![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar zelfs indien het waar zou zijn, dan nog is daar niets verkeerd mee. De collaboratie was, beoordeeld vanuit de afloop van WO1 en het Interbellum begrijpelijk én gerechtvaardigd. |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Europees Commissaris
|
Who the fuck cares? Collaboratie? Was dat een eeuw of twee eeuwen geleden? En wat wil dat zeggen?
CD&V heeft haar wortels in de spaanse inquisitie. Spa heeft haar wortels in de franse revolutie oVLD heeft haar wortels in de anarchie Groen heeft haar wortels in de kleuterschool Het enige dat ik hoor is "ge zijt fout met N-VA te stemmen, alle 40%. Da's net een reden om het te blijven doen.
|
|
|
#24 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Neen, de collaboratie was fout. Zowel het Activisme als de collaboratie uit WO II. Immers, men werkt niet samen met Duitsers die uw land gewapenderhand binnenvallen. Want zelfs in uw optiek, vielen de Nazi's ook Vlaanderen gewelddadig binnen; ze installeerden er een keiharde bezetting, en voerden mensen en rijkdommen onder dwang weg naar Duitsland. Gedurende heel de oorlog. En dus, wanneer u en uw geestesgenoten zulke ideeën blijven verkondigen, zal het Vlaams-nationalisme nooit vrij van smetten zijn. Want u zo te horen, moest het kunnen, en racistische Duitse (neo) Nazi's zouden het land opnieuw binnenvallen en opnieuw bezetten, dan beginnen u en uw Vlaams-nationalistische kornuiten van uw kaliber gewoon een derde collaboratie. Zonder verpinken. Laatst gewijzigd door system : 9 december 2012 om 12:48. |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Weer zo'n bompa die blijven steken is in het verleden.
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Belgische bloedarmoede, dat eeuwige "nazi! Nazi!" geroep, meer dan zestig jaar lang hetzelfde oubollige liedje.
Als dit alles is dat men tegen het Vlaamse bewustwordingsproces kan inbrengen, dan ziet de Vlaamse toekomst er goed uit. En dat is meer dan men van de Belgische toekomst kan zeggen. |
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het Vlaams-nationalisme is een product van het Francofoon fascisme dat de Vlaming sinds 1830 onderdrukt en uitgezogen heeft.
Al in 1848 werd de onderdrukking van de Vlaming in het Belgische parlement aangekaart. Tevergeefs. Het wordt tijd dat we eens gaan vechten tegen het fascisme dat vandaag nog altijd woedt in België: dat van de Maingains, de Marcourts en de Milquets, in plaats van te zeveren over een fascisme dat al lang uitgeroeid is.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Minister-President
|
Chanceke dat er (vrijwel) geen nazisten meer zijn tegenwoordig, dus je hebt er zo goed als geen last van.
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 9 december 2012 om 14:17. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het reactionair-belgicisme vindt zijn oorsprong in de genocides van Leopold-II in de Kongo.
Wanneer gaat de grootste Noord-belgische rioolgazet, de Standaard, dat eens als titel voeren? Ik vraag me echt af hoeveel ze de rioolgazetten betalen om dag na dag hun N-VA haat rond te zaaien. Reageren op het artikel mag natuurlijk weer niet.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) Laatst gewijzigd door fonne : 9 december 2012 om 14:21. |
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat je zulke toch algemene feiten niet schijnt te weten is, ja, ik weet niet goed wat ik daarvan moet denken. |
|
|
|
|
|
|
#34 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
|
|
|
|
|
#35 | |
|
|
De titel is dan ook misleidend vind ik. De Duitser buitte de reeds bestaande verlangens uit van de Vlamingen en zorgde mijn inziens enkel voor een acceleratie van het ontstaan van het Vlaams Nationalisme in. De kiem bestond nu eenmaal al. Het artikel handelt ook niet over de actuele motivatie van waarom men 'Vlaams Nationalist' is.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
|
Wat jij niet wilt (of kunt) inzien is dat er wel meer redenen zijn om de kaart van de Vlaams nationalisten te trekken die absoluut niets te maken hebben met wat er vorige eeuw gebeurde.
|
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Het Vlaams Nationalisme collaboreert met zichzelf, voor een eigen Vlaamse staat. |
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
|
Wils maakt een onderscheid tussen de Vlaamse beweging en het Vlaams Nationalisme. In dat opzicht klopt zijn redenering dan ook enigszins, maar waar hij veel te licht overgaat is over het feit dat de kiemen die leidden tot het Vlaams Nationalisme reeds bestonden voor de WO (die kiemen zijnde de Vlaamse Beweging).
|
|
|
|
|
|
|
#39 | ||
|
|
Citaat:
Als de keuze zich stelt tussen mijn en mijn dierbaren hun overleving en de uwe, dat ik de keuze zal maken voor mijn & mijn dierbaren; al moet ik daarvoor mijn ziel verkopen aan de vijand.
|
||
|
|
|
|
|
#40 |
|
Banneling
|
|