Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2012, 20:38   #61
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Waar hoop jij eigenlijk op ?

De Europese commissie in nauw betrokken bij het Dexia dossier en ze beseffen daar maar al te goed dat dit een impact heeft op onze overheidsschulden.
Waar ik op hoop? Op meer structurele oplossingen en minder korte termijn visie. Dat ze dit weten is evident, wat ook de reden is dat de regering waarschijnlijk teruggefloten zal worden over de begroting.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 20:51   #62
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is niet links of rechts. Er is geen enkel werkbaar saneringsplan van overheidsfinanciën dat zowel besparingen als extra belastingen inhoudt.
Dus u vindt dat Di Rupo geen werkbare plannen heeft omdat hij zowel bespaart (alhoewel weinig) en extra belastingen heft (nogal veel).
Wat een ongelooflijke prietpraat en wartaal slaat u daar weeral allemaal uit uw bek.
Bel liever met Filip De Winter om sito presto een andere betere regering op poten te zetten. Want wat we nu allemaal krijgen is allemaal uw schuld. Tijd voor actie! doen!

Laatst gewijzigd door stuyckp : 4 december 2012 om 20:53.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 21:43   #63
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Onze kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen gaan zich deze regering nog lang heugen.
Ik denk dat zij voornamelijk gaan terugdenken de nillies van de mislukte globalisering.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 21:47   #64
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dus u vindt dat Di Rupo geen werkbare plannen heeft omdat hij zowel bespaart (alhoewel weinig) en extra belastingen heft (nogal veel).
Neen.

Citaat:
Wat een ongelooflijke prietpraat en wartaal slaat u daar weeral allemaal uit uw bek.
Och, er zijn academici die nog harder op hun bakkes gaan:

http://trends.knack.be/economie/nieu...0003509599.htm

Citaat:
Bel liever met Filip De Winter om sito presto een andere betere regering op poten te zetten. Want wat we nu allemaal krijgen is allemaal uw schuld. Tijd voor actie! doen!
Van mij hoef je niets te verwachten. Doe het zelf.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 4 december 2012, 21:49   #65
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Waar ik op hoop? Op meer structurele oplossingen en minder korte termijn visie. Dat ze dit weten is evident, wat ook de reden is dat de regering waarschijnlijk teruggefloten zal worden over de begroting.
Buiten Dexia, waar de EC nauw in is betrokken, waar verwacht jij "terugfluiteningen" ?

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 4 december 2012 om 21:50.
Oud 4 december 2012, 21:53   #66
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Buiten Dexia, waar de EC nauw in is betrokken, waar verwacht jij "terugfluiteningen" ?
Ik verwacht vooral opmerkingen over het buiten de begroting houden van dexia. Mogelijk ook opmerkingen over teveel eenmalige maatregelen, te optimistische groeiprognoses,...
Oud 4 december 2012, 21:58   #67
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik verwacht vooral opmerkingen over het buiten de begroting houden van dexia.
Het is niet omdat Dexia buiten de begroting wordt gehouden dat de EC er niet van op de hoogte is. Als de EC bekijkt dat de laatste kapitaalverhogingen in Dexia op de begroting moeten zullen ze zich wel soepel tonen en uitstel geven om de begrotingstekorten weg te werken.

Citaat:
Mogelijk ook opmerkingen over teveel eenmalige maatregelen, te optimistische groeiprognoses,...
De groeiprognoses liggen in lijn met de verwachtingen van het IMF en andere instellingen. De gok van de groei van onze NBB is evengoed als de andere gerenommeerde instellingen.

Oud 4 december 2012, 22:11   #68
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Er is een verschil tussen zich soepel opstellen en het buiten de begroting houden wat EDR probeert. Voorts, en laten we de nauwkeurigheid van de NBB even buiten beschouwing laten, is het de vraag in welke mate de regering de cijfers gebruikt. Ze hebben al eerder een zekere "creativiteit" ivm cijfers gebruikt (zoals groeiprognoses die hoger lagen ipv de nieuwere, lagere te gebruiken).
Oud 4 december 2012, 23:47   #69
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is een verschil tussen zich soepel opstellen en het buiten de begroting houden wat EDR probeert.
Waarom zou hij dat niet proberen ?

Citaat:
Voorts, en laten we de nauwkeurigheid van de NBB even buiten beschouwing laten, is het de vraag in welke mate de regering de cijfers gebruikt. Ze hebben al eerder een zekere "creativiteit" ivm cijfers gebruikt (zoals groeiprognoses die hoger lagen ipv de nieuwere, lagere te gebruiken).
Je kan beter focussen op het resultaat ipv van wat anderen allemaal vertellen over de "creativiteit" van de regering.

