Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2012, 13:39   #101
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Ja. Voor €100 per uur.

Even serieus. Als ik 1,5 uur aan de schoonmaak besteedt, doe ik 1,5 uur niet aan activiteiten die geld opleveren. Op die tijd kan ik een mooi dossier afwerken en dat levert me wel geld op. Ik dacht dat dit logisch was...
Vito, je moet rekening houden met het bruto-netto verschil. De werkuren van een derde kosten je bruto, die van jezelf brengen je enkel netto op.

De situatie verandert natuurlijk lichtjes wanneer je de kosten kan inbrengen/aftrekken. Maar dat geldt niet voor de ramen van je woning schilderen.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 13:42   #102
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
ennnn , waarom zou nen lul die een geheel irlevant dossier aan maatschappelijk nut of levenskwaliteit , 100 € per uur mogen vragen en een vb dakwerker niet ?
Waar zeg ik dat dit niet mag?
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 13:43   #103
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ennnn , waarom zou nen lul die een geheel irlevant dossier aan maatschappelijk nut of levenskwaliteit , 100 € per uur mogen vragen en een vb dakwerker niet ?
Gij moogt dat ook, niemand die zegt dat een dakwerker minder dan 100€ moet vragen. Ge moet dan wel niet komen klagen dat uw concurrent maar 80€ vraagt en meer werk heeft dan gij.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 13:43   #104
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als dat dossier dan ook nuttig is heb je toch nog iets gedaan , maar in deze maatschappij worden er heel veel dossiers en papier verprutst voor no nonsens . bezigheidstherapy en bulshit .

Maatschappelijk gezien heeft die poetsvrouw dan nog iets nuttig gedaan , ze heeft immers iets proper gemaakt .
Wie ben jij om daarover te oordelen?
Oud 5 november 2012, 13:46   #105
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ah, dan werkt ge toch eerst dat dossier af en begint ge daarna te kuisen...
Wel, ipv te kuisen kan ik nog een dossier doen, wat mij geld oplevert. En zo tellen we anderhalve uurtjes bij met uw redenering tot we aan 24 uur zitten, want meer uren heeft een dag niet. Zie je?

Dus: waarom zou ik zelf poetsen als een robot het doet voor mij?
Oud 5 november 2012, 13:49   #106
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie ben jij om daarover te oordelen?
Ho sorry , moet ik mijn pas tonen om een eigen meening te geven , of wordt ik nu binnenkort opgeloten met die twee dames in Moskou . beperking van vrije menings uiting ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 13:56   #107
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, ipv te kuisen kan ik nog een dossier doen, wat mij geld oplevert. En zo tellen we anderhalve uurtjes bij met uw redenering tot we aan 24 uur zitten, want meer uren heeft een dag niet. Zie je?

Dus: waarom zou ik zelf poetsen als een robot het doet voor mij?
Waarom zou je slapen? Ongetwijfeld bestaat er een robot die dat voor u kan doen. Zie je?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 14:14   #108
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Waarom zou je slapen? Ongetwijfeld bestaat er een robot die dat voor u kan doen. Zie je?
Net zomin er een robot die op een gezonde manier uw stoelgang kan regelen, kan slaap niet vervangen worden.

En de tijd die robot van Vito aan't reinigen is, awel, da's tijd die Vito kan slapen.
Oud 5 november 2012, 14:27   #109
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ho sorry , moet ik mijn pas tonen om een eigen meening te geven , of wordt ik nu binnenkort opgeloten met die twee dames in Moskou . beperking van vrije menings uiting ?
Je mag je mening geven maar hoe mijn zaak gerund wordt is mijn zaak. Lijkt me maar normaal ook. Maar ik vind het potsierlijk dat je een schoonmaakster haar werk hoger acht dan het mijne, zonder te weten wat ik doe. Zo'n klare kijk heb je dus
Oud 5 november 2012, 14:28   #110
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grapjurk.
Oud 5 november 2012, 14:35   #111
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Gij moogt dat ook, niemand die zegt dat een dakwerker minder dan 100€ moet vragen. Ge moet dan wel niet komen klagen dat uw concurrent maar 80€ vraagt en meer werk heeft dan gij.
Voila. Vragen staat vrij. Ik zou liever €200 vragen, maar dan mag ik mijn zaak sluiten. Mijn dakwerker vroeg indertijd wel wat minder dan die €100. Ik dacht €34 per uur, maar dat was gewoon arbeid, zonder pannen en onderdakplaten. Dat is dus €41 per uur, zonder extra kosten dus

