![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Uw nicknaam alleen ...
|
|
|
|
#102 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Banneling
|
meneer moet een riante dop hebben als alimentatie kan betalen voor 5 kids
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Partijlid
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Partijlid
|
Ik ben arbeidsongeschikt zoals we in Nederland zeggen. Eerste 2 jaar krijg je nog een vette uitkering. Ik woon bij mijn nieuwe vriendin en verhuur mijn huis onder. Kinderbijslag is bij ons laag, maar dat geld gaat toch naar mijn exen
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik oordeel niet over uw werkloosheid, ik ben zelf werkloos.
|
|
|
|
#107 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tot het met de nieuwe vriendin ook niet meer gaat net zoals met de 2 exen?
|
|
|
#108 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Ik betaal geen alimentatie. Ik betaal uit vrije wil de sporten, kleding en andere cadeaus. En ik wil nog meer kinderen. Mijn huidige vriendin is pas 24, die wil kinderen ja (minstens 3!). Ik hoop dat je daar begrip voor hebt. O gun je andere vrouwen geen geluk? Dan snap ik helemaal niet hoe je alles durft te zeggen wat je hier gepost hebt |
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Banneling
|
er zijn vrouwen die van elke man een soevernierke willen
|
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het gaat hier over geboortebeperking, over de enorme groei van de wereldbevolking die katastrofaal zal uitdraaien als we er geen paal en perk aan stellen. Lees hierboven eens de posts van pars pro totem, dan gaat u misschien nadenken. U bent geen piepjonge man meer maar zoekt een tweede jeugd bij uw jonge vriendin en door het gezelschap van kleine kinderen, zo komt u over. En u wilt per se bewijzen dat u viriel bent. Doodvervelend zo'n types als u. Denk liever eens na over het soort wereld waarin uw 5 (+ ?) kinderen zullen opgroeien!
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 27 november 2012 om 19:43. |
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
en vice versa
|
|
|
#112 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Als je niet ouder dan 28 bent wil ik best eens met je stappen. Ik ga je laten lachen hoor. Hollandse man van 36 (met kinderwens) |
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vind het vreemd dat u nog met andere vrouwen "wilt gaan stappen" terwijl u aan uw derde vriendin toe bent en beweert met haar kinderen te willen maken. Bent u haar al beu? Wilt u een derde huisgezin zonder vader stichten? Het wordt hoog tijd dat u uw verantwoordelijkheid opneemt en denkt aan uw vijf kinderen in plaats van aan te gaan stappen!
|
|
|
|
#114 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De wereld is zoals hij is. Dit hebben we niet in de hand. Wel hoe we onze kinderen opvoeden, welke waarden, normen en referentiekader we hen bijbrengen. Dat laatste lijkt me veel belangrijker en sluit aan bij: "Wat kan ik doen?" in plaats van "wat kan de wereld voor mij doen?"
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maria van de koster is net als dat ander feministisch geval "Alice" hier een schoolvoorbeeld van tot wat de feministische verdwazing kan leiden: vrouwelijk egoïsme, verpakt in een valse liberale "vrijheid"-boodschap. Laatst gewijzigd door -Jo- : 27 november 2012 om 22:30. |
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Daarnaast bestaat er ook mannelijk egoïsme, iets wat we met dezelfde pennentrek kunnen afwijzen als een gemis aan diepe menselijkheid.
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik zie onwetendheid vanwege analfabetisme. Ik zie ook een soort fatalisme omdat die mensen in de greep zitten van grootgrondbezitters of bedrijfsbazen. In steenbakkerijen in India erven de kinderen de schulden van hun ouders en moeten dan ook bakstenen gaan maken. Er is absoluut geen kans dat ze uit die armoede en uit die schuld raken.Ze overleven alleen maar. De mannen zijn slaven en hun vrouwen zijn dubbele slaven. Ik beeld me in dat ze voor het begrip 'liefde' en het begrip 'zelfrespect' geen woorden in hun eigen taal hebben. Wat voor ons als archaïsch overkomt, is bij hen de realiteit. Ik vind het een zeer moeilijke denkoefening. In een VRT-programma (Vlaamse kraamvrouwen in Equador), vertelde een kraamvrouw van daar dat contraceptiva 8 dollar per maand kost en dat de vrouwen dat niet kunnen betalen. Hier in Europa is het anders. De overheid nodigt als het ware mensen van elders uit om zoveel mogelijk kinderen te maken (zonder dat dat de bedoeling is uiteraard): het kindergeld en de studietoelagen vanaf de lagere school. Dat is voor die mensen een uitnodiging om veel kinderen te maken.Misschien denken ze wel dat het getuigt van goede burgerzin om veel kinderen te maken. Nu is er een chronisch gebrek aan scholen en kinderopvang en sociale woningen met vier slaapkamers of meer. De overheid doet het zichzelf dus aan. De overheid is heel naïef of ze maakt een strategische blunder van jewelste. Terzelfdertijd legt ze een zware hypotheek op mensen van hier die het kindergeld en de studietoelagen nooit hebben gezien als een aanmoediging om meer kinderen te krijgen.Ik heb het als alleenstaande moeder alleen ervaren als een hulpmiddel om financieel het einde van de maand te halen. |
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Of laat je het aan de vrouwen over? Zo ken ik er nog. |