Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2012, 01:17   #261
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Een Limburger zoekt werk en denkt het te kunnen waar maken als havenarbeider in de haven van Antwerpen.

Zijn vrouw zei," Scha aat, zowje daa wel doeoen? Ze gaaan daaaar onmiddelijk meirken da ge Limburger en zijit en Antwerpenaaare keunnen Limbergers ni heieel goeoed verdraaage. Ze zeulen je daaar zeker gaaan peeiste"

Die man dacht na en moest zijn vrouw gelijk geven.Hij kocht daarna een boekje met echte typische Antwerpse gezegdes.

Na enkele weken oefenen wou hij de proef op de som stellen en reed naar Antwerpen om daar te zien of men nog zou merken dat hij een Limburger is.

Daar aangekomen stapte hij een winkel binnen en sprak tot de winkelier in zijn allerbeste Antwerps," Veur mij een gazet van Aantwaarpe en rap zo een bitzje of ik zal oe is ne staamp tegen oe klote verkoepe"

De winkelier antwoordde," Menier is zekers van de Limburg?" waarop de Limburger geschrokken antwoordde," Hoeoe weeeet gij daaat?

"Dat is ni moeilak hé menier,... ge staat hier in ne viswinkel."
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2012, 01:24   #262
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Ik denk dat je met deze foto je dik vergist man

1* De man in uniform was juist na de oorlog een Belgische uniform
2* Deze foto is genomen in de ZOO van Antwerpen waar ze zogenaamde collaborateurs in staken.

Ik zou maar een even terug Googlen en de juiste foto's plaatsen
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2012, 01:58   #263
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht

2* Deze foto is genomen in de ZOO van Antwerpen waar ze zogenaamde collaborateurs in staken.

Sorry, maar ik denk dat jij ofwel niet goed gevolgd hebt ofwel de bedoeling van mijn post volledig verkeerd inschat. Het was juist de bedoeling om het onmenselijk handelen van de straatrepressie aan de kaak te stellen.
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2012, 02:37   #264
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
En kun je een oorlog opnoemen waar dergelijke zaken niet hebben plaats gevonden? En dat was zeker Filip De Winter en Bart De Wever die samen verantwoordelijk zijn voor al die slachtoffers van WO II.
Dat is nu het gefantaseerde probleem aan het worden.
Geen van de 2 bovenstaanden zitten te lullen over WO2
Maar De Wael van Open VLD met zijn nieuw museum in Mechelen en de Joodse gemeenschap die beginnen opnieuw.
Wat er allemaal in die kampen is gebeurd, kan niet.
Maar ik vraag mij af waarom de grootvader van De Wael in Birkenau heeft gezeten ?
De Wael is toch geen Jood ??
En zomaar (uitgezonderd de joden) stak men in een kamp
Wie weet, wat heeft hij uitgespookt ?
Oud 6 december 2012, 02:39   #265
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry, maar ik denk dat jij ofwel niet goed gevolgd hebt ofwel de bedoeling van mijn post volledig verkeerd inschat. Het was juist de bedoeling om het onmenselijk handelen van de straatrepressie aan de kaak te stellen.
Sorry, verkeerd begrepen door mij
Oud 6 december 2012, 02:41   #266
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is nu het gefantaseerde probleem aan het worden.
Geen van de 2 bovenstaanden zitten te lullen over WO2
Maar De Wael van Open VLD met zijn nieuw museum in Mechelen en de Joodse gemeenschap die beginnen opnieuw.
Wat er allemaal in die kampen is gebeurd, kan niet.
Maar ik vraag mij af waarom de grootvader van De Wael in Birkenau heeft gezeten ?
De Wael is toch geen Jood ??
En zomaar (uitgezonderd de joden) stak men in een kamp
Wie weet, wat heeft hij uitgespookt ?
De Wael zijn grootvader is door het Vichy-regime in Frankrijk opgepakt en zo in een concentratiekamp terecht gekomen. Zijn deportatie heeft niets met mensen van hier te maken. Alleen is De Wael zo laf om de dood van zijn grootvader politiek te misbruiken.
Citaat:
Arthur Pieter Frans Vanderpoorten (Puurs, 17 februari 1884 - Bergen-Belsen, 3 april 1945) was een Belgisch liberaal politicus en minister. Vanderpoorten was beheerder-directeur van een vennootschap . Hij werd voorzitter van het Liberaal Vlaams Verbond en was liberaal senator (1936-1944). Vanderpoorten was minister van openbare werken en opslorping van de werkloosheid (1939) en van binnenlandse zaken (1940). Bij de inval van de Duitse troepen in 1940 volgde Vanderpoorten de regering naar Frankrijk, maar ging niet mee naar Londen. Doordat de Duitse troepen in november 1942 het tot dan toe onbezette Vichy-Frankrijk introkken, werd de bewegingsvrijheid van Vanderpoorten sterk beperkt. Hij werd aangehouden in januari 1943 op verdenking van hulpverlening aan een ontsnappingslijn voor wie de bezette landen wilde ontvluchten richting Engeland. Hij werd naar Duitsland gedeporteerd en stierf minder dan twee weken voor de Britse troepen het kamp Bergen-Belsen bevrijdden. Vanderpoorten was de vader van de latere minister Herman Vanderpoorten en de grootvader van de latere ministers Patrick Dewael en Marleen Vanderpoorten.

