Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 25 oktober 2012, 18:35   #81
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Probleempje met godsvrede?

Ziehier:

Zo'n beetje als de tjeven, sossen, groen en blauwzuren die godsvrede houden in hun strijd tegen Vlaamse ontvoogding....snappie

At your service,

aan god zal het niet gelegen hebben, verkenningsvliegtuigje, dat er ooit vrede kwam. strijden sossen en co dan tegen de vlaamsche ontvoogding? die sloebers van voogden toch.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 25 oktober 2012 om 18:36.
4x10E6 is offline  
Oud 25 oktober 2012, 19:33   #82
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Oh, wil de Vlaamse beweging dat Belgie een republiek wordt? ja, dan mogen ze ophouden met bestaan.

Alleszins, iedereen heeft een persoonlijke mening, gelukkig moet de Vlaamse beweging met de uwe geen rekening houden.
Neen, ik wil dat België een republiek wordt.

En neen, de VB moet met mij geen rekening houden. Ik betaal geen lidgeld voor geen enkele Vlaamse organisatie (alhoewel, ik ben aangesloten bij VAB en de Gezinsbond), dus doe maar gerust verder met de vlagjes, oude liedjes (Outer en Heerd, Fransche Ratten en Wier Neerlands Bloed) en met de kaakslagen. Maar ik neem die folkloristische VB niet ernstig, mag dat nog?

Ajuus en de kost.
Vito is offline  
Oud 25 oktober 2012, 19:34   #83
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En toch mogen ze bestaan, straf he?
En toch mogen we ze uitlachen, nog straffer he?
Vito is offline  
Oud 25 oktober 2012, 19:42   #84
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
En toch mogen we ze uitlachen, nog straffer he?
Ja, straf dat die mensen zo vreedzaam zijn dat ze dat toelaten.
Xenophon is offline  
Oud 25 oktober 2012, 21:59   #85
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Waarom zou een radicalisatie een karikatuur moeten zijn ?

Is het streven naar een onafhankelijke Vlaamse republiek en hiervoor ook uitkomen karikaturaal ?
En wat ben je met een onafhankelijke "Vlaamse" republiek die vergeven is van de moslims en waar de meerderheid daar niet eens van wakker ligt?

Dat Vlaanderen mag je houden hoor.

Vlaanderen en nationalisme zijn passé, net als democratie.
E. Migrant is offline  
Oud 25 oktober 2012, 22:05   #86
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
aan god zal het niet gelegen hebben, verkenningsvliegtuigje, dat er ooit vrede kwam.
Juist

Citaat:
strijden sossen en co dan tegen de vlaamsche ontvoogding? die sloebers van voogden toch.
weer juist

2/2
Oud 26 oktober 2012, 10:45   #87
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Een reactie van de VVB:

Citaat:
Da cuique suum

‘De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen is ophouden te bestaan.’

In zijn gekende provocatieve stijl zorgde Bart De Wever gisteren in De Morgen voor de nodige commotie. Dit keer richtte hij zich tot het biotoop waarvan hij – net als vele andere N-VA-parlementsleden én -leden - een product is. Zijn uitspraak werd, om het rustig uit te drukken, niet gekenmerkt door een overdreven zin voor nuance. Vele goedmenende Vlaamse bewegers namen er dan ook aanstoot aan.

De Vlaamse Beweging is vandaag evenmin als vroeger één gestroomlijnd geheel maar een huis met vele kamers. Hoe over dat geheel één oordeel kan worden geveld, is ons een raadsel. Binnen die Vlaamse Beweging wordt vandaag ook op een boeiende en inhoudelijk sterke manier nagedacht over de toekomst van dit land als een onafhankelijke natie in het Europa van morgen.

Dit gebeurt natuurlijk op een andere manier dan in een partijpolitieke structuur. Een vereniging als de VVB speelt uitsluitend de rol van denk- en drukkingsgroep die op een constructieve en eigentijdse manier met jonge en minder jonge mensen tracht te werken aan een waardevol project.

We betreuren dat De Wever met zijn tussenkomst in De Morgen voedsel geeft aan diegenen die de Vlaamse Beweging willen verengen tot vroeg 20ste-eeuwse romantiek of een brutaal ‘erop-en-erover-verhaal’. Bart De Wever zou vanuit zijn achtergrond, zijn studie en zijn functie moeten weten dat velen in de Vlaamse Beweging dat stadium al lang voorbij zijn.

Daarmee ontkent de VVB niet dat er binnen die Vlaamse Beweging fouten worden gemaakt. De VVB had in elk geval Bart De Wever niet nodig om in te zien dat het vandaag geen eenvoudige opdracht is om binnen een partijpolitiek onafhankelijke vrijwilligerscontext actief te zijn. Waarom daaruit het besluit zou moeten vloeien dat de Vlaamse Beweging zich beter opheft, ontgaat ons volkomen.

‘De gustibus et coloribus non est disputandum’, wisten de Romeinen en over de juiste manier om de Vlaamse staat dichterbij te brengen, verschillen de meningen evenzeer. Maar ‘da cuique suum’, geef ieder wat hem toebehoort. De rol van de Vlaamse Beweging kan nooit worden overgenomen door een politieke partij. Vlaanderen en de Vlaamse Beweging zijn breder. Het is integendeel de Vlaamse Beweging die de partijpolitiek voedt, niet omgekeerd. Ook voor N-VA geldt, ‘ex nihilo nihil fit’, niets ontstaat uit het niets. Want ‘non omnia possumus omnes’, wij kunnen niet allen alles.

Bij de VVB worden wel eens vragen gesteld over doen en laten van politieke partijen, ook van N-VA. Toch vragen wij niet dat zij zich – Vlaanderen ten bate – zouden opheffen. Wij menen dat iedereen de moed moet opbrengen de eigen manier van optreden voortdurend en zelfkritisch te beoordelen; zowel de onderdelen van de Vlaamse Beweging als de politieke partijen. De VVB doet dat en hoopt van iedereen hetzelfde.

Guido Moons, voorzitter VVB
Peter De Roover, politiek secretaris VVB
SDG is offline  
Oud 26 oktober 2012, 11:35   #88
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Een reactie van de VVB:

Wat een verschil in stijl zeg....wat een verschil van klasse, van niveau en van cachet....

Evenwel:

Nu nog wachten op een bijkomende uitleg van Bart De Wever himself...want we gaan niet doen zoals we al dertig jaar met het VB hebben gedaan...eerst een geinterpreteerde versie zijn eigen leven doen leven en dan de reactie daarop uitvergroten...neen godverdomme...we gaan Bart De Wever deze keer zijn eigen gedacht laten zeggen en hem laten uitleggen wat hij bedoelde...
Oud 26 oktober 2012, 12:19   #89
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, straf dat die mensen zo vreedzaam zijn dat ze dat toelaten.
Lang leve de vreedzamen...

Vito is offline  
Oud 26 oktober 2012, 14:05   #90
Fieseler

Standaard

Citaat:

Ik was daar bij...ik had tranen in de ogen toen ik zag hoe behoedzaam de security zich over deze verdwaalde zielen ontfermde om ze uit de klauwen van de oproerpolitie te houden.
Ik weet niet hoe lang de security niet heeft moeten wachten eer de politie afgekoeld was om ze dan op de meest zachtzinnige wijze aan hen over te dragen.
Wat was ik fier op die Vlaamse jeugd: gedisciplineerd, bevelvast, beheerst en ondernemend...snel als windhonden, taai als leer en hard als Arcelor-Mittal staal...
Oud 26 oktober 2012, 14:17   #91
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als je graag provoceert, dan krijg je soms het deksel op de neus, wie zoekt die vindt.

Als ze dan niet zouden bleten als kleine kinderen zou ik zeggen, straffe gasten die jongens.

