![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
In juni zo nog een aanwerving misgelopen in een hoge school, gewoon omdat het buitenlands bedrijf een betere werkzekerheid kon bieden, daar de groei van de economie in het tewerkstellingsland, iets wat wij niet kunnen bieden in dit apenland. Wat over bleef aan afgestudeerden in die richting, waren zotgestudeerde, mensen die wel de volledige leerstof kennen en met succes het examen afgelegd hebben, maar geen inzicht hebben in de toepassingen van hun kennis en dus enkel geschikt zijn voor bandwerk of kantoorwerk als technisch bediende, om bestellingen te plaatsen van onderdelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
|
![]() Het zou heel heel mooi zijn mocht België dat initiatief nemen en een nieuw project op de markt brengen , onder een nieuwe belgische merknaam , een alternatief dat de rugkerende autoindustrie een hakje kan zetten .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
|
![]() Citaat:
verder moe zijn na 38 uur bezich houden en zonder kloten aan hun lijf uitzichtloos en zonder ook maar een grientje initiatief . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.013
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.800
|
![]() Probleem zal dan wel zijn dat de aziaten het weeral beter en goedkoper zullen maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Dit omdat ze niet voldoen aan de eisen van de klanten en ze het dubbele kosten van een voertuig met verbrandingsmotor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ze hebben niet geleerd dat ze moeten werken om ergens te geraken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() En het probleem om in Limburg een nieuwe industrie op te zetten, is dat onze spoorweegambtenaren niet betrouwbaar zijn.
De haven van Genk werd trouwens pas vanaf 2000 bereikbaar voor treinverkeer. Maar daar zit je dus met het probleem, dat het Albertkanaal niet meer voldoet aan de eisen van de moderne binnenscheepvaart. Als je Limburg nieuw economisch leven wil inblazen, moet je het bereikbaar maken voor de kustvaart en een vlot betrouwbaar treinverkeer geven. We komen dus terug op dezelfde problemen als die van de economie in Wallonie. Vlaanderen is reeds meer dan 28 jaar bevoegd voor deze zaken en heeft er niets aan gedaan. Dit terwijl Vlaanderen zelfs gewoon een eigen spoorgoederentransport firma had kunnen opstarten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
|
![]() Citaat:
De ganse maatschappij heeft ze geleerd te consumeren en heb je niet genoeg dan leen je maar. Het eerst sparen en dan consumeren, is hun nooit aangeleerd, het tegendeel is gepromoot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 76.988
|
![]() Citaat:
Een wagen: - Ontwerpen - Homologeren - Assembleren kost een massa geld, ontwerpen: Om een wagen te ontwerpen (koetswerk) moet je kleimodellen maken, deze modellen zijn er uit als een echte wagen, er kunnen al airodynamica-testen mee gedaan worden. Eens het koetswerk aan de buitenzijde in orde is, moet het interieur ontworpen worden. Goede gemakkelelijke zetels, daschbord, goede verluchting, gemakkelijke bediening, .... Daarna moet het Chassis ontworpen worden, rekening houden met "de kooi" en de kreukzones voor en achter de kooi. Alles wat er nu opgesomd is, is handgemaakt!!! Vooraleer we de eerste préproductiemodellen kunnen maken, moeten we op zoek gaan naar leveranciers van onderdelen, onderdelen die gemaakt worden volgens "ons" ontwerp. Eens we zover zijn, moeten er "préproductiemodellen" gemaakt worden, deze modellen moeten de hele wereld rondgestuurd worden voor de homologatietest (waarvan naderhand het gelijkvormigheidsattest afgeleverd wordt, dit attest zegt: "de auto is gelijk aan de auto die we aangeboden hebben voor de homologatie"). Assembleren is nog een ander paar mouwen, we moeten perswerktuigen ontwerpen en (laten) maken. We moeten productielijnen ontwerpen en (laten) maken. Enz..... Een autobouwer werkt hier gemiddeld 3 �* 4 jaar aan, hij kan stoelen op jarenlange ervaring. Wij zouden hier meer dan 10 jaar zoet mee zijn, wie gaat dit préfinancieren, zonder zicht op een resultaat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 76.988
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 76.988
|
![]() Mensen motiveren om te werken.
Een kennis van mij die heeft: - 4 kinderen, waarvan er 2 op het middelbaar en 2 op het hoger onderwijs zitten. - Een werkloze echtgenote (trekt al meer dan 10 jaar dopgeld). - Een huurhuis (van zijn vader, die meerdere huiezn en appartementen heeft die deze allemaal ondergebracht heeft in een BVBA, zoon is medevenoot). - ... Hij werkt zelf uiteraard niet, staat wel in voor de verhuur van de huizen (onbezoldigd). - Kinderen krijgen een studiebeurs. - Kinderen krijgen een ferme korting bij het huren van een kot. - Hij krijgt extra kindergeld (werkloze). Tel dit alles samen en hij heeft meer dan iemand die iedere dag gaat werken en net teveel verdient voor studiebeurzen en ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Zoals in de USSR iedereen ambtenaar was?
Of bedoel je zoals er nu in Belgie reeds te hoge kosten zijn door het aantal mensen in overheidsdienst? Nee, je moet een goed werkende overheid hebben en daarvoor moet je dus juist het ambtenarenbestand afbouwen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
|
![]() Kijk we kunnen hier nog redeneren tot in de eeuwigheid, maar er komt niets in de plaats.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
In Antwerpen heeft het 10 jaar geduurd, voor er nieuwe werkgelegenheid was op de daar gesloten bedrijven in de jaren 80 van vorige eeuw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 76.988
|
![]() Citaat:
We hebben geen grondstoffen om energie op te wekken. De alternatieven (zon en wind) staan in de kinderschoentjes, we hebben geen opslagcapaciteit. Afvalverwerking creeert geen welvaart, je kan heel veel afval verwerken en .... het buitenland zal je er geen eurocent voor betalen. Voeding, we zijn nu reeds voor 80% afhankelijk van het bitenland voor onze voeding. We zijn met teveel in België om te kunnen voorzien in onze eigen voedselproductie. Communicatie, laat me vooral niet lachen, we kopen alles aan in het buitenland om het hier te gebruiken. Gezondheidszorg is een kost voor een land, let op, het moet er zijn, maar iedereen laten werken in de zorg- en dienstensector is niet leefbaar. Er blijft jammer genoeg niets over, heb je eventueel nog andere dingen die we eventueel zouden kunnen doen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 76.988
|
![]() We zullen het ambtenarenapparaat moeten afbouwen. Vlaanderen gaf reeds een goede aanzet. Willen we naar een efficient ambtenarenapparaat gaan, zullen we wel iets sneller moeten afbouwen. Ik denk 4% per jaar (gedurende 10 jaar) minder ambtenaren. Dit zal ongeveer neerkomen op een aanwervingsstop van gewone ambtenaren met daarbij alleen nog aanwervingen van specialisten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 76.988
|
![]() Citaat:
Dit kan je door de juiste mensen aan te werven en door diensten te laten samenwerken inplaats te laten tegenwerken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 76.988
|
![]() Citaat:
Een gezond klimaat creeeren zal investeerders aantrekken. Wat is een gezond klimaat? - Een efficient overheidsapparaat. - Ambtenaren die een investeerder begeleiden bij het opstarten van een zaak. Begeleiden van A tot Z, zodat de investeerder alleen met zijn zaak bezig moet zijn. |
|
![]() |
![]() |