Mijn dokter vraagt €25 per consult en werkt er ongeveer 4 per uur af. Dat is dus €100, inclusief alle kosten. Ik vraag me af of de lager geschoolde dakwerker niet meer over houdt dan de hooggeschoolde arts. Nu, die had dan maar dakwerker moeten worden als hij klaagt.
Oud 5 november 2012, 14:40   #112
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Net zomin er een robot die op een gezonde manier uw stoelgang kan regelen, kan slaap niet vervangen worden.

En de tijd die robot van Vito aan't reinigen is, awel, da's tijd die Vito kan slapen.
Hij kan dan ook zijn ramen schilderen of die van de buur of dokter
Oud 5 november 2012, 14:50   #113
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Ik zeg altijd "al de tijd dat de concurrent tijd staat te verprutsen met goedkoper werk, is tijd dat hij niet kan gebruiken om mijn werk af te pakken".

Laat ze maar doen dus.

Laatst gewijzigd door Mambo : 5 november 2012 om 14:51.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 14:53   #114
captain jack
Gouverneur

captain jack's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gedeeltelijk correct. Dokters kunnen zelf hun vraagprijs bepalen, maar dan verliezen ze een premie die ze van de overheid kunnen spenderen aan een VAPZ of gewaarborgd inkomen. Dat systeem heet conventie en is verantwoordelijk voor de dalende kwaliteit in de gezondheidszorg.
Verklaar het verband met de kwaliteit eens aub. Heb je daar trouwens een bron voor?

Laatst gewijzigd door captain jack : 5 november 2012 om 14:54.
captain jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 14:56   #115
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grapjurk.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 15:04   #116
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voila. Vragen staat vrij. Ik zou liever €200 vragen, maar dan mag ik mijn zaak sluiten. Mijn dakwerker vroeg indertijd wel wat minder dan die €100. Ik dacht €34 per uur, maar dat was gewoon arbeid, zonder pannen en onderdakplaten. Dat is dus €41 per uur, zonder extra kosten dus

.
Je hebt er idd nog een paar die graag per uur staan te werken.
Maar hoeveel uren? Dat zie je maar op het einde.

Kleine werkjes kunnen soms heel lang duren op dat systeem.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 15:14   #117
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dit een onderdeel van het debat ,om iets uit te leggen ? of is dat een voorstel waar je achter staat ?

Iets wat ik als vakman al langer in mijn hoofd heb , is zeer drastisch en onrealisisch , maar een heel straffe en onaanvaardbaar voorstel .

Ik zou vb de doe het zelfzaken gewoon sluiten .
en zaken die bouwstoffen verkopen enkel doorvakmensen met BTW nr toelaten om materiaal te kopen .

Nu ik heb daar een ook wel bijkomende argumenten voor .

1 Veiligheid .

Een loodgieter moet over vakkenis en herkennig beschikken om een gasleiding aan te leggen . die vakman weet ook welk materiaal er moet gebruikt worden en welk materiaal er geschikt is voor bv gasleidingen .
Wanneer een vakman verkeerd en of niet Benor gekeurd materiaal gebruikt en er gebeurt iets is de volle aansprakelijkheid voor de installateur vakman .

Een doe het zelfver gaat zijn buis en koppelingen gewoon in de Gamma en of de Brico gaan halen , deze materialen zijn NIET benor gekeurd en zijn NIET geschikt voor aardgas Leidingen . Nogthans worden deze materialen in honderden afiches en publiciteitsblaadjes zo aangebkondigd .

De prijs kan wel tot 3 tot 5x lager liggen dan de echte Benor gekeurde koppeling .

Als je dan een offerte maakt , ben je als vakman een dief . en de overheid laat maar rommel aanrukken en verkopen .

