Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2012, 19:24   #181
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Het staat als een paal boven water dat men de ambtenarenpensioenen gaat verminderen ,omdat ze onbetaalbaar zijn en omdat het verschil met de pensioenen van loontrekkenden en zelfstandigen on ethische proporties heeft aangenomen .
De pensioenen van loontrekkenden en zelfstandigen zullen licht opgetrokken worden omdat ze tot de laagste van Europa behoren en zich nu in de buurt van de armoedegrens bevinden .

De hoogste ambtenarenpensioenen van Europa en tegelijkertijd in verhouding de laagste privé pensioenen . Dat spelletje blijft niet duren.
Nu mogen de ambtenaren staken tot Sint Juttemis 2088 , dat zal aan deze evolutie niets veranderen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 23:31   #182
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het staat als een paal boven water dat men de ambtenarenpensioenen gaat verminderen ,omdat ze onbetaalbaar zijn en omdat het verschil met de pensioenen van loontrekkenden en zelfstandigen on ethische proporties heeft aangenomen .
De pensioenen van loontrekkenden en zelfstandigen zullen licht opgetrokken worden omdat ze tot de laagste van Europa behoren en zich nu in de buurt van de armoedegrens bevinden .

De hoogste ambtenarenpensioenen van Europa en tegelijkertijd in verhouding de laagste privé pensioenen . Dat spelletje blijft niet duren.
Nu mogen de ambtenaren staken tot Sint Juttemis 2088 , dat zal aan deze evolutie niets veranderen.
wat jij schrijft is reeds van toepassing,de meeste ambtenaren zijn contractueel,en hun wedde gaat men berekenen op de laatste 10 jaar ipv de laatste 5 jaar,maar u zou u beter eens afvragen wat er met al de afdragingen gebeurt is,snap je nu nog altijd niet dat de gewone werkmensen of ze nu in de prive of de overheid werken gewoon tegen mekaar opgezet worden door bepaalde partijen om hun wanpraktijken toe te dekken!
Waar is het spaarpotje van dehaene,en wie kwam er na dehaene?
Wie heeft een groot deel van het staatspatrimonium verkocht om het daarna terug te huren?
Oud 2 november 2012, 23:56   #183
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
wat jij schrijft is reeds van toepassing,de meeste ambtenaren zijn contractueel,en hun wedde gaat men berekenen op de laatste 10 jaar ipv de laatste 5 jaar,maar u zou u beter eens afvragen wat er met al de afdragingen gebeurt is,snap je nu nog altijd niet dat de gewone werkmensen of ze nu in de prive of de overheid werken gewoon tegen mekaar opgezet worden door bepaalde partijen om hun wanpraktijken toe te dekken!
Wie heeft een groot deel van het staatspatrimonium verkocht om het daarna terug te huren?
Mijnheer, wat ik niet begrijp is het volgende :
- is het logisch dat vastbenoemde ambtenaren, die dus nooit hun werk kunnen verliezen en bijgevolg altijd een volledige loopbaan opbouwen, die betaald worden door de andere actieven die tijdens hun loopbaan meermaals opnieuw werk moeten zoeken, naast het enorme vastheidsvoordeel ook nog eens gemiddeld het dubbele pensioen krijgen van zij die hen onderhouden en voor het BNP (de welvaart) zorgen? Waar is de logica?
- Is het logisch dat 2 collega's die identiek hetzelfde werk doen niet dezelfde verloning krijgen. Een statutair krijgt ongeveer 600 Euro/maand meer pensioen dan zijn collega contractueel. Waar is de logica?
- is het logisch dat een werknemer uit de privé met gemiddeld 1.000 Euro/maand pensioen 400 Euro/maand pensioen moet inleveren opdat de vastbenoemde ambtenaar met gemiddeld 2.300 Euro/maand pensioen niet moet inleveren op zijn pensioen want voor deze keuze staan wij nu! Waar is de logica?
- Indien morgen een politieker, laat hem gek zijn, krankzinnig, populist, nepotist, alcolist or whatever, een KB laat goedkeuren waarbij elke jonge vrouw met blonde haren en met een lekker kontje en dito borsten, bij koninklijk besluit het dubbele pensioen krijgt van alle andere gepensioneerden, moeten wij dat dan aanvaarden?

Laatst gewijzigd door demonen : 2 november 2012 om 23:59.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 00:04   #184
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan mij niet schelen . Feit is dat de pensioenvorming oneerlijk en onethisch is.
Een contractuele die hetzelfde werk doet als zijn vastbenoemde collega en daarvoor hetzelfde loon krijgt , krijgt plots maar de helft van die collega zijn pensioen als ze beiden tegelijkertijd op pensioen gaan en daarvoor even lang aan dezelfde tafel hebben gewerkt. .
Afschaffen deze ranzige toestand.
Oud 3 november 2012, 00:29   #185
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kan mij niet schelen . Feit is dat de pensioenvorming oneerlijk en onethisch is.
Een contractuele die hetzelfde werk doet als zijn vastbenoemde collega en daarvoor hetzelfde loon krijgt , krijgt plots maar de helft van die collega zijn pensioen als ze beiden tegelijkertijd op pensioen gaan en daarvoor even lang aan dezelfde tafel hebben gewerkt. .
Afschaffen deze ranzige toestand.
Ge moet is lezen wat er staat,binnen een aantal jaren zijn er geen vastbenoemden meer,en dan kunt ge gaan zagen tegen de contractuelen van de overheid!

En trouwens als gij tijdens uw loopbaan 1 miljoen euro verdiend,en ik maar 800.000 en ge weet dat ge in de prive meer gaat verdienen,maar dat het kan dat uw pensioen minder is,dan was dat uw keuze!
En als ik er voor gekozen heb om minder te verdienen,maar voor werkzekerheid en later een beter pensioen te gaan,zou ik niet weten waarom het altijd in uw voordeel zou moeten uitdraaien!
U zal alleen maar tevreden zijn als er genoeg in uw zak zit!
Oud 3 november 2012, 00:32   #186
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge moet is lezen wat er staat,binnen een aantal jaren zijn er geen vastbenoemden meer,en dan kunt ge gaan zagen tegen de contractuelen van de overheid!

En trouwens als gij tijdens uw loopbaan 1 miljoen euro verdiend,en ik maar 800.000 en ge weet dat ge in de prive meer gaat verdienen,maar dat het kan dat uw pensioen minder is,dan was dat uw keuze!
En als ik er voor gekozen heb om minder te verdienen,maar voor werkzekerheid en later een beter pensioen te gaan,zou ik niet weten waarom het altijd in uw voordeel zou moeten uitdraaien!
Bittere tranen gaat ge wenen, gedaan met profiteren.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 00:38   #187
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Geen vastbenoemden meer ?
In het onderwijs wordt op den duur nog steeds iedereen vastbenoemd , er gaat geen leerkracht op pensioen zonder dat die vastbenoemd is. Ik ken er althans geen één.
Hier in de gemeente maken ze het zelfs nog straffer . Een contractueel die dreigde als contractueel op pensioen te moeten gaan gaven ze hier steevast in extremisch een vaste benoeming , zodat de pensioenlasten , die de burger moet dragen lekker verdubbelen.
En wat de rest van uw betoog betreft : de verloning aan de staat is al lang minstens zo goed als in de privé en dit terwijl de werklast in de privé minstens dubbel zo groot is.

Laatst gewijzigd door Pericles : 3 november 2012 om 00:40.
Oud 3 november 2012, 00:39   #188
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Inderdaad en hij weet wel dat het sprookje voorbij is.
Oud 3 november 2012, 01:02   #189
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ha,in de prive zijn de lonen en de pensioenen allemaal gelijk volgens u?
Weet je wat beste,zwakke karakters gaan ten onder aan commentaren van zwakke karakters,ik dus niet!
Oud 3 november 2012, 01:04   #190
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad en hij weet wel dat het sprookje voorbij is.
ik ben al met pensioen beste vriend
Oud 3 november 2012, 01:10   #191
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik ben al met pensioen beste vriend
En dan ?
Denk je dat ze dat pensioen niet kunnen korten ?
Oud 3 november 2012, 01:11   #192
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
En dan ?
Denk je dat ze dat pensioen niet kunnen korten ?
neen!
Oud 3 november 2012, 01:15   #193
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ha,in de prive zijn de lonen en de pensioenen allemaal gelijk volgens u?
Weet je wat beste,zwakke karakters gaan ten onder aan commentaren van zwakke karakters,ik dus niet!
Ik begrijp wel dat je schrik hebt - en terecht, daarom zal ik niet dieper ingaan op je scheldpartijen.

En het is gewoon zo dat het geld op is, dus op een gegeven moment zal men zeggen, die ambtenaren hebben eigenlijk een heel leven geprofiteerd, het moet maar eens gedaan zijn.
Oud 3 november 2012, 01:20   #194
BitterSweet
Minister-President

Standaard

[quote=Xenophon;6398561]Ik begrijp wel dat je schrik hebt - en terecht, daarom zal ik niet dieper ingaan op je scheldpartijen.

En het is gewoon zo dat het geld op is, dus op een gegeven moment zal men zeggen, die ambtenaren hebben eigenlijk een heel leven geprofiteerd, het moet maar eens gedaan zijn.[/QUOTE

Welke scheldpartijen?

Ik herken mij niet in uw beschrijving,dus waar zou ik schrik van moeten hebben!

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 3 november 2012 om 01:21.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 01:24   #195
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je zit zo te bibberen dat je nog niet meer kan quoten, kalmeer eerst maar, ik wil je niet op mijn geweten.
Oud 3 november 2012, 01:27   #196
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je zit zo te bibberen dat je nog niet meer kan quoten, kalmeer eerst maar, ik wil je niet op mijn geweten.
Als er morgen een partij opkomt met als enige punt de gelijkschakeling van alle pensioenstelsels, haalt die onmiddellijk een absolute meerderheid.
Oud 3 november 2012, 01:32   #197
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ge hebt gelijk beste Xenophon,ik kan daar sebiet in mijn bed van steken.
Oud 3 november 2012, 01:36   #198
Boyke
Banneling

Standaard

Citaat:
Als er morgen een partij opkomt met als enige punt de gelijkschakeling van alle pensioenstelsels, haalt die onmiddellijk een absolute meerderheid.
Awel Pere Klets sticht zo'n partij!
Boyke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 01:40   #199
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boyke Bekijk bericht
Awel Pere Klets sticht zo'n partij!
Ik heb geen enkele politieke ambitie , ik zever er liever over.
Oud 3 november 2012, 01:42   #200
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als ze dat met de tijd gelijkmaken oke hoor,als nu iedereen evenveel verdiend zie ik daar geen graten in,maar ge kunt er niet tussenuit dat de ambtenaar vroeger minder verdiende(tot in de jaren 90),en dat die gelijkschakkeling voor die mensen die in die periode werkten voor hun een nadeel zou opleveren.
Plus het feit dat die mensen toen nog 45 en 42 en 40 uren werkten,en nu maar max 38!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be