Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 27 oktober 2012, 08:36   #501
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Hele kleffe manier om je ongelijk toe te geven maar ik geniet er toch van... En laten we ook tegen onszelf eerlijk zijn, jij werken?
Dat is nu wat wij "blij met een dooie mus" noemen.
Oud 27 oktober 2012, 10:03   #502
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Geniet er dan maar van domm. Ja, ik werk, en als ik al een vierde van alles wat ik ooit in deze maatschappij heb gestoken zal terug krijgen, zal ik al heel gelukkig mogen zijn.

Dit gezegd zijnde stel ik vast dat je uw onhoudbare stelling opgeeft en het persoonlijk begint te spelen. Kan ook niet anders want op argumenten kon je het duidelijk niet winnen. Is het niet lastig om al dat zand van tussen de oren te halen, nu blijkt dat de kop in het zand steken niet helpt?
Dus samengevat: Jij verkiest een coalitie van N-VA met Sp.a/Cd&v in Antwerpen ? Dit met ongeziene groene en linkse concessies zodat Sp.a/Cd&v niets hoeven te vrezen van Groen en PVDA+ in de linkse oppositie die het goed in markt hebben ?

Misschien dat jij en Bart De Wever zo belachelijk zijn om dit als mogelijk te houden. Patrick Janssens is van Antwerpen en hij is niet van gisteren. Hij zal hier nooit mee akkoord gaan. Zelfs al biedt je hem de post van federaal premier aan. De analyse die iedereen maakt is dat Antwerpen een toenemende polarisatie tussen links en rechts en tussen conservatief en progressief kent. Patrick Janssens heeft een conservatief beleid gevoerd met zijn "rechten en plichten" verhaal. Hierdoor werd hij zowel door de conservatieve kiezer als de progressieve kiezer afgestraft. Die gingen voor "the real thing", respectievelijk VB&N-VA en PVDA+&Groen.

Mocht Patrick Janssens toch in zee gaan met Groen en de N-VA, dan heeft enkel de PVDA+ en het Vlaams Belang hier electoraal bij te winnen. Dit is de analyse die reeds lang gemaakt is. Ook al blijft BDW maandenlang formateurke spelen, zoals Patrick Janssens voorspelde toen hij open en bloot zijn kaarten op tafel smeet, dat gaat niet aan zijn voorgestelde scenario's veranderen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 27 oktober 2012, 10:12   #503
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Daar zit uw fout:
1. AL die ex VB'ers haken niet af, enkel de racisten, als ze al N-VA gestemd hebben.
2. Vorige keer had hij die ex VB'ers nog niet mee en was hij ook al groot genoeg om de rest 550 dagen in hun broek te laten kakken.

Het VB is dood en begraven, jij doet aan wishfull thinking.
Het Vlaams Belang heeft electoraal klop gekregen. Het is echter niet ten dode opgeschreven zoals de traditionele partijen. Ze gaan opnieuw een verhaal moeten schrijven. Ik zeg niet dat ze hun standpunten moeten wijzigen maar ze gaan duidelijk een visie moeten uitwerken ten aanzien Europa, de universele rechten van de mensen en het open grenzenbeleid.

Het is duidelijk dat de N-VA meer centrum positioneert en dat deze partij de flanken van het Vlaams Belang langs de ene kant en de PVDA+ aan de andere kant niet geïntegreerd krijgen in hun partij. Beiden flanken zullen er electoraal op vooruit gaan omdat de polarisatie in het politiek landschap steeds maar toeneemt. Het aanvoelen van impact van de globalisatie en de daaruit ontsproten sociaaleconomische crisis is hier niet vreemd aan.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 27 oktober 2012 om 10:15.
Oud 27 oktober 2012, 10:51   #504
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dus samengevat: Jij verkiest een coalitie van N-VA met Sp.a/Cd&v in Antwerpen ? Dit met ongeziene groene en linkse concessies zodat Sp.a/Cd&v niets hoeven te vrezen van Groen en PVDA+ in de linkse oppositie die het goed in markt hebben ?

Misschien dat jij en Bart De Wever zo belachelijk zijn om dit als mogelijk te houden. Patrick Janssens is van Antwerpen en hij is niet van gisteren. Hij zal hier nooit mee akkoord gaan. Zelfs al biedt je hem de post van federaal premier aan. De analyse die iedereen maakt is dat Antwerpen een toenemende polarisatie tussen links en rechts en tussen conservatief en progressief kent. Patrick Janssens heeft een conservatief beleid gevoerd met zijn "rechten en plichten" verhaal. Hierdoor werd hij zowel door de conservatieve kiezer als de progressieve kiezer afgestraft. Die gingen voor "the real thing", respectievelijk VB&N-VA en PVDA+&Groen.

Mocht Patrick Janssens toch in zee gaan met Groen en de N-VA, dan heeft enkel de PVDA+ en het Vlaams Belang hier electoraal bij te winnen. Dit is de analyse die reeds lang gemaakt is. Ook al blijft BDW maandenlang formateurke spelen, zoals Patrick Janssens voorspelde toen hij open en bloot zijn kaarten op tafel smeet, dat gaat niet aan zijn voorgestelde scenario's veranderen.
Alles na den "dus" is fout.
N-VA + CD&V + oVLD

SPa mag in een hoekje gaan zitten wenen.
Oud 27 oktober 2012, 12:16   #505
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alles na den "dus" is fout.
N-VA + CD&V + oVLD

SPa mag in een hoekje gaan zitten wenen.
Sp.a gaat nergens zitten wenen. Ze hebben een veelvoud van de stemmen van de CD&V en ze laten hen niet gaan. Ze gaan eerst geen deel uitmaken van de meerderheid door hun handtekeningen te geven voor een college van burgemeester en schepenen waar ze enkel CD&V'ers van hun stadslijst laten plukken en daarna deel uitmaken van de minderheid en oppositie voeren. Dat is technisch onmogelijk. Als de Sp.a tekent voor de CD&V schepenen in het college kunnen ze geen oppositie meer voeren.

Oud 27 oktober 2012, 12:41   #506
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Sp.a gaat nergens zitten wenen. Ze hebben een veelvoud van de stemmen van de CD&V en ze laten hen niet gaan. Ze gaan eerst geen deel uitmaken van de meerderheid door hun handtekeningen te geven voor een college van burgemeester en schepenen waar ze enkel CD&V'ers van hun stadslijst laten plukken en daarna deel uitmaken van de minderheid en oppositie voeren. Dat is technisch onmogelijk. Als de Sp.a tekent voor de CD&V schepenen in het college kunnen ze geen oppositie meer voeren.
Ze hoeven helemaal geen deel uit te maken van de meerderheid. Het enige dat ze kunnen tegenhouden is de benoeming van cd&v schepenen. Tot vlak voor de eerste gemeenteraad. En dan mogen ze naar hun hoekje
Oud 27 oktober 2012, 13:31   #507
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ze hoeven helemaal geen deel uit te maken van de meerderheid. Het enige dat ze kunnen tegenhouden is de benoeming van cd&v schepenen. Tot vlak voor de eerste gemeenteraad. En dan mogen ze naar hun hoekje
Travis, ik denk dat jij de regelgeving niet volledig juist hebt begrepen. Zonder de handtekeningen van de spa kan de cd&v gewoonweg geen deel gaan uitmaken van het college. Voor zover ze dat al zouden willen.
Hoe je het ook draait of keert, PJ heeft de sleutel vast van de hele stadslijst en dus idd van twee partijen op het lokale antwerpse vlak. Dat is het logische gevolg van opkomen op één lijst trouwens. Samen uit, samen thuis.
Als BDW niet wil of niet kan komen tot een overeenkomst met stadlijst en groen, belet er hem niets om te proberen o-vld en groen te paaien.

Laatst gewijzigd door peter1962 : 27 oktober 2012 om 13:32.
peter1962 is offline  
Oud 27 oktober 2012, 13:35   #508
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Travis, ik denk dat jij de regelgeving niet volledig juist hebt begrepen. Zonder de handtekeningen van de spa kan de cd&v gewoonweg geen deel gaan uitmaken van het college. Voor zover ze dat al zouden willen.
Hoe je het ook draait of keert, PJ heeft de sleutel vast van de hele stadslijst en dus idd van twee partijen op het lokale antwerpse vlak. Dat is het logische gevolg van opkomen op één lijst trouwens. Samen uit, samen thuis.
Als BDW niet wil of niet kan komen tot een overeenkomst met stadlijst en groen, belet er hem niets om te proberen o-vld en groen te paaien.
De Wever zijn Burgmeesterschap wordt dus naar zekerheid een klucht.
Past wel bij de man.
Henri1 is offline  
Oud 27 oktober 2012, 15:43   #509
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maak het niet te moeilijk. Tussen al die partijen zit er net eentje dat gevuld is met racisten.
Mag ik u beleefd verzoeken om, waneer u in arren moede, uw toevlucht dient te nemen tot ongefundeerd en loos geschimp u in dit gescheld tenminste een zekere vorm van consequentie wil bewaren?

Ik zal u even helpen: als u de media (die de NVA vandaag ook extreem rechts ergo racistisch noemen) wil nahuilen gebruik dan tenmiste het volledige pallet van hun scheldwoorden: racisme wordt meestal in één adem gebruikt samen met fascisme, nazisme, egoïsme, antisemitisme, extremisme, etatisme, obscurantisme, seksisme, separatisme, sociaal-darwinisme, vandalisme en zo van die koosnaampjes....

Waarom leg ik u dat uit vraagt u zich af?
Welnu: Geen groter racist als diegene die het begrip racisme actief, in woord en daad, ondermijnt.
Geen groter ondermijner van het begrip racisme als iemand die een groep totaal onbekenden persoonlijk het epitheton "racist" probeert op te plakken.
U begrijpt dat ik u bijgevolg, zonder al te veel risico op vergissing, een racist kan noemen hé Travis.
U begrijpt bijgevolg ook mijn hilariteit als ik zie hoe apert u zichzelf hierboven als racist neerzet.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 27 oktober 2012 om 15:44.
Fieseler is offline  
Oud 27 oktober 2012, 15:46   #510
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ik het heel goed begrepen heb. Reglementen worden gestemd door de gemeenteraad. Niet door het college van burgemeester en schepenen.
Oud 27 oktober 2012, 15:47   #511
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Mag ik u beleefd verzoeken om, waneer u in arren moede, uw toevlucht dient te nemen tot ongefundeerd en loos geschimp u in dit gescheld tenminste een zekere vorm van consequentie wil bewaren?

Ik zal u even helpen: als u de media (die de NVA vandaag ook extreem rechts ergo racistisch noemen) wil nahuilen gebruik dan tenmiste het volledige pallet van hun scheldwoorden: racisme wordt meestal in één adem gebruikt samen met fascisme, nazisme, egoïsme, antisemitisme, extremisme, etatisme, obscurantisme, seksisme, separatisme, sociaal-darwinisme, vandalisme en zo van die koosnaampjes....

Welnu: Geen groter racist als diegene die het begrip racisme actief, in woord en daad, ondermijnt.
Geen groter ondermijner van het begrip racisme als iemand die een groep totaal onbekenden persoonlijk het epitheton "racist" probeert op te plakken.
U begrijpt dat ik u bijgevolg, zonder al te veel risico op vergissing, een racist kan noemen hé Travis.
U begrijpt bijgevolg ook mijn hilariteit als ik zie hoe apert u zichzelf hierboven als racist neerzet.
Ik was niet aan het schelden. Als je veroordeeld bent voor racisme, dan ben ej een racist. Over nazis heb ik niks gezegd.
Oud 27 oktober 2012, 15:55   #512
Fieseler

Standaard

Citaat:
Ik was niet aan het schelden. Als je veroordeeld bent voor racisme, dan ben ej een racist. Over nazis heb ik niks gezegd.
Het VB is nooit veroordeeld geweest, in tegendeel, zij zijn vrijgesproken van racisme door de Raad Van State...leer uw geschiedenis...
Daarenboven worden ze dag en nacht week na week vrijgesproken door Justitie, CGKR, Liga van de mensenrechten, ABVV, ACV, en andere pocolinkei organisaties.......
Verder dan wat loos gescheld komen die racisten ook al niet.

Maar dat wist u maar al te goed...een reden te meer dus dat ik u zonder risico op vergissing een racist kan noemen...

Citaat:
Oud 27 oktober 2012, 16:08   #513
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB is nooit veroordeeld geweest, in tegendeel, zij zijn vrijgesproken van racisme door de Raad Van State...leer uw geschiedenis...
Daarenboven worden ze dag en nacht week na week vrijgesproken door Justitie, CGKR, Liga van de mensenrechten, ABVV, ACV, en andere pocolinkei organisaties.......

