Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2012, 22:32   #401
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Als je als apotheker niet meer zou verdienen dan een arbeider die aan zijn gat staat te krabben , dan wordt niemand nog apotheker hé Pietje.
ja, want alle arbeiders "krabben aan hun gat" ipv te werken.
Al een geluk dat bepaalde verzekeringsmakelaars de economie nog recht houden.

Laatst gewijzigd door Pietje : 4 november 2012 om 22:33.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 22:33   #402
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ah, het zoveelste "ik ging naar 't gemeentehuis en ze stonden daar allemaal koffieklets te doen met hun drinken in hun handen, en ik mocht zeker nog een half uur wachten" - verhaal.

Dat soort verhalen hoor je meestal van beroepsdoppers of mensen die één of andere frustratie moeten ventileren, en berust slechts zelden op waarheid.

Door omstandigheden ben ik op korte tijd vrij veel naar het stadhuis moeten gaan, op verschillende standen. Wat me opviel was de werkdruk, de lange rij mensen die stonden aan te schuiven en de snelheid waaraan ze behandeld werden.

Men kon veel zeggen, maar niet dat er niet gewerkt werd.
Doet er uiteindelijk minder toe, alhoewel zie het voordeel niet in om onefficient te werken. Wat uiteindelijk telt is, wat al deze ambtenaren de belastingsbetaler kosten om de taken van de overheid uit te voeren. En deze kosten springen in Belgie de spuigaten uit.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 22:35   #403
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben makelaar en verdien genoeg, mijn portefeuille is bij verkoop minstens 300.000 euro waard en mijn kantoorgebouw ook. Bovendien erf ik nog 10 hectaren landbouwgrond en een huis en heb ik een eigen bijkomend pensioenplan. Ik maak mij geen zorgen .
Feit is dat we ca. 2 maal zoveel ambtenaren hebben dan in Nederland (in verhouding) en dan kan men mij toch moeilijk wijsmaken dat ze hier hard moeten werken . Al kan de perceptie van "hard werken "van u en van mij sterk van elkaar verschillen.
ai...oei...arggghhh...
Ge gaat hier de meest primitieve lusten van de afgunstsossen prikkelen P.
Ni doen jong...ni doen...

Goede raad van Fie
Oud 4 november 2012, 22:36   #404
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De wetgever kan alles , hij kan de hypotheekaftrek wijzigen , de belastingen verhogen en ook het statuut van de ambtenaar afschaffen.
Zoals u zei : tijden veranderen.
Kon.besluit via de grondwet!
Oud 4 november 2012, 22:39   #405
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik ben er van overtuigd dat de arbeidsdodende vakbondscellen vol zitten met ovetuigde stakers, ziekenkasfraudeurs en subsidiehoeren...dat "vergaderen" en "plannen maken" om fabrieken plat te leggen, stakingspiketten op te richten en KMO's kapot te pesten moet een keiharde full time job zijn...
Oud 4 november 2012, 22:39   #406
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als je als apotheker niet meer zou verdienen dan een arbeider die aan zijn gat staat te krabben , dan wordt niemand nog apotheker hé Pietje.
heb zelfs albert al aan ze gat zien krabben
Oud 4 november 2012, 22:40   #407
kiko

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Doet er uiteindelijk minder toe, alhoewel zie het voordeel niet in om onefficient te werken. Wat uiteindelijk telt is, wat al deze ambtenaren de belastingsbetaler kosten om de taken van de overheid uit te voeren. En deze kosten springen in Belgie de spuigaten uit.
Geen enkel probleem om de schaar in het ambtenaarkorps te zetten.

Maar dan wordt het pas echt moeilijk: welke ambtenaren moeten eraan geloven, en waarom ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 22:40   #408
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
ai...oei...arggghhh...
Ge gaat hier de meest primitieve lusten van de afgunstsossen prikkelen P.
Ni doen jong...ni doen...

Goede raad van Fie
Ik werkte 6 dagen op de 7 (nu ben ik zaterdag gesloten) en de zondag deed ik het klassement. Ik heb op 20 jaar tijd precies 2 weken verlof genomen. Ik mag toch wel iets hebben zeker.
Mijn kinderen willen de zaak niet overnemen , dat hebben ze nu al gezegd, want ze weten wat dat inhoudt .
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 22:42   #409
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Kon.besluit via de grondwet!
Ook de grondwet kan men wijzigen , als je dat nog niet wist.

