Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2012, 12:26   #221
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Tegenwoordig worden enkel nog contractuelen aangeworven ...
Onzin.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 12:33   #222
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Onzin.
Dat klopt. Anderen betalen ervoor.
Oud 3 november 2012, 12:33   #223
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Waar haal je dat "dik pensioen" het is enkel een gemiddeld cijfer dat jullie kennen, en dat word opgetrokken door de hoogste niveaus. C niveaus kunnen met 937 euro en 36 jaar dienst schuiven, B nibveau is al niet veel beter. Einde discussie, zoek jullie potverteerde pensioenvreters bij de juiste ambtenaren. Geen ENKELE politieker gaat de hoogste graden rechtstreeks afromen zonder compensaties zoals het zou moeten.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 3 november 2012, 12:34   #224
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat klopt. Anderen betalen ervoor.
Nee.

Citaat:
Oud 3 november 2012, 12:35   #225
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onzin.
Helaas worden er nog statutairen aangworven. De pensioenkost der ambtenaren moet toch gehandhaafd worden nietwaar.
Oud 3 november 2012, 12:39   #226
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee.
Nee, het openbaar vervoer krijgt geen subsidies? Ambtenaren krijgen geen doorgedreven sociaal abonnement? En zelfs zouden ambtenaren de volle pot mogen betalen, komt dat geld uit hun loon. Wat integraal uit de staatskas komt. En die word gevuld door anderen en leningen.
Oud 3 november 2012, 12:39   #227
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Bijna enkel en alleen magistraten en hoge legerofficieren...
Nogal representatief van de doorsnee ambtenaar, moet ik zeggen...
Inderdaad! Een vergelijking die kant noch wal raakt...

Citaat:
Oud 3 november 2012, 12:40   #228
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ambtenaren krijgen geen doorgedreven sociaal abonnement?
Nee.

Citaat:
Oud 3 november 2012, 12:44   #229
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar d�*�*r ga ik mee akkoord.

Het pensioen van een warenhuiskassierster, poetsvrouw .. in de privé is beschamend laag.

Maar verwijt dat de vakbonden van de privé.
Ah! Maar onze vrienden-klagers vragen niet om die lage pensioenen op te trekken naar een aanvaardbaar niveau... Neenee, ze vragen om onze pensioenen te verlagen naar een zelfde onaanvaardbaar niveau. Er zal wel een logica schuilgaan achter die redenering, maar die ontgaat me toch enigszins...

Citaat:
Oud 3 november 2012, 12:54   #230
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerre Bekijk bericht
Waar hebben we het nu over? De pensioenen van de gewone ambtenaren. Alsof dat de grootste onrechtvaardigheid in onze samenleving is. Laat ons vooral als gewone werkmensen (of het nu arbeiders, bedienden of ambtenaren zijn) elkaar een beetje gaan bestoken met allerlei verwijten. Banken zijn met miljarden gaan lopen. Multinationals strijken miljoenen op om daarna hun beloftes te breken. Politici creëren voor zichzelf en hun connecties vet betaalde postjes en cumulpostjes. Bedrijven ontduiken miljarden belastingen omwille van de (Verhofstadt’s) notionele interest Maar wat doet de gefrustreerde Vlaming, hij gaat een ander die elke dag moet gaan werken voor 1500 euro als schuldige aanwijzen of de vakbonden die opkomen voor de werkende mens.
Posts als deze zijn gewoon persoonlijke frustraties die jammer genoeg de overhand krijgen op deze site en andere. De commentaren op HLN.be liegen er ook niet om.
Een ambtenaar is ook maar een mens die ingegaan is op een bepaalde vacature. Met een bescheiden verloning en inderdaad een iets beter pensioen. Andere mensen krijgen een bedrijfwagen en/of gsm, laptop, maaltijdcheques… noem maar op, om de belastingen een beetje te omzeilen. Anderen worden dan weer gesubsidieerd. So what? Iedereen zal wel een of ander voordeel hebben aan zijn specifieke job.
Soms denk ik dat het een bewuste strategie is om de gewone (domme) burgers tegen elkaar op te zetten zodat de grote hebzucht buiten schot blijft. Kijk maar naar de zonnepanelen. Iedereen stoort zich aan die van zijn buurman maar dat Katoennatie daar duizenden panelen liggen heeft en miljoenen subsidies opstrijkt daar struikelt dan niemand over.
Daar is geen speld tussen te krijgen!