Maar dat wist u maar al te goed...een reden te meer dus dat ik u zonder risico op vergissing een racist kan noemen...
ik heb Travis er al eens op gewezen - hij wees me toen op één van mijn fouten, dat zijn fout er in bestaat dat hij de Belgische leugens is gaan geloven.

We hebben ondertussen een generatie die in de leugens is opgegroeid en die er ook werkelijk geloof aan hecht.
Xenophon is offline  
Oud 27 oktober 2012, 16:16   #514
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou het veel simpeler houden, vaststellen dat men niet wil, een stap terug doen, en de stadslijst mag aan de onderhandelingen beginnen.

De N-VA en het VB zitten dan samen in de oppositie.
Xenophon is offline  
Oud 27 oktober 2012, 16:20   #515
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Veel plezier ermee. ik wens aan het VB geen woorden te verspillen. Ze bestaan niet. Niemand wil ermee samenwerken. Je mag dat erg vinden. i don't care.
Oud 27 oktober 2012, 17:56   #516
Roodkapje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De Wever zijn Burgmeesterschap wordt dus naar zekerheid een klucht.
Past wel bij de man.
PJ wil gans A (proberen) te blokkeren en dan BDW verwijten dat hij geen compromissen kan sluiten.
En de belgicistjes, tot en met gewoon om oneerlijke politiek te voeren, keuren dat goed want democratisch.

Bende welstandsvernielers...
Roodkapje is offline  
Oud 27 oktober 2012, 18:45   #517
Fieseler

Standaard

Citaat:
Veel plezier ermee. ik wens aan het VB geen woorden te verspillen. Ze bestaan niet. Niemand wil ermee samenwerken. Je mag dat erg vinden. i don't care.
Ik begrijp u...als ik met u spreek dan is de odeur van het racisme niet te harden....en dan vraag ik mij af:"...héla Fie, gij zit hier tegen een gepatenteerde racist te spreken, is dat wel de moeite?"
Welnu: als ik één racist van zijn ziekelijke neigingen kan afhelpen dan is dat lekkre meegenomen...ik neem een douche en de vieze geur van racisme spoel ik zo weg...
Oud 27 oktober 2012, 22:16   #518
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik zou het veel simpeler houden, vaststellen dat men niet wil, een stap terug doen, en de stadslijst mag aan de onderhandelingen beginnen.

Not again... één keer weglopen van de formatie (federaal) kon hij nog mee wegkomen. Maar als hij nu weer eens wegloopt dan zal zelfs een mongool nog begrijpen dat dit een welbewust gekozen techniek is om steeds maar opnieuw de underdog te kunnen uithangen. Nikske van. Hij moet zijn verantwoordelijkheid nemen en de verschilpunten kunnen ombuigen tot een compromis dat zijn coalitiepartners ertoe kan overhalen om mee te gaan in een nieuw verhaal waar hij de regisseur van is. Als hij dat niet kan, is hij gewoon een volksmenner die enkel goed is om verkiezingen te winnen maar van besturen geen kaas heeft gegeten.
peter1962 is offline  
Oud 27 oktober 2012, 22:30   #519
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Not again... één keer weglopen van de formatie (federaal) kon hij nog mee wegkomen. Maar als hij nu weer eens wegloopt dan zal zelfs een mongool nog begrijpen dat dit een welbewust gekozen techniek is om steeds maar opnieuw de underdog te kunnen uithangen. Nikske van. Hij moet zijn verantwoordelijkheid nemen en de verschilpunten kunnen ombuigen tot een compromis dat zijn coalitiepartners ertoe kan overhalen om mee te gaan in een nieuw verhaal waar hij de regisseur van is. Als hij dat niet kan, is hij gewoon een volksmenner die enkel goed is om verkiezingen te winnen maar van besturen geen kaas heeft gegeten.
hij heeft gewoon een probleem met compromissen te sluiten. Hij is gewoon dat iedereen (binnen zijn partij) hem blindelings volgt.
De Winter heeft dat ook, en die gooit iedereen die hem tegenspreekt, eruit.

Laatst gewijzigd door Pietje : 27 oktober 2012 om 22:50.
Pietje is offline  
Oud 28 oktober 2012, 08:19   #520
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

oh neen, bespaar ons dat gezeik alweer dat ze aan de kant gezet zijn.
jogo is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be