![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() In een andere topic over moslims die ongelovigen aftroeven omdat die in een voetbalstadion een broodje met varkenvlees aan't eten waren werd gelinkt naar onderstaand artikel op de website van het Vlaams infocentrum land- en tuinbouw, of kortweg VILT :
Citaat:
Boycotten dus. Toch zeker deze producten en de warenhuizen erover aanspreken is de boodschap. Laatst gewijzigd door E. Migrant : 16 november 2012 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor mij zijn het zinloze gebaren. Ik hecht er geen belang aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nochtans is het bewezen dat halalvlees inwerkt op de hersenen en bekering tot de islam veroorzaakt.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 16 november 2012 om 12:15. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Staatssecretaris
|
![]() Waarom wachten op het leegbloeden? Gewoon met de tanden en de handen, chomp chomp.
Laatst gewijzigd door Liederik : 16 november 2012 om 12:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2) De levensomstandigheden van de dieren in de intensieve veeteelt zijn veel onmenselijker dan de manier van slachten. De intensieve veeteelt in het algemeen (hala, kosjer of anders) is een misdaad tegen de natuur. Ga je nu echt beweren dat een dier 5 jaar op een rooster van 2 bij 2 vetmesten met soja- en maismeel en het dan verdoofd slachten noemenswaardig humaner is dan een dier 5 jaar op een rooster van 2 bij 2 vetmesten met soja- en maismeel en vervolgens ritueel slachten? Lachwekkend. Dus wat is het doel van deze topic? Een rondje moslim-bashen, of het sussen van je eigen geweten omtrent de intensieve veeteelt door tegen jezelf te herhalen dat dieren verdoofd slachten na jaren inhumane opsluiting beter is dan dieren onverdoofd slachten na even lange tijd inhumane opsluiting? Misschien beide?
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 16 november 2012 om 12:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil gewoon niet dat als ik vlees eet dit geslacht wordt door een moslimman die het beest met het hoofd richting Mekka draait en dan "Allah Akhbar" roept. Wat het 'humaan' doden van dieren betreft, nodig ik je uit om eens te googelen naar hoe moslims een koe 'halal' doden, met zo'n speciale kooi. Een echte aanrader voor dierenliefhebbers... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Ah, dus als ze de hekken open doen, dan gaan die dieren gewoon in de fabriek blijven, natuurlijk. Zo geweldig is het daar.
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn punt is dat de levensomstandstigheden van dieren in de intensieve veeteelt veel zorgwekkender zijn (en weken tot jaren aanslepen) dan het slachten.
![]() |
![]() |
#12 |
Staatssecretaris
|
![]() Is het zo dat de koeien die we zien grazen enkel de melkkoeien zijn, en dat de vleeskoeien nooit buitenkomen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() AnarchoChristophe, waarom ga jij niet gewoon Biologisch vlees eten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zelf zou ik ook niet willen dat men in mijn plaats kiest wat ik eet, ik weet dat vlees een grotere impact heeft op het milieu dan groenten maar vlees volledig afschaffen zou ik echter niet doen. Het gebruik van de tractor heeft ook tot gevolg gehad dat er veel minder boerenpaarden zijn. Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 16 november 2012 om 16:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Zou ik kunnen, heb ik ook niet echt ethische bezwaren tegen, maar ik mis vlees niet echt in mijn dieet. Daarbij sport ik nogal veel en komt een vegetarisch dieet me daarin goed uit.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 16 november 2012 om 16:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee. Punt?
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij, is er een wetenschappelijke studie geweest die goede aanwijzingen had, dat met mate Biologisch vlees eten het beste is voor dier + milieu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |