Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2012, 00:59   #101
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
een leuk toeval of hoe je het ook wil noemen:

Ik zit men mijn broer in de auto op de autosnelweg een maand terug of zo. We spreken over de toekomst. Ik zeg hem dat ik graag erkenning zou willen voor mijn kunst, waar ik nu al een tweetal decennia voor leef, en hij zegt me dat hij eigenlijk wel een bakkerij zou willen beginnen. Net op dat moment zie ik uit het raam een vrachtwagen voorbij schuiven, met ik koeien van letters Bakker & Schilder aangebracht op de zijkant. "Hebt ge dat gezien?" vraag ik aan mijn broer, maar hij had de vrachtwagen al achter zich gelaten. Ik vertelde hem wat op de vrachtwagen stond, en we bleven elkaar een fractie van een seconde stilzwijgend aankijken.

Jesus said to her, "I told you that if you believed you would see God's glory, didn't I?" ( “Zei Ik u niet dat als gij gelooft ge Gods heerlijkheid zult zien?” ) - Johannes 11:40

.
Oud 6 november 2012, 17:01   #102
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Ik had gisteravond een rare ervaring.
Ik ging slapen even na half twaalf, als gewoonlijk breng ik dan één en ander naar de keuken, draai de thermostaat laag, ga de luster aandoen en doe dan de hallogeenlamp uit. Die hallogeenlamp staat naast een kastje waarop een foto van mijn overleden moeder, het is een foto uit begin van de jaren '50 met haarzelf en mijn zus en ik als kleine kleuters.
Toen ik uit de keuken kwam, zag ik dat het kleedje dat op het kastje ligt heen en weer waaide. Ik dacht natuurlijk dat dit kwam door het openen van de keukendeur wat even een zuchtje wind geeft. De hallogeenlamp uitgedaan, het kleedje waaide nog en redelijk hard heen en weer. Ik vroeg me af of het kwam door mijn heen en weer lopen alhoewel ik dat toch iedere avond doe en dit nooit gezien heb. Ik ben stil gaan zitten en heb 10 minuten gewacht, dat ding bleef maar waaien. Al mijn vensters waren gesloten. Ik snap er niks van. Ik voelde het niet als iets bedreigends maar had toch het gevoel dat er iets gaande was. Op den duur ben ik maar gaan slapen maar toen ik de living verliet en achterom keek, waaide het nog altijd heen en weer.
Iemand al ooit zoiets meegemaakt? Iemand een verklaring?
Oud 6 november 2012, 17:11   #103
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik ging slapen even na half twaalf, als gewoonlijk breng ik dan één en ander naar de keuken, draai de thermostaat laag, ga de luster aandoen en doe dan de hallogeenlamp uit. Die hallogeenlamp staat naast een kastje waarop een foto van mijn overleden moeder, het is een foto uit begin van de jaren '50 met haarzelf en mijn zus en ik als kleine kleuters.
Toen ik uit de keuken kwam, zag ik dat het kleedje dat op het kastje ligt heen en weer waaide. Ik dacht natuurlijk dat dit kwam door het openen van de keukendeur wat even een zuchtje wind geeft. De hallogeenlamp uitgedaan, het kleedje waaide nog en redelijk hard heen en weer. Ik vroeg me af of het kwam door mijn heen en weer lopen alhoewel ik dat toch iedere avond doe en dit nooit gezien heb. Ik ben stil gaan zitten en heb 10 minuten gewacht, dat ding bleef maar waaien. Al mijn vensters waren gesloten. Ik snap er niks van. Ik voelde het niet als iets bedreigends maar had toch het gevoel dat er iets gaande was. Op den duur ben ik maar gaan slapen maar toen ik de living verliet en achterom keek, waaide het nog altijd heen en weer.
Ik heb hetzelfde meegemaakt, eergisteren in de keuken. En vandaag weer. Dingen, voorwerpen die ik zie bewegen. Nochtans stond er geen raam open en was ik alleen. Eergisteren zag ik een zakje kattenvoer verschuiven en vandaag mijn waterkoker. Heel bizar.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2012, 17:25   #104
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ik heb hetzelfde meegemaakt, eergisteren in de keuken. En vandaag weer. Dingen, voorwerpen die ik zie bewegen. Nochtans stond er geen raam open en was ik alleen. Eergisteren zag ik een zakje kattenvoer verschuiven en vandaag mijn waterkoker. Heel bizar.
Ik dacht dat ik gek aan het worden was, dus ik durfde het hier niet opbrengen, bij mij net hetzelfde. Dingen die bewegen als ik me omdraai, als ik er naar kijk dan stoppen ze, draai ik me om dan bewegen ze weer. Daarstraks was ik soep aan het koken, een pot kippensoep, ik draai me om en de pot soep staat op het aanrecht. Ik me wegdraaien en weer kijken, keer op keer opnieuw, totdat de pot met soep zo de trap opging naar de badkamer.

