Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2012, 07:08   #2161
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Effe wat opgezocht. De meeste achtergrondstraling in Ramsar is het gevolg van radium in de heetwaterbronnen.
Waar men dus ook ijverige in gaat baden. Ramsar is een kuuroort...

Overigens, in de meeste Europese kuuroorden is het water ook licht radioactief.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 07:11   #2162
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Krafwerk is tegen kernkraftwerk, No nukes 2012.
Als er een ding is wat ik al een paar keer aan den lijve heb mogen ondervinden:

Met Duitsers is geen rationeel debat over kernenergie mogelijk.

Die lui zijn zo gehersenspoeld dat het niet meer mooi is.
... repeat ...
Oud 18 juli 2012, 07:11   #2163
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Zelfs kinderen weten dat. Die spelen soms met lucifers, en als ze dan hun vingers verbranden passen ze daarna beter op.
Maar ze houden niet volledig op met lucifers te gebruiken, he...
... repeat ...
Oud 18 juli 2012, 07:14   #2164
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Een kerncentrale heeft voor te beginnen niet gebouwd te worden in een gebied zoals Japan, sterk onderhevig aan aardbevingen.
Die centrale (en tig anderen) heeft anders de aardbeving prima doorstaan. Dus concluderen dat je die niet in aard bevingsgebieden moet bouwen is een beetje te ver.
Je kan wel concluderen dat men de reactoren in Fukushima I beter had vervangen door modernere modellen. Die hebben in Fukushima II de Tsunami wel overleefd...
... repeat ...
Oud 18 juli 2012, 07:45   #2165
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

maddox
dat is voor u
http://www.radiation-watch.org/p/english.html

gevonden op kikstarter
http://www.kickstarter.com/discover/...ed?ref=more#p2

Laatst gewijzigd door brother paul : 18 juli 2012 om 07:46.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 08:16   #2166
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Bedankt Brother Paul.

We zullen zien wat er waargemaakt wordt.
Oud 18 juli 2012, 11:37   #2167
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Effe wat opgezocht. De meeste achtergrondstraling in Ramsar is het gevolg van radium in de heetwaterbronnen.

Radium is een alfa straler.
Ergo, die Ramsaraanse 142microgray-foro is eigenlijk "maar" 0.07 Sievert/jaar.
Nog steeds hoger dan wat een nucleair medewerker in een normale werkomgeving mag "opnemen". Daar niet van.

Caesium 137 is een beta/gamma straler. Ergo, Gray= Sievert in Fukushima.
Hier metingen uit Ramsar met (omgerekende) waardes in microSievert, lijkt me toch cijfermatig redelijk.

Citaat:
http://www.sciencedirect.com/science...3151310401742X
Abstract

A detailed dosimetry study was carried out in 12 regions of Ramsar having some elevated-level natural radiation areas (ELNRA) for the determination of effective doses of public from internal and external exposures indoors and outdoors. The 222Rn levels were measured by using the AEOI passive radon diffusion chambers indoors of about 500 houses in two separate studies in autumn and in winter, and also in some locations outdoors. The 222Rn and its progeny and equilibrium factors were also determined indoors and outdoors of some buildings by the active Pylon AB-5 system based on which the effective equivalent dose (E) of the public was determined. The annual mean effective equivalent dose (Ē) in different regions due to 222Rn ranges from 2.48 to 71.74 mSv with maximum levels up to 640 mSv determined in one house in Talesh Mahalleh. The annual Ē value from external exposures, as determined in 1000 locations outdoors and in 800 locations indoors, were reported in another paper before which range from 0.6 (in normal background areas) to 6 mSv (in the ELNRA) with maximum values up to 135 mSv in the above-stated house with a high radon level. This paper mainly reports the 222Rn levels indoors and outdoors and the effective equivalent doses due to 222Rn and its progeny and concludes some results of total annual effective equivalent doses of public due to external and internal exposures.
Alfastraling is gemakkelijk tegen of buiten te houden voorzover ik weet, ik vraag me toch af wat die locals en toeristen in dat besmet water doen (warm spa-badje nemen, mondje toe hopelijk ? )... meer ´radio-weerstand´ opbouwen ?

Citaat:
The highest levels of background radiation recorded in the world to date is from areas around Ramsar, particularly at Talesh-Mahalleh which is a very high background radiation area (VHBRA) having an effective dose equivalent several times in excess of ICRP-recommended radiation dose limits for radiation workers and up to 200 times greater than normal background levels. Most of the radiation in the area is due to dissolved radium-226 in water of hot springs along with smaller amounts of uranium and thorium due to travertine deposits. There are more than nine hot springs in the area with different concentrations of radioisotopes, and these are used as spas by locals and tourists.[5] This high level of radiation does not seem to have caused ill effects on the residents of the area and even possibly has made them slightly more radioresistant, which is puzzling and has been called "radiation paradox".

