![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat praat het allemaal niet volledig goed. Heb trouwens nog geen enkele vakbond weten protesteren tegen deze gang van zaken. Ze beginnen pas te protesteren/staken als hunne top daar verandering wil in brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist ... en dat is bruto hé gastjes.
Vinden jullie dat zo hoog ? Voor dergelijke topmensen ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men kan natuurlijk ook het ambtenaarspensioenen van een gestatuteerde kuiser publiceren, naast het arbeiderspensioen van ne kuiser met dezelfde kwalificaties en jaren dienst
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het pensioen van de laagst betaalde vastbenoemde ambtenaar na een volledige loopbaan benadert daardoor het hoogste wettelijk werknemerspensioen (bijna 1.500 euro). http://www.standaard.be/artikel/deta...=GP5 ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bijna enkel en alleen magistraten en hoge legerofficieren...
Nogal representatief van de doorsnee ambtenaar, moet ik zeggen... ![]()
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() Ik vind die openheid van lonen en pensioenen een goede zaak.
Voor de volledigheid zou het wel eens praktisch zijn te inventariseren en openbaar maken hoeveel onroerend goed de behoeftige zelfstandigen tijdens hun werkjaren bijeen hebben "gespaard". Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 oktober 2012 om 16:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Let Hot Rods ride in this idiot country Laatst gewijzigd door Hot_rod : 30 oktober 2012 om 16:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je ziet dat Nederland, met een veel lagere staatsschuld, een paar 10.000den miljarden aan pensioenfondsen, een grote gasvoorraad reeds meer dan 100 miljard heeft bezuinigd sedert 2008 en Di Rupo op zoek is naar 3.5 miljard (vooral belastingen en eenmalige maatregelen), hoelang denk je dat het gaat duren vooraleer de troika hier de lakens komt uitdelen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat moeten die ambtenaren op dat lijstje niet hebben aan "loon" voor ze in pensioen gaan?
Dat verklaart waarom de "Gemiddelde Pensioenen" van ambtenaren redelijk hoog liggen, zo de helft hoger van wat iemand in de prive maximaal kan hebben. Let wel, "gemiddeld" tegenover "maximaal". Maar, er is een hele meute ambtenaren die een pensioen gaan hebben gelijk aan dat van een doorsnee arbeider. Het zijn ook die ambtenaren die het echte werk doen gok ik. De concierge, de kuisvrouw, de koffiemadam, de stempelzetter in't archief, etc etc.
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het dubbele pensioen hebben, van een equivalente koffiemadam... in de privé. De pensioenen van de hogere ambtenaren daarentegen zijn moeilijker vergelijkbaar, omdat equivalente jobs in de privé meestal over een groepsverzekering zullen beschikken. Groepsverzekering die onze privé koffiemadam... niet zullen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Verder hebben die gasten er meestal ook voor gezorgd dat ze nog een of ander politiek mandaat kunnen opnemen en daarbovenop dus ook nog eens daarvoor vergoed worden. (tijdens hun pensioen welteverstaan, want de meesten van die vermelde ambtenaren mogen tijdens hun loopbaan geen politiek mandaat van enig belang nastreven wegens belangenvermenging volgens de wet der onverenigbaarheden, go figure.) Een doorsnee keuterambtenaarke krijgt deze gastronomische bedragen niet en het gemiddelde pensioen dat je in de kader ziet is idd een optelsom van de gewone weddes en de grote weddes van de hogere functies. Laten we een kat een kat noemen, ambtenaren hebben een goed leefbaar pensioen, maar we moeten eerlijk zijn en zeggen dat het aan de privé is om dat van hen naar boven te trekken. (desnoods via harde acties t.o.v. de beleidsvoerders, want via stemming gaan we er nooit komen vrees ik) Ik zelf wens niemand een afname van zijn zuurverdiende pensioen toe. Zoals ik eerder al zei, de kleine ambtenaarkes die het eigenlijke werk doen kunnen daar weinig of niks aan veranderen.
Let Hot Rods ride in this idiot country Laatst gewijzigd door Hot_rod : 30 oktober 2012 om 18:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het pensioen van een warenhuiskassierster, poetsvrouw .. in de privé is beschamend laag. Maar verwijt dat de vakbonden van de privé.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
mag die hoogste magistraat niet vergeleken worden met een top-advocaat of top-jurist in een bank of verzekeringsinstelling ? mag dat hoofd van de medische dienst niet vergeleken worden met een dekaan van de fakulteit geneeskunde van één van de universiteiten? mag die opperbevelhebber-piloot van de luchtmacht niet vergeleken worden met de opperpiloot van een private luchtvaartmaatschappij ? en om over te springen naar de laagste op de lijst: mag die vrederechter niet vergeleken worden met de lokale bankdirecteur van een grootbank; met de directeur van eenderwelk succesvol middelgroot bedrijf ? En voor de duizendste keer: je kan onderdelen van dat loonbeleid niet apart vergelijken. Wel het geheel. Ikzelf, bijvoorbeeld, kom geregeld nog eens samen met de kameraden uit mijn humaniora. En ik klaag niet, zeker niet, maar ik heb wel ogen in mijn kop. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() Die hoge lonen, tot daar aan toe, maar dan overal nog lekker zitten cumuleren bij de intercommunales, gemeenteraden, provincieraden, commissies, vzw'tjes, ocmw'tjes etc.
Het zijn zotten die werken, godverdomme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() 550 Parlementariërs ... Moet er nog zand zijn?
In Bosnië hebben ze er anno 2012 met 3 (vrijwel) volledig zelfstandige entiteiten met 3 presidenten nog maar een 120-tal in de Federale assemblee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Misschien dat het feit dat hier cijfers en lijstjes circuleren met duizelingwekkende cijfers waar de meeste doorsnee ambtenaren enkel maar kunnen van dromen wel meespeelt in die verdediging.
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar het gekke van heel de situatie is, dat zowel de privé als de ambtenaren worden vertegenwoordigt door dezelfde vakbonden.
|
![]() |
![]() |