Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2012, 23:59   #61
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Alsjeblief zeg. Een beetje fatsoen kan wel zeker. Ik vind dit een zeer denigrerende vergelijking voor die ratten en die konijnen.
Ik heb mij wel eens afgevraagd wat iemand zou doen die een ander voor minder dan een dier houdt, iemand totaal empathieloos tegenover zijn medeMENS, hoe zou zo een persoon zich gedragen indien hij een bepaalde machtspositie zou hebben tegen over wat hij uitschot volk noemt. En toen zag ik "oorlogskinderen" op canvas en het werd mij stil.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.

Laatst gewijzigd door KAHRAMAN Yücel : 26 november 2012 om 00:00.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 00:10   #62
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Ik heb mij wel eens afgevraagd wat iemand zou doen die een ander voor minder dan een dier houdt, iemand totaal empathieloos tegenover zijn medeMENS, hoe zou zo een persoon zich gedragen indien hij een bepaalde machtspositie zou hebben tegen over wat hij uitschot volk noemt. En toen zag ik "oorlogskinderen" op canvas en het werd mij stil.
Veel blablabla, maar geen woord over de astronomische kweekcijfers van de "brave" moslims...
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 08:01   #63
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Er zijn ook niet praktiserende moslims.
Dat zijn geen moslims meer, ze voldoen niet aan de 5 basis voorwaarden.

Ik ben hoofdzakelijk christelijk opgevoed, katholieke scholen, gedoopt, communie gedaan enz. Moet ik mezelf echt nog christenen noemen denk je?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 08:03   #64
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Veel blablabla, maar geen woord over de astronomische kweekcijfers van de "brave" moslims...
En inteelt kweek, 70% inteelt voor generaties lang in bv Pakistan en Bangladesch, je weet wel, daar gebruiken ze textil bedrijven om hun vrouwen te roosteren de laatste dagen, vandaag nog zo'n fabriek vol vrouwen in de fik.

Hebben ze nu echt niet door dat inteelt zorgt voor achterlijke en geesteszieke nakomelingen?
Oud 26 november 2012, 08:10   #65
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Ik heb het al tientallen keren gezegd dat de meeste mensen die zich moslim noemen niet naar de moskee gaan, niet bidden, niet de koran lezen, niet de koran begrijpen, die ik mohamed met de pet noem. Toch blijven ze steken in de koranteksten en misdaadgevallen die toevallig door een moslim werd gepleegd, om zo de moslim te demoniseren. Ze willen maar niet toegeven dat mensen die zich misdragen, moslim of niet door niemand gewenst zijn. Erger nog, de gewone brave burger-moslim wordt door anti-islamisten als een grotere bedreiging gezien dan de extremist-moslim. Totaal kierewiet zijn sommigen, er zitten er zelfs bij met genocidaire neigingen.
Waarom halen 50% van de allochtonen hun bruiden dan uit het thuisland? Ik vind dat een goeie maatstaf om mohamedanen te meten en 50% is geen klein aantal, ik ben het volledig eens dat Turken een veel minder groot probleem vormen door de landurige seculiere staat in Turkije maar die goeie Turken kun je nog met moeite moslims noemen, enkel van afkomst.

Wij hebben hier Indiers in de wijk, wat een verschil van mentaliteit. Hoe komt het dat we Indiers associëren met werkmensen en hun buurlanden Pakistan en Bangladesch associëren met achterlijke misdadigers? (zoals de moordenaar van van dat indisch gezin). 70% inteelt meneer, Turkije 'maar' 30%, daar is het probleem en de achterlijkheid inderdaad minder erg.

Maar toch noemen al die mensen zichzelf nog steeds Moslim, is het dan onze fout dat we ze als groep beoordelen?
.

Laatst gewijzigd door BonBon : 26 november 2012 om 08:12.
Oud 26 november 2012, 08:15   #66
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Maar toch noemen al die mensen zichzelf nog steeds Moslim, is het dan onze fout dat we ze als groep beoordelen?
.
Ik vrees dat ze ZICHZELF al ras beschouwen: het moslim"ras". Het verschil met een geestelijke overtuiging en een "ras" is dat je je huidskleur niet kan afwassen, maar een overtuiging wel.