Laatst gewijzigd door Micele : 18 juli 2012 om 11:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 12:11   #2168
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Micele doet dat niet: straks mogen we de japanners bedanken voor hun levensverlengde meltdown, en hopen we dat er elk jaar ééntje ontploft.
Het tijdperk van de open lucht detonatie van kernproeven heeft toen ook een nooit geziene stijging van radioactiviteit gegeven in de wereld, en ligt misschien zelfs aan de basis van de levensverlenging die nu onze gezondheidskassen en pensioenkassen doet kraken...
Japan is trouwens het eerste land dat de volle laag aan radioactiviteit mogen genieten heeft. Dus niet te verwonderen dat ze daar zo lang en zo gezond leven. Het is dus niet de Sushi, nog de Soya, en evenmin de paddestoelen die immuniteit stimuleren. Maar gewoon keieenvoudig: de fallout.

Laatst gewijzigd door brother paul : 18 juli 2012 om 12:13.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 13:53   #2169
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Japanners leven niet langer door hun levensstijl, Japanners leven langer door pensioenfraude
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 15:29   #2170
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Is de radioactieve wolk intussen al in Vlaanderen aangekomen?
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 16:01   #2171
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Is de radioactieve wolk intussen al in Vlaanderen aangekomen?
Fall-out is neerslag...
moet wel een straffe "wolk" zijn die de halve wereld rondgaat (in straalstroom ?) zonder eerder uit te regenen...

http://allegedlyapparent.wordpress.c...ap-comparison/

Laatst gewijzigd door Micele : 18 juli 2012 om 16:30.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2012, 03:43   #2172
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Feest in Fukushima

Daily Mail - Come on in, the water's not radioactive: Families flock to Fukushima beach after officials declare it safe to swim in sea 16 months after nuclear disaster

About 1,000 people yesterday descended on Nakoso beach, about 40miles south of the Fukushima Dai-ichi nuclear plant, where three reactors melted down after the March 11, 2011 earthquake and tsunami

Mmmmmm....

Uiteindelijk blijkt het dus allemaal zo erg niet te zijn en is radioactiviteit eigenlijk niet zo ongezond. Een beetje radioactiviteit is zelfs bevorderlijk voor de gezondheid.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2012, 06:21   #2173
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteindelijk blijkt het dus allemaal zo erg niet te zijn en is radioactiviteit eigenlijk niet zo ongezond. Een beetje radioactiviteit is zelfs bevorderlijk voor de gezondheid.
Ik maak me eerder zorgen over de rommel die "mechanisch" schade kan toebrengen na zo'n wegspoelramp. Ze zullen wel zeker zijn dat er geen 300 uiteengerukte autowrakken en de glasscherven van 2km² serres in't zand begraven liggen, noch de chemische restanten van een kapotgebeefde en weggespoelde chemische fabriek.

En een beetje radioactiviteit heeft zelden iemand of iets geschaad. Het gebrek eraan zou VEEL MEER invloed gehad hebben.

Ik zeg natuurlijk niet dat iemand gerust kan gaan zwemen in de SPF's van Fukushima, of in de afvalwater-uitlaat van de opwerkingsfabriek van Sellafield.
Maar dat is hetzelfde met het gaan zwemmen in de zenne tussen Brussel en de Waterzuivering Brussel Noord.
Trouwens, stroomafwaarts kan ik aanraden nog een generatie of 2 te wachten, tenzij men grondig gaat uitbaggeren en de hele handel grondig doorspoeld met een Baikalmeertje of 2.

Laatst gewijzigd door maddox : 19 juli 2012 om 06:25.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2012, 10:01   #2174
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Men gaat de spent fuel pool nr. 3 een beetje op orde trachten te brengen. De metalen (en andere) brokstukken ten gevolge van explosies en ander onheil zullen spoedig verwijderd worden. Dezen zitten dus tussen de gebruikte brandstofstaven verspreid.

Meer : ENE News - Tepco to try and remove steel debris on top of fuel racks in No. 3 pool

Zouden onze nucleaire jongens reeds enkele keren gaan ´jumpen´zijn ?

Don't think so...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 10 november 2012 om 10:11.
Oud 10 november 2012, 10:08   #2175
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik maak me eerder zorgen over de rommel die "mechanisch" schade kan toebrengen na zo'n wegspoelramp. Ze zullen wel zeker zijn dat er geen 300 uiteengerukte autowrakken en de glasscherven van 2km² serres in't zand begraven liggen, noch de chemische restanten van een kapotgebeefde en weggespoelde chemische fabriek.

En een beetje radioactiviteit heeft zelden iemand of iets geschaad. Het gebrek eraan zou VEEL MEER invloed gehad hebben.

Ik zeg natuurlijk niet dat iemand gerust kan gaan zwemen in de SPF's van Fukushima, of in de afvalwater-uitlaat van de opwerkingsfabriek van Sellafield.
Maar dat is hetzelfde met het gaan zwemmen in de zenne tussen Brussel en de Waterzuivering Brussel Noord.
Trouwens, stroomafwaarts kan ik aanraden nog een generatie of 2 te wachten, tenzij men grondig gaat uitbaggeren en de hele handel grondig doorspoeld met een Baikalmeertje of 2.
Opgepast mensen, de Zenne is vergelijkbaar met de SPF's van Fukushima en de afvalwater-uitlaat van Sellafield.

Zit daar trouwens niet opnieuw vis op ?

Zonder radioactiviteit zou deze ongezond zijn...

Met boter of een beetje water, U zegt het maar... coole technologie zo, dat kern en splits-gedoe...
HIER
Oud 10 november 2012, 10:52   #2176
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Opgepast mensen, de Zenne is vergelijkbaar met de SPF's van Fukushima en de afvalwater-uitlaat van Sellafield.
U bent goed bezig. Ik geen van de 3 wil ik een bad pakken. Alhoewel de kans op vieze ziektes in de spf's een pak kleiner is. Alleen stralingsziekte is quasie gegarandeerd.
Citaat:
Zit daar trouwens niet opnieuw vis op ?
Er zit terug een beetje vis op tot een bepaalde "hoogte", voor zover het vis te noemen is. De extra boebels en bulten zullen we maar wijten aan de kerncentrales van Doel en Thiange.
Citaat:
Zonder radioactiviteit zou deze ongezond zijn...
Dat schrijf ik niet. Maar kom, we zullen kuuroorden zoals in Spa, Baden-Baden enzo maar sluiten nietwaar.
Oud 10 november 2012, 10:54   #2177
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men gaat de spent fuel pool nr. 3 een beetje op orde trachten te brengen. De metalen (en andere) brokstukken ten gevolge van explosies en ander onheil zullen spoedig verwijderd worden. Dezen zitten dus tussen de gebruikte brandstofstaven verspreid.

Meer : ENE News - Tepco to try and remove steel debris on top of fuel racks in No. 3 pool

Zouden onze nucleaire jongens reeds enkele keren gaan ´jumpen´zijn ?

Don't think so...
Dat doe je niet met jumpers, dat doe je met hijskranen en grijpers. Jumpers worden geen Hulk hoor die verwrongen I balken wegplooit.
En ik ben nog steeds aan't wachten op de fondsen voor mijn vliegticket naar Japan.
Oud 10 november 2012, 10:57   #2178
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bent goed bezig. Ik geen van de 3 wil ik een bad pakken. Alhoewel de kans op vieze ziektes in de spf's een pak kleiner is. Alleen stralingsziekte is quasie gegarandeerd.

Er zit terug een beetje vis op tot een bepaalde "hoogte", voor zover het vis te noemen is. De extra boebels en bulten zullen we maar wijten aan de kerncentrales van Doel en Thiange.

Dat schrijf ik niet. Maar kom, we zullen kuuroorden zoals in Spa, Baden-Baden enzo maar sluiten nietwaar.
Jawel Mr. Burns fish niet ?
HIER
Oud 10 november 2012, 11:09   #2179
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat doe je niet met jumpers, dat doe je met hijskranen en grijpers. Jumpers worden geen Hulk hoor die verwrongen I balken wegplooit.
En ik ben nog steeds aan't wachten op de fondsen voor mijn vliegticket naar Japan.
Ach, er is zodanig veel concurrentie dat Uw vliegticketje nog steeds niet in de bus zit, dit terwijl ik dacht dat U reeds Uw kans had gegrepen en reeds ongeduldig op Uw 2de of zelfs 3de excurtie zat te wachten.

Natuurlijk zijn die kleurige Zennevisjes (een nieuwe soort) met bultjes en bobbeltjes veel interessanter.
HIER
Oud 7 december 2012, 09:48   #2180
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tsunami-alarm vanwege een aardbeving (7.3 Richter) nabij het epicentrum dat de problemen in Fukushima veroorzaakte. Men verwacht een tsunami van 1m.

Persoonlijk denk ik dat dit wel los loopt en verwacht absoluut geen nieuwe problemen met de kerncentrale. 7.3 is bijzonder minder krachtig dan de vorige ramp.

Meer weten, BBC heeft zojuist een artikel geplaatst : BBC - Japan earthquake tsunami warning issued
7 December 2012 08:41 GMT
HIER
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be