Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2012, 08:08   #121
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Omdat daar al een topic over is waar gij dan uw frustraties de vrije gang kunt laten gaan.
http://forum.politics.be/showthread....light=marcourt
En dat mag dus niet in het kader van een ander topic herhaald of opnieuw aangekaart worden?
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 08:44   #122
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
En dat mag dus niet in het kader van een ander topic herhaald of opnieuw aangekaart worden?
Wat heeft dat met 1 jaar di rupo te maken, of is marcourt federaal?
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 08:58   #123
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat heeft dat met 1 jaar di rupo te maken, of is marcourt federaal?
Het heeft alles te maken met de PS-geest die door de regering Di RupoI waait. Marcourts uitspraken moeten in dat kader gezien worden. Welk belang heeft hij anders dat het in Vlaanderen slechter zou gaan? Marcourt speelt de huisslaaf van de PS die onrust stookt over een regio waar hij niks mee te maken heeft.
Oud 4 december 2012, 09:00   #124
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Het heeft alles te maken met de PS-geest die door de regering Di RupoI waait. Marcourts uitspraken moeten in dat kader gezien worden. Welk belang heeft hij anders dat het in Vlaanderen slechter zou gaan? Marcourt speelt de huisslaaf van de PS die onrust stookt over een regio waar hij niks mee te maken heeft.
foei stoute ps'ers!
Echt calimero kan nog iet leren van u.
Oud 4 december 2012, 09:09   #125
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
foei stoute ps'ers!
Maar ontkennen doe je het alvast niet. Je zou het ook niet kunnen.
Oud 4 december 2012, 09:12   #126
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Maar ontkennen doe je het alvast niet. Je zou het ook niet kunnen.
Er valt niets te ontkennen, Marcourt heeft niets met het federaal te maken.
Oud 4 december 2012, 09:16   #127
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

de journalist bewijst hoe zwak onze journalistieke elite is.

1 jaar di rupo?
Nva is er altijd als 1e om met europese cijfers te zwaaien als het slecht gaat (hoge rente vorig jaar), nu tellen die statistieken plots niet meer.
daar lees ik weinig van terwijl het mi tot journalistieke voorbereiding hoort als je zo'n interview wil afnemen.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 09:19   #128
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Het is normaal dat de Vlaamse minderheid die in de federale meerderheid zit, oppositie voert tegen de oppositie?
Tiens, als ik me niet vergis, is het ongezien in de geschiedenis van dit turbulente land.
Zo ongezien zelfs, dat het onlangs nog uitvoerig in de media werd besproken, een regering die zich eerder bezig hield met oppositie voeren tegen de oppositie dan met regeren.
Dat een belgicist als plichtsgetrouwe regimeslaaf dit als normaal probeert te catalogeren, dat is natuurlijk wel normaal.
Het zijn zo van die kleine dingen, die toch steeds meer mensen de ogen opent.
Binnen de huidige Belgische politiek is het inderdaad heel normaal dat de regering oppositie voert tegen de Vlaamse meerderheid.
Het is trouwens Paars dat daar mee begonnen is tijdens de regering Verhofstadt I met agalev te bashen toen die nog mee in de meerderheid zat.
In Belgie is er immers geen federale kieskring en moet men dus geen rekening houden met elke partij in dit land, men moet enkel de grootste partij van de oppositie aanvallen.
En in het Franstalige gedeelte zitten alle grote partijen in de meerderheid en hebben samen gestreden tegen de N-VA.

Zolang die federale meerderheid een meerderheid van de Belgische bevolking kan doen geloven dat de N-VA ongeloofwaardig is en onbekwaam, zitten zij gebeiteld.
Na de verkiezingen van 2014 hebben ze federaal immers slechts 1 Vlaamse zetel nodig om een federale meerderheid te kunnen vormen.
In 2014 is het dus mogelijk om een nieuwe paars-groen regering te vormen met een Vlaamse minderheid. Dit omdat die 3 families samen een meerdeheid hebben aan stemmen op federaal vlak, ook al zijn ze in Vlaanderen een verwaarloosbare minderheid met slechts 20% van de Vlaamse zetels.

En men kan noch Groen!, noch Ecolo aanvallen met deze regeringspartijen, want zij hebben mee de huidige regering mogelijk gemaakt en de staatshervorming goed gekeurd. Het VB is bedwongen en dus kan men gezamelijk de aanval inzetten op de N-VA, want er is voor deze regering geen andere vijand binnen de politiek.