Komt die van ons thuis, wat sta je nu met die soep in de badkamer te doen? vroeg ze me.
Ik wist niet goed wat zeggen, ze zou me toch niet geloven.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2012, 17:28   #105
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb dat dikwijls met mijn schoenen en kousen. S'avonds parkeer ik ze waar ik zit en s'morgens vind ik ze niet meer. Blijken ze naar de wasmand gewandeld te hebben en de schoenen kruipen in de schoenkast.
Ik begrijp er niks van.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2012, 17:39   #106
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik dacht dat ik gek aan het worden was, dus ik durfde het hier niet opbrengen, bij mij net hetzelfde. Dingen die bewegen als ik me omdraai, als ik er naar kijk dan stoppen ze, draai ik me om dan bewegen ze weer. Daarstraks was ik soep aan het koken, een pot kippensoep, ik draai me om en de pot soep staat op het aanrecht. Ik me wegdraaien en weer kijken, keer op keer opnieuw, totdat de pot met soep zo de trap opging naar de badkamer.

Komt die van ons thuis, wat sta je nu met die soep in de badkamer te doen? vroeg ze me.
Uw soep is zo degoutant slecht dat ze zichzelf in de WC wou gieten.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2012, 17:47   #107
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Uw soep is zo degoutant slecht dat ze zichzelf in de WC wou gieten.
Wat zeg jij nu weer, in mijn soep zitten zelfs geheime soepkruiden.
Oud 6 november 2012, 17:49   #108
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat zeg jij nu weer, in mijn soep zitten zelfs geheime soepkruiden.
Ah, kan ik die bij u kopen?
Hoeveel is dat voor een gram?
Oud 6 november 2012, 17:49   #109
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Onverklaarbare dingen
Onverklaarbaar, dat DEmper nog niet gebannen is.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2012, 17:56   #110
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Allee, ge waart een pot soep aan het opwarmen.
Oud 6 november 2012, 17:58   #111
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Onverklaarbaar, dat DEmper nog niet gebannen is.
Wie is dat misschien?
Oud 6 november 2012, 18:02   #112
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, kan ik die bij u kopen?
Hoeveel is dat voor een gram?
Dat is alleen voor verantwoorde grote mensen sorry.
Oud 6 november 2012, 18:03   #113
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Allee, ge waart een pot soep aan het opwarmen.
Maske, gij gaat bleten se!.
Oud 6 november 2012, 18:06   #114
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mijn ex, dat was een onverklaarbaar ding.

Even met mijn ogen pinken en ze had mij al met 5 andere mannen bedrogen.
Oud 6 november 2012, 18:11   #115
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja.
De nacht voor de begrafenis van mijn grootvader is er iets gebeurd dat ik nooit zal vergeten. Het was ongeveer 1u in de morgen. Ik kon niet slapen en zat in de woonkamer TV te kijken. Als wij lege flesjes drank hebben, zetten we die in een mandje en dat staat in de keuken. Opeens hoor ik een enorme knal en hoor ik glas rinkelen. Dat mandje was van de tafel gevallen op een geheel onverklaarbare wijze. Het stond in het midden van de tafel en er was de uren voorheen niemand nog geweest, laat staan dat iemand het mandje had aangeraakt. Het klinkt luguber en angstwekkend maar dat effect had het vreemd genoeg niet op mij, omdat ik wel een vermoeden heb wie of wat erachter zat.
Klopt , de cv keter maakt lichte trillingen en het mandje trilt naar de kant en valt van de tafel .

Of flessen zijn rond en leunen tegen elkaar als er eentje scheef stond en tegen de andere valt krijg je plots een domino effect en kantelt het mandje .

Het zou natuurlijk kunnen dat jou grootvader aan tafel zat , samen met die nergerin die jij op den trein ontmoet hebt en ze zat dus met haar tenen aan Uw grootvader zijn klokkenspel te liften . en dat op een moment dat die mens al dood was en hem heel heel stil moest houden . Volg je ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2012, 18:14   #116
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Het zou natuurlijk kunnen dat jou grootvader aan tafel zat , samen met die nergerin die jij op den trein ontmoet hebt en ze zat dus met haar tenen aan Uw grootvader zijn klokkenspel te liften . en dat op een moment dat die mens al dood was en hem heel heel stil moest houden . Volg je ?
Mooi man, zo praten over dode mensen.
Degoutant kind.

Laatst gewijzigd door Demper : 6 november 2012 om 18:15.
Oud 6 november 2012, 18:17   #117
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Jep , heel eenvoudig , je was net ervoor heel geconcentreerd naar TV aan het kijken en dan licht uit , licht aan en je ogen hebben een aanpassingstijd nodig , je krijgt een raare schemering in je gezichtsbeeld , iets wazig bewegend , en je concentreerd je er op , eigenlijk lijkt het een beetje alsof je dronken bent .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2012, 18:18   #118
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mooi man, zo praten over dode mensen.
Degoutant kind.
Oud 6 november 2012, 18:19   #119
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Jep , heel eenvoudig , je was net ervoor heel geconcentreerd naar TV aan het kijken en dan licht uit , licht aan en je ogen hebben een aanpassingstijd nodig , je krijgt een raare schemering in je gezichtsbeeld , iets wazig bewegend , en je concentreerd je er op , eigenlijk lijkt het een beetje alsof je dronken bent .
Jij bent deskundige, Klare?
Oud 6 november 2012, 18:25   #120
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als je een tijdje geconcentreerd naar iets kijkt dan beweegt het idd. Enfin je ziet dat zo, het is niet zo.
Kijk maar eens heel geconcentreerd naar uw deurklink als je in bed ligt. Ze zal wel bewegen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be