Laatst gewijzigd door Pericles : 4 november 2012 om 22:42.
Oud 4 november 2012, 22:43   #410
Hot_rod
Lokaal Raadslid

Hot_rod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Toen werd het stil bij de politiek benoemde statutair.
Dat verklaard uw gebrekkige kennis inzake bepaalde discussies, je leest en controleert niet alles. Anders zou je weten dat ik geen ambtenaar ben, en al zeker geen politiek benoemde statutair.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De CEO van Ford Genk heeft 1.500 Euro wettelijk pensioen ondanks enorme bijdragen.
Dit is ongeveer evenveel als het laagste pensioen bij statutairen.
Hoe kun je zulk pervers systeem verdedigen?
Het gemiddelde pensioen bij statutairen bedraagt 2.400 Euro/maand.
Ik heb begrepen dat jij minder hebt dus jij zit in de schaal vd Jomme Dokxen.
Jij zult dan rond de 1.800 Euro/maand zitten (correct me if I'm wrong).
Dit is nog steeds 300 Euro/maand meer dan onze Ford CEO en 800 Euro/maand meer dan uw collega uit de privé die U onderhouden heeft.
Op jaarbasis is dat 9.600 Euro en indien U nog 15 jaar leeft na uw pensioen komt dat neer op 144.000 Euro meer. Indien wij de annuiniteiten erbij tellen komen we aan een huis.
Dit heeft met redelijkheid niets meer te maken en dit pervers stelsel moet retroactief aangepakt worden.
Als je al van enige grondige kennis bedient zou zijn, zou je weten dat die CEO, die je hier verdedigd, niet eens bijdragen betaald. Zijn riante wedde wordt verwerkt via 1 of meerdere venootschappen waarin hij zijn kapitaal beheerd en gebruik maakt van iedere aftrekpost die er bestaat om uiteindelijk bijna 0% belastingen te betalen. Een groot deel van zijn wedde wordt dan ook nog eens gegeven onder de vorm van aandelen en andere extra legale voordelen.
Tegen de tijd dat die CEO in pensioen gaat zal hij rianter kunnen leven dan u ooit kan dromen en zal hij, naar alle waarschijnlijkheid, nog eens voorbij de kassa passeren om zijn wettelijk pensioen op te halen, die u betaald.
Indien je het gepast vind om met cijfers te gooien, zou ik toch eerst eens alles goed uitpluizen, zodat je de leefwereld van de CEO's kent. Eén ding wil ik je wel al meegeven, dan moet je dat al niet meer lezen, ze zijn een heel stuk slimmer als u als het op geld aankomt.

Als je nu nog een stukje terugkeert zou je lezen dat ik niet tegen ben inzake het uitmesten van het overheidsapparaat. Ik stel enkel dat de cijfers waarop je je discussie baseert zwaar scheef getrokken zijn door gegevens op een incorrecte manier te vergelijken, dat je dus de verkeerden aanvalt. Maar het valt zwaar tegen om de juiste mensen aan te vallen, want die lachen je uit en gaan gewoon verder met de orde van de dag, dus vallen ze die simpele ziel maar aan die daar ook maar werkt.

Laatst gewijzigd door Hot_rod : 4 november 2012 om 22:49.
Hot_rod is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 22:46   #411
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot_rod Bekijk bericht
Dat verklaard uw gebrekkige kennis inzake bepaalde discussies, je leest en controleert niet alles. Anders zou je weten dat ik geen ambtenaar ben, en al zeker geen politiek benoemde statutair.

Als je al van enige grondige kennis bedient zou zijn, zou je weten dat die CEO, die je hier verdedigd, niet eens bijdragen betaald. Zijn riante wedde wordt verwerkt via 1 of meerdere venootschappen waarin hij zijn kapitaal beheerd en gebruik maakt van iedere aftrekpost die er bestaat om uiteindelijk bijna 0% belastingen te betalen. Een groot deel van zijn wedde wordt dan ook nog eens gegeven onder de vorm van aandelen en andere extra legale voordelen.
Tegen de tijd dat die CEO in pensioen gaat zal hij rianter kunnen leven dan u ooit kan dromen en zal hij, naar alle waarschijnlijkheid, nog eens voorbij de kassa passeren om zijn wettelijk pensioen op te halen, die u betaald.
Indien je het gepast vind om met cijfers te gooien, zou ik toch eerst eens alles goed uitpluizen, zodat je de leefwereld van de CEO's kent. Eén ding wil ik je wel al meegeven, dan moet je dat al niet meer lezen, ze zijn een heel stuk slimmer als u als het op geld aankomt.
Dar is jammer genoeg voor een groot stuk waar.
Oud 4 november 2012, 22:48   #412
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Al een geluk dat bepaalde verzekeringsmakelaars de economie nog recht houden.
De economie rechthouden . Dat is iets waarvan we de vakbond niet mogen beschuldigen.
Oud 4 november 2012, 22:52   #413
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
heb zelfs albert al aan ze gat zien krabben
In het echte leven , zonder dat hij uit een koninklijke kut zou gekomen zijn , zou hij inderdaad niet meer dan een gatkrabbende arbeider zijn geworden .
Maximaal hé.
Oud 4 november 2012, 22:54   #414
Hot_rod
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de luis Bekijk bericht
Heb het gevonden:

http://www.socialsecurity.fgov.be/do...enatlas_NL.pdf

Grafiekje 2.10 is leuk, kijk maar eens naar de piek vanaf 2900 euro

Zeer leuk boekje, is interessant eens goed door te lezen!
Kijk, Demonen, dat is nu iemand die zijn feiten juist heeft gesteld. Er zijn idd enorme pieken in dat systeem, die door de rekenwonderen in jou artikel meegenomen worden in die berekeningen. Iets wat in de privé niet gebeurd om twee redenen. De exacte cijfers van vele hoge CEO's en andere managers zijn niet gekend en zullen dat ook nooit zijn en het pensioencijfer is enkel berekend door lonen van ongeschoolde en geschoolde arbeiders te vergelijken.
Oud 4 november 2012, 22:58   #415
Hot_rod
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat is het nu Hot Rod, krijgen ambtenaren nu veel meer pensioen dan de werkman die de staatskas vult, voor een vergelijkbare uitleg tijdens de carriere, of worden de arme ambtenaartjes zwaar miskend en worden de getallen uit de haak getrokken door een aantal dikke ambtenarenpensioenen, die toch omzeild worden door een reeks trukken vand e foor?
Kijk eens hierboven, dan ga je het verstaan waarom die cijfers zo van de pot gerukt zijn. Dat zou hetzelfde zijn als je de gemiddelde pensioenen zou berekenen van de privé, inclusief alle toplonen (met hun werkelijke pensioenen, niet de barema's, want veel toplonen hebben andere aanvullingen die jij nooit zal krijgen) Om eerlijk te kunnen debatteren, moet je gelijke categorieën vergelijken, maar als je het spel serieus speelt is er zeker genoeg cashflow om alle pensioenen naar boven gelijk te schalen. Maar dan moet je reageren tegen de topgraaiers en da's natuurlijk al heel wat moeilijker dan een woedende meute volgen die mensen aanvallen die ook alleen maar voor hun gezin proberen zorgen.

Laatst gewijzigd door Hot_rod : 4 november 2012 om 23:01.
Hot_rod is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 23:00   #416
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Geen enkel probleem om de schaar in het ambtenaarkorps te zetten.

Maar dan wordt het pas echt moeilijk: welke ambtenaren moeten eraan geloven, en waarom ?
Maak eens een vergelijking met de "peers" (nederland...). Zal direct opvallen waar ze er meer, en waar minder hebben (in totaliteit hebben ze er minder, dat is een feit).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 23:03   #417
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot_rod Bekijk bericht
Kijk eens hierboven, dan ga je het verstaan waarom die cijfers zo van de pot gerukt zijn. Dat zou hetzelfde zijn als je de gemiddelde pensioenen zou berekenen van de privé, inclusief alle toplonen (met hun werkelijke pensioenen, niet de barema's, want veel toplonen hebben andere aanvullingen die jij nooit zal krijgen)
De luis heeft een goede bijdrage geleverd , de gemiddelden zijn inderdaad niet relevant.
Oud 4 november 2012, 23:03   #418
Fieseler

Standaard

Citaat:
Ik werkte 6 dagen op de 7 (nu ben ik zaterdag gesloten) en de zondag deed ik het klassement. Ik heb op 20 jaar tijd precies 2 weken verlof genomen. Ik mag toch wel iets hebben zeker.
Mijn kinderen willen de zaak niet overnemen , dat hebben ze nu al gezegd, want ze weten wat dat inhoudt .
Ge snapt het niet hé P.
De afgunstsossen zijn niet echt jaloers op uw centen hé...nope.
Centen hebben zij ook levenslang, via dop, ziekenkas, politieke benoemingen, intercommunales, de NMBS, De Post, ministeries, vreemdelingenindustrie, ziekenkassen, vakbonden, VRT, enz enz

Neen jong...waar de sossen écht jaloers op zijn is uw onverzettelijke werkkracht gedurende een ganse carrière...d�*t is waar ze jaloers op zijn...het is die werkijver die ze fundamenteel willen breken...het is daar en daar alleen dat het gevaar voor hun perverse ideologie sluipt...het is om die werkijver, die werkethiek en die onverdroten initiatiefneming waarvoor ze pestbelastingen hebben ingevoerd.

Een voorbeeld: een jonge gast werkt zich te pleuris om een dikke wagen te kunnen kopen...hij betaalt daar een gigantische hoop sociale bijdragen voor, belastingen, BTW , onderhoud, veiligheid, BIV, enz enz...allemaal ten bate van de onfortuinlijken en de luierikken...
Maar daar komt de afgunstsos: hij belast die wagen volledig weg...geen dikke bakken meer in onze straten, geen beloning meer voor de harde wroeters...prijskaartje: tot nu toe 50 miljoen euri...

Het is de verpauperingsindustrie van de afgunstsos die er voor heeft gezorgd dat wij met +/- 15% armen zitten hé...moeten die gasten toch fier zijn in hun vakbondscellen hé...weer een KMO kapotgekregen...fier jongens...fier...
Oud 4 november 2012, 23:05   #419
Hot_rod
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maak eens een vergelijking met de "peers" (nederland...). Zal direct opvallen waar ze er meer, en waar minder hebben (in totaliteit hebben ze er minder, dat is een feit).
Nederland is dan ook 1 land met 1 regering hé. Wij hebben 2 landen met 5 regeringen.
Oud 4 november 2012, 23:08   #420
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ook de grondwet kan men wijzigen , als je dat nog niet wist.
Yep,maar dan gaan ze in andere vingers snijden nietwaar!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be