En uiteindelijk, als dat alles is waar je mee kan afkomen, een beetje trekken en duwen na een provocatie, dan zal het boze nazi geweld nog wel meevallen denk ik dan.
Xenophon is offline  
Oud 26 oktober 2012, 20:33   #92
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik was daar bij...ik had tranen in de ogen toen ik zag hoe behoedzaam de security zich over deze verdwaalde zielen ontfermde om ze uit de klauwen van de oproerpolitie te houden.
Ik weet niet hoe lang de security niet heeft moeten wachten eer de politie afgekoeld was om ze dan op de meest zachtzinnige wijze aan hen over te dragen.
Wat was ik fier op die Vlaamse jeugd: gedisciplineerd, bevelvast, beheerst en ondernemend...snel als windhonden, taai als leer en hard als Arcelor-Mittal staal...
Was dat geen Krupp staal, mijnheer de Godwin uitlokker?
Vito is offline  
Oud 26 oktober 2012, 20:34   #93
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je graag provoceert, dan krijg je soms het deksel op de neus, wie zoekt die vindt.

Als ze dan niet zouden bleten als kleine kinderen zou ik zeggen, straffe gasten die jongens.

En uiteindelijk, als dat alles is waar je mee kan afkomen, een beetje trekken en duwen na een provocatie, dan zal het boze nazi geweld nog wel meevallen denk ik dan.
Tot zover de vreedzamen...
Vito is offline  
Oud 26 oktober 2012, 22:19   #94
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tot zover de vreedzamen...
En wat bewijs je nu eigenlijk?
Xenophon is offline  
Oud 26 oktober 2012, 22:36   #95
Fieseler

Standaard

Citaat:
Was dat geen Krupp staal, mijnheer de Godwin uitlokker?
Neen, mijnheer de nazi...arcelor Mittal is een Londense/Luxemburgse/Belgische, en dus onverdachte, staalfabriek...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 26 oktober 2012 om 22:39.
Fieseler is offline  
Oud 27 oktober 2012, 07:31   #96
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, mijnheer de nazi...arcelor Mittal is een Londense/Luxemburgse/Belgische, en dus onverdachte, staalfabriek...
Een beetje zoals men keizerlijke vlaggen gebruikt?
Vito is offline  
Oud 27 oktober 2012, 08:28   #97
Fieseler

Standaard

Citaat:
Een beetje zoals men keizerlijke vlaggen gebruikt?
keizer? <-> Godwin?
Oud 27 oktober 2012, 09:34   #98
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
keizer? <-> Godwin?
Neen, een vergelijking met de Keizer is geen Godwin.
Vito is offline  
Oud 27 oktober 2012, 22:04   #99
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Omtrent het onderwerp van de draad:

een reactie van den Ben Weyts:

Citaat:
Bart De Wever zei deze week in ‘De Morgen': ‘De Vlaamse Beweging kan de Vlaamse zaak nog één dienst bewijzen, zichzelf opheffen.' Mee eens?

‘Nee. Bart doet zijn job voor 99,95 procent uitstekend, maar in 0,05 procent van de gevallen gaat hij wel eens in de fout. Ik heb daar alle begrip voor. Het was té veralgemenend. Al zijn er natuurlijk bepaalde onderdelen van de Vlaamse Beweging die de Vlaamse zaak niet vooruitgeholpen hebben. Dan heb ik het over groupuscules zoals Voorpost.'
De Standaard van vandaag 27/10 , link enkel voor geabonneerden.
http://www.standaard.be/krant/beeld/

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 27 oktober 2012, 22:14   #100
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Omtrent het onderwerp van de draad:

een reactie van den Ben Weyts:

De Standaard van vandaag 27/10 , link enkel voor geabonneerden.
http://www.standaard.be/krant/beeld/
Citaat:
Bart De Wever zei deze week in ‘De Morgen': ‘De Vlaamse Beweging kan de Vlaamse zaak nog één dienst bewijzen, zichzelf opheffen.' Mee eens?

‘Nee. Bart doet zijn job voor 99,95 procent uitstekend, maar in 0,05 procent van de gevallen gaat hij wel eens in de fout. Ik heb daar alle begrip voor. Het was té veralgemenend. Al zijn er natuurlijk bepaalde onderdelen van de Vlaamse Beweging die de Vlaamse zaak niet vooruitgeholpen hebben. Dan heb ik het over groupuscules zoals Voorpost.'
We kunnen ongeveer hetzelfde zeggen over de N-VA:

door in de "Vlaamse" regering aan de Belgische leiband te lopen helpen ze de Vlaamse zaak niet vooruit.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 27 oktober 2012 om 22:15.
Xenophon is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be