Men vergeet echter dat in 2014 er ook gewestelijke verkiezingen zijn en dat die de federale onderhandelingen gaan doorkruisen.
Als de N-va zich opnieuw onmisbaar kan maken bij die meerderheid en het VB er voor kan zorgen dat zij samen met de N-VA een meerderheid kunnen vormen, heeft de N-VA alle andere Vlaamse partijen in de tang en zullen ze tegen de PS moeten optreden als ze Belgie willen behouden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika
En tiens, kijk nu:

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20121120_008

Bij de handelsmissie van prins Filip in Australië werd aan potentiële investeerders een persmap uitgedeeld die Wallonië moet aanprijzen. In de map zit een artikel uit The Financial Times waarin PS-minister Marcourt, die mee is met de missie, waarschuwt voor het gevaar van de N-VA voor de economische toekomst van ons land.

Binnen de missie werd daar door enkele Vlamingen wat verveeld op gereageerd. Ook Vlaams minister-president is niet tevreden, zo merkte hij op in het Vlaams parlement.

'Ik maak geen deel uit van de zending, maar wil uitdrukkelijk onderstrepen dat de uitspraken van minister Marcourt in The Financial Times niet wijs zijn. Dit draagt niet bij tot de efficiëntie van onze economische diplomatie', zei Kris Peeters.

'Dit schaadt de belangen van de Vlaamse export, die goed is voor 83 procent van de totale Belgische uitvoer', ging hij voort. 'We moeten meer dan ooit de stabiliteit van het land en van de regio's onderstrepen als we investeerders willen aantrekken.'

Daar hoor ik jullie niet over.
Maar ze hebben dan ook gelijk volgens jullie, niet?
In het buitenland schilderen ze Vlaanderen systematisch af als een fascistisch nest, waardoor er mogelijk inderdaad investeringen in Vlaanderen in gevaar komen.
Snap je de kringredenering?
Vlamingen zijn fascisten, zeggen de Walen in de rest van de wereld.
Het is normaal dat er minder geïnvesteerd wordt in Vlaanderen, zeggen de Belgicisten, want de wereld ziet Vlaanderen en Dewever in het bijzonder als extreem.
Snap je een beetje hoe uit het eerste het tweede volgt?
Maar wacht, het is voor de goede zaak, dan mag het, niet?
Dan gaan we hier dus zeker niet over beginnen, nietwaar?
Dat heeft er helemaal niks mee te maken, zo redeneert een volbloed belgicist nu eenmaal.
Kris Peeters had veel duidelijker geweest, als hij gewoon had gezegd, " Zie hoe de Franstaligen met de PS op kop, de splitsing van dit land voorbereiden.
Ze zijn zelfs reeds bezig Vlaanderen af te schilderen als een oorlogzuchtig land met een dictator als staatshoofd.
Zie hoe dit land reeds verdeelt is en helemaal geen geheel vormd. Zelfs het toekomstige staatshoofd is zijn landing aan het voorbereiden en Vlaanderen aan het bashen in het buitenland."

Hij zou veel meer Vlamingen de ogen hebben geopend.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 09:43   #129
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
foei stoute ps'ers!
Calimero? Dit verdient toch een woordje uitleg? Wat zou dat hypocrietje betaald hebben voor dat interview in the Finacial Times? En wat waren zijn nobele bedoelingen? Wanneer deden de feiten zich voor? Voor, na of tijdens de aantreding van Di Rupo I? Als een kus van travestiet Nancy tot de verwezenlijking van één jaar Di Rupo behoort, mag deze zeker niet in het rijtje ontbreken.

Chris Peeters

Het zou me niet verwonderen dat dit achterbaks ventje ook Filip heeft kwaad gekregen.

Prins Filip diep gekwetst
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 11:02   #130
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge moet vandaag de dag toch écht wel ofwel stekeblind zijn ofwel negationistisch van aard om niet te zien dat deze regering niets anders doet dan kritiek leveren op de oppositie.
Gisteren kon ook Bruno Tobback het weer niet laten.
Altijd en overal wordt er gekapt op de NVA.
Nog nooit hebben een federale regering en de afzonderlijke partijen die daar deel van uitmaken zo onafgebroken gepikt op een partij die daar geen deel van uitmaakt ipv hun beleid te verdedigen. Wie ziet dat nu niet?
En intussen op dit forum maar leuteren over de verrottingsstrategie van de NVA...
Och, met al dat gekerm tegen de NVA bewijzen ze enkel dat ze door de NVA op hun nummertje worden gezet. En dat zijn ze niet gewoon: rustig verder prutsen en voor eigen jobjes zorgen, meer moest dat toch niet zijn?
En op tijd de Belgische politiek verlaten om verder poen te scheppen in een Europese instelling. Het leven was zo simpel...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 11:07   #131
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Wordt het niet eens groot tijd om die flip aan de deur te zetten. Van die Waalse minister is zoiets, weliswaar niet goed te keuren, maar te begrijpen, maar van een lid van de Koninklijke familie, die het tot zijn taak neemt wereld missies te doen voor het land, is dergelijk wangedrag O N A A N V A A R D B A A R
Maar die flip beseft waarschijnlijk niet wat er rond hem gebeurt! Hij is maar mee omdat de deuren dan vlotter open gaan!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 15:21   #132
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat daar al een topic over is waar gij dan uw frustraties de vrije gang kunt laten gaan.
http://forum.politics.be/showthread....light=marcourt
Frustraties?
U vindt het de normaalste zaak van de wereld dat mandaatuitvoerende politici van dezelfde partij als de eerste minister van dit land, in het buitenland een bevolkingsgroep als halve nazi's afschilderen, waarbij de premier als hij daarover wordt geïnterpelleerd, eens schalks lacht en zijn schouder ophaalt?

