![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1201 |
Minister-President
|
![]() Daar kunnen we veel volledige forums mee vullen, maar als u zelf niet snapt wat dat belang is, ga dan eens zien naar de landen (Iran en andere) waar die ondergeschiktheid niet bestaat, wel integendeel. En weet mij dan te zeggen of u dergelijk soort wetgeving en maatschappelijk regels zou verkiezen boven de West-Europese.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1202 |
Banneling
|
![]() Waarom niet¿ Ik begrijp tenminste dat een louter kerkelijk huwelijk zonder voorafgaand burgerlijk in totaal helemaal niets meer zou te betekenen hebben, want nog veel ondergeschikter aan een burgerlijk huwelijk
Laatst gewijzigd door eno2 : 2 december 2012 om 02:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat een probleem? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, dan kunnen ze natuurlijk niet inzegenen, want ookal vind God het ok, je wandelt wel als ongehuwd die kerk uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, eno, ik weet waar ik de 18de eeuw moet situeren. De vraag was eigenlijk op welke manier de afschaffing van die voorwaarde ons terug zou brengen naar de 18de eeuw...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een probleem voor die vrouwen, de dag dat zij willen scheiden of menen ergens recht op te hebben omdat ze getrouwd zijn toch? Niet dus! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1209 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat hun ceremonie geen enkele waarde heeft willen ze dit niet afsluiten, alvorens je gehuwd wordt verklaart door de enige instantie die daarvoor bevoegd is. Want ja, je blijft ongeacht de verklaringen in die kerk, toch ongehuwd. Dat natuurlijk foei en fout volgens dezelfde kerk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1213 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan pakt die vrouw haal boeltje samen en vertrekt. Op basis van de bestaande wetgeving kan ze trouwens weldegelijk recht laten gelden op een deel van de sedert hun samenwonen gemeenschappelijke goederen. Of wist u dat niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1215 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie heeft daar last van? U? Vindt u het problematisch dat gelovigen ongehuwd naar de wet door het leven gaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is helemaal geen problematiek, tenzij je de onbevoegdheid van de kerk inzake huwelijken een probleem zou vinden. Dat vind ik niet. U wel dan? Niet God maar de mens maakt de wetten, weer maar blij!Want voor jou knallen ze die kerkdeur dicht hoor! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1218 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1219 | |