Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2012, 21:18   #61
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
WTF?
Ja, ik wou dat eerst ook niet geloven. Ik werkte van 97 tot 2005 bij de Stad, en één van de mensen daar die was blind, toen ik hem vroeg ofdat ik zijn stok eens mocht gebruiken vertelde hij me dat ik dat niet mocht wegens geen tax betaald. Dat leek grappig, maar hij klonk alsof hij dat meende. Dus ik naar het gemeentehuis gebeld en dat bleek te kloppen, toen ik dan vroeg waarvoor zoiets eigenlijk goed was, vertelde ze me op verontwaardigde toon, "anders kan iedereen zomaar met een witte stok rondlopen..."

Laatst gewijzigd door Xenophon : 25 oktober 2012 om 21:19.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 21:18   #62
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Jij moet inderdaad je plaats kennen en véééééééééééél minder pretentie hebben.
Jij zegt je baas ook constant wat hij moet doen zeker? En als hij niet luistert dreig je met zijn bedrijf te blokkeren?
Oud 25 oktober 2012, 21:18   #63
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij moet inderdaad je plaats kennen en véééééééééééél minder pretentie hebben.
Allicht weer eentje die zelf niet werkt en die krijgt wat het wil.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 21:22   #64
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Allicht weer eentje die zelf niet werkt en die krijgt wat het wil.
Bij ons noemen we dat een "verwend stinkertje"
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 21:24   #65
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik begrijp iets niet.

Wat denken werknemers tegenwoordig eigenlijk? Dat zij een stuk van een onderneming in bezit krijgen als ze er werken, en meer en meer krijgen van zodra ze er meer krijgen?

Ze worden betaald voor de meerwaarde die ze opbrengen voor die fabriek, conform bepaalde afspraken zoals vastgelegd in de cao's.

Een onderneming heeft die arbeidsplaatsen gecreëerd. Ze geeft de mensen eten zolang ze er werken. Het staat haar vrij mensen af te danken of nieuwe mensen aan te werven, zolang ze dat doet volgens de regels die er in dat gebied gelden.
Maar verder???

Wie denken sommige mensen wel dat ze zijn? Je mag blij zijn als je ergens wordt aangenomen en geld krijgt en mag verdienen. Het is, blijkens de hoge werkloosheid onder kort-geschoolden, zeker niet evident om dit te doen.
Waarom eigenen ze zich dan nog allerlei meer dingen toe?
Als men nu eens met een open mind naar het hele gedoe zou kijken (want laten we eerlijk zijn, er zijn lieden die nog jarenlang uitbetaald worden, zeker degenen die er lang werken, de echte klos zijn mogelijke interimarbeiders die er ontslagen worden ... terwijl: wat krijgt iemand die in een kleiner bedrijf werkt waarbij er geen zo'n sterke vakbonden zijn of heelder groepen die graag op de vuist gaan? ) en men even zou nadenken, zou men beseffen dat al dat gedreig, gechanteer, spierballengerol, ... geroep om het bedrijf op te eisen, plat te branden, ... andere vestigingen te blokkeren of dergelijke echt geen enkele zin heeft.
Integendeel, men schrikt iedere mogelijke toekomstige ondernemer af.
Als je werk creëert, en je maakt geen winst meer of het is voor jou niet interessant meer om het bedrijf open te houden, zouden ze je nog iets komen doen ... Net alsof je alle controle hebt en dan nog ... is het niet je eigen keuze wat je met een onderneming doet. :-/

Nu men dit gezien heeft, zal iedere toekomstige ondernemer, Belg of buitenstaander, wel twee keer nadenken voor hij of zij in België werknemers aanwerft. Dat blijkt namelijk een zeer delicate onderneming te zijn... :-/

Ik vind dat je je plaats moet kennen en beter wat minder pretentie kunt hebben in deze wereld. Nu verbaast het me niet direct, vaak hoor ik van arbeiders hoe ze hun oversten behandelen ... dan kijk je van niks meer op ... behalve dan van het feit dat ze er nog mogen blijven werken. :-/

Dat er emoties zijn als je afstand moet doen van je job, en dat deze heftiger zijn daar het collectief gebeurd, allemaal op hetzelfde moment, in hetzelfde bedrijf, begrijp ik ook ... Maar dit soort praktijken of oproepen gaan echt meer dan een brug te ver en grenzen aan de waanzin. (Daarmee bedoel ik ook vele oproepen die ik zag bij de lezersreacties in hbvl
En met alle respect maar in Spanje heeft men geen sociale zekerheid ... en ook werkelijk zeer weinig jobmogelijkheden. Er is daar een enorm tekort aan jobs. Hier is en blijft er een enorm overschot aan jobs (jobs die niet ingevuld geraken). En hier is een sociale zekerheid die blijkbaar te gul met geld rondstrooit.

In Spanje kan je daar dus niet op terugvallen. Daarom benijd ik het Spaanse volk niet omwille van het feit dat deze de tewerkstelling nu krijgen. Daar hebben ze het meer nodig, dan wij hier...
Niet enkel dat, maar ook 2 X nadenken voordat ze nog zouden investeren in België.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 21:29   #66
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roodkapje Bekijk bericht
Dat is waar! Laat ons kiezen voor de toekomst!

Had men dit vroeger ook gedaan dan hadden we in de Limburg nu nog tienduizenden mijnwerkers.
Ik vraag me wel af hoe je een "mijn" in beslag neemt.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 21:29   #67
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Niet enkel dat, maar ook 2 X nadenken voordat ze nog zouden investeren in België.
ZIJ moeten niet meer investeren in belgie.
WIJ moeten hier zélf investeren. Er staan miljarden €'s op onze banken.
Oud 25 oktober 2012, 21:35   #68
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, en wie is er gek genoeg om z'n centen te investeren in België?
Oud 25 oktober 2012, 21:39   #69
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, en wie is er gek genoeg om z'n centen te investeren in België?
Duizenden KMO's.
Oud 25 oktober 2012, 21:56   #70
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, ik wou dat eerst ook niet geloven. Ik werkte van 97 tot 2005 bij de Stad, en één van de mensen daar die was blind, toen ik hem vroeg ofdat ik zijn stok eens mocht gebruiken vertelde hij me dat ik dat niet mocht wegens geen tax betaald. Dat leek grappig, maar hij klonk alsof hij dat meende. Dus ik naar het gemeentehuis gebeld en dat bleek te kloppen, toen ik dan vroeg waarvoor zoiets eigenlijk goed was, vertelde ze me op verontwaardigde toon, "anders kan iedereen zomaar met een witte stok rondlopen..."
ლ(ಠ益ಠლ)
WHAT. THE. FUCK.

Citaat:
15 oktober 2004

Vanaf nieuwjaar moeten blinden niet langer de toestemming van hun burgemeester vragen om een blindenstok te krijgen. Dat zegt staatssecretaris voor Administratieve Vereenvoudiging Vincent Van Quickenborne naar aanleiding van de Dag van de blindenstok. De blinden kunnen volgens hem die stok gewoon afhalen met een medisch attest bij een erkende organisatie. Volgens Van Quickenborne hebben rolstoelgebruikers immers ook geen attest nodig.
Zou dus niet meer nodig zijn? Of wel?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 25 oktober 2012 om 22:01.
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 22:07   #71
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Duizenden KMO's.
Dan zullen problemen als loonkosten, arbeidsorganisatie...aangepakt moeten worden, ook administratieve vereenvoudiging, 't sociaal statuut van zelfstandigen verbeterd moeten worden, kortom; 'n beleid dat KMO's ondersteunt.
Oud 25 oktober 2012, 22:15   #72
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
ლ(ಠ益ಠლ)
WHAT. THE. FUCK.

Zou dus niet meer nodig zijn? Of wel?
Ik heb geen idee of dat ondertussen gratis is, toen moesten ze tax betalen om een witte stok te mogen gebruiken als blinde.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 22:17   #73
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik kan daarmee akkoord gaan. Bij Arcelor Mittal in Luik had ik een gelijkaardig voorstel.
Als de overheid zoiets doet, dan verhoogt dat alleen maar de onzekerheid van de buitenlandse investeerders in dit land.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 01:28   #74
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie Bekijk bericht
Ford werdt kapot gesubsidieerd met het gevolg dat er een overcapaciteit van de produktie is.
Bovendien verkoopt het merk niet in onze contreien.
Jammer,maar die handel moet gesloten worden.

Hadden ze die subsidies aangewend om de koolmijnen te moderniseren.
Steenkool is weer een booming industrie!
Slecht beleid dus van de overheid of een schoolvoorbeeld hoe je met subsidies de economie kapot maakt.
Klopt!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 05:42   #75
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Wat denken werknemers tegenwoordig eigenlijk?

Wie denken sommige mensen wel dat ze zijn?

Je mag blij zijn als je ergens wordt aangenomen

Ik vind dat je je plaats moet kennen en beter wat minder pretentie kunt hebben in deze wereld.
Groot gelijk, hoor. Wat denken die wel!

Ze doen niet eens hun pet meer af wanneer hun werkgever voorbijloopt. Sterker nog, ze kijken hun baas zelfs rechtstreeks in de ogen! En daarbovenop durven ze zelfs wel eens tegenspreken ook!

Wat een onbeschaamdheid! Stelletje pretentieuze typetjes hoor, die huidige generatie arbeiders.

Vroeger was het veel beter geregeld. Kregen ze nog eens regelmatig klop.

Verder zou ik er zelfs voor pleiten dat werknemers eerst bet�*len om ergens te mógen werken.

Ofwel dit ofwel tevreden zijn met de occasionele worst die hen wordt toegegooid.

Kwestie dat ze hun plaats kennen. Stelletje lamstralen, die arbeiders van tegenwoordig.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 26 oktober 2012 om 06:12.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 06:04   #76
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Let op, het kan zijn maar minder winst wordt ook dikwijls al als verlies afgeschilderd hoor. En nu gaan ze die modellen assembleren in Spanje. Gaat dat veel verschil maken denk je in kostprijs. Het is niet altijd de kostprijs die de rentabiliteit bepaald hé. Daar komen nog andere factoren bij te pas.
De loonkost wordt vaak afgedaan alsd een lachertje. Amper 10% is loonkost wordt er gezegd. Men vergeet echter dat de aangeleverde producten (toeleveranciers) ook kampen met dezelfde hoge loonkost, en dan komen we al veel dichter bij de waarheid, loonkost en peperdure energie zijn de doodsteek voor onze bedrijven.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 06:05   #77
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat gaat u maken of waar gaat u in investeren?
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 06:18   #78
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Groot gelijk, hoor. Wat denken die wel!

Ze doen niet eens hun pet meer af wanneer hun werkgever voorbijloopt. Sterker nog, ze kijken hun baas zelfs rechtstreeks in de ogen! En daarbovenop durven ze zelfs wel eens tegenspreken ook!

Wat een onbeschaamdheid! Stelletje pretentieuze typetjes hoor, die huidige generatie arbeiders.

Vroeger was het veel beter geregeld. Kregen ze nog eens regelmatig klop.

Verder zou ik er zelfs voor pleiten dat werknemers eerst bet�*len om ergens te mógen werken.

Ofwel dit ofwel tevreden zijn met de occasionele worst die hen wordt toegegooid.

Kwestie dat ze hun plaats kennen. Stelletje lamstralen, die arbeiders van tegenwoordig.

En verder: schitterend voorstel van de pvda.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 06:21   #79
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als de overheid zoiets doet, dan verhoogt dat alleen maar de onzekerheid van de buitenlandse investeerders in dit land.
Goed zo! Er mag al eens een krachtig signaal komen dat niet zomaar alles kan en mag in dit land. Eerst enkele miljarden subsidiegeld incasseren en vervolgens de boel zonder boe of ba sluiten is er vèr over. Geen enkele overheid zou zoiets moeten slikken.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 06:38   #80
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zullen problemen als loonkosten, arbeidsorganisatie...aangepakt moeten worden, ook administratieve vereenvoudiging, 't sociaal statuut van zelfstandigen verbeterd moeten worden, kortom; 'n beleid dat KMO's ondersteunt.
Maar ook excessen in de lonen moeten aangepakt worden, maar dat brengt niemand ter sprake.
Spreek ook eens over die loonkost.
Bij Fortis ging 45% van de loonkost naar het topmanagement.
Ze hebben aangetoond dat ze het "waard" waren.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be