Dit is écht uw niveau?

Dat meent u?

Ik stel de vraag serieus om uw graad van volwassenheid te kunnen situeren.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 19:55   #133
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Frustraties?
U vindt het de normaalste zaak van de wereld dat mandaatuitvoerende politici van dezelfde partij als de eerste minister van dit land, in het buitenland een bevolkingsgroep als halve nazi's afschilderen, waarbij de premier als hij daarover wordt geïnterpelleerd, eens schalks lacht en zijn schouder ophaalt?

Dit is écht uw niveau?

Dat meent u?

Welk probleem heb jij juist hiermee ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 23:43   #134
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Had u vorig jaar verwacht dat BHV al gesplitst zou zijn?

Absoluut. Aan die splitsing zitten veel toegevingen en een gigantisehe geldzak voor Brussel verbonden. Maar of de rest van de staatshervorming nog zal uitgevoerd worden, weet ik niet. Als het alleen die overdracht van bevoegdheden zou zijn zeg ik zeker neen. Maar de angel zit in die vernieuwde financieringswet. Bij normale economisehe groei kost die de Vlamingen 2,2 miljard euro tegen 2030. Dat bedrag zal echter hoger liggen, want de economische groei zal minder zijn. Die financieringswet vormt voor de Franstaligen een verzekering tegen de crisis.
Bedoelt hij nu dat hij denkt dat enkel de financieringswet wordt uitgevoerd en niet de defederaliseringen of - o.w.v. de financieringswet - beiden?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 07:17   #135
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Frustraties?

Dit is écht uw niveau?

Dat meent u?

Ik geraak niet op de dieptes van u niveau. Sorry daarvoor.

Laatst gewijzigd door santos : 5 december 2012 om 07:17.
Oud 6 december 2012, 19:12   #136
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Had u vorig jaar verwacht dat BHV al gesplitst zou zijn?

Absoluut. Aan die splitsing zitten veel toegevingen en een gigantisehe geldzak voor Brussel verbonden. Maar of de rest van de staatshervorming nog zal uitgevoerd worden, weet ik niet. Als het alleen die overdracht van bevoegdheden zou zijn zeg ik zeker neen. Maar de angel zit in die vernieuwde financieringswet. Bij normale economisehe groei kost die de Vlamingen 2,2 miljard euro tegen 2030. Dat bedrag zal echter hoger liggen, want de economische groei zal minder zijn. Die financieringswet vormt voor de Franstaligen een verzekering tegen de crisis.

Bedoelt hij nu dat hij denkt dat enkel de financieringswet wordt uitgevoerd en niet de defederaliseringen of - o.w.v. de financieringswet - beiden?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2012, 19:24   #137
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
U vergat "Wees daar maar zeker van" of "Punt uit". Dat is bij deze hersteld. Niet te danken : graag gedaan.
Ik zeg maar wat ik denk. Mag het nog volgens uw doorluchtige?

En mocht het niet mogen, dan zeg ik het zéker. Wees daar maar zeker van!

Laatst gewijzigd door system : 6 december 2012 om 19:24.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2012, 19:29   #138
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

"Punt uit!" vergeten. Ik help je er maar even aan herinneren. Geen dank.
Oud 6 december 2012, 20:01   #139
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

Of het van mijn doorluchtige mag weet ik niet, maar ikzelf heb er in ieder geval geen enkel probleem mee, wel integendeel : ik hielp u uw welbekende clichés in stand houden, vermits die zowat het enige interessante uitmaken van uw stellingen. Niet te danken, graag gedaan, mijnheer System.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2012, 20:08   #140
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Of het van mijn doorluchtige mag weet ik niet, maar ikzelf heb er in ieder geval geen enkel probleem mee, wel integendeel : ik hielp u uw welbekende clichés in stand houden, vermits die zowat het enige interessante uitmaken van uw stellingen. Niet te danken, graag gedaan, mijnheer System.
Neen, dat u daar geen problemen mee hebt, dan weten we ondertussen wel. Enfin, ik ook niet. Een quantité négligeable uit het Ançien Régime is voor mij gewoon een curiositeit.

Laatst gewijzigd door system : 6 december 2012 om 20:08.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be