![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#42 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#43 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
schelden is een vorm van zwakte net zoals antisemitische leugens vertellen...
|
|
|
#45 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Laten we veronderstellen dat ge tegen Hamas zijt: ge hebt nog steeds niet op de rest van mijn post gereageerd. De opmerking over Hamas was er maar een klein onderdeel van.
|
|
|
|
|
#46 | |
|
|
Nu maakt gij mij uit voor extremist, hoewel ik nergens aangeef extreem vóór of extreem tegen een partij te zijn. Ik concludeer enkel in een deel van mijn post dat uit de meeste posts van Tamam af te leiden is dat hij/zij pro-Hamas is (of dat nu juist of fout is, is daargelaten), en meteen word ik een kamp ingeduwd. Tot zover inhoudelijk en objectief discussiëren...
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#48 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat komt omdat de Arabieren na zoveel decennia nog niet hebben gesnapt dat ze moeten samenwerken in plaats van het veel sterkere en slimmere Israel proberen klein te krijgen. Of hoe wijlen de briljante politicus van Israel, Abba Eban, ooit zei : "The Arabs never miss an opportunity to miss an opportunity". Eerlijk gezegd, als ik Netanyahu was, dan zou ik geen 3.000 woningen maar 30.000 woningen laten bouwen. Als de Palestijnen de Oslo akkoorden naast hun neerleggen en unilateraal stappen ondernemen, dan mag Israel dat ook doen. Die paar commentaren van Obama en de Europese Unie hierover maken niet veel uit, dat zijn rookgordijnen. Israel komt ook hier weer als winnaar uit de bus. Nothing changes, really. |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Minister
|
Citaat:
DEZELFDE REGELS voor iedereen horen te gelden. "The Palestinian unilateral moves at the UN are a blatant and fundamental violation of agreements to which the international community was a guarantor,” the official said. “No one should be surprised that Israel is not sitting with its arms folded in response to the unilateral Palestinian steps.” The source added that Israel would take further steps if the Palestinians went ahead with more unilateral moves of their own. |
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Overigens blijft u me als pro-Hamas supporter bestempelen. Goed dan ga ik dat nu ook doen: u bent geslagen tot Fiere Rijksridder der Gezwansheid op Politics.be. Het past bij uw nick enal! Laatst gewijzigd door Tamam : 6 december 2012 om 11:40. |
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad, een bijzonder eigenaardige aandoening welke gemakkelijk kan leiden tot een verziekt wereldbeeld. Citaat:
Een beetje meer over die "Manichaean paranoia" waarover Zbigniew Brzezinski sprak. Uit het werk "Anti-Semite and Jew" van Sartre; een beetje lange C/P, maar voor de geinteresseerden is deze zonder twijfel de moeite waard om even door te nemen. If a man attributes all or part of his own misfortunes and those of his country to the presence of Jewish elements in the community, if he proposes to remedy this state of affairs by depriving the Jews of certain of their rights, by keeping them out of certain economic and social activities, by expelling them from the country, by exterminating all of them, we say that he has anti-Semitic opinions.
De anti-semiet en eigendommen. We must remember that a man is not necessarily humble or even modest because he has consented to mediocrity. On the contrary, there is a passionate pride among the mediocre, and anti-Semitism is an attempt to give value to mediocrity as such, to create an elite of the ordinary. To the anti-Semite, intelligence is Jew*ish; he can thus disdain it in all tranquility, like all the other virtues which the Jew possesses. They are so many ersatz attributes that the Jew cultivates in place of that balanced mediocrity which he will never have. The true Frenchman, rooted in his province, in his country, borne along by a tradition twenty centuries old, benefiting from ancestral wisdom, guided by tried customs, does not need intelligence. His virtue depends upon the assimilation of the qualities which the work of a hundred generations has lent to the objects which surround him; it depends on property. It goes without saying that this is a matter of inherited property, not property one buys. The anti-Semite has a fundamental incomprehension of the various forms of modem property: money, securities, etc. These are abstractions, entities of reason related to the abstract intelligence of the Semite. A security belongs to no one because it can belong to everyone; moreover, it is a sign of wealth, not a concrete possession. The anti-Semite can conceive only of a type of primitive ownership of land based on a veritable magical rapport, in which the thing possessed and its possessor are united by a bond of mystical participation; he is the poet of real property. It transfigures the proprietor and endows him with a special and concrete sensibility. To be sure, this sensibility ignores eternal truths or universal values: the universal is Jewish, since it is an object of intelligence. What his subtle sense seizes upon is precisely that which the in*telligence cannot perceive. To put it another way, the principle underlying anti-Semitism is that the concrete possession of a particular object gives as if by magic the meaning of that object. Maurras said the same thing when he declared a Jew to be forever incapable of un*derstanding this line of Racine: Dualisme : De strijd tussen goed en kwaad
De niet echte antisemieten, zij die niet daadwerkelijk haten zijn lowlife leeghoofden die niet van Joden houden.
Het is dus duidelijk (volgens Sartre). Men is pro-Joods = fijn Men is ronduit tegen Joden = antisemiet Men is een fake antisemiet, geen echte hater, voelt geen echte liefde voor de Joden = nutteloze lowlife leeghoofden "you're either with us, or against us" Samengevat :
Mijn inziens vertonen de anti-semieten en zij die mensen onterecht van antisemitisme beschuldigen hetzelfde ziektebeeld : -"Manichaean paranoia" - uiterst vertekend wereldbeeld Paranoia zwart-wit denkers dus, met een duidelijke obsessie voor "Evil" en zogenaamd "gerechtvaardigd geweld" En zo kunnen we dus uiteindelijk de religieuze aard van deze kwestie waarnemen, welke blijkbaar zal eindigen met een "heilige vernietiging"... (Sartre)
Laatst gewijzigd door zonbron : 6 december 2012 om 12:31. |
|
|
|
|
|
|
#52 | ||
|
|
Citaat:
2. Ik ben in de post waar gij op reageert juist de veronderstelling geuit dat gij tegen Hamas zijt. Het is dus een flagrante leugen van u te zeggen dat ik u als Hamas-supporter bestempel. Conclusie: geen serieuze discussiepartner vanaf het moment dat men niet 100% met uw mening meegaat. Triestig...
|
|
|
|
|
#53 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Voor de Palestijnen ? Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En er boenk op.
Citaat:
|
|
|
|
#56 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ondertussen zullen degenen die dit waanbeeld volgen waarschijnlijk zowat de hele wereld als anti-semiet bestempelen, gezien deze recente resolutie van de VN waar nogmaals blijkt hoe geïsoleerd de VS en Israël staan in hun positie mbt nucleaire voorrechten voor bepaalde staten. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
RT - Israel rejects UN call for nuclear transparency 5 december 2012 - Israel has rebuffed a UN call to adhere to the Nuclear Non Proliferation Treaty (NPT) and open itself to international inspectors, calling the suggestion a “meaningless mechanical vote” of a body that “lost all its credibility regarding Israel.” Voor Israel (en anderen) is de VN en het internationaal recht blijkbaar van geen enkele betekenis meer. en punt. De VN zal een poging moeten ondernemen om zich met het NAM en andere landen te herstructureren, zoniet de zaak opdoeken en een nieuw internationaal orgaan oprichten. Wat we heden zien is een vernietiging van het internationaal recht zoals we dat kenden sinds de tweede W.O. Het onbegrijpelijke van deze zaak is dat de correcte werking van de VN onmogelijk wordt gemaakt door oa. zij die het ding opgericht hebben... Als dat geen signaal is van vergaande internationale corruptie... Het hek is van de dam en ik veronderstel dat we de eerste resultaten daarvan spoedig in Syrie en omgeving zullen waarnemen. Alhoewel ik nog steeds het tegendeel hoop... Laatst gewijzigd door zonbron : 7 december 2012 om 04:15. |
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Minister
|
De VN overtreedt het internationaal recht, niet Israel. Israel, een souveraine staat, heeft het non proliferatie verdrag NIET getekend, hoe komen die kemels er dan eigenlijk bij
over inspectie daar van gelijk wat te gaan zitten zeuren? |
|
|
|
|
|
#60 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
(die ten andere alleen maar slecht WC papier zijn) Citaat:
Citaat:
Eneuh, als je ziet hoe Israël zelfs dat recht fnuikt... Ik weet wie tot nu toe het enige recht gebruikt. Citaat:
Mankracht is verwaarloosbaar. Het is waarschijnlijk voordeliger de lokale bevolking te vervangen door evenveel Indiërs of Chinezen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 7 december 2012 om 08:16. |
||||
|
|
|