![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2581 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daarom zie ik in wat wat er verkeerd is aan het benadrukken van de moederrol. Door misbegrepen visie op emancipatie neemt men blijkbaar aan dat het veel beter is dat vrouwen hun tijd op het werk doorbrengen en niet bij hun (jonge) kinderen. Juist in de meest geëmancipeerde landen als de Scandinavische is men dat gaan beseffen, wat zich ook vertaald heeft in een structuur die het ouders mogelijk maakt tijd daarvoor vrij te maken. Daar werken er ook veel meer vrouwen deeltijds. |
|
|
|
|
|
|
#2582 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Aartsreactionair... Speel liever eens tien jaar huisman. Laatst gewijzigd door eno2 : 14 december 2012 om 13:46. |
|
|
|
|
|
|
#2583 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En dat laatste is wel niet onbelangrijk, want zeg nu eens eerlijk: u die geen enkel belang hecht aan het priesterschap, welke strijd meent u te moeten voeren in deze? Waarom voelt u zich geroepen u te bemoeien met een instelling die geen waarde heeft? |
|
|
|
|
|
|
#2584 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2585 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2586 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat schrijft u nu voor onzin...! Hoe zou ik immers mijn kinderen iets ontzeggen "binnen de door mijn vrouw en mezelf gegeven opvoeding"? Wat zouden we onze kinderen dan wel verbieden als ik u vragen mag? Denkt u dat de oudste kinderen niet studeren en dat de jongsten in de toekomst geen studies zouden mogen volgen misschien?
|
|
|
|
|
|
#2587 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2588 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2589 |
|
Banneling
|
Je bent gewoon voorstander van vrouw aan de haard, dat blijkt uit alles wat je hier schrijft. .
Laatst gewijzigd door eno2 : 14 december 2012 om 14:05. |
|
|
|
|
|
#2590 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ben voorstander van de mogelijkheid dat vrouwen hun rol als moeder in alle vrijheid en naar behoren kunnen vervullen. Daarom ook vond ik het voorstel van het Vlaams Blok/Belang indertijd om moeders die voor het gezin kiezen een uitkering te geven, een waardevol iets. Nu gaan heel veel vrouwen gewoon uit werken louter en alleen omwille van financiële redenen. Niet omdat ze zogezegd zichzelf in hun werk zouden ontplooien.
|
|
|
|
|
|
#2591 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik denk niet dat er in Vlaanderen nog veel vrouwen aan de haard vertoeven "omdat de man het zo wil". Toch niet bij de autochtone Vlamingen. De weinigen die je nog aantreft zijn vrouwen die het geluk hebben getrouwd te zijn met echtgenoot welke beschikt over een meer dan serieuze wedde. Die vrouwen verkiezen zelf, in volle autonomie, om thuis te blijven. En doorgaans zijn het geen sloorekes, maar wel "sjieke dames" die beschikken over een huishoudster.
|
|
|
|
|
|
#2592 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ongetwijfeld zijn er natuurlijk ook vrouwen die zich veel liever toeleggen op een of ander werk, maar ik ben ervan overtuigd dat dit eigenlijk een minderheid is. Zeker als er kinderen in het gezin zijn. |
|
|
|
|
|
|
#2593 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nog een overeenkomst tussen politiek rechts en religieus rechts... Laatst gewijzigd door eno2 : 14 december 2012 om 14:21. |
|
|
|
|
|
|
#2594 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2595 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2596 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2597 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Mannen en vrouwen zijn inderdaad verschillend maar ze zijn beide individuen met elk hun eigen vrijheden en recht op zelfbeschikking. Wanneer beide partijen een relatie aangaan (dit hoeft niet echt een m/v relatie te zijn maar laat ons dit nu aannemen) en beslissen kinderen te hebben, dan gebeurt dit in een context van gelijkheid. Beiden hebben dezelfde rechten en plichten tov de kinderen. Indien de relatie zou beëindigd worden, iets wat niet kan in uw religieuze logica, dan is het belangrijk dat de vrouw zo zelfstandig mogelijk verder kan met haar leven. Buitenshuis werken is daar dus een component van. We zien ook meer en meer dat er bij een scheiding geöpteerd wordt voor voor het co-ouderschap, wat een verlengde is van deze logica. Ik denk dat je gelijk hebt dat veel vrouwen liever thuis zouden blijven en voor de kinderen zorgen, maar dit is slechts een klein gedeelte van de totale carrière tijd. Eenmaal de kinderen groter zijn verