Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2012, 11:42   #1
E. Migrant
Banneling

Standaard Boycot Delhaize, Colruyt en Aldi

In een andere topic over moslims die ongelovigen aftroeven omdat die in een voetbalstadion een broodje met varkenvlees aan't eten waren werd gelinkt naar onderstaand artikel op de website van het Vlaams infocentrum land- en tuinbouw, of kortweg VILT :

Citaat:
Ruim de helft van het lams- en schapenvlees dat we in België in de supermarkt kopen of op restaurant eten, is halal geslacht. Wij importeren immers heel wat vlees uit Nieuw-Zeeland en daar worden nagenoeg alle schapen en lammeren ritueel geslacht omdat de grootste afzetmarkt het Midden-Oosten is. Supermarkten in ons land proberen te verdoezelen dat het lamsvlees in de winkelrekken halalvlees is.

In België wordt elk jaar meer dan 12.000 ton lams- en schapenvlees uit Nieuw-Zeeland ingevoerd. Daarmee neemt het ongeveer de helft van onze markt in. De overige helft komt vooral uit het Verenigd Koninkrijk en Ierland. In Nieuw-Zeeland wordt ongeveer 90 pct van de schapen ritueel geslacht omdat het land veel van dat vlees exporteert naar het Midden-Oosten en Azië waar voornamelijk om halalvlees wordt gevraagd.

Om economische redenen heeft de vleesindustrie besloten om meteen al het vlees halal te slachten. Zo hoeven er geen verschillende productielijnen te worden voorzien met moslimslachters en gewone slachters. Volgens de Nieuw-Zeelandse exporteurs is de kwaliteit van het vlees hetzelfde en is het dus ook geschikt voor de Europese niet-halalmarkt.

Halal of ‘rein’ vlees wordt volgens de strikte richtlijnen van de islam geslacht. Zo moet het dier met zijn hoofd naar Mekka gericht zijn voor het slachten. Het mag enkel aangeraakt worden door een moslimman die in één keer de keel van het dier moet oversnijden. Ondertussen moet hij ‘Allah akbar’ roepen. Daarna moet het dier volledig uitbloeden. In tegenstelling tot in ons land gebeuren de rituele slachtingen in Nieuw-Zeeland niet onverdoofd. Het land heeft een compromis afgesloten met de moslimwereld omdat het anders in strijd is met de Nieuw-Zeelandse wetten rond dierenwelzijn.

In Europa wordt er geen ruchtbaarheid aan gegeven dat dit lamsvlees halal geslacht is. Belgische importeurs vermelden wel duidelijke halalcertificaten met Arabische tekst op het etiket, maar supermarktketens als Delhaize, Colruyt of Aldi verpakken het vlees opnieuw. Volgens hen komt zo’n Arabisch halaletiket niet goed over bij de klanten.

http://www.vilt.be/Ruim_helft_van_la...ekken_is_halal
Deze supermarkten bedriegen hun klanten en bieden producten aan die een "religieuze" behandeling ondergaan hebben. Ze camoefleren daarbij deze behandeling omdat ze goed weten dat hun klanten dit anders niet zouden kopen.

Boycotten dus. Toch zeker deze producten en de warenhuizen erover aanspreken is de boodschap.

Laatst gewijzigd door E. Migrant : 16 november 2012 om 11:43.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 11:51   #2
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Voor mij zijn het zinloze gebaren. Ik hecht er geen belang aan.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 12:15   #3
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Voor mij zijn het zinloze gebaren. Ik hecht er geen belang aan.
Nochtans is het bewezen dat halalvlees inwerkt op de hersenen en bekering tot de islam veroorzaakt.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 16 november 2012 om 12:15.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 12:24   #4
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Nochtans is het bewezen dat halalvlees inwerkt op de hersenen en bekering tot de islam veroorzaakt.
Opus Dei breekt binnen in waterzuiveringsinstallaties en zegent het water aldaar, dus dat zijn tegenwerkende krachten.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 12:27   #5
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Waarom wachten op het leegbloeden? Gewoon met de tanden en de handen, chomp chomp.

Laatst gewijzigd door Liederik : 16 november 2012 om 12:33.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 12:30   #6
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
In een andere topic over moslims die ongelovigen aftroeven omdat die in een voetbalstadion een broodje met varkenvlees aan't eten waren werd gelinkt naar onderstaand artikel op de website van het Vlaams infocentrum land- en tuinbouw, of kortweg VILT :

Deze supermarkten bedriegen hun klanten en bieden producten aan die een "religieuze" behandeling ondergaan hebben. Ze camoefleren daarbij deze behandeling omdat ze goed weten dat hun klanten dit anders niet zouden kopen.

Boycotten dus. Toch zeker deze producten en de warenhuizen erover aanspreken is de boodschap.
Akkoord (ik eet toch geen vlees)
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 12:45   #7
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) Ik eet zowiezo geen vlees, al koop ik andere dingen in die winkels.

2) De levensomstandigheden van de dieren in de intensieve veeteelt zijn veel onmenselijker dan de manier van slachten. De intensieve veeteelt in het algemeen (hala, kosjer of anders) is een misdaad tegen de natuur.
Ga je nu echt beweren dat een dier 5 jaar op een rooster van 2 bij 2 vetmesten met soja- en maismeel en het dan verdoofd slachten noemenswaardig humaner is dan een dier 5 jaar op een rooster van 2 bij 2 vetmesten met soja- en maismeel en vervolgens ritueel slachten? Lachwekkend.