Oud 5 december 2012, 09:52   #70
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou hij dat niet proberen ?
Waarom hij het wel probeert is nogal duidelijk. Het verplaatsen van de lasten naar het nageslacht. Wij de lusten, zij de lasten.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 10:26   #71
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Je kan beter luisteren naar wat Europa zelf zegt dan naar wat onze politici zeggen dat Europa zou gezegd hebben.
Ik luister naar niemand beste vriend, ik heb de Europese aanbevelingen zelf gelezen.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 14:05   #72
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Ik ontken dat ook niet, maar op Europees gejuich onthaald, dat lijkt me wat euforisch na het lezen van het artikel. Bovendien met foto van Olli Rehn. Er had toch gemakkelijk een fotootje van de woordvoerder vanaf gekunnen? Was het een Belga bericht, een woestijnvis grap of eigen berichtgeving?

En heeft Olli Rehn zich in zijn koffie verslikt na het lezen van sommige krantenkoppen?
Ik denk het wel. Er is immers geen enkele officiële mededeling van Olli Rehn terzake geweest. Voorlopig blijft België onder verscherpt toezicht staan van de EU omwille van zijn buitensporige schuldgraad. De begrotingswetten die ze ergens tegen Pasen zullen klaarhebben zullen tot op de draad uitgeplozen worden door de EU.

Citaat:
Olli Rehn, Vice-President for Economic and Monetary Affairs and the Euro will present the Alert Mechanism Report (AMR), which the Commission published on 28 November in order to launch the second cycle of the Macroeconomic Imbalance Procedure (MIP). The report calls for in-depth reviews of developments related to the accumulation and unwinding of macroeconomic imbalances in 14 EU Member States: Belgium, Bulgaria, Denmark, Spain, France, Italy, Cyprus, Hungary, Malta, the Netherlands, Slovenia, Finland, Sweden and the United Kingdom (IP/12/1275, MEMO/12/912). For twelve of them, an in-depth analysis was already carried out in the first cycle of the procedure earlier this year, and imbalances – of a different nature and severity – were found to exist. The countries concerned received policy guidance through the country-specific recommendations under the European Semester (MEMO/12/388) in May. The Commission considers that it is useful to take a closer look again at the risks involved and progress underway in unwinding imbalances in these Member States. In the case of Malta and the Netherlands, it will be the first time that an in-depth review under the MIP is carried out.
bron

Laatst gewijzigd door fonne : 5 december 2012 om 14:06.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 14:22   #73
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ik denk het wel. Er is immers geen enkele officiële mededeling van Olli Rehn terzake geweest. Voorlopig blijft België onder verscherpt toezicht staan van de EU omwille van zijn buitensporige schuldgraad. De begrotingswetten die ze ergens tegen Pasen zullen klaarhebben zullen tot op de draad uitgeplozen worden door de EU.

bron
Wedden dat Europa weer van de neoliberale uitmelkers zijn nu?
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 14:43   #74
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

bron
Whoops
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 17:12   #75
frank1234
Gouverneur

Standaard

ik ben geen fan van deze regering maar ze moeten wel alle rommel van de vorige regeringen opruimen
dus ik vind dat ze het niet slecht doen op financieel vlak

had wel liever dat ze eens luisterden naar de mensen van voka en unizo
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 17:15   #76
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
ik ben geen fan van deze regering maar ze moeten wel alle rommel van de vorige regeringen opruimen

Frank, het zijn dezelfde sjarels die voor die rommel gezorgd hebben. Als ze Europa en de N-VA niet in hun nek voelden, waren ze nu nog altijd aan het rommelen. Daar alleen al heeft N-VA zijn bewezen.
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 17:17   #77
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Frank, het zijn dezelfde sjarels die voor die rommel gezorgd hebben. Als ze Europa en de N-VA niet in hun nek voelden, waren ze nu nog altijd aan het rommelen. Daar alleen al heeft N-VA zijn bewezen.
weet het wel maar de grootste gaten zin geslaan onder verhofstad en daarna door leterme
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 17:59   #78
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen.
Blijkbaar wel, zoals je zelf zegt :

Citaat:
Dat is niet links of rechts. Er is geen enkel werkbaar saneringsplan van overheidsfinanciën dat zowel besparingen als extra belastingen inhoudt.
En verder:

Citaat:
Van mij hoef je niets te verwachten. Doe het zelf.
Hou dan op met uw debiele opmerkingen tav N-VA te maken dat ze moeten inbreken in de regering. Doe het zelf is net de enige relevante opmerking die men aan u kan maken wat dit betreft. Derhalve, bel Filip De Winter.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 5 december 2012 om 18:00.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 18:24   #79
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Voorlopig blijft België onder verscherpt toezicht staan van de EU
Als ik me niet vergis staat ca 50% vd EU landen onder verscherpt toezicht

en wie 18 milj op een jaar bespaart met maar 1 miljard tijdelijke maatregelen kun je toch moeilijk bekritiseren?
en structurele maatregelen?
hoor de mensen eens klagen? afbouw dop, afbouw brugpensioen, langer werken,...
of verschuivingen inkomsten die men nu heeft doorgevoerd.
als dat neit structureel is dan weet ik het ook niet meer.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 19:03   #80
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot hiertoe is er nog niets opgekuist. Wie heeft de rommel overigens gemaakt? De PS van Di Rupo misschien?
Citaat:
De enige waar ze naar luisteren is de N-VA.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be