![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#222 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dan kijk ik - net zoals ik alice vroeg - uit naar de nodige bronnen uit de jurisprudentie waarin dat vermeld staat.
|
|
|
|
|
|
#223 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat heeft alles met de discussie te maken, daar de argumentatie voor het homo"huwelijk", logisch toegepast, ook tot de openstelling voor andere vormen leidt. En dan merken we dat de argumentatie plots niet meer geldt, maar men z'n toevlucht neemt tot axioma's ("het is zo dat...", "we veronderstellen dat...", "al altijd is..."), allemaal zaken die men verwierp als ik de traditionele invulling van het huwelijksstelsel verdedigt. M.a.w. hun denken is niet coherent, iets wat ik dan weer niet verwijt.
|
|
|
|
|
|
#224 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#225 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb u hierboven al twee links gegeven.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#226 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, dat leidt daar helemaal niet toe. U bezigt hier een hellend vlak redenering; een drogredenering dus.
|
|
|
|
|
#227 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
De 'slippery slope' argumentatie is al zo vaak bovengehaald, en zo vaak achterhaald dat het verbazingwekkend is dat sommigen het maar blijven aanhalen. Het is mijns inziens een duidelijk teken van een gebrek aan rationele argumenten wanneer steeds weer dat moet worden bovengehaald. Ongetwijfeld haalt men er straks ook nog pedofilie bij, als dat al niet gebeurd is (ik heb niet elk berichtje gelezen). Laatst gewijzigd door Scorpio : 24 november 2012 om 12:43. |
|
|
|
|
|
|
#228 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik wacht nog op uw toelichting betreffende de juridische verschillen tussen een huwelijk tussen twee personen, waarop het huwelijkstelsel gebaseerd is en wat onveranderd blijft, ongeacht welk geslacht die personen hebben, en de " logica" naar " andere " vormen zoals dieren of meerdere personen;als gevolg van het huwelijk van personen van hetzelfde geslacht. Er werd al wel aangetoond dat ook binnen het burgelijk huwelijk seks als gevolg van een afgesloten huwelijk wordt verondersteld en zelfs tot niet zo lang geleden seks met anderen buiten je huwelijk als reden tot scheiding werd geaccepteerd. Blijf daarover dan niet verder doordrammen en leg uw eigen " logica" maar eens uit. |
|
|
|
|
|
|
#229 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat zegt dus wel iets over de "moraal" van Jan; zijn logisch denken nog buiten beschouwing gelaten. |
|
|
|
|
|
|
#230 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#231 |
|
Minister-President
|
Veel kom ik hier niet meer, maar blijkbaar blijft dat homohuwelijk hier op het forum nog altijd brandend actueel bij sommige tegenstanders terwijl het ondertussen al 10 jaar mogelijk is.; wel ik kan je zeggen ik ben ondertussen 15 maanden gelukkig getrouwd met mijn man; en niets of niemand kan ons dat geluk afnemen; nu ja so be it allemaal.
Trouwens nog iets uit de oude doos: een topic van 10 jaar geleden waar ene Jan Van Den Berghe het volgende verwoorde: "Goed, ik zal u na afloop van dit politiek werkjaar aan uw eigen woorden herinneren. Men hoeft geen alwetende politicoloog te zijn om te zien dat het homohuwelijk niet goed ligt in deze regering; en zoals de politieke zeden het vragen spitsen de tegenstellingen zich altijd nog meer toe naarmate de verkiezingen eraan komen. Zoals de kaarten er nu voorliggen komt het er zeker niet tijdens deze legislatuur. 't Lijkt er wel op dat de strijdende homoseksuelen hier al viktorie kraaien voor de overwinning nog maar in zicht is. Dit lijkt wel op de Franse veldheer die op de Groeningekouter ook zo zeker van zijn stuk was..." http://forum.politics.be/showthread.php?t=522&page=14 post 272 Korte tijd later na deze woorden werd het homohuwelijk goedgekeurd maar reactie dat ik bij eht rechte eind had heb ik echter nooit gekregen of wat dacht je.
|
|
|
#232 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#233 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mijn opmerkingen bij de verdere uitbreiding van het huwelijksstelsel is logisch vanuit de redenering en argumentatie van de voorstanders van het homo"huwelijk" - ook de uwe dus. U echter toont evenwel dat u uiteindelijk toch uw toevlucht moet nemen tot iets wat u mij verwijt, nl. een dogmatische beginstelling. U gaat er immers vanuit dat een huwelijk slechts iets is tussen twee partners. Alleen waarop is dat dan wel gebaseerd? En zelfs als u meent dat daardoor de juridische verhoudingen tussen de onderlinge personen anders is, is dat uiteindelijk nog geen argument tegen. De wetgeving kan ook hier immers aangepast worden opdat uw bezwaren niet meer van tel zijn. Wat blijft er dan nog over aan daadwerkelijke argumenten? Juist, niets. |
|
|
|
|
|
|
#234 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#235 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En als u uw stelling wilt aantonen, lijkt me een verwijzing naar vroegere wetgeving niet van tel. Slechts de actuele. |
|
|
|
|
|
|
#236 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Raf stelde zelfs uitdrukkelijk dat hij geen bezwaar ziet, waardoor van hem tenminste kan worden gezegd dat hij helder doordenkt. Iets wat dan weer niet opgaat voor alice en praha die als enig verweer slechts kunnen aanhalen dat het huwelijk "veronderstelt" iets te zijn tussen twee partners. Alleen waarop is die "veronderstelling" gebaseerd? Mag ik dan niet evengoed stellen dat ik "veronderstel" dat het huwelijk iets is tussen man en vrouw, en alleen tussen man en vrouw? |
|
|
|
|
|
|
#237 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#238 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Toch wel. Heeft u die links eigenlijk wel gelezen?
|
|
|
|
|
#239 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee hoor, dat deed het helemaal niet. U beweerde dat huwelijk altijd en overal tussen een man en een vrouw voltrokken werden en ik heb met de links van wikipedia aangetoond dat u daarin ongelijk heeft. Gwylan heeft helemaal niets ontkracht.
|
|
|
|
|
#240 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|