Citaat:
Oud 3 november 2012, 13:27   #231
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar is geen speld tussen te krijgen!
Zegt meer over een statutaire ambtenaar die met alle (schijn)middelen zijn riante pensioenregeling wil goedpraten, dan over wat anders.
Het is en blijft onrechtvaardig dat een statutaire kuisvrouw uiteindelijk een dubbel pensioen zal hebben, dan een privékuisvrouw (terwijl deze laatste waarschijnlijk harder zal gewerkt hebben, een paar keer van werkgever is moeten veranderen, en haar loon niet beduidend hoger zal geweest zijn, integendeel op het einde van haar loopbaan waarschijnlijk zelfs lager).
Alleen de eurocraten spelen het nog grover.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 13:49   #232
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Zegt meer over een statutaire ambtenaar die met alle (schijn)middelen zijn riante pensioenregeling wil goedpraten, dan over wat anders.
Het is en blijft onrechtvaardig dat een statutaire kuisvrouw uiteindelijk een dubbel pensioen zal hebben, dan een privékuisvrouw (terwijl deze laatste waarschijnlijk harder zal gewerkt hebben, een paar keer van werkgever is moeten veranderen, en haar loon niet beduidend hoger zal geweest zijn, integendeel op het einde van haar loopbaan waarschijnlijk zelfs lager).
Alleen de eurocraten spelen het nog grover.
Blah blah blah...

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=229

Citaat:
Oud 3 november 2012, 13:59   #233
tschoon verdiep
Burgemeester

tschoon verdiep's schermafbeelding

Standaard

Jaloezie ten top hier.
Niemand houdt jullie tegen om te solliciteren bij een of andere overheid, politie..
om een meer deftig pensioen te krijgen.
Of ga in een land wonen waar je met uw pensioen ruim kunt toekomen.
tschoon verdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 14:05   #234
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tschoon verdiep Bekijk bericht
Jaloezie ten top hier.
Niemand houdt jullie tegen om te solliciteren bij een of andere overheid, politie..
Neen, dank u. Ik doe graag iets nuttigs.
Citaat:
Ik probeer een beetje te sparen, maar met de steeds stijgende geldhonger van de overheid gaat dat steeds minder goed.
Citaat:
En wie gaat dan Uw pensioen betalen. Want er is geen spaarpotje aangelegd , da's in de jaren 70 opgesoepeerd met het idee dat de bevolking groter ging worden met een steeds stijgende activiteitsgraad in de privé. Helaas is dat dus niet gebeurd. Meer ambtenaren en andere uitkeringstrekkers, dat wel.
Oud 3 november 2012, 14:07   #235
Hot_rod
Lokaal Raadslid

Hot_rod's schermafbeelding

Standaard

Voila, ziehier het volgende lijstje.

http://www.vacature.com/blog/de-15-b...oepen-in-belgi

Ga gerust kijken en zeg mij dan eens wat de zin daarvan eigenlijk is. Ik ken gerust een paar ingenieurs die jaloers gaan zijn op de wedde die daar staat. Daar tegenover ken ik ook persoonlijk een paar IT managers die gaan lachen met dat peulschilletje die daar staat.

Met ander woorden, jullie discussie hier is gebaseerd op wat goochelen met cijfertjes en bereken van gemiddelden die op geen enkele echte waarde steunen.
Zowel in de privé als in de ambtenarij heb je topverdieners en gewoon werkvolk.

Demonen, ter info, dat cijfer waar je hiermee in het wilde weg wat mee rondstookt, de gewone werkambtenaren hebben heel wat minder, dat gemiddelde komt doordat de toplonen er bijgeteld worden, waar bij de berekening van het gemiddelde van de prive, geen lonen van managers, CEO's, CFO's en dergelijke meer zijn opgenomen. Dat gemiddelde werd berekend onder gemiddelde lonen van ongeschoolde bandwerkers.

Eerst lagen de zelfstandige ondernemers onder vuur omdat we profiteurs en zwartwerkers waren. Ze vergaten wel dat ze schoten op hun eigen werkgevers, die ze, nu het crisis is, wat liever zien. Als je natuurlijk ervoor kiest om enkel van 8 tot 5 te werken, geen extra opleidingen te doen, en zeker geen verantwoordelijkheid op te nemen, dan word je weinig betaald, da's juist, maar dat kies je zelf. En als je van 6u tot 23u werkt, zwaar werk hebt, veel stress moet verduren, niet veel verdiend en geen goed pensioen kan opbouwen met al je extra pijlers, zonder daar tegenin te gaan of ander werk te zoeken, dan ben je een domme kloot en verdien je niet beter, zo simpel is dat.
Nu zijn het de ambtenaren met vast werk die het moeten ontgelden. Zij zijn, toen ze de kans kregen, op zoek gegaan naar drukkingsmiddelen voor betere voorwaarde, en ze hebben ze verkregen, aan anderen om even goed of beter te doen.
Stop daar toch allemaal eens mee en concentreer jullie op wie hier echt achter schuilgaat en doe DAAR iets aan, dan ben je goed bezig en zal er iets veranderen in de goede zin voor iedereen.
Oud 3 november 2012, 14:13   #236
tschoon verdiep
Burgemeester

tschoon verdiep's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dank u. Ik doe graag iets nuttigs.

Ik probeer een beetje te sparen, maar met de steeds stijgende geldhonger van de overheid gaat dat steeds minder goed.

En wie gaat dan Uw pensioen betalen. Want er is geen spaarpotje aangelegd , da's in de jaren 70 opgesoepeerd met het idee dat de bevolking groter ging worden met een steeds stijgende activiteitsgraad in de privé. Helaas is dat dus niet gebeurd. Meer ambtenaren en andere uitkeringstrekkers, dat wel.
Dus ambtenaren doen alleen nutteloze jobs?

Dat de banken minder en minder intresten geven is ook de schuld van de overheid?

Binnen 20 jaar zullen er geen jobs meer zijn dan?
tschoon verdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 14:18   #237
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Jaloezie ten top hier.
Hoe meer jongeren dat doen, des te beter
Het systeem helpt zichzelf wel om zeep op den duur
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 14:19   #238
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus ambtenaren doen alleen nutteloze jobs?
Tuttut, niet veralgemenen. Er zijn gerust ambtenaren die een nuttige taak uitvoeren. En dat zijn meestal de ambtenaren met de laagste lonen.
Citaat:
Dat de banken minder en minder intresten geven is ook de schuld van de overheid?
Ik ben niet zo achterlijk te sparen bij een bank. Ik heb mijn eigen trukje. Banken vertellen het toch maar aan de overheid, die vroeg of laat wel gaat confiskeren.
Citaat:
Binnen 20 jaar zullen er geen jobs meer zijn dan?
Zoals het er nu naar uitziet, vrees ik dat ik binnen 20 jaar voor een ploeg gespannen ga staan. Werk genoeg, maar op een 7de eeuws niveau. Dat er in Brussel een ivorentorengroep profiteurs gaat blijven zitten, die gaan lamenteren dat de inkomsten uit arbeid weggevallen zijn, durf ik met een redelijk grote waarschijnlijkheid te voorspellen.
Oud 3 november 2012, 14:39   #239
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah! Maar onze vrienden-klagers vragen niet om die lage pensioenen op te trekken naar een aanvaardbaar niveau... Neenee, ze vragen om onze pensioenen te verlagen naar een zelfde onaanvaardbaar niveau. Er zal wel een logica schuilgaan achter die redenering, maar die ontgaat me toch enigszins...
Het antwoord is nochtans eenvoudig Raf . U krijgt gewoon te veel pensioen voor wat u gedaan heeft en wij te weinig. Deze schandalige situatie wordt rechtgetrokken.
Ik schat dat ze er bij u 30 a 40 procent gaan van af doen . 70 procent was rechtvaardiger geweest , maar ja , we kunnen niet alles willen hé.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 14:41   #240
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
De problemen vd toxische kredieten uit de VS zijn klein bier ivm de staatsschuld van België, Griekenland, etc
Ja, wij hebben op de poef geleefd.
De dubbele pensioenen vd ambtenaren, de gratis bussen, de 1.100.000 regularisaties ... allemaal geleend.
En nu gaan wij leven volgens onze beurs dwz wij gaan allemaal verarmen.
De statutairen zullen hun dubbel pensioen inleveren.
Verworvenrechten stammen uit 20ste eeuw, we zitten in de 21ste!
Vastheid bestaat morgen niet meer.
U zegt dat onze regering dat nooit gaat laten gebeuren?
Mogelijk, maar in dat geval komt de troika. Het is best mogelijk dat U dan nog veel meer zal mogen inleveren!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be