Dus wat is het doel van deze topic?
Een rondje moslim-bashen, of het sussen van je eigen geweten omtrent de intensieve veeteelt door tegen jezelf te herhalen dat dieren verdoofd slachten na jaren inhumane opsluiting beter is dan dieren onverdoofd slachten na even lange tijd inhumane opsluiting? Misschien beide?

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 16 november 2012 om 12:50.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 15:03   #8
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht

2) De levensomstandigheden van de dieren in de intensieve veeteelt zijn veel onmenselijker dan de manier van slachten. De intensieve veeteelt in het algemeen (hala, kosjer of anders) is een misdaad tegen de natuur.
Ga je nu echt beweren dat een dier 5 jaar op een rooster van 2 bij 2 vetmesten met soja- en maismeel en het dan verdoofd slachten noemenswaardig humaner is dan een dier 5 jaar op een rooster van 2 bij 2 vetmesten met soja- en maismeel en vervolgens ritueel slachten? Lachwekkend.

Een rondje moslim-bashen, of het sussen van je eigen geweten omtrent de intensieve veeteelt door tegen jezelf te herhalen dat dieren verdoofd slachten na jaren inhumane opsluiting beter is dan dieren onverdoofd slachten na even lange tijd inhumane opsluiting? Misschien beide?
Het gaat niet over 'humaan' of 'bestiaal' of niet. Zie de openingspost.
Ik wil gewoon niet dat als ik vlees eet dit geslacht wordt door een moslimman die het beest met het hoofd richting Mekka draait en dan "Allah Akhbar" roept.

Wat het 'humaan' doden van dieren betreft, nodig ik je uit om eens te googelen naar hoe moslims een koe 'halal' doden, met zo'n speciale kooi. Een echte aanrader voor dierenliefhebbers...
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 15:21   #9
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

..typisch vegetarisch geleuter..de levensomstandigheden van hoefdieren in het wild zijn 100 keer erger...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 15:58   #10
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
..typisch vegetarisch geleuter..de levensomstandigheden van hoefdieren in het wild zijn 100 keer erger...
Ah, dus als ze de hekken open doen, dan gaan die dieren gewoon in de fabriek blijven, natuurlijk. Zo geweldig is het daar.
Oud 16 november 2012, 16:07   #11
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat het 'humaan' doden van dieren betreft, nodig ik je uit om eens te googelen naar hoe moslims een koe 'halal' doden, met zo'n speciale kooi. Een echte aanrader voor dierenliefhebbers...
Heb ik gezegd dat halal slachten humaan is?

Mijn punt is dat de levensomstandstigheden van dieren in de intensieve veeteelt veel zorgwekkender zijn (en weken tot jaren aanslepen) dan het slachten.
Oud 16 november 2012, 16:16   #12
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik gezegd dat halal slachten humaan is?

Mijn punt is dat de levensomstandstigheden van dieren in de intensieve veeteelt veel zorgwekkender zijn (en weken tot jaren aanslepen) dan het slachten.
Is het zo dat de koeien die we zien grazen enkel de melkkoeien zijn, en dat de vleeskoeien nooit buitenkomen?
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 16:16   #13
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

AnarchoChristophe, waarom ga jij niet gewoon Biologisch vlees eten?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 16:30   #14
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waarom zou je hem niet gewoon de keus laten?
Zelf zou ik ook niet willen dat men in mijn plaats kiest wat ik eet, ik weet dat vlees een grotere impact heeft op het milieu dan groenten maar vlees volledig afschaffen zou ik echter niet doen. Het gebruik van de tractor heeft ook tot gevolg gehad dat er veel minder boerenpaarden zijn.

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 16 november 2012 om 16:31.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 16:33   #15
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zou ik kunnen, heb ik ook niet echt ethische bezwaren tegen, maar ik mis vlees niet echt in mijn dieet. Daarbij sport ik nogal veel en komt een vegetarisch dieet me daarin goed uit.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 16 november 2012 om 16:36.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 16:34   #16
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Is het zo dat de koeien die we zien grazen enkel de melkkoeien zijn, en dat de vleeskoeien nooit buitenkomen?
Nee. Punt?
Oud 16 november 2012, 16:38   #17
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Waarom zou je hem niet gewoon de keus laten?
Zelf zou ik ook niet willen dat men in mijn plaats kiest wat ik eet, ik weet dat vlees een grotere impact heeft op het milieu dan groenten maar vlees volledig afschaffen zou ik echter niet doen. Het gebruik van de tractor heeft ook tot gevolg gehad dat er veel minder boerenpaarden zijn.
Ik beslis nergens voor hem, ik vraag hem iets.

Daarbij, is er een wetenschappelijke studie geweest die goede aanwijzingen had, dat met mate Biologisch vlees eten het beste is voor dier + milieu.
Oud 16 november 2012, 16:39   #18
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou ik kunnen, heb ik ook niet echt ethische bezwaren tegen, maar ik mis vlees niet echt in mijn dieet. Daarbij sport ik nogal veel en komt een vegetarisch dieet me daarin goed uit.
Uhhh....

Ik heb juist vlees nodig om goed te kunnen sporten.
Oud 16 november 2012, 16:40   #19
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik beslis nergens voor hem, ik vraag hem iets.

Daarbij, is er een wetenschappelijke studie geweest die goede aanwijzingen had, dat met mate Biologisch vlees eten het beste is voor dier + milieu.
Maar daarom niet voor de mens.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2012, 16:42   #20
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Maar daarom niet voor de mens.
Verklaar je nader?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be