Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2012, 15:17   #101
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door modderfokker Bekijk bericht
Ik zit deze draad eens door te lezen, maar wat een dom geklets van jou hier zeg!

Ik heb zelf 5 kinderen bij 3 vrouwen en ben gewoon een autochtoon. Nu even werkloos, dus gewoon op een uitkering.
Maar van jou mag ik geen kinderen of zo?
Zal ik het even zelf bepalen misschien.
Tja, ik heb hierboven iets geschreven over oerdom ...
Uw nicknaam alleen ...
Oud 27 november 2012, 15:19   #102
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Uw nicknaam alleen ...
Trek het je niet aan ... 't zal maar een kortstondig optreden zijn, waarschijnlijk iemand die dubbel geboekt heeft
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 15:20   #103
MIP
Banneling

Standaard

meneer moet een riante dop hebben als alimentatie kan betalen voor 5 kids
MIP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 15:21   #104
modderfokker
Partijlid

Standaard

Citaat:
Uw nicknaam alleen ...
Ik zei niet dat je dom was, ik zei dat je dom kletst.

Waarom mag ik als werkloze geen kinderen van jou?
Geef daar eens antwoord op!
modderfokker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 15:23   #105
modderfokker
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIP Bekijk bericht
meneer moet een riante dop hebben als alimentatie kan betalen voor 5 kids
Ik ben arbeidsongeschikt zoals we in Nederland zeggen. Eerste 2 jaar krijg je nog een vette uitkering. Ik woon bij mijn nieuwe vriendin en verhuur mijn huis onder. Kinderbijslag is bij ons laag, maar dat geld gaat toch naar mijn exen
Oud 27 november 2012, 15:33   #106
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zei niet dat je dom was, ik zei dat je dom kletst.

Waarom mag ik als werkloze geen kinderen van jou?
Geef daar eens antwoord op!
Ik vind het niets om fier op te zijn : 5 kinderen bij 3 vrouwen. Ik vind het stom om 5 kinderen te hebben. Maar uiteindelijk is het uw probleem. En een probleem is het. Of kunt u met uw dopke zonder problemen de nodige alimentatiegelden betalen? Of bent u één van die mannen die veel kinderen maken een bewijs van hun mannelijkheid vinden maar het achteraf niet nodig vinden om de verantwoordelijkheid voor hen te nemen maar de moeders ervoor laten opdraaien?
Ik oordeel niet over uw werkloosheid, ik ben zelf werkloos.
Oud 27 november 2012, 15:34   #107
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben arbeidsongeschikt zoals we in Nederland zeggen. Eerste 2 jaar krijg je nog een vette uitkering. Ik woon bij mijn nieuwe vriendin en verhuur mijn huis onder. Kinderbijslag is bij ons laag, maar dat geld gaat toch naar mijn exen
Tot het met de nieuwe vriendin ook niet meer gaat net zoals met de 2 exen?
Oud 27 november 2012, 16:05   #108
modderfokker
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik vind het niets om fier op te zijn : 5 kinderen bij 3 vrouwen. Ik vind het stom om 5 kinderen te hebben. Maar uiteindelijk is het uw probleem. En een probleem is het. Of kunt u met uw dopke zonder problemen de nodige alimentatiegelden betalen? Of bent u één van die mannen die veel kinderen maken een bewijs van hun mannelijkheid vinden maar het achteraf niet nodig vinden om de verantwoordelijkheid voor hen te nemen maar de moeders ervoor laten opdraaien?
Dat vind ik dus zeer beledigend wat je hier post. Hoe kun je het dom vinden om kinderen te krijgen. Ze zijn gvd het mooiste wat ik heb. Hoe kun je dat zeggen?

Ik betaal geen alimentatie. Ik betaal uit vrije wil de sporten, kleding en andere cadeaus.

En ik wil nog meer kinderen. Mijn huidige vriendin is pas 24, die wil kinderen ja (minstens 3!). Ik hoop dat je daar begrip voor hebt. O gun je andere vrouwen geen geluk?

Citaat:
Ik oordeel niet over uw werkloosheid, ik ben zelf werkloos.
Dan snap ik helemaal niet hoe je alles durft te zeggen wat je hier gepost hebt
Oud 27 november 2012, 19:39   #109
MIP
Banneling

Standaard

er zijn vrouwen die van elke man een soevernierke willen
MIP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 19:41   #110
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat vind ik dus zeer beledigend wat je hier post. Hoe kun je het dom vinden om kinderen te krijgen. Ze zijn gvd het mooiste wat ik heb. Hoe kun je dat zeggen?

Ik betaal geen alimentatie. Ik betaal uit vrije wil de sporten, kleding en andere cadeaus.

