![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1881 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kijk, we zijn het met elkaar volkomen eens. In u zal ik bijgevolg een groot voorstander vinden om de bestaande verplichting af te schaffen. Waarom zou de overheid immers bepalingen opleggen betreffende de toegang tot een plechtigheid die wettelijk gezien geen enkele waarde heeft? Er is in onze tijd geen zinnige reden voor te verzinnen.
|
|
|
|
|
|
#1882 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Als je wil dat iets blijft zoals 2000j geleden moet je die mening niet uiten op een 20ste E uitvinding. Je omarmt evolutie of je omarmt ze niet. Dat is logisch.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
|
|
|
|
|
#1883 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Toch geen probleem voor u? Vrijheid, blijheid, toch?! Of gaan we nu ook al meningen censureren?
|
|
|
|
|
|
#1884 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Leugen of niet, ik vond het wel leuk om te horen.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
|
|
|
|
|
#1885 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U blijft uw foute premisse herhalen, terwijl al meer dan eens is aangetoond dat dit niet om macht gaat. De huwelijksplechtigheid in een Kerk is immers geen contract, geen juridische band, maar een sacramentele plechtigheid. De Kerk is trouwens bij zo'n plechtigheid slechts bij monde van de priester de getuige. Het sacrament bestaat juist in het engagement tegenover elkaar. Kortom, ik heb de indruk dat u gewoon niet zo goed op de hoogte bent van de visie die de katholieke Kerk heeft op deze plechtigheid en de sacramentele realiteit die erachter schuilt.
|
|
|
|
|
|
#1886 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1887 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#1888 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U steekt immers grote jammerklachten af over het feit dat er bij een breuk tussen het koppel een aantal zaken zullen moeten geregeld worden. Alleen, er zijn in ons land zoveel koppels die geen burgerlijk huwelijk hebben afgesloten en dus bij dergelijke problemen ook hun zaken horen te regelen. Als ik u nu lees, lijkt het er wel dus op dat tegen dergelijke koppels bent. U wilt hun vrijheid inperken en hen het burgerlijk huwelijk (of op z'n minst een samenlevingscontract) opleggen. Dan moeten ze tenminste niet meer zelfs "uitzoeken hoe ze hun bezittingen verdelen" of hoe het zit met het "levensonderhoud en het hoederecht"... |
|
|
|
|
|
|
#1889 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu, Fatima en anderen mogen dat allemaal denken. Alleen al er betwisting zal zijn voor de burgerlijke autoriteiten, zal enkel en alleen de burgerlijke wet tellen. |
|
|
|
|
|
|
#1890 |
|
Minister-President
|
Voor de paus is het barebacken of niks
Dus geen condooms voor de man met het kleed.
|
|
|
|
|
#1891 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#1892 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Jan zal er tegen zijn De homo's mogen niet trouwen en geen condoom gebruiken. Die mogennu eens echt niks van de kerk. Gelukkig dat er nog de homo's zijn op forum om de Paus te verdedigen tegen huwelijk-discriminaties. Laatst gewijzigd door eno2 : 5 december 2012 om 23:49. |
|
|
|
|
|
|
#1893 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
En laat nu net wat niet mag zooooooveel plezanter zijn! Hahahaaa!! Ja, die schiet zichzelf keer op keer in de voet! Gaat zo op in de discussie dat hij vergeet dat hij tegen zijn eigen winkel spreekt!!
|
|
|
|
|
|
#1894 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als iemand in Marokko is getrouwd en dan nog Marokkaans staatsburger is, dan kan hij evengoed weer in dat land scheiden. Overeenkomstig de daar geldende wetten. Kunt u mij eens uitleggen hoe dat probleem dan zou kunnen worden opgelost in relatie met het onderwerp van de gevoerde discussie, nl. de verplichte band tussen burgerlijk en kerkelijk huwelijk in België? |
|
|
|
|
|
|
#1895 |
|
Minister-President
|
Jan, begin een draad over je geliefde onderwerp.
Het is genoeg geweest.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” Laatst gewijzigd door Maori : 5 december 2012 om 23:55. |
|
|
|
|
|
#1896 |
|
Banneling
|
Het gaat hier over de toeren die de Paus uithaalt tegen de homo's
Mod zou moeten ingrijpen tegen draadkaper Jan met zijn off topic. Laatst gewijzigd door eno2 : 5 december 2012 om 23:57. |
|
|
|
|
|
#1897 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Die man heeft m.i. al lang, incluis voorgangers, bloed aan de handen. |
|
|
|
|
|
|
#1898 |
|
Minister-President
|
Jan doet het in veel draden. Hij is bezeten van de duivel denk ik.
|
|
|
|
|
#1899 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1900 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
M.i.? Geef dan eens een paar voorbeelden a.u.b.
|
|
|
|