![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, hoe kan u anders weten dat die artiesten massaal stempelen ??
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Evenwel: (en u kent helemaal mijn visie erover) vind ik de verontwaardiging van het zogenaamde nazismestatuut van de NVA nogal misplaatst als men weet dat het vooral en ook de NVA is die het VB in een cordon houdt voor redenen die ze zelf niet kan opnoemen...behalven dan "de figuur van filip dewinter" ![]() Samengavat: Bervoets (een onozele, links gepuchete en wanhopige aandachtshoer als je het mij vraagt) heeft geeneens opgeroepen om de NVA in een cordon te steken...
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
nva heeft gewoon niets te zien in deze zaak. als hij schepen zal worden in het volgende college en die krijgen in zijn domein een prijs, dan zal hij die als n-va er mogen in ontvangst nemen. Nu was het een verdienste van een liberaal. |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dank evenwel voor uw verduidelijking : ik pas mijn evaluatie van “lokale cafévedette” graag aan naar "lokale kookvedette". Eén en ander herinnert mij overigens aan de dag waarop wij ons ergens in een Belgisch restaurant lieten verleiden tot “Gentse Waterzooi”, dat volgens de chef een “lokale lekkernij” was, maar bij opdienen niets méér bleek te zijn dan hetgeen bij ons al eeuwenlang bekend is als “poule au pot”, zegge een kip gekookt in groentenbouillon. Ik wens mij te onthouden van gastronomische commentaar, maar in ieder geval : een eenvoudiger gerecht is er niet te bedenken. Hoe iemand er in slaagt om daarmee op kosten van de gemeenschap de wereld rond te trekken is mij een raadsel, maar het is verre van de eerste keer dat België mij verbaast…. Laatst gewijzigd door Gwylan : 16 november 2012 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Het volstaat het woord "multicultureel" in het programmavoorstel te schrijven en het geld kan rollen.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
||
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk stemde Gene voor degene die de kultuursubsidies in de juiste richting liet vloeien, Philip Heylen. Dus eigenlijk moet hij blij zijn, want de kans is groot dat die zijn werk gewoon mag verderzetten.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() Ik herinner mij dat wij één en ander inderdaad schrikbarend duur vonden voor wat bij ons als een erg eenvoudig en doordeweeks gerecht wordt gezien.
|
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Geen vedette, dus. Welaan, dan hou ik het bij een “plaatselijke kippenkoker”. Overigens, wat betekent “vedet” dan in het Antwerps, mijnheer Fonne ? Citaat "Niet echt, maar er zijn nogal wat koks die er gewoon gekookte kip of vis in gekookte groentensoep van maken. En dat is nu net niet de bedoeling." Ik heb zonet naar een filmpje gekeken waarin een meneer en zijn vrouw Gentse waterzooi bereiden (en daar een voor mij onverstaanbaar Nederlands bij gebruiken) : wat ik in dat filmpje zie is hetgeen ons werd voorgeschoteld. Dat is niets méér dan één der tientallen versies van hetgeen wij “poule au pot” noemen. http://koken.vtm.be/recept/gentse-waterzooi-0 Met gekookte vis klaargemaakt, en zonder de witte roux (de groenten worden wel eerst gestoofd in boter) , komt men uit op wat in Bretagne een “cotriade" wordt genoemd, zeg maar de Bretoense fel vereenvoudigde versie van een bouillabaisse. In Zuid-Bretagne wordt dit opgediend met stukjes brood dat men in de soep laat weken, en soms ook met een beetje vinaigrette. Citaat "Het volstaat het woord "multicultureel" in het programmavoorstel te schrijven en het geld kan rollen." Mmja, dan gaat het dus om multiculturele zooi, als ik het goed begrijp. |
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ne vedet = een dikke nek, iemand die denkt dat de wereld rond hem draait. In Antwerpen zijn ze allemaal vedet. Het gat van de wereld.
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk is waterzooi een stoofpot van vis met groenten en later ook aardappelen, die geserveerd wordt met een romige saus van bouillon en tuinkruiden. Iets dat waarschijnlijk nogal op uw cotriade lijkt. De vis werd later door kip vervangen omdat de vis uit de open riolen van Gent niet meer smaakte. Dit recept lijkt er al wat beter op. mulitikul-zooitje njam-njam.
||
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() Oprechte dank voor uw verduidelijking, heren Koppijn en Fonne.
Voor uw informatie, mijnheer Fonne : vervang in het recept van uw link de kip door vis (eender welke vaste witte vis) en laat de room weg, en dan hebt u inderdaad cotriade. In de ietwat "luxe"-versie worden er nog wat zeevruchten aan toegevoegd. Laatst gewijzigd door Gwylan : 16 november 2012 om 23:10. |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als amateur kok kan ik u ook melden dat bij waterzooi de overheersende groente witte en groene selder moet zijn. Verder is de Confit d'Anvers bijna gaar en kan opgediend worden.
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 16 november 2012 om 23:50. |
|
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn antwoord op deze vraag zou zijn: wellicht niet, net zoals ik hem nu niet bejubel. Op zich bejubel ik geen enkele politicus of politica. Maar, iemand als Frank Vandenbroucke, bijvoorbeeld, die toch kan uitpakken met stevige analyses, waardeer ik wel. Ook al ben ik het niet altijd eens met wat hij komt vertellen, het is onderbouwd en met kennis van zaken.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |