Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 15 november 2012, 22:06   #321
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Niet mee eens, dat hij de verkiezingen heeft verloren daar kan je niet onderuit... Maar wie zal het meeste kans hebben binnen 6 jaar als BDW vertrekt/faalt? Een SPA in de bestuurscoalitie of een SPA in de oppositie? Het tweede dus, dat lijkt me duidelijk.
Maar N-VA zal niet falen natuurlijk. De Lijst van de Burgemeester haalt in 2018 moeiteloos de absolute meerderheid.
fonne is offline  
Oud 15 november 2012, 22:07   #322
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, misschien... Maar dan zal hij zich toch moeten omringen met de juiste mensen... En hoe gaat hij zijn, soms harde, maatregelen verkopen?
80% van de mensen vond zijn nota te flauw en linkselig. Ik denk niet dat hij moeite zal hebben zijn ideeën te verkopen. VB zal niet ophouden duidelijk te maken dat het rechtser moet.
fonne is offline  
Oud 15 november 2012, 22:09   #323
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je mensen om te beginnen al kon overtuigen om naar hun programma ipv naar de personen te kijken zouden we al veel verder staan. Je zag het bij Verhofstadt, Leterme, Stevaert en nu ook bij De Wever. Mensen stemmen ervoor, niet omdat ze hun ideeën delen wel omdat ze het een "sympathiek" figuur vinden...
Patrick Janssens was dus niet sympathiek?
fonne is offline  
Oud 16 november 2012, 07:35   #324
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Daar kan ik het grotendeels wel eens mee zijn.

Misschien wordt het dus eerder hoog tijd dat 'we' iets doen aan de kwaliteit van 'ons' onderwijs, én van 'onze' media.

Overigens kan ik u melden dat ik noch voor Verhofstadt, noch voor Leterme, noch voor Stevaert, en ook al niet voor De Wever stem.

En néén, ook de jongens en meisjes van het VB zullen mijn stem niet krijgen, hoewel ze als - tenminste toch op papier - verdedigers van de invoering van het BROV als wettelijk én wettig politiek beleidsinstrument wel op een zekere sympathie van mijnentwege kunnen rekenen.

De jongens en meisjes van Groen, en die van de PVDA+ beweren ook al dat ze zo'n BROV niet bij voorbaat afwijzen, maar om een of andere mij tot dusver onbekende reden kan ik daar niet al te veel geloof (meer) aan hechten. Spijtig voor de jongens en meisjes.

Ik durf te wedden dat ook u dat BROV niet ongenegen bent.

Immers, daar stemt de kiezer rechtstreeks voor (of tegen) wetsvoorstellen, wetten, beleidspunten, objectieven, doelstellingen, ...

en hoeft hij/zij zich zelfs niet langer met "programma's" onledig te houden.

Allemaal energie-besparing dus, die in tijden van crisis ten zeerste welgekomen is, niet?
Ook het VB verdedigt het BROV niet. Ze zijn (op papier) voorstander van het BR, maar niet van het OV gedeelte.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 16 november 2012, 07:40   #325
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als je mensen om te beginnen al kon overtuigen om naar hun programma ipv naar de personen te kijken zouden we al veel verder staan. Je zag het bij Verhofstadt, Leterme, Stevaert en nu ook bij De Wever. Mensen stemmen ervoor, niet omdat ze hun ideeën delen wel omdat ze het een "sympathiek" figuur vinden...
Bijna. Het was omdat dit sympathiek figuur een goed programma met zich meedroeg. Tegenover deze politici stonden andere sympathieke figuren, maar het probleem was dat mensen zonder verhaal verliezen tegen mensen met verhaal.

De Wever heeft een goed verhaal. Ik kan mij erin vinden.
Effect is offline  
Oud 16 november 2012, 11:48   #326
Effect
Minister-President

Standaard

BTW De bocht van Van Peel was ingezet door de eis om groen erbij te betrekken. Ik ga ervan uit dat zoiets in een kartellijst besproken wordt, liefst zelfs vóór de verkiezingen? Ik kan best begrijpen dat CD&V niet staat te springen om zomaar groen erbij te nemen wanneer ze onder hun 3 al een zeer comfortabele meerderheid hebben.

Dat SP.a een oppositiekuur wou om hun geloofwaardigheid te herstellen wist iedereen (inclusief CD&V) maar allez... dan zou het toch wel sieren om dat gewoon open te zeggen ipv uzelf er met een tsjevenstreek uit te manouvreren? Het zou de eerste stap geweest zijn naar geloofwaardigheid voor de antwerpse SP.a en die hebben ze verzaakt.

Ten derde denk ik dat CD&V Antwerpen overduidelijk aan het verdwijnen was en het kartel enkel nodig had om te overleven. Dat is tactiek, iets wat de SP.a had moeten zien aankomen.
Effect is offline  
Oud 16 november 2012, 22:01   #327
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Ook het VB verdedigt het BROV niet. Ze zijn (op papier) voorstander van het BR, maar niet van het OV gedeelte.
Lap, nu ben ik alwéér een desillusie rijker.

Toch bedankt voor de info, "Distel".

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 16 november 2012, 22:49   #328
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Le De Gaulle flamand

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be