mondeo nog aan de lage kant in. Niet meer lullen hé kwakker. Laatst gewijzigd door Stingray : 25 oktober 2012 om 14:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er hebben meerdere factoren gespeeld, maar de hoofdzaak is te weinig productie om de hoge investeringen te rechtvaardigen op een moment dat de verkoop totaal ingestort is = veel te weinig return. En de veel te hoge kost om bestaande productie van elders te verhuizen gezien die pas recent vernieuwd zijn geweest en nog een aantal jaren cyclusleeftijd hebben. Terwijl men nu alleen de investeringen doet in Valencia om de nieuwe produktie op te vangen. In Genk moest men in een gelijkaardige scenario eerst investeren voor de nieuwe modellen en achteraf ook voor de bestaande modellen van Valencia, terwijl men ook al rekening moest gaan houden met de investeringen voor de opvolgers hiervan in 2016, 2017. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voorts zie ik dat ze de kostprijs van de onderdelen van leveranciers daar ook al bijtellen. Zo kunnen we natuurlijk allemaal de kostprijs opkloppen. Laatst gewijzigd door Stingray : 25 oktober 2012 om 15:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Gouverneur
|
![]() Oh het zijn niet enkel de nettolonen, men moet kijken naar de brutolonen en naar de werkgeversbijdrage op de brutolonen (35%). Als ik kijk naar wat de werkgever betaalt en mijn nettoloon is er een overheidsbeslag van 61%. In spanje zou dit voor mijn loon 45% (inclusief werkgeversbijdrage) zijn. Dus als we een arbeider in spanje 1000 euro netto willen geven betalen we als wergever 1818 euro en voor een belg 2564 of een verschil van meer dan 40%. Toch al eens de moeite om over na te denken als bedrijf. Zelfs zonder rekening te houden met nettolonen en lonen van toeleveranciers kan Ford door in Spanje te produceren al direct veel besparen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de Kamer hield Meryame Kitir een heel konkrete toespraak over de menselijke kant van Ford-Genk.
Een enorm kontrast met de "toespraak" van de CEO van Ford Europa gisteren. Het verschil is MAXIMAAL !!! Stephen Odell is een vent met een kasseisteen i.p.v. een hart in z'n lijf. Meryame Kitir is een vrouw met een gróót hart ! Ze verdient de bewondering van ons allem�*�*l. |
![]() |
![]() |