![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn ze teveel blijven hangen en vergeten mee te evolueren?
Zijn ze ziende blind, door de koekendozenromantiek, en blijven ze in Koude Oorlog retoriek ? Ach, het zijn oude mensen. titel: ‘Oud-strijders weigeren herdenkingen met N-VA' link: http://www.standaard.be/artikel/deta...21122_00378146 tekst: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu zou ik wel eens willen weten hoe die ijzervreters hun bewering met feiten kunnen hard maken, nl. dat de N-VA haar oorsprong vindt in het VNV.
Hebben ze trouwens nog nooit gehoord van de VOS? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Het is toch geen geheim dat veel n-va en vb-leden en politici uit een vlaams-nationaal 'nest' stammen ? En dan kom je automatisch bij het vnv uit. Me dunkt was het vnv ook een vrij gematigde partij met verschillende linkse en rechtse strekkingen? Een beetje zoals n-va dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() een kleine quote van wikipedia:
"Het VNV herbergde verschillende strekkingen, van gematigd federalistisch via Vlaams autonomistisch tot Groot-Nederlands, en democratisch tot autoritair en antiparlementair. " Het is precies de n-va als je het zo leest he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar gaat het me allemaal niet over.
Ze hebben gevochten voor democratie. Ze moeten nu de wil van het volk respecteren. De burgemeester is de autoriteit de de gemeente vertegenwoordigt en hij/zij moet daartoe gerespecteerd worden ongeacht of het een tsjeef, een sos, een blauwe of een geel/zwarte is. (en dat is van een heel andere orde dan "te bestrijden op politiek vlak met al mijn krachten, met al mijn vermogens, zoals ik de ps-premier bestrijd' .. bla bla ...) Ze mogen dus zeggen dat ze met weinig komen, zelfs tegen hun goesting, maar "het bestuur van hun vereniging" moet er zijn. Uit respect voor hun gevallen kameraden, en uit respect voor de democratie. Tenzij je geen legalist bent. Dju, ik klink hier gelijk een onderpastoor ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 22 november 2012 om 23:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zijn verenigingen die tegen de splitsing van België zijn. Ze hebben gevochten voor hun dierbaar België en willen dat behouden. VNV wordt helemaal niet genoemd in dit ATV clipje.
http://www.atv.be/item/oudstrijders-...-meer-met-n-va
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met dat soort tendentieuze topic-titels moet ik eens goed lachen. Feit is, mijn onderschrift wordt hier door die zeer honorabele Oud-Strijders bevestigd :
Zowel N-VA als VB (maar vooral het VB) zijn de erfgenamen vh Nazi-gezinde en antisemitische VNV (klik)
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is hun standpunt, en we moeten hun keuze om weg te blijven van de ceremonies respecteren. Merk ook op dat men in het basisartikel spreekt over "Vaderlandslievende Verenigingen van Antwerpen en omgeving". Maar zijn dit alle oudstrijders ? Het lijkt weer op het aloude cliché om een streven naar meer autonomie voor Vlaanderen gelijk te stellen aan nazisme en fascisme. Men beseft niet dat dit juist contraproductief is en het verval van België niet tegenhoudt, maar het wel naar een vechtscheiding ipv een echtscheiding dirigeert. Alsof men daarmee 1 federalist, confederalist of separatist zou kunnen bekeren. Zo van, "Oops,verdorie ik ben een fascist, ik zal me maar vlug weer terug naar een unitair Franstalig-gedirigeerd België bekeren." Edit : De topic titel is inderdaad naast de kwestie en beledigend voor oud-strijders.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 22 november 2012 om 23:46. |
|
![]() |
![]() |