Laatst gewijzigd door 'XIII' : 6 december 2012 om 02:45.
Oud 6 december 2012, 02:51   #267
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
De Wael zijn grootvader is door het Vichy-regime in Frankrijk opgepakt en zo in een concentratiekamp terecht gekomen. Zijn deportatie heeft niets met mensen van hier te maken. Alleen is De Wael zo laf om de dood van zijn grootvader politiek te misbruiken.
Bedankt voor de Info
En inderdaad, De Wael doet aan lijkenpikkerij ( en dan nog met zijn eigen grootvader)
Oud 6 december 2012, 10:40   #268
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar mens, daar gaat het hem toch eigenlijk niet over. Of Vanderpoorten nu door het Vichy-regime opgepakt werd of door de Nazi's, maakt in feite niets uit.

Het gaat over het feit dat Arthur Vanderpoorten werd opgepakt door mensen die het Hitler-dicatoriaal regime genegen waren, collaboreerden met de Nazi's, hun rassenpolitiek steunden, en al hun tegenstanders (vaak letterlijk) monddood maakten, zoals hier bij Vanderpoorten. D�*�*r gaat het over.

En vermits de toenmalige Vlaams-nationalistische partij, het VNV, meewerkte (en in de praktijk eigenlijk onvoorwaardelijk meerwerkte) met zulke Nazi-rekels met zulke praktijken, is het toch evident dat iemand die een familielid verloren heeft in het concentratiekamp Bergen-Belsen, een hekel heeft aan alle collaborateurs, wie ze ook zijn. En terecht, zou ik zelfs durven beweren of allerzins toch zeer begrijpelijk. Maar dat gaat er met uw klein verstand niet in blijkbaar.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2012, 10:43   #269
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Niet dat ik zulke praktijken goedkeur, maar, tja, meeheulen met de vijand, blijft altijd een risico. Als de vijand wint, kunt ge als collaborateur paraderen en de grote madam of mijnheer gaan uithangen. Edoch als de vijand verliest, en ge de volkswoede moet trotseren, dan hebt ge het zeel om.

Laatst gewijzigd door system : 6 december 2012 om 10:44.
Oud 6 december 2012, 10:53   #270
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar mens, daar gaat het hem toch eigenlijk niet over. Of Vanderpoorten nu door het Vichy-regime opgepakt werd of door de Nazi's, maakt in feite niets uit.

Het gaat over het feit dat Arthur Vanderpoorten werd opgepakt door mensen die het Hitler-dicatoriaal regime genegen waren, collaboreerden met de Nazi's, hun rassenpolitiek steunden, en al hun tegenstanders (vaak letterlijk) monddood maakten, zoals hier bij Vanderpoorten. D�*�*r gaat het over.

En vermits de toenmalige Vlaams-nationalistische partij, het VNV, meewerkte (en in de praktijk eigenlijk onvoorwaardelijk meerwerkte) met zulke Nazi-rekels met zulke praktijken, is het toch evident dat iemand die een familielid verloren heeft in het concentratiekamp Bergen-Belsen, een hekel heeft aan alle collaborateurs, wie ze ook zijn. En terecht, zou ik zelfs durven beweren of allerzins toch zeer begrijpelijk. Maar dat gaat er met uw klein verstand niet in blijkbaar.
Dus alle communisten (PVDA en Groen) zijn gebrandmerkt omdat sommige van hun grote leiders en regimes verantwoordelijk zijn voor grotere genocides dan die van Nazi-Duitsland? Of gelden daar andere regels voor?

Je begrijpt dat je rond de pot aan het draaien bent - net zoals die laffe vent van Teungere - om toch maar het Vlaams-nationalisme in zijn geheel en in het bijzonder nu zo veel mogelijk schade te berokkenen; net als De Wael misbruik jij met graagte de geschiedenis om er nu politiek profijt uit te genereren.
Nogmaals Vanderpoorten is door eigen daden opgepakt door het Vichy-regime in Frankrijk en zo in Bergen-Belsen terechtgekomen. Daar heeft geen enkele Vlaming, geen enkele VNV'er ook maar in de verste verten iets mee te maken gehad. Hem dan nu opvoeren als slachtoffer van het Vlaams-nationalisme -zoals die laffe De Wael laat uitschijnen - is niet alleen de waarheid geweld aandoen, maar tevens achterbaks en smerig. Het getuigt van een verderfelijke haat.
Oud 6 december 2012, 10:54   #271
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet dat ik zulke praktijken goedkeur, maar, tja, meeheulen met de vijand, blijft altijd een risico. Als de vijand wint, kunt ge als collaborateur paraderen en de grote madam of mijnheer gaan uithangen. Edoch als de vijand verliest, en ge de volkswoede moet trotseren, dan hebt ge het zeel om.
En maar de straatrepressie vergoelijken!!! En dat is de man die hier door dik en dun de rechtsstaat belgië komt verdedigen!!!
Oud 6 december 2012, 10:59   #272
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Een Limburger zoekt werk en denkt het te kunnen waar maken als havenarbeider in de haven van Antwerpen.
Leuk grapje, maar binnenkort hoeven we niet meer naar de haven van Antwerpen om werk te zoeken, ze is immers al jaren in verval...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2012, 11:04   #273
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Een Nederlander toch niet , die heeft nog zelfrespect, die laat zich in zijn eigen moedertaal bedienen of hij doet zijn wekelijkse inkopen in Maastricht.
Nederlands zullen ze daar leren of ze verdienen niets.
Neen, de Nederlandstaligen die naar Wallonië verhuizen hebben er geen faciliteiten (afgezien van enkele gemeenten). Ze zijn dus gedoemd om hun kinderen naar scholen te sturen waar de voertaal Frans is.
De immo-uittocht naar Wallonië maakt dat de zoveelste generatie franstaligen met een Nederlandstalige naam NU in de maak is.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2012, 11:43   #274
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus ook Limburgs, met hun ,"Bleijf van michaaaf ge maak mich-heeeet". klingt best wel grappig, maar laat ons het toch maar bij ons Belgisch of Vlaams Nederlands houden in scholen en alle openbare instellingen en zo.
Ik zou zeggen: "Blief vaan miech aaaf, diech maaks miech heëit"

"Ge" wordt hier zo nooit gebruikt. Wel "Géèr" als beleefdheidsvorm.

Laatst gewijzigd door pajoske : 6 december 2012 om 11:45.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2012, 17:53   #275
Pin en Puk
Banneling

Standaard

In alle oorlogen gebeuren er dingen die niet door de beugel kunnen en wij (iktoch niet) niet snappen.
De meeste slachtoffers vielen er in WO1
Met alles respect, maar hierover wordt nog nauwelijks gesproken.
Vooral de Joodse gemeenschap blijft maar drummen over die concentratiekampen van WO2
Onze kinderen denken dat alleen de Duitsers die hadden, niettegenstaande dit een uitvinding was van de Engelsman.
Zo kan ik ook beginnen te zeveren over de grootvader van mijn vrouw die in WO1 door de gas is gestorven.
Maar ja, wij zijn geen Joden maar een verdeeld Vlaams volk.
Wel te verstaan, met veel respect voor de nabestaanden van de slachtoffers van de Duitse concentratiekampen.
Maar ONZE VLAAMSE STRIJDERS in WO1 moeten ook met respect behandelt worden aub.
Oud 6 december 2012, 18:54   #276
system
Banneling

Standaard

Citaat:
In alle oorlogen gebeuren er dingen die niet door de beugel kunnen en wij (iktoch niet) niet snappen.
De meeste slachtoffers vielen er in WO1
Met alles respect, maar hierover wordt nog nauwelijks gesproken.
Vooral de Joodse gemeenschap blijft maar drummen over die concentratiekampen van WO2
Onze kinderen denken dat alleen de Duitsers die hadden, niettegenstaande dit een uitvinding was van de Engelsman.Zo kan ik ook beginnen te zeveren over de grootvader van mijn vrouw die in WO1 door de gas is gestorven.
Maar ja, wij zijn geen Joden maar een verdeeld Vlaams volk.
Wel te verstaan, met veel respect voor de nabestaanden van de slachtoffers van de Duitse concentratiekampen.
Maar ONZE VLAAMSE STRIJDERS in WO1 moeten ook met respect behandelt worden aub.
Bent u alweer daar met uw fabeltjes? U bent de zoveelste persoon op rij die zich -al dan niet intentioneel- met dit sprookje laat opschepen (vaak door mensen met welbepaalde politieke intenties en niet zozeer met historische intenties...).

En dus, het zijn dus niet de Engelsen die de concentratiekampen 'uitvonden'.

Het zijn de Spanjaarden geweest die zulke kampen voor het eerst opzetten tijdens de Cubaanse revolte in 1868. Vervolgens de Amerikanen die deze kampen inrichtten tijdens de Filippijnse-Amerikaanse oorlog in 1898. En tenslotte, dan pas, de Engelsen tijdens de (tweede) Boerenoorlog in 1899.

En dat is al héél wat anders dan hetgeen u oreert.

Laatst gewijzigd door system : 6 december 2012 om 19:02.
Oud 6 december 2012, 19:03   #277
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bent u alweer daar met uw fabeltjes? U bent de zoveelste persoon rij die zich -al dan niet intentioneel- met dit sprookje laat opschepen (vaak door mensen met welbepaalde politieke intenties en niet zozeer met historische intenties...).

Het zijn de Spanjaarden geweest die zulke kampen voor het eerst opzetten tijdens de Cubaanse revolte in 1868. Vervolgens de Amerikanen die deze kampen inrichtten tijdens de Filippijnse-Amerikaanse oorlog in 1898. En tenslotte, dan pas, de Engelsen tijdens de (tweede) Boerenoorlog in 1899.

En dat is al héél wat anders dan hetgeen u oreert.
Allee, voel je je wat beter nu?

Toch nog een stukje stoorzender spelen, in één van de biografieën van Herman Goering stond te lezen dat toen men gevangenissen te kort had in de jaren dertig Goering concentratiekampen liet bouwen naar het Engelse voorbeeld in Zuid Afrika.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2012, 19:09   #278
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Allee, voel je je wat beter nu?
Toch nog een stukje stoorzender spelen, in één van de biografieën van Herman Goering stond te lezen dat toen men gevangenissen te kort had in de jaren dertig Goering concentratiekampen liet bouwen naar het Engelse voorbeeld in Zuid Afrika.
Ik zeg gewoon wat is. Dat is alles.
Oud 6 december 2012, 19:50   #279
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bent u alweer daar met uw fabeltjes? U bent de zoveelste persoon rij die zich -al dan niet intentioneel- met dit sprookje laat opschepen (vaak door mensen met welbepaalde politieke intenties en niet zozeer met historische intenties...).

En dat is al héél wat anders dan u oreert.
Tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog hadden de Zuidelijke Confederalisten, de krijgsgevangen Noordelijke Federale soldaten ook in een soort concentratiekampen opgesloten. Veel jongens stierven er gewoon van ontbering.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2012, 19:55   #280
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog hadden de Zuidelijke Confederalisten, de krijgsgevangen Noordelijke Federale soldaten ook in een soort concentratiekampen opgesloten. Veel jongens stierven er gewoon van ontbering.
Ik heb het niet zozeer over 'krijgsgevangenkampen', maar over 'concentratiekampen'.

Laatst gewijzigd door system : 6 december 2012 om 19:55.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be