![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1761 |
|
Minister-President
|
Daarom dat hij nu begint te zagen over zijn geliefde religieus huwelijk.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
|
|
|
|
#1762 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 4 december 2012 om 14:02. |
|
|
|
|
|
|
#1763 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 4 december 2012 om 14:04. |
|
|
|
|
|
|
#1764 |
|
Europees Commissaris
|
Welke stap heb je gezet? Je ooit gezegd dat je nooit getwijfeld hebt in het bestaan van een god. Is het dan niet zo dat het voor jou altijd gewoon zo geweest is?
|
|
|
|
|
|
#1765 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De katholieke kerk is een pure machtskerk die altijd verweven geweest is en gecollaboreerd heeft met de macht. En dat is nog steeds zo. Als je ze een vinger geeft, nemen ze de hand. De Paus heeft niets te zien met het homohuwelijk. Dat hij zich bezig houdt met het Kerkelijke huwelijk en basta. Laatst gewijzigd door eno2 : 4 december 2012 om 14:54. |
|
|
|
|
|
|
#1766 |
|
Banneling
|
Ik heb mijn positie tegenover jouw opstelling al verwoord, waaruit blijkt dat ik ze niet opportuun vind. Jan stelt zich wel sluw op. Misleidend, zou ik dat noemen. Ik vertrouw hem en zijn dogmatische kliek voor geen haar.
|
|
|
|
|
|
#1767 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Jij mag zoveel martelaar spelen als je wil, je bent er ook aan onderworpen. De rest is woordspel, we weten allemaal wat democratie is: burgers bepalen hun eigen wetten. Jij volgt slaafs Rome. Je bent dus een halve of hele vreemdeling: een Vatikaner |
|
|
|
|
|
|
#1768 |
|
Banneling
|
Neen, maar het KH zou zich van het burgerlijke bevrijd hebben en dat staat me niet aan. Het staat de maatschappij en de wetgever ook niet aan. Maw mijn opvatting is een democratische meerderheidspositie (consensus) .
|
|
|
|
|
|
#1769 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vraag me in feite af wat JVDB toch zo weigerachtig maakt tegen een burgerlijk huwelijk.
Zijn er plichten in een burgerlijk huwelijk die indruisen tegen de verplichtingen bij een kerkelijk katholiek huwelijk? Of zou het probleem hem bij de rechten zitten die het burgerlijke huwelijk aan zijn eega toebedeelt.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#1770 |
|
Banneling
|
Bedoel je niet 'Zonder gescheiden huwelijksstelsels'?
|
|
|
|
|
|
#1771 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
|
|
|
|
|
#1772 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ik bedoel : iemand die getrouwd is onder het stelsel "scheiding van goederen" en dan stopt met werken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#1773 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gewone samenhokkers komen niet samen op de brief en voor de niet-verdiener is er dus ook geen aftrekpost voorzien. Tenzij met de "huishoudster" als dusdanig officieel wil aanwerven.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 4 december 2012 om 16:42. |
|
|
|
|
|
|
#1774 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, alleen heb ik dit al aangegeven, nl. doordat het burgerlijk huwelijk steeds verder wordt uitgehold en verder gaat staan van zijn oorspronkelijke invulling, lijkt het mij normaal dat die "ontvlechting" wordt gedaan.
|
|
|
|
|
|
#1775 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad, ik heb nooit getwijfeld aan Gods bestaan. Wel aan de Kerk. Na een periode van twijfel en vertwijfeling heb ik mijn geloof hervonden. In alle vrijheid.
|
|
|
|
|
|
#1776 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De paus houdt zich daar ook niet mee bezig. Wel uit hij zijn visie op deze maatschappelijke ontwikkeling. Daartoe heeft hij alle recht. Ook de stem van gelovigen mag in onze maatschappij geuit en gehoord worden.
|
|
|
|
|
|
#1777 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1778 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De mening van Papa Ratzi is dus evenveel waard als de mening van mijn opa. Alleen mag die laatste wel stemmen in Belgiek en papa Ratzi niet.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 4 december 2012 om 17:08. |
|
|
|
|
|
|
#1779 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En hoe zou de kerk dan burgerlijk "bevrijd" worden? Scheiding van Kerk en Staat, zegt u dat iets?
|
|
|
#1780 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U heeft de kern van de discussie dus niet begrepen. JvdB staat helemaal niet "weigerachtig" tegenover het burgerlijk huwelijk. Wel wil hij de discriminatie wegwerken waarbij gelovige koppels die een religieuze huwelijksceremonie wensen door de wet tot een burgerlijk huwelijk gedwongen worden. Net als alle andere burgers hoort de vrijheid, nl. al dan niet een religieuze ceremonie en bjigevolg ook al dan niet een burgerlijk huwelijk, een samenlevingscontract, een verklaring van wettelijk samenwonen of gewoon voor de wet ongehuwd.
|
|
|
|