De niet-praktizerende moslims, de afvallige moslims zijn dus geen ideologische moslim, net zomin als de niet praktizerende katholiek nog als ideologische christen moet worden beschouwd.
Het kan natuurlijk dat ze racistische neigingen hebben en in geval van belaging of bedreiging voor 'eigen volk' kiezen, maar we weten allemaal dat zoiets NIET MAG. Ook niet als moslim nietwaar Yussef?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 08:25   #67
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Uit het rapport van het SCP waar je naar verwijst: Ik dacht dat het SCP een wetenschappelijk adviesbureau was. Wat doet dat "spijtig genoeg" dan in die tekst/rapport?

Bizar.
Ik weet niet waar het SCP haar cijfers gaat halen maar als ik rondkijk in mijn stad vind ik met moeite 1% ongesluierde vrouwen; de evolutie/achteruitgang van de laatste jaren is opvallend/schrijnend.
Als ik dit aan een moslma vraag, spreken zij graag van een modeverschijnsel; ik kan en wil het onderdrukken van vrouwen niet trivialiseren zoals zij - met fierheid - doen.
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 08:28   #68
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Dus kortom, als je kritiek wilt uiten op het bestaande systeem, mag ook dat niet meer?

Jij gaat dan ook politieke geschriften verbieden (ik denk bijvoorbeeld aan Marx, Proudhon, Rothbard, Hume, Rousseau, Robespierre, enfin, letterlijk IEDEREEN die een systeem aanprijst dat niet zoals het onze is)?

Hoeveel mythologische teksten van onschatbare waarde ga jij verminken/censureren omdat de levensbeschouwing niet strookt met het huidige samenlevingsmodel? Moet de Poëtische Edda er ook onder lijden? De Baghavad Ghita?

Tellen romans ook?

Bespaar ons Uw massa-boekenvernietigingen en censuur. Dat is meer iets voor bijv. Iran of Saudi-Arabië.

Doet me denken aan een quote van Huey Long die iets zei in de aard van "Wanneer fascisme naar de VS komt, zullen ze het anti-fascisme noemen.". Typerend voor Uw rechts-autoritaire agenda. Oproepen om vrijheden en rechten op te geven, in de naam ter 'bescherming' tegen een ideologie die oproept om rechten en vrijheden op te geven. Een beetje de fascist uithangen en dan beweren dat het is uit noodzaak tegen een fascistische ideologie. Religieus fundamentalisme or autoritair rechts, pick your poison; in feite.

Overigens, waartoe U oproept (censuur van oppositie in geschriften) strookt zelf ook met de wet.
Dat is allemaal waar maar hoe ga je dan om met een boek dat zovele van onze grondwettelijke rechten en wetten met de voeten treedt? Een boek dat door de aanhangers slaafs gevolgd wordt.

Vrijheid is niet onbeperkt en we kunnen moeilijk aanvaarden dat vrijheden beperkt worden...in naam van de vrijheid.
Oud 26 november 2012, 08:32   #69
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vrees dat ze ZICHZELF al ras beschouwen: het moslim"ras". Het verschil met een geestelijke overtuiging en een "ras" is dat je je huidskleur niet kan afwassen, maar een overtuiging wel.

De niet-praktizerende moslims, de afvallige moslims zijn dus geen ideologische moslim, net zomin als de niet praktizerende katholiek nog als ideologische christen moet worden beschouwd.
Het kan natuurlijk dat ze racistische neigingen hebben en in geval van belaging of bedreiging voor 'eigen volk' kiezen, maar we weten allemaal dat zoiets NIET MAG. Ook niet als moslim nietwaar Yussef?
Er is zelfs een 'moslimwereld'.
Oud 26 november 2012, 08:50   #70
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Dat is allemaal waar maar hoe ga je dan om met een boek dat zovele van onze grondwettelijke rechten en wetten met de voeten treedt? Een boek dat door de aanhangers slaafs gevolgd wordt.
Misschien straffen als die grondwettelijke rechten wel degelijk geschonden worden of als er daadwerkelijk een misdaad word gepleegd? Je weet wel, iemand straffen om daden die anderen echt schaden, niet om PreCrime of thoughtcrime?

