![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Banneling
|
Regenwater is wel drinkbaar,de dieren drinken het dagelijks.Effe koken en geen probleem.Wat je aan de ene gratis geeft zal door de andere betaald worden.Drugs is wel een veralgemening,maar water is levensnoodzakelijk en vrij goedkoop.Mensen die zo iets belangrijk niet kunnen betalen kunnen in feite niks meer betalen.Voor die mensen bestaat het ocmw.Budgetbeheer lijkt aangewezen.
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Banneling
|
Ja,ja,gratis water,gratis electriciteit,gratis voedsel,gratis onderdak.Waarom stoppen we de armen niet op hotel?Den eno zal er wel voor betalen.Voor mij ook als het zover komt.Want als alles gratis is ga ik niet meer weken.Hallo,roomsevice.
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Banneling
|
Citaat:
het afsluiten van water is gewoon regelrecht tegen de grondwet. Er moet eens een proces komen daartegen. Laatst gewijzigd door eno2 : 5 december 2012 om 12:37. |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En zo ja, is dat volgens de regeltjes van 1831 dan?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 5 december 2012 om 12:41. |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar, regenwater gebruiken voor het WC , de wasmachine en dergelijke is geen probleem. Als ik een waterput zou kunnen steken, had ik het al lang gedaan.
|
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik woon in een regio waar men nog de keuze heeft tussen een watermeter en een "forfait" waarbij men het ridicule idee had om het aantal kranen als richtlijn te nemen. Vroeger heel erg interessant: de meeste mensen hadden één kraan en wat er later werd bijgezet werd niet meer doorgegeven; Toen wij net gebouwd hadden kwam de mijnheer de kranen tellen: vier of zelfs vijf kranen in de garage enfin, het gratis water �* volonté is dus iets uit de jaren vijftig. ik vrees dat men eerder met een gratis aantal m3 zal moeten werken. maar dan in een regeling dat dit vb. maandelijks wordt herberekend of zo. Dan zal het badje wel worden afgeschaft en het doucheke een tiental minuutjes korter gemaakt. En die lekkende wcbak zullen ze dan ook wel laten maken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 5 december 2012 om 13:14. |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Waar gaan we naartoe als je zelfs het water ontzegd wordt? Nu vind ik dat artikel wel niet in de grondwet.... Laatst gewijzigd door eno2 : 5 december 2012 om 13:42. |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er zijn maar genoeg één ouder gezinnen, waarvan de ouder werkt die bij de minste tegenslag zoals ziekenhuiskosten, met hun budget niet meer de vaak te hoge huur, gas, elektriciteit , schoolrekeningen en water kunnen betalen. Arm zijn is echt niet steeds je eigen schuld. Wat wel in het verhaal van Eno niet klopt is dat die mensen, alvorens er wordt afgesloten, een afbetalingsplan kunnen vragen, en maandelijks een beetje kunnen inlopen van hun schuld. Dat kan gerust, en met een beetje budgetbegeleiding, en nagaan of mensen geen rechten hebben zoals verhoogde tegemoetkoming bij de mutualiteit, kun je mensen weer op het spoor krijgen, vaak wachten ze te lang om hulp te vragen, uit schaamte en gevoel van onmacht. |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Banneling
|
Citaat:
P.S. Nooit politieke discussies op een internetforum aangaan als je aan het pintelieren bent. |
|
|
|
|
|
|
#34 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#35 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Goe bezig. Awel, dan gebruik ik komende zomer een continue toevoer van drinkwater om een adabiatisch koelsysteem in gang te houden. Moet ik geen peperdure airco kopen en al even achterlijk dure electriciteit te gebruiken. Of gaat U ook die gratis geven?
Eneuh, wie gaat gratis het waterleidingsnet onderhouden en verbeteren? Wie gaat de watervoorziening op peil houden, gratis en voor niks? Om maar een paar andere dingetjes aan te halen.
|
|
|
#36 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Banneling
|
Ge moogt nen tournée gratis waterkes brengen.
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Schuldbemiddeling is niet altijd nodig, vaak is budgetbegeleiding en afbetalingsplannen, zolang schulden nog niet te hoog zijn al voldoende. |
|
|
|
|
|
|
#39 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Een minimum hoeveelheid water gratis leveren lijkt me een goede oplossing. Hoe meer je verbruikt hoe hoger de kost van het water per kubieke meter zou kunnen zijn. Men kan met schalen werken. Tevens goed om verspilling tegen te gaan. meer info mbt water als een recht: http://www.un.org/waterforlifedecade...to_water.shtml Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 december 2012 om 15:57. |
||
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|