Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2012, 23:39   #61
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammael Bekijk bericht
Ja, als we allemaal als lafbekken op onze kont blijven zitten en "die jongens even op de vingers tikken en hen leren dat het niet mag", ja, dan laten we ons de les spellen door homohaters en gaan we naar de samenleving die u beschrijft.

Vandaar dat studenten en holebi's samen NU uit hun kot moeten komen en het die gastjes eens goed in hun gezicht moeten gaan wrijven door vlak voor hun deur met een glas bier en wat pluimen in de kont te gaan dansen en mekaar eens flink binnen te draaien. Minstens 1 keer per maand. Het wordt tijd dat we als samenleving eens een dikke "fuck you" en middelvinger in die mensen hun gezicht duwen en hen blijven provoceren tot ze om genade smeken.

Het is dat, of binnen dit en 10 jaar terechtkomen in een maatschappij waar homofilie en aanverwanten opnieuw taboe zullen zijn; en nog erger dan ooit tevoren.

"Foei, dat mag je niet doen" haalt geen kloten uit. Een gay parade door de Brusselse en Antwerpse probleemwijken, dat is er nodig. En dringend. En meer dan 1 keer per jaar. En er moet gezopen worden.

je kan de bende jeanetten beter meteen naar de slachtbank brengen dan. Och komaan, het zou veel meer kwaad doen dan goed.
Oud 26 november 2012, 23:41   #62
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Gij bent dan ook van mening dat dames in een minirok erom vragen om verkracht te worden of met recht en rede mogen lastig gevallen worden, in het gezicht geslagen worden en voor hoeren uitgemaakt mogen worden.

Over lui zoals jij heb ik dan toch maar een heel lage dunk. Wanneer dit soort reacties niet dringend en keihard in de kiem gesmoord worden kunnen straks vrouwen niet meer alleen naar een cinema gaan, want dan kunnen ze dat ook interpreteren als op zoek zijnde grieten naar een aanranding.
Amai Garry, het gebeurt niet veel maar hier ben ik het helemaal met je eens.
Oud 26 november 2012, 23:52   #63
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Ik raad iedereen overigens aan om op Youtube naar de beelden van '88 over de Seefhoek te kijken.

Er is op 25 jaar niks veranderd.

http://www.youtube.com/watch?v=CWBRpEuwa1s
http://www.youtube.com/watch?v=nAsF4PPj598
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 00:05   #64
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind de maatregel totaal onaanvaardbaar.
Wat gaan ze als maatregel opperen wanneer er ergens uit een straat een auto gestolen is. Gewoon verbieden van nog in die straat te parkeren?

Is weer echt op en top Belgisch hé. Dat crapuul weet zich niet te gedragen en dan moet dat wat hen heeft doen aanzetten tot hun wandaad maar verboden worden. Straks worden oude dames verboden van met een handtas over de straat te lopen om het crapuul niet aan te zetten van de handtas te stelen.
Awel , ik ben het volledig met u eens !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 00:32   #65
Klarekijk
Banneling

Standaard

Ik vind de hele doop en viering een weerspiegeling van het imoreel handelen van de hoog opgeleiden in de maatschappij .

Ze denken omdat ze een diplomake gehaald hebben door van internet een eindwerk te hebben gepiekt , dat ze de gewone bevolking mogen terroriseren .

Kijk maar naar de idioten die banken en grote bedrijven leiden .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 00:35   #66
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
Ik raad iedereen overigens aan om op Youtube naar de beelden van '88 over de Seefhoek te kijken.

Er is op 25 jaar niks veranderd.

http://www.youtube.com/watch?v=CWBRpEuwa1s
http://www.youtube.com/watch?v=nAsF4PPj598
Alleen nog maar erger geworden.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 00:56   #67
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ja oké, een hoop cliches doet het hem altijd wel hé?

Studentenbal, verkleed als sletje, veel drank, veel blowen...wat verwacht je?
Een pik uiteraard.
't zal een beetje uit de hand gelopen zijn.

't zijn homo's!
Die willen worst!
Als ge die andere helft van uw hersencel hebt terug gevonden,... wil je het ons dan laten weten, AUB.

Kijk, he vriend, ik ben niet van mening dat iedere Marokkaan per definitie uitschot is. Er zijn er zeker veel andere en wellicht zijn de goede wel flink in de meerderheid. Maar wat niet kan moet hard aangepakt worden. En dat soort toestanden moet dus keihard de kop ingedrukt worden.

Wij hebben onze cultuur en die moet zo goed gerespecteerd worden dan dat wij hun cultuur moeten respecteren, en wie dat dat niet kan of niet wil hoort hier niet thuis. Wat mij betreft, enkele rijs per trein richting zandbak, waar dat ze het toch allemaal zoveel beter vinden.