Jij bent hier overigens ook aan het pleiten voor het afschaffen van grondwettelijke rechten, net als Daiwa.

Besef jij eigenlijk wel waar je hier voor pleit? Censuur en het laten bepalen door Vadertje Staat van wat jij al dan niet mag lezen of zien. Het lijkt wel of Uw met Uw autoritaire clubje films als Minority Report bekeek en boeken als 1984 las en bij Uzelf dacht: "Dit lijkt me een geweldig idee, wat een utopische samenleving!".

Ik kan best zelf bepalen wat ik al dan niet lees en hoe ik daarop reageer. Daar heb ik Uw censuur niet voor nodig.
Citaat:
Vrijheid is niet onbeperkt en we kunnen moeilijk aanvaarden dat vrijheden beperkt worden...in naam van de vrijheid.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 26 november 2012 om 08:54.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 09:04   #71
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien straffen als die grondwettelijke rechten wel degelijk geschonden worden of als er daadwerkelijk een misdaad word gepleegd? Je weet wel, iemand straffen om daden die anderen echt schaden, niet om PreCrime of thoughtcrime?

Jij bent hier overigens ook aan het pleiten voor het afschaffen van grondwettelijke rechten, net als Daiwa.

Besef jij eigenlijk wel waar je hier voor pleit? Censuur en het laten bepalen door Vadertje Staat van wat jij al dan niet mag lezen of zien. Het lijkt wel of Uw met Uw autoritaire clubje films als Minority Report bekeek en boeken als 1984 las en bij Uzelf dacht: "Dit lijkt me een geweldig idee, wat een utopische samenleving!".

Ok.
Prioriteiten.

Vind jij het belangrijker om de vrijheid te vrijwaren van enige beperkingen zodat een vrouw- neen mensonvriendelijke ideologie kan gesubsidieerd worden waardoor de groei niet meer te stuiten valt?
Een ideologie die haaks op onze grondwet staat?

Jij vindt het overduidelijk geen schending van de vrouw haar grondwettelijk recht dat er appartementen gebouwd worden met scheidingswanden opdat we ten volle van het apartheidsregime tussen man en vrouw kunnen genieten.

De realiteit van betrokken ideologie wordt dagelijks gedocumenteerd door nieuwsberichten uit moslimlanden; zal ik al maar verf gaan halen zodat niemand in ons huis van op straat een vrouw kan zien door onze ramen? Onze dochters van school halen want vrouwen met kennis, neen, dat is onaanvaardbaar.

Voor jou is vrijheid absoluut en dat geldt ook voor ideologieën die onze grondwettelijke vrijheden naar het leven staan; voor mij is dat althans een mindfuck.
Jij bent hier aan het pleiten voor het recht op discrimineren. Onder andere. Noice.
Oud 26 november 2012, 09:20   #72
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ok.
Prioriteiten.

Vind jij het belangrijker om de vrijheid te vrijwaren van enige beperkingen zodat een vrouw- neen mensonvriendelijke ideologie kan gesubsidieerd worden waardoor de groei niet meer te stuiten valt?
Een ideologie die haaks op onze grondwet staat?
Dus jij wilt censuur om te voorkomen dat wij bijvoorbeeld zoals Iran worden. Je weet wel, een dictatoriale samenleving met censuur.
Geweldig idee, waar teken ik? Oh wacht, neen toch niet, dat is een achterlijk idee.

Zei ik iets over subsidies? Geen enkele ideologie moet gesubsidieerd worden.

Citaat:
Jij vindt het overduidelijk geen schending van de vrouw haar grondwettelijk recht dat er appartementen gebouwd worden met scheidingswanden opdat we ten volle van het apartheidsregime tussen man en vrouw kunnen genieten.
1) Dat gaat mij niet aan, hoe men in een appartement woon waar ik niet woon of hoe men dat gebouwd heeft.

2) De bouw van dat appartement heeft wat te maken met censuur? Opnieuw met Uw precrime en thoughtcrime. Een beetje normaal mens, die niet op een autoritaristische high is, zou dan voorstellen om bouwschriften aan te passen zodat dit onmogelijk gemaakt wordt. Jij en Daiwa, echter, besluiten met de alcohol-stift door boeken te gaan en te bepalen wat het publiek al dan niet mag lezen.

Citaat:
De realiteit van betrokken ideologie wordt dagelijks gedocumenteerd door nieuwsberichten uit moslimlanden;
Idd. Schrijnend hoe men daar literatuur en pers censureert bijvoorbeeld. Ah nee, dat vind jij ok.

Citaat:
zal ik al maar verf gaan halen zodat niemand in ons huis van op straat een vrouw kan zien door onze ramen?
U doet maar, nogmaals, ik woon niet in Uw huis. Waarom U dat zou doen is maar de vraag.

Citaat:
Onze dochters van school halen want vrouwen met kennis, neen, dat is onaanvaardbaar.
Ik snap Uw punt niet. Als er geen censuur is, heeft U een bijna psychotische dwangmatige neiging om alles te doen wat er in de Koran staat, zoals Uw ramen beschilderen enzo? Een beetje normaal mens kan ermee leven dat er boeken bestaan die stroken met hoe U zelf leeft. Ik heb thuis Das Kapital staan. Hoort U mij zeggen: "Zal ik dan maar de proletariërs verzamelen om de Colruyt te bezetten?"?

Citaat:
Voor jou is vrijheid absoluut
Neen.

Citaat:
en dat geldt ook voor ideologieën die onze grondwettelijke vrijheden naar het leven staan;
Zoals U die pleit voor censuur.

Citaat:
voor mij is dat althans een mindfuck.
Sommige mensen kunnen lezen zonder de dwangmatige neiging alles te doen wat ze net gelezen hebben.

Citaat:
Jij bent hier aan het pleiten voor het recht op discrimineren. Onder andere. Noice.
Discriminatie is in handeling, niet in geschriften of spraak.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 26 november 2012 om 09:26.
Oud 26 november 2012, 09:35   #73
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Ik lees jouw post niet.
Reden: je breekt de hele redenering op in aparte zinnen terwijl het om het concept gaat.

Simpele vraag van mij aan jou: is het recht op vrijheid absoluut en moet het recht op vrijheid van discrimineren verdedigd worden.

Een simpele ja of neen volstaat voor mij vermits hier geen subtiliteiten aan te pas komen: vrijheid of discrimineren.
Oud 26 november 2012, 09:56   #74
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik lees jouw post niet.
Reden: je breekt de hele redenering op in aparte zinnen terwijl het om het concept gaat.
Het concept van: U wilt censuur. Ik pak U erop dat Uw redenering tegenstrijdig is, omdat het in die zinnen duidelijk blijkt dat U

1) geen zeik geeft om grondwettelijke rechten, ondanks Uw gezever, daar U ze zelf wilt schenden met censuur.
2) Uw enige verdediging voor Uw tirannie is: we moeten tirannie door groep B voorkomen.

Citaat:
Simpele vraag van mij aan jou: is het recht op vrijheid absoluut en moet het recht op vrijheid van discrimineren verdedigd worden.
1) Neen, vrijheid is niet absoluut. (Stond al in mijn vorige post, waarvan U vond 'too lazy, didn't read')

2) Als U mijn post wel gelezen had, weet U dat ik niet inga op Uw wazige definitie van discriminatie, die alles inhoudt van geschriften tot fysieke apartheid. Voor Uw 2 uitersten: Apartheid -> Neen, Boeken -> Ja

Citaat:
Een simpele ja of neen volstaat voor mij vermits hier geen subtiliteiten aan te pas komen: vrijheid of discrimineren.
Laat mij verbeteren: vermits hier geen subtiliteiten aan te pas komen: mijn tirannie of hun tirannie.