Dat is ook zo voor verf , verven die bijzonder schadelijk zijn voor de gezondheid , of verven waarvan je 3 lagen moet zetten voor de zelfde dekkingsgraad te hebben dan proffesionele verf zijn met tonnen te koop .

Idem voor electriciteits materiaal .

Idem voor isolatie materiaal . als je in het doe het zelf bouwmarkt een isolatie wol koopt en je breekt na 5 jaar uw plafond open dan vind je een door condens ineengezakt matje dat nog amper 30 % van de oorspronkelijke dikte omvat en waar de isolatie waarde nog amper 20 % bedraagt van wat het zou moeten zijn .
Maar de overheid laat begaan .

Een ander fenomeen is .

De meeste vakhandels aanvaarden ( het is tot nogtoe ook niet verboden ) ook particulieren .

Iedereen weet dat er in de vakhandel een aanbevolen particuliere verkoop prijs gehanteerd wordt .

Vb een rol Isolatie 100 %
20 % korting voor de vakman . ( op vb sanitair kan dat 35 en 40 zijn )

Maar de particulier die zich aanbied , en zijn korting vraagt , zal die ook krijgen . Zo heb ik bij een bepaalde vakhandel 35 %

enkele weken gelden zat in aan de toonbank mijn materiaal en bestelling te bespreken . er was een particulier naast mij aan het onderhandelen en die zat te bluffen ik wil 40 % korting of ik ga naar de concurentie , en had zelfs een bestelbon / offerte bij van de concurentie , het was dus buigen of niet verkopen en hij had de deal .

Nu iedereen kent de loonkost , met ingeschreven en degelijk verzekerd personeel in de bouw is de loonkost 41 € en dan moet je die mannen nog een ingerichte bestelwagen, met 20. a 30.000 euro gereedschap , machinens en uitrusting mee geven : Vandaag werk verkopen aan 45 € is niet eenvoudig . is een bedrijf runnen dan nog haalbaar en of rendabel als de particulier ook nog eens onder druk gaat zetten met kortingen ?

Ook daar doet de overheid geen moer aan .
Ik begrijp je standpunt, maar ben er tegen. Ik doe namelijk vrijwel alles zelf. Alleen electriciteit kom ik niet aan. Ken ik onvoldoende van om het veilig te doen. Maar de rest, van schilderen tot eenvoudige loodgieterij ( ontstoppingen , wc's en douche installeren bvb ), tuinonderhoud, snoeien, automechaniek, schoorsteen vegen, eenvoudig metserswerk enz enz doe ik allemaal zelf, en soms bij anderen, om te helpen & een centje bij te verdienen. Als dat nu morgen verboden word om in doe-het -zelf -zaken te gaan winkelen, dan rij ik één keer per maand de grens over, zo simpel is het.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 15:17   #118
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Het is omgekeerd: wat men niet graag zelf doet, wil men door iemand anders kunnen laten doen.
Misschien daarom dat er in België ( en in de rest van Europa ) zoveel immigranten zijn om hier kinderen te maken.
Oud 5 november 2012, 15:18   #119
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik zeg altijd "al de tijd dat de concurrent tijd staat te verprutsen met goedkoper werk, is tijd dat hij niet kan gebruiken om mijn werk af te pakken".

Laat ze maar doen dus.
Het was natuurlijk maar een voorbeeld, maar als ge goed zijt in uw vak en mensen weten dat betaal ik zonder aarzelen wat meer.
Oud 5 november 2012, 15:21   #120
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ook dat scenario is al beschreven in de theorie van Laffer en Armey. Het enige wat men zal bereiken is dat het NIET meer gebeurt, d.w.z. dat die dokter in zijn zetel gaat zitten en naar de vogeltjes kijken, die vakman geen werk meer heeft en ook naar de vogeltjes mag kijken. Het netto verlies voor de overheid is dan NOG GROTER.
Ik had dit in ironische vorm neergeschreven. Ik vind het ongelofelijk dat mensen daar serieus over zitten nadenken hebben ?!!!
Niet meer de vrijheid hebben om zélf te knutselen thuis ?!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be