En ik wil nog meer kinderen. Mijn huidige vriendin is pas 24, die wil kinderen ja (minstens 3!). Ik hoop dat je daar begrip voor hebt. O gun je andere vrouwen geen geluk?

Dan snap ik helemaal niet hoe je alles durft te zeggen wat je hier gepost hebt
Waarom sleurt u uw werkloosheid er voortdurend bij alsof het een argument is om alles mee goed te praten?
Het gaat hier over geboortebeperking, over de enorme groei van de wereldbevolking die katastrofaal zal uitdraaien als we er geen paal en perk aan stellen. Lees hierboven eens de posts van pars pro totem, dan gaat u misschien nadenken.
U bent geen piepjonge man meer maar zoekt een tweede jeugd bij uw jonge vriendin en door het gezelschap van kleine kinderen, zo komt u over. En u wilt per se bewijzen dat u viriel bent. Doodvervelend zo'n types als u.
Denk liever eens na over het soort wereld waarin uw 5 (+ ?) kinderen zullen opgroeien!

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 27 november 2012 om 19:43.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 19:42   #111
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIP Bekijk bericht
er zijn vrouwen die van elke man een soevernierke willen
en vice versa
Oud 27 november 2012, 21:04   #112
modderfokker
Partijlid

Standaard

Citaat:
Waarom sleurt u uw werkloosheid er voortdurend bij alsof het een argument is om alles mee goed te praten?
Het gaat hier over geboortebeperking, over de enorme groei van de wereldbevolking die katastrofaal zal uitdraaien als we er geen paal en perk aan stellen. Lees hierboven eens de posts van pars pro totem, dan gaat u misschien nadenken.
U bent geen piepjonge man meer maar zoekt een tweede jeugd bij uw jonge vriendin en door het gezelschap van kleine kinderen, zo komt u over. En u wilt per se bewijzen dat u viriel bent. Doodvervelend zo'n types als u.
Denk liever eens na over het soort wereld waarin uw 5 (+ ?) kinderen zullen opgroeien!
Jezus jij gaat zwaar gebukt onder deze wereld. Zoek een man en geniet een beetje!!

Als je niet ouder dan 28 bent wil ik best eens met je stappen. Ik ga je laten lachen hoor. Hollandse man van 36 (met kinderwens)
Oud 27 november 2012, 21:11   #113
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jezus jij gaat zwaar gebukt onder deze wereld. Zoek een man en geniet een beetje!!

Als je niet ouder dan 28 bent wil ik best eens met je stappen. Ik ga je laten lachen hoor. Hollandse man van 36 (met kinderwens)
Beste Hollander, ik kan gemakkelijk uw moeder zijn en heb gezien wat er te zien is in de wereld. U hoeft mij geen lesjes te leren.
Ik vind het vreemd dat u nog met andere vrouwen "wilt gaan stappen" terwijl u aan uw derde vriendin toe bent en beweert met haar kinderen te willen maken. Bent u haar al beu? Wilt u een derde huisgezin zonder vader stichten? Het wordt hoog tijd dat u uw verantwoordelijkheid opneemt en denkt aan uw vijf kinderen in plaats van aan te gaan stappen!
Oud 27 november 2012, 22:22   #114
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De wereld is zoals hij is. Dit hebben we niet in de hand. Wel hoe we onze kinderen opvoeden, welke waarden, normen en referentiekader we hen bijbrengen. Dat laatste lijkt me veel belangrijker en sluit aan bij: "Wat kan ik doen?" in plaats van "wat kan de wereld voor mij doen?"
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 22:27   #115
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:

-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 22:29   #116
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De wereld is zoals hij is. Dit hebben we niet in de hand. Wel hoe we onze kinderen opvoeden, welke waarden, normen en referentiekader we hen bijbrengen. Dat laatste lijkt me veel belangrijker en sluit aan bij: "Wat kan ik doen?" in plaats van "wat kan de wereld voor mij doen?"
²

Maria van de koster is net als dat ander feministisch geval "Alice" hier een schoolvoorbeeld van tot wat de feministische verdwazing kan leiden: vrouwelijk egoïsme, verpakt in een valse liberale "vrijheid"-boodschap.