Ik dacht overigens dat jij degene was die vrijheid gelijkstelde aan discrimineren? Jij wou toch vrijheden afschaffen onder het mom discriminatie tegen te gaan. Dus het is nogal vreemd dat jij mij vraagt te kiezen tussen twee begrippen waarvan jij ze al de hele tijd als identiek zijnde voordoet.

Ik zeg al de hele tijd vrijheid, m.a.w. onder andere de afwezigheid van censuur.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 26 november 2012 om 09:57.
Oud 26 november 2012, 09:59   #75
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ik zeg al de hele tijd vrijheid, m.a.w. onder andere de afwezigheid van censuur.
En wat als een groep oproept tot censuur en discriminatie? Laten doen? Aanmoedigen?
Oud 26 november 2012, 10:12   #76
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En wat als een groep oproept tot censuur en discriminatie? Laten doen? Aanmoedigen?
Laten doen. Laat ze maar oproepen.

We hebben al gezien wat censuur kan doen. Bij vrijheid hoort wat overvloed. Maar dat is verkiesbaar boven het alternatief (wat Maori en moslimfundamentalisten aanprijzen).

Er is een groot verschil tussen eenderzijds 'laten doen' en andrezijds 'aanmoedigen' of (zoals Maori zei) subsidiëren.
Oud 26 november 2012, 10:15   #77
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het concept van: U wilt censuur. Ik pak U erop dat Uw redenering tegenstrijdig is, omdat het in die zinnen duidelijk blijkt dat U

1) geen zeik geeft om grondwettelijke rechten, ondanks Uw gezever, daar U ze zelf wilt schenden met censuur.
2) Uw enige verdediging voor Uw tirannie is: we moeten tirannie door groep B voorkomen.

1) Neen, vrijheid is niet absoluut. (Stond al in mijn vorige post, waarvan U vond 'too lazy, didn't read')

2) Als U mijn post wel gelezen had, weet U dat ik niet inga op Uw wazige definitie van discriminatie, die alles inhoudt van geschriften tot fysieke apartheid. Voor Uw 2 uitersten: Apartheid -> Neen, Boeken -> Ja

Laat mij verbeteren: vermits hier geen subtiliteiten aan te pas komen: mijn tirannie of hun tirannie.

Ik dacht overigens dat jij degene was die vrijheid gelijkstelde aan discrimineren? Jij wou toch vrijheden afschaffen onder het mom discriminatie tegen te gaan. Dus het is nogal vreemd dat jij mij vraagt te kiezen tussen twee begrippen waarvan jij ze al de hele tijd als identiek zijnde voordoet.

Ik stel de vraag: wat is het belangrijkste, het recht op absolute vrijheid en daardoor dus ook het recht om allerhande wetten te overtreden zoals bijv de wetten op discriminatie of geen recht op absolute vrijheid, waarbij,we het simpele 'mijn vrijheid stopt waar jouw vrijheid begint' hanteren.

Absolute vrijheid CREEERT het recht op discrimineren. Jij censureert mijn posts met je vooroordelen.
Oud 26 november 2012, 10:15   #78
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

We hebben al gezien wat censuur kan doen. Bij vrijheid hoort wat overvloed. Maar dat is verkiesbaar boven het alternatief (wat Maori en moslimfundamentalisten aanprijzen).

Er is een groot verschil tussen eenderzijds 'laten doen' en andrezijds 'aanmoedigen' of (zoals Maori zei) subsidiëren.
Sharia4Belgium.

Laat ze maar doen.
Oud 26 november 2012, 10:33   #79
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er mankeert nog iets aan je logica: je mag vechten maar de vrijheid om terug te vechten ontneem je of beperk je.
Oud 26 november 2012, 10:34   #80
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
En wat als het niet bij oproepen blijft?

Citaat:
Het alternatief is wat? De oproepers die woord woord bij daad voeren negeren?

Citaat:
Is het zo niet, onverdraagzame instellingen worden gemakkelijk gesubsidieerd hier in België.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be