Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 oktober 2012, 10:10   #101
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Mogelijk betaald dat buitenlands bedrijf niet eens meer , maar hou je gewoon meer over
We spreken steeds over de nettolonen, dus wat de mensen overhouden na aftrek van de overheiddiefstallen. Het brutolonen liggen inderdaad steeds lager dan wat de Belgische bedrijven bieden, maar dat telt niet voor de werknemer. Hij kijkt enkel naar zijn/haar nettoloon en de voordelen in natura.

In juni zo nog een aanwerving misgelopen in een hoge school, gewoon omdat het buitenlands bedrijf een betere werkzekerheid kon bieden, daar de groei van de economie in het tewerkstellingsland, iets wat wij niet kunnen bieden in dit apenland.
Wat over bleef aan afgestudeerden in die richting, waren zotgestudeerde, mensen die wel de volledige leerstof kennen en met succes het examen afgelegd hebben, maar geen inzicht hebben in de toepassingen van hun kennis en dus enkel geschikt zijn voor bandwerk of kantoorwerk als technisch bediende, om bestellingen te plaatsen van onderdelen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 14:24   #102
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 69kk Bekijk bericht
een elektrisch autootje met inbegrepen een windmolentje en een zonnepaneeltje om batterijen op te laden.
Meer moet dat niet zijn voor mij.
Het zou heel heel mooi zijn mocht België dat initiatief nemen en een nieuw project op de markt brengen , onder een nieuwe belgische merknaam , een alternatief dat de rugkerende autoindustrie een hakje kan zetten .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 14:28   #103
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
We spreken steeds over de nettolonen, dus wat de mensen overhouden na aftrek van de overheiddiefstallen. Het brutolonen liggen inderdaad steeds lager dan wat de Belgische bedrijven bieden, maar dat telt niet voor de werknemer. Hij kijkt enkel naar zijn/haar nettoloon en de voordelen in natura.

In juni zo nog een aanwerving misgelopen in een hoge school, gewoon omdat het buitenlands bedrijf een betere werkzekerheid kon bieden, daar de groei van de economie in het tewerkstellingsland, iets wat wij niet kunnen bieden in dit apenland.
Wat over bleef aan afgestudeerden in die richting, waren zotgestudeerde, mensen die wel de volledige leerstof kennen en met succes het examen afgelegd hebben, maar geen inzicht hebben in de toepassingen van hun kennis en dus enkel geschikt zijn voor bandwerk of kantoorwerk als technisch bediende, om bestellingen te plaatsen van onderdelen.
Jep , de stanlymes generatie . hoge studie's en op de werkvloer enkel een bestelbon kunnen intikken en of een katonnen doos open snijden in den Ikea .

verder moe zijn na 38 uur bezich houden en zonder kloten aan hun lijf uitzichtloos en zonder ook maar een grientje initiatief .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 15:34   #104
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Jep , de stanlymes generatie . hoge studie's en op de werkvloer enkel een bestelbon kunnen intikken en of een katonnen doos open snijden in den Ikea .

verder moe zijn na 38 uur bezich houden en zonder kloten aan hun lijf uitzichtloos en zonder ook maar een grientje initiatief .
Klaren, schrijf jij nu de allerlaatste versie v.d. Nederlandse spelling ???

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 16:50   #105
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Het zou heel heel mooi zijn mocht België dat initiatief nemen en een nieuw project op de markt brengen , onder een nieuwe belgische merknaam , een alternatief dat de rugkerende autoindustrie een hakje kan zetten .
Probleem zal dan wel zijn dat de aziaten het weeral beter en goedkoper zullen maken.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 07:17   #106
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Probleem zal dan wel zijn dat de aziaten het weeral beter en goedkoper zullen maken.
Nee, dat de voertuigen reeds lang bestaan, maar niet verkocht geraken.
Dit omdat ze niet voldoen aan de eisen van de klanten en ze het dubbele kosten van een voertuig met verbrandingsmotor.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 07:23   #107
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Jep , de stanlymes generatie . hoge studie's en op de werkvloer enkel een bestelbon kunnen intikken en of een katonnen doos open snijden in den Ikea .
Nee, de schuld ligt bij de oudere generatie. Veel van deze afgestudeerde hebben een opleiding gevolgd zonder te weten wat ze inhoud en welke toekomst ze er mee hebben. Vaak hebben zij een aso opleiding gehad in het secundaire en thuis NOOIT hun handen mogen vuil maken.

Citaat:
verder moe zijn na 38 uur bezig houden en zonder kloten aan hun lijf uitzichtloos en zonder ook maar een grientje initiatief .
Ook dit is de schuld van de oudere generatie.
Ze hebben niet geleerd dat ze moeten werken om ergens te geraken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 07:40   #108
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

En het probleem om in Limburg een nieuwe industrie op te zetten, is dat onze spoorweegambtenaren niet betrouwbaar zijn.

De haven van Genk werd trouwens pas vanaf 2000 bereikbaar voor treinverkeer.
Maar daar zit je dus met het probleem, dat het Albertkanaal niet meer voldoet aan de eisen van de moderne binnenscheepvaart.

Als je Limburg nieuw economisch leven wil inblazen, moet je het bereikbaar maken voor de kustvaart en een vlot betrouwbaar treinverkeer geven.
We komen dus terug op dezelfde problemen als die van de economie in Wallonie.

Vlaanderen is reeds meer dan 28 jaar bevoegd voor deze zaken en heeft er niets aan gedaan. Dit terwijl Vlaanderen zelfs gewoon een eigen spoorgoederentransport firma had kunnen opstarten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 07:42   #109
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, de schuld ligt bij de oudere generatie. Veel van deze afgestudeerde hebben een opleiding gevolgd zonder te weten wat ze inhoud en welke toekomst ze er mee hebben. Vaak hebben zij een aso opleiding gehad in het secundaire en thuis NOOIT hun handen mogen vuil maken.



Ook dit is de schuld van de oudere generatie.
Ze hebben niet geleerd dat ze moeten werken om ergens te geraken.
Jantje, je hoeft niet alle schuld op je schouders te nemen.
De ganse maatschappij heeft ze geleerd te consumeren en heb je niet genoeg dan leen je maar.
Het eerst sparen en dan consumeren, is hun nooit aangeleerd, het tegendeel is gepromoot.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 08:09   #110
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 76.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Wat is vandaag eigenlijk een automerk nog ?

Een auto si een samenraapsel van duizenden componenten van honderden toeleveranciers . Kortom , Een Montage product .


Beligië heeft ingenieurs , en kwaliteit , en kennis .

Waarom staat er niet eens een groep op die via aandelen kapitaal verwerft en een eigen Belische kwaliteitsauto op de markt brengt , Piek gewoon de fabrieken avn Ford en tereinen in en bouw eigen auto .

Leg voornamelijk het punt op inovatieve modellen en energie zuinig of electrisch of op waterstof .

Vele Belgen zouden trots een nieuw inovatief product kiezen van eigen bodem omdat ze weten dat ze werkgelegenheid bij ons moeten ondersteunen .

ENKEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dan moet ge de politiekers er met hun poten van af houden , of ze verkopen het ook door aan het buitenland , Fortis / Dexia / Lernhaut en Hauspie / Telenet / elektriciteitsproducenten enz .
U heeft er duidelijk geen klare kijk op.
Een wagen:
- Ontwerpen
- Homologeren
- Assembleren
kost een massa geld, ontwerpen:
Om een wagen te ontwerpen (koetswerk) moet je kleimodellen maken, deze modellen zijn er uit als een echte wagen, er kunnen al airodynamica-testen mee gedaan worden.

Eens het koetswerk aan de buitenzijde in orde is, moet het interieur ontworpen worden. Goede gemakkelelijke zetels, daschbord, goede verluchting, gemakkelijke bediening, ....

Daarna moet het Chassis ontworpen worden, rekening houden met "de kooi" en de kreukzones voor en achter de kooi.

Alles wat er nu opgesomd is, is handgemaakt!!!
Vooraleer we de eerste préproductiemodellen kunnen maken, moeten we op zoek gaan naar leveranciers van onderdelen, onderdelen die gemaakt worden volgens "ons" ontwerp.

Eens we zover zijn, moeten er "préproductiemodellen" gemaakt worden, deze modellen moeten de hele wereld rondgestuurd worden voor de homologatietest (waarvan naderhand het gelijkvormigheidsattest afgeleverd wordt, dit attest zegt: "de auto is gelijk aan de auto die we aangeboden hebben voor de homologatie").

Assembleren is nog een ander paar mouwen, we moeten perswerktuigen ontwerpen en (laten) maken.
We moeten productielijnen ontwerpen en (laten) maken.

Enz.....

Een autobouwer werkt hier gemiddeld 3 �* 4 jaar aan, hij kan stoelen op jarenlange ervaring. Wij zouden hier meer dan 10 jaar zoet mee zijn, wie gaat dit préfinancieren, zonder zicht op een resultaat?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 08:17   #111
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 76.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Wat er moet gebeuren, is maximaal inzetten op industriële activiteiten die minder conjunctuurgevoelig en minder aan concurrentie onderhevig zijn dan de auto-assemblage. Voor een beperkte assemblageactiviteit door een assemblagefabriek in onderaanneming (zoals Nedcar in Born) kan er altijd nog ruimte zijn zodat je tenminste een stuk werkgelegenheid op korte termijn kan redden.

Maar daarnaast moet je vooral inzetten op minder conjunctuurgevoelige industrieën. Voorbeelden genoeg...
Som er eens enkele op?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 08:24   #112
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 76.988
Standaard

Mensen motiveren om te werken.

Een kennis van mij die heeft:
- 4 kinderen, waarvan er 2 op het middelbaar en 2 op het hoger onderwijs zitten.
- Een werkloze echtgenote (trekt al meer dan 10 jaar dopgeld).
- Een huurhuis (van zijn vader, die meerdere huiezn en appartementen heeft die deze allemaal ondergebracht heeft in een BVBA, zoon is medevenoot).
- ...
Hij werkt zelf uiteraard niet, staat wel in voor de verhuur van de huizen (onbezoldigd).

- Kinderen krijgen een studiebeurs.
- Kinderen krijgen een ferme korting bij het huren van een kot.
- Hij krijgt extra kindergeld (werkloze).

Tel dit alles samen en hij heeft meer dan iemand die iedere dag gaat werken en net teveel verdient voor studiebeurzen en ...
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 08:24   #113
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Som er eens enkele op?
Energie, afvalverwerking, voeding, communicatie, gezondheid, verzorging, ...

Maar zelfs als je dat doet, moet je eerst voor een gezonde economische omgeving zorgen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 08:46   #114
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pipi Bekijk bericht
Kunnen we niet allemaal ambtenaar worden?
Zoals in de USSR iedereen ambtenaar was?
Of bedoel je zoals er nu in Belgie reeds te hoge kosten zijn door het aantal mensen in overheidsdienst?

Nee, je moet een goed werkende overheid hebben en daarvoor moet je dus juist het ambtenarenbestand afbouwen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 08:51   #115
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Kijk we kunnen hier nog redeneren tot in de eeuwigheid, maar er komt niets in de plaats.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 08:53   #116
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Kijk we kunnen hier nog redeneren tot in de eeuwigheid, maar er komt niets in de plaats.
Jawel hoor, we zullen enkele wat geduld moeten hebben.
In Antwerpen heeft het 10 jaar geduurd, voor er nieuwe werkgelegenheid was op de daar gesloten bedrijven in de jaren 80 van vorige eeuw.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 09:06   #117
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 76.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Energie, afvalverwerking, voeding, communicatie, gezondheid, verzorging, ...

Maar zelfs als je dat doet, moet je eerst voor een gezonde economische omgeving zorgen.
Energie is nu een voorbeeld waar België het zeer slecht doet.
We hebben geen grondstoffen om energie op te wekken.
De alternatieven (zon en wind) staan in de kinderschoentjes, we hebben geen opslagcapaciteit.

Afvalverwerking creeert geen welvaart, je kan heel veel afval verwerken en .... het buitenland zal je er geen eurocent voor betalen.

Voeding, we zijn nu reeds voor 80% afhankelijk van het bitenland voor onze voeding. We zijn met teveel in België om te kunnen voorzien in onze eigen voedselproductie.

Communicatie, laat me vooral niet lachen, we kopen alles aan in het buitenland om het hier te gebruiken.

Gezondheidszorg is een kost voor een land, let op, het moet er zijn, maar iedereen laten werken in de zorg- en dienstensector is niet leefbaar.

Er blijft jammer genoeg niets over, heb je eventueel nog andere dingen die we eventueel zouden kunnen doen?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 09:13   #118
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 76.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pipi Bekijk bericht
Kunnen we niet allemaal ambtenaar worden?
We zullen het ambtenarenapparaat moeten afbouwen. Vlaanderen gaf reeds een goede aanzet. Willen we naar een efficient ambtenarenapparaat gaan, zullen we wel iets sneller moeten afbouwen. Ik denk 4% per jaar (gedurende 10 jaar) minder ambtenaren. Dit zal ongeveer neerkomen op een aanwervingsstop van gewone ambtenaren met daarbij alleen nog aanwervingen van specialisten.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 09:15   #119
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 76.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Zoals in de USSR iedereen ambtenaar was?
Of bedoel je zoals er nu in Belgie reeds te hoge kosten zijn door het aantal mensen in overheidsdienst?

Nee, je moet een goed werkende overheid hebben en daarvoor moet je dus juist het ambtenarenbestand afbouwen.
Inderdaad.
Dit kan je door de juiste mensen aan te werven en door diensten te laten samenwerken inplaats te laten tegenwerken.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 09:17   #120
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 76.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Kijk we kunnen hier nog redeneren tot in de eeuwigheid, maar er komt niets in de plaats.
Toch wel hoor.
Een gezond klimaat creeeren zal investeerders aantrekken.
Wat is een gezond klimaat?
- Een efficient overheidsapparaat.
- Ambtenaren die een investeerder begeleiden bij het opstarten van een zaak. Begeleiden van A tot Z, zodat de investeerder alleen met zijn zaak bezig moet zijn.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be