Laatst gewijzigd door -Jo- : 27 november 2012 om 22:30.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 22:30   #117
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste Hollander, ik kan gemakkelijk uw moeder zijn en heb gezien wat er te zien is in de wereld. U hoeft mij geen lesjes te leren.
Ik vind het vreemd dat u nog met andere vrouwen "wilt gaan stappen" terwijl u aan uw derde vriendin toe bent en beweert met haar kinderen te willen maken. Bent u haar al beu? Wilt u een derde huisgezin zonder vader stichten? Het wordt hoog tijd dat u uw verantwoordelijkheid opneemt en denkt aan uw vijf kinderen in plaats van aan te gaan stappen!
De ene man gaat 's zondags fietsen; de andere voetbal; weer een ander verzamelt vrouwen... Alleen stel ik mij dan wel de vraag waar die drang naar steeds weer andere vrouwen vandaan komt: ergens een onvoldaan gevoel, geestelijke onvolwassenheid, machogedrag...? Wie zal het zeggen? In ieder geval lijkt het me niet zo'n mooi voorbeeld voor de kinderen. Wat betekenen dan nog woorden als "trouw" en "plicht"?
Oud 27 november 2012, 22:31   #118
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
²

Maria van de koster is net als dat ander feministisch geval "Alice" hier een schoolvoorbeeld van tot wat de feministische verdwazing kan leiden: vrouwelijk egoïsme, verpakt in een valse liberale "vrijheid"-boodschap.
Daarnaast bestaat er ook mannelijk egoïsme, iets wat we met dezelfde pennentrek kunnen afwijzen als een gemis aan diepe menselijkheid.
Oud 28 november 2012, 09:29   #119
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
U hebt dat goed verwoord en ik ben het volledig met u eens.
Ik moet dikwijls denken aan mijn grootmoeders in dit verband. Beide jonge vrouwen toen WOI uitbrak, beide hadden toen al enkele kinderen. Ondanks alle ellende en miserie van de oorlog heb ik een heel sterk vermoeden dat het voor hen een opluchting was dat hun mannen 4 jaar weg waren en dat het 'laden en lossen' onderbroken werd. Toen de heren terugkwamen, was het weer van dat. Mijn grootmoeder langs moeders' kant kreeg tussen '19 en '23 5 kinderen (er was een tweeling bij), aan vaders' kant kwamen er kort na elkaar 3 kinderen. Ze hadden ook allebei (zowel voor als na de oorlog) enige misvallen en kinderen die jong stierven.
Als er dan toch veel kinderen zouden moeten komen (met de nadruk op zouden) dan is één kind om de drie jaar een goed gemiddelde is.
Maar wat mij betreft, mag het gerust eens stoppen met de geboortegolf. En al zeker in de ontwikkelingslanden. Daar moet heel dringend degelijk werk gemaakt worden van geboortebeperking. Kijk alleen even in Congo, wat voor leven hebben die kinderen? De kinderen in Bangladesh, India enzovoort, is dat leven?
Ouders die kinderen krijgen in zulke omstandigheden zijn dikke egoïsten maar waarschijnlijk beseffen ze zelfs dat niet eens en zijn ze enkel oerdom!
Hoe ga je dat 'oerdom' invullen?

Ik zie onwetendheid vanwege analfabetisme. Ik zie ook een soort fatalisme omdat die mensen in de greep zitten van grootgrondbezitters of bedrijfsbazen. In steenbakkerijen in India erven de kinderen de schulden van hun ouders en moeten dan ook bakstenen gaan maken. Er is absoluut geen kans dat ze uit die armoede en uit die schuld raken.Ze overleven alleen maar. De mannen zijn slaven en hun vrouwen zijn dubbele slaven. Ik beeld me in dat ze voor het begrip 'liefde' en het begrip 'zelfrespect' geen woorden in hun eigen taal hebben. Wat voor ons als archaïsch overkomt, is bij hen de realiteit. Ik vind het een zeer moeilijke denkoefening.

In een VRT-programma (Vlaamse kraamvrouwen in Equador), vertelde een kraamvrouw van daar dat contraceptiva 8 dollar per maand kost en dat de vrouwen dat niet kunnen betalen.

Hier in Europa is het anders. De overheid nodigt als het ware mensen van elders uit om zoveel mogelijk kinderen te maken (zonder dat dat de bedoeling is uiteraard): het kindergeld en de studietoelagen vanaf de lagere school. Dat is voor die mensen een uitnodiging om veel kinderen te maken.Misschien denken ze wel dat het getuigt van goede burgerzin om veel kinderen te maken.
Nu is er een chronisch gebrek aan scholen en kinderopvang en sociale woningen met vier slaapkamers of meer.
De overheid doet het zichzelf dus aan. De overheid is heel naïef of ze maakt een strategische blunder van jewelste.

Terzelfdertijd legt ze een zware hypotheek op mensen van hier die het kindergeld en de studietoelagen nooit hebben gezien als een aanmoediging om meer kinderen te krijgen.Ik heb het als alleenstaande moeder alleen ervaren als een hulpmiddel om financieel het einde van de maand te halen.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2012, 09:35   #120
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
begin bij jezelf!!!!!

Ik denk dat je iedereen een groot plezier doet
Jij moet dan toch heel veel benzinekosten hebben als je iets of wat je vaderrol op drie verschillende locaties min of meer deftig wilt vervullen?

Of laat je het aan de vrouwen over? Zo ken ik er nog.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be