![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1361 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1362 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die was" kan iemand / is het wenselijk dat/ is er sprake van discriminatie waneer je geen/ een kerkelijk huwelijk ( kunt) aangaan, zonder of voor het burgelijk huwelijk". Antwoord : nee , zie de ontelbare toelichtingen door verschillende mensen. Blijven piepen zonder steekhoudende argumenten veranderd niet aan deze stand van zaken. Want noch jij noch Jan gaf een argument, hoe je dan de ongelijkheid zou oplossen tussen wie niet en wie wel gehuwd wordt door een instantie die hiervoor gemachtigd is. Lukt het je nu ? Goed zo Raf! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1363 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom blijft ze dan zaniken over "wettigen" van het huwelijk en juridische gevolgen wanneer we het over het kerkelijk huwelijk hebben?
Volgens mij weet ze het helemaal niet.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1364 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1365 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
OMDAT HET KERKELIJK HUWELIJK NIETS ANDERS IS DAN JE PERSOONLIJKE KEUZE, EVENGOED IS JE HONDENSCHOOL DIT OF DE KROEG! Man wat kun jij zaniken zeg! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1366 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gwylan is het daar ook niet met ons eens. Maar voor legalistische redenen (er kan volgens Gwylan tout court geen sprake zijn van discriminatie omdat de wet voor iedereen geldt - en bovendien is er in 200 jaar nooit klacht ingediend). Laatst gewijzigd door eno2 : 2 december 2012 om 17:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1367 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk het niet! De overheid bemoeit zich er helemaal niet mee wat je buiten hun deuren doet, het is dan ook waanzin, achterlijk, stom, om te blijven beweren dat de overheid zich daar wel mee bemoeid! Het enige wat die overheid doet, is erop wijzen, dat je wel eerst moet trouwen voordat je in de kerk dat kunt laten inzegenen; omdat je wanneer je niet voor de burgelijke stand trouwt, je ook niet getrouwd bent! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1368 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1369 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De argumenten werden al meermaals gegeven in dit topic, alice. Maar nogmaals: dat jij die argumenten niet kan of wil begrijpen, is iets wat mij niet kan aangewreven worden. Ik probeer het eens wat aanschouwelijker te maken... Twee ongelovige mensen willen hun relatie juridisch omkaderen, maar hebben geen behoefte aan religieuze poespas. Ze gaan een burgerlijk huwelijk aan. Geen enkel probleem. Ze hoeven de binnenkant van een kerk niet eens te zien. Twee gelovige mensen willen hun relatie bezegelen volgens de gebruiken van hun geloof, maar hebben geen behoefte aan een juridische omkadering. Zij zitten vast, want de overheid laat niet toe dat ze een kerkelijk huwelijk aangaan, zonder eerst een burgerlijk huwelijk aan te gaan. Vertel eens, alice: worden al deze mensen gelijk behandeld? Volgens mij niet. Volgens mij worden die twee gelovige mensen gefnuikt in hun grondwettelijk recht op vrijheid van religie. Wat denk jij, alice? Allez, vertel het ne keer tegen Raf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1370 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou ze die moeten verwerpen? Het burgerlijk huwelijk druist toch op geen enkele manier in tegen enig kerkelijk gebod?
![]() |
![]() |
![]() |
#1371 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bh=/=kh.
![]() |
![]() |
![]() |
#1372 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze worden niet met de hooivork de kerk ingejaagd, maar het stadhuis ingejaagd. De kerkelijken worden tot het burgerlijk huwelijk GEDWONGEN. Dat is geen louter semantisch woordenspel, ze worden het stadhuis ingejaagd en dat is een discriminatie tegenover anderen, die vrij naar het stadhuis kunnen stappen of niet. Ik vind die discriminatie echter terecht én noodzakelijk. Ik geef ze echter wel toe. De staat kan dat natuurlijk niet doen, dat toegeven. Ze zouden anders hun dwang moeten terugschroeven. Moest de staat met zijn usurpatie teruggfeloten worden, laat ons zeggen door Het hof van mensenrechten, dan zou het kerkelijk huwelijk automatisch een burgerlijke status kunnen meekrijgen, zoals jij zelf al stelde. Laatst gewijzigd door eno2 : 2 december 2012 om 17:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1373 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb trouwens nog nooit een priester horen beweren, dat enkel het kerkelijk huwelijk door hen "erkent "werd. Er is nog altijd verschil tussen erkenning van het burgelijk huwelijk ( de kerk betwist dit langs geen kanten) en registratie binnen de kerk, Rafje denkt dat dit hetzelfde zou zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1374 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1375 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1376 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Man, man, man... De onzin die jij hier al neergepend hebt... ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1377 |
Banneling
|
![]() edit
Laatst gewijzigd door eno2 : 2 december 2012 om 17:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kerkelijken zijn gewoon burgers, ongeacht hun overtuiging. En dus worden zij als burgers behandeld, hun geloof geeft geen andere positie, iedereen gelijk voor de wet als burger. Dat is helemaal geen discriminatie of dwang, je wordt niet verplicht te huwen ( dat doet eerder de kerk die vind dat je anders in zonde leeft, dus over dwang gesproken! )geloof is een persoonlijke keuze. De staat vind dat je ook niet kunt huwen, samenwonen, al of niet geregistreerd...dwang komt er totaal niet aan te pas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1379 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 2 december 2012 om 17:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1380 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |