![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() gaan van 5 naar 3 provincies in Noord-België lijkt mij beter:
- Vlaanderen - Zuid-Brabant (naar analogie van Noord-Brabant) - Limburg |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Je blijft vergeetachtig Belgicistisch. Of geloof je niet in je Groot-Nederlands gedoe?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
- Frans-Vlaanderen is Frankrijk en blijft Frankrijk -> verloren moeite - Waals-Brabant behoort tot Wallonië (en op termijn ook Frankrijk) -> verloren moeite - Limburg = de huidige provincie Limburg in Vlaanderen, zodat op termijn fusie met Nederlands Limburg mogelijk is bij einde belziek. leer lezen wat er staat Koenraad, en denk na. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() Denk zelf eens na. Allemaal ongefundeerde veronderstellingen, doemdenkerij, contradicties en wat vage semi-historische nonsens. Waarom niet gewoon Brabant dan? Waarom überhaupt die oude namen gebruiken?
Ik kan het dan véél consequenter. Franse departementsnamen terug gebruiken, opdat we op termijn allemaal bij Frankrijk zullen horen. ![]() Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 16 november 2012 om 12:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat kan het Vlaams niveau niet wat de provincie wel kan ? Door de federalisering van Belgie zijn de provincies nu eenmaal overbodig geworden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Tja, wat kan een gemeente dat het Vlaams niveau niet kan?
Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 16 november 2012 om 13:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Wallonië wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de arbeider van de groendienst van het provinciaal domein in je buurt, zal het gras moeten blijven maaien ... (na de afschaffing zal hij het gras afrijden zoals het gras afgereden wordt door een arbeider van de dienst die zich bezig houdt met wegenwerken die van het Vlaamse Gewest afhangt ... bla bla ...) het provinciaal niveau afschaffen betekent dus wat anders dan 'mensen afdanken'. Het gaat hem in wezen alleen om de gouverneur, de deputatie en de provincieraadsleden. Voor de burger gaat het om meer duidelijkheid van bevoegdheden edm. Qua organisatie is het simpeler, zelfs al zijn heel wat diensten van het federaal of van het Vlaams niveau gedeconcentreerd georganiseerd. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Nee, en ik zie zelfs niet eens in waarom veronderstelde forumvriendschappen een argument zouden zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
![]() Citaat:
niet dat ik er veel naartoe kijk, ik heb liever kwaliteitsvolle series. Citaat:
Laatst gewijzigd door Shadowke : 16 november 2012 om 13:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Nonsens. Uit gebrek aan verder argument speel je gewoon op de man. Zoals een tijdje geleden, toen je iedereen die in je plannen niet meeging, flaminganten incluis, Belgicist benoemde. Weet je, misschien heb jij net hun trekjes. Nationalisme blijft thans nationalisme... Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 16 november 2012 om 13:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() ik ben nog altijd voor een Groot-Nederland.
enkel zie ik het staatkundig anders dan jij (met de huidige provincies als basis die dezelfde bevoegdheden krijgen als het huidige Vlaams gewest met bijkomend ook fiscale autonomie zoals de Nederlandse provincie nu vragen). steek dat kaartje van Talleyrand waar het het daglicht niet meer ziet. dat speelde volledig in de kaart van de Franse rebellen. het neoflamingantisme zijn Vlaamsgezinden die dezelfde gedachtengang hebben als het Belgicisme. en zo'n Vlaanderen wil ik niet, dan kunnen we beter bij België blijven! er zal dan totaal géén verschil zijn ten opzichte van nu. en ga nu maar bij mijn Negeer-Voetbalclub aan de bak. je mag de coach zijn van de beloften! Laatst gewijzigd door Shadowke : 16 november 2012 om 13:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() ik was eens een weekend daar in de zomer.
de eerste dag viel het nog mee. de tweede dag goot het de hele dag, maar echt gietende regen en in Vlaanderen scheen de zon. dus altijd beter weer? naaaah! Laatst gewijzigd door Shadowke : 16 november 2012 om 14:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Je kunt het echter niet staven op televisiekundig niveau.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() De gewesten en gemeenschappen afschaffen zou nochtans 10 keer meer besparingen opleveren.
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, buiten de politieke mandaten, gaan deze mensen ook niet afgedankt worden. Maar ze zullen zich wel opnieuw moeten bewijzen, in hun nieuwe job. En, het aantal ambtenaren zal erdoor op termijn wel verminderen. |
|
![]() |
![]() |