Wie hier komt wonen doet dit uit vrije beweging en laat ons eerlijk zijn, niet vanwege het goede klimaat, ze doen dat omdat ze het hier eigenlijk beter vinden dan in hun thuisland, anders waren ze wel weg gebleven.

Wel, dat ze zich dan ook daar naar gedragen en zich hier aanpassen aan onze gewoonten en die met het nodige respect aanvaarden.

Laatst gewijzigd door Garry : 27 november 2012 om 01:10.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 01:04   #68
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ge die andere helft van uw hersencel hebt terug gevonden,... wil je het ons dan laten weten, AUB.
Oei oei zere tenen ?

Ik keur geen verkrachting of geweld goed . MAAR ! De waarheid za weer niet mogen gezegd worden zeker .

Het onbeschaafd gedrag , kan je toch geen feesten meer noemen hé .

Ze moesten er allemaal 3 maand diaree van hebben
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 01:13   #69
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Amai Garry, het gebeurt niet veel maar hier ben ik het helemaal met je eens.
Ge ziet, 'k ben ik de kwaadste nog niet hé
Oud 27 november 2012, 01:18   #70
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Oei oei zere tenen ?

Ik keur geen verkrachting of geweld goed . MAAR ! De waarheid za weer niet mogen gezegd worden zeker .

Het onbeschaafd gedrag , kan je toch geen feesten meer noemen hé .

Ze moesten er allemaal 3 maand diaree van hebben
Klare, dat doet allemaal niets ter zake. De manier waarop er gereageerd is door dat gespuis is onaanvaardbaar. Het wil niet zeggen omdat een bepaalde groep dingen doet die jou vreemd lijken, dat ge ze dan maar moogt molesteren. Misschien ben jij wel helemaal gekant tegen naturisten, goed mogelijk, maar dat geeft u niet het recht om dan naaktlopers op het naaktstrand gaan te verkrachten of om het even wat onrecht aan te doen.

Laatst gewijzigd door Garry : 27 november 2012 om 01:19.
Oud 27 november 2012, 02:03   #71
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Kom nu nog eens vertellen dat we niet ons leven inrichten vandaag de dag gebaseerd op angst(en)!
En ja dit soort "maatregelen" en "wetten" is paniek voetbal en holt alles uit wat er maar menselijk uit te hollen valt, meer nog dan de symptomen zelf.
Proficiat aan uwzelf en uw medemens die op dezelfde verkeerde impulsen reageert/leeft, toch?!
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 02:45   #72
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Bach, net het debat in Terzake hierover gezien.
Hebben ze daar toch weer 2 losers gevonden die de boel goedpraten (er zijn ook macho jongeren bij de Vlamingen, enz.), en uiteindelijk nog meer investeringen te eisen voor de allochtonen.
Schandalig dat de VRT zo eenzijdig de waarheid verdraait.
.

Ik heb ook juist de herhaling gezien en het was echt om van te kotsen, ze zouden de daders bijna een standbeeld gegeven hebben voor moed en zelfopoffering.
Wat men daar aanhaalde om de feiten te minimaliseren grenst aan het ongelooflijke!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 09:07   #73
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de uitzending nu pas kunnen bekijken op videozone van de brt (geen typefout).

Nergens vind ik daar een goedpraten van de criminelen.

Mijn enige besluit is eigenlijk:
een persbericht dat onvoldoende gecheckt is, want manifest onvolledig en eigenlijk foutiek, veroorzaakt een hype ... die nota bene gevoerd wordt door "onze" politici.
Net zij die 'beleid' moeten brengen, bezondigen zich aan steekvlam-commentaren.

Ik hoop dat die pers er over aangepakt wordt.
Ik hoop dat die politici en laagwaardigheidsbekleders er over aangepakt worden.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 10:18   #74
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik ken veel meer gevallen van jongemannen (soms héél jonge mannen) die door fundie christenen zwaar werden mishandeld.
Pedofilieschandalen binnen de RKK, zegt u dat iets??
Niet één van die daders zit zijn straf uit.

De 2 daders van deze smerige daad vandaag zullen hopen dat het Belgisch niet met 2 maten en gewichten werkt en gewoon vrijuit zullen gaan.
Kan u mij voorbeelden geven van niet verjaarde pedofilie feiten waarbij de dader vrijuit gegaan is. Dank.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 11:39   #75
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik vind de hele doop en viering een weerspiegeling van het imoreel handelen van de hoog opgeleiden in de maatschappij .

Ze denken omdat ze een diplomake gehaald hebben door van internet een eindwerk te hebben gepiekt , dat ze de gewone bevolking mogen terroriseren .

Kijk maar naar de idioten die banken en grote bedrijven leiden .
Dat heeft niets te maken met de achterlijke onverdraagzame idioten die hier werden ingevoerd en moeten gepamperd worden!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 11:46   #76
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.standaard.be/krant/tekst/...21126_00382563

Nog wat commentaar over het laatste wapenfeit van ons ingevoerd gespuis...

Citaat:
Studenten moeten student kunnen zijn, en hun jeugdigheid kunnen uitleven op straat tijdens studentendopen, vindt Alicja Gescinska . Het kan toch niet de bedoeling zijn dat we ons onopvallend gaan gedragen uit angst om gemolesteerd te worden?

De Hogeschool-Universiteit Brussel (HUB) kreeg gisteren zowat de hele publieke opinie over zich. Aanleiding was het bericht dat de HUB haar studenten verbood om zich tijdens studentendopen te verkleden. Een maand geleden werd een als vrouw verklede jongeman na een studentendoop immers verkracht. De HUB verduidelijkte dat het niet om een verbod, maar om een advies ging. Hoe dan ook, volgens heel wat mensen wordt een fout signaal de wereld ingestuurd, waarbij (mogelijke) slachtoffers van geweld hun gedrag moeten aanpassen aan (mogelijke) daders.

De reacties tegenover de houding van de HUB vallen vooral op door hun heftigheid. Brussels staatssecretaris Bruno De Lille (Groen) wil dat de HUB niet enkel de maatregel (verbod of advies) intrekt, maar ook publiekelijk mea culpa slaat door ‘onmiddellijk een bericht uit te sturen waarbij men toegeeft een vergissing te hebben begaan'. (DS online 26 november)

Het lijkt niet meteen wenselijk om de HUB aan de schandpaal te nagelen. Het standpunt van de HUB is ingegeven door gezond verstand. Wat zou ik doen, mocht ik een studerende zoon of dochter hebben? Ik zou ook liever willen dat mijn kind niet te laat, niet alleen of niet te opzichtig door de hoofdstad loopt. En ik denk dat, als we even eerlijk zijn, heel wat ouders dezelfde bezorgdheid om hun kind aan de dag leggen.

Confrontatie aangaan

Maar gezond verstand wordt soms overschat en kan ook ongezonde effecten hebben. De meest efficiënte manier om bijvoorbeeld handtassendiefstal te bestrijden, is simpelweg geen handtas te dragen. En als je als juwelier niet het risico wil lopen om overvallen te worden, dan verkoop je best geen juwelen, tenzij misschien plastieken. Toch zou het nogal absurd zijn om zulke redeneringen in een richtlijn, advies of gebod te gieten.

Eigenlijk berust de beslissing van de HUB op eenzelfde redenering. Wil je niet het risico lopen om tijdens of na een studentendoop gemolesteerd te worden, val dan vooral niet op. Het kwalijke aan die redenering is niet alleen dat de suggestie gewekt wordt dat je als slachtoffer mee verantwoordelijk bent voor het onheil dat je wordt aangedaan. Het schuilt hem ook in de manier waarop we daarmee de openbare ruimte dreigen te verengen. We moeten niet in onze schulp kruipen, maar we moeten de confrontatie aangaan met onverantwoord geweld of intolerante opvattingen en handelingen. Anders loop je in de pas van die onverdraagzame, onverantwoorde geweldplegers. Dan laat je toe dat er geknaagd wordt aan onze waarden van vrijheid en verdraagzaamheid.

Een voorbeeld daarvan is de recente vlaag van gay bashing , waarna hier en daar geopperd werd dat homo's misschien beter niet hand in hand over straat zouden lopen, zeker niet in Brussel. Dat is niet minder dan een aantasting van onze persoonlijke vrijheid. Genoodzaakt zijn om je seksuele geaardheid te verbergen, dat is een open, verdraagzame samenleving onwaardig. En hetzelfde geldt wanneer studenten hun studentikoze huid zouden moeten afwerpen.

Er is ook een parallel te trekken met de recente commotie rond seksisme, seksuele intimidatie en geweld. Onze samenleving lijkt plots wakkergeschud door de controversiële reportage Femme de la rue en het besef is gegroeid dat er strenger opgetreden moet worden tegen mensen die onverdraagzaam zijn en die korte rokjes en zomerse bloesjes dragen een reden vinden om te beledigen of te intimideren. Tegen zulke mensen moeten we krachtig optreden. Net op zo'n moment stuurt de HUB een schijnbaar tegengesteld signaal de wereld in. Niet een signaal van krachtig optreden tegen boosdoeners, maar een van zelfcensuur, waarbij men het gedrag van slachtoffers bijstuurt in de plaats van dat van daders.

Vrijheid door verbod

Een strafrechtelijk verbod op seksisme zou onze maatschappelijke vrijheid ten goede komen. Het streefdoel is toch dat mensen zich openlijk in de samenleving kunnen blijven begeven en bewegen. Ook al zijn er natuurlijk conceptuele en praktische moeilijkheden mee gemoeid, de plannen van minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen Joëlle Milquet (CDH) verdienen het om uitgewerkt te worden. Het is een mooi voorbeeld van hoe een verbod soms de maatschappelijke en persoonlijke vrijheid stimuleert. In tegenstelling tot de zelfcensuur die de HUB adviseert. En dan doet het er ook niet veel toe of de HUB die zelfcensuur tot advies of verbod heeft verheven.

Er is niets mis met twee mannen die hand in hand lopen. Er is ook niets mis met korte rokjes en ook niet met zomerse bloesjes. En er is ook niets mis met studenten die hun jeugdigheid uitleven in een verkleedpartij. Wel met mensen die zich onverdraagzaam en gewelddadig opstellen. In de pas van zulke mensen moeten we niet lopen. De maatschappij is verscheiden, en die verscheidenheid moet ook in de openbare ruimte zichtbaar kunnen zijn. We mogen niet evolueren tot een kleurloze samenleving, waarin iedereen zich zo onopvallend mogelijk moet gedragen, uit angst om anders gemolesteerd of beledigd te worden. Zo'n kleurloze samenleving is een onvrije, verstikkende samenleving. Mensen moeten aangemoedigd worden om zichzelf te zijn, niet om zichzelf te censureren.

Wie? Filosofe aan de UGent en auteur van ‘De verovering van de vrijheid’ (Lemniscaat).

Laatst gewijzigd door andev : 27 november 2012 om 11:47.
Oud 27 november 2012, 11:53   #77
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je holt achter de feiten aan, je mag alle dagen met pluimen in je achterwerk ronddansen, dat zal de aard van de multiculturele maatschappij niet veranderen.

En je gaat serieus in de fout waar je, "Het wordt tijd dat we als samenleving eens een dikke "fuck you" en middelvinger in die mensen hun gezicht duwen en hen blijven provoceren tot ze om genade smeken" dit post, want de homohaters maken ook deel uit van deze maatschappij. We hebben het hier niet over enkele heethoofden die ruzie zoeken, het betreft een wezenlijk deel van de multiculturele maatschappij die geen homo's accepteren.

Die mensen moesten helemaal niet integreren en zich aanpassen aan onze waarden zoals het tolereren van homo's, want dat was wat het VB wilde, en dat was blijkbaar racistisch, de multiculturele maatschappij was veel beter.

Leef er nu maar mee en pas u aan aan de homohaters.
Volledig akkoord.
En het einde van die waanzin is nog niet in zicht!
Oud 27 november 2012, 11:59   #78
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Een jaarlijkse gay-parade omdat er een jonge student verkracht werd door een homo en z'n vriendjes???
Zou het om te beginnen niet beter zijn er voor te zorgen dat de minderjarige allochtone verkrachtende homo een werkelijke straf krijgt voor z'n daden...
Ik denk ook niet dat dat de te volgen weg is om een einde te maken aan die miserie...
Het zijn onze politiekers en ons gerecht die moeten optreden en ter bescherming van onze inwoners, onze maatschappij,enz vreemde klaplopers die hier wegens hun houding, hun ideëen enz niet thuis horen buiten kieperen! Voorgoed.
En het geleuter over de onvermijdelijke "multiculturele" maatschappij zonder beperkingen, dat zijn we ondertussen strontbeu!
We moeten dus optreden tov onze politici! Zij liggen aan de basis van wat hier allemaal kan en mag!

Laatst gewijzigd door andev : 27 november 2012 om 12:02.
Oud 27 november 2012, 12:09   #79
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik heb NIET beweerd dat 'de moslims als groep' géén probleem hebben, hé.

Ik heb enkel willen signaleren dat het probleem 'homo-haat' zich NIET tot 'de moslims als groep' beperkt.

Mocht het probleem 'homo-haat' er enkel zijn vanwege 'de moslims als groep', dan was het probleem 'homo-haat' snel genoeg van de baan, me dunkt.
Ondertussen zijn het wel steeds, bijna uitsluitend, de moslims-als-groep die in aanmerking komen voor geweld en miserie omdat ze daar hun zin niet krijgen. Zoals ze zo dikwijls doen met meerdere zaken!
Bij andere niet-moslimgroepen zal het meer om verbale prietpraat gaan zeker?
Oud 27 november 2012, 15:09   #80
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kan u mij voorbeelden geven van niet verjaarde pedofilie feiten waarbij de dader vrijuit gegaan is. Dank.
Om vrijuit te gaan moet je eerst voor een rechter verschijnen.
Dat is het probleem: geen enkel priester is bij mijn weten de laatste jaren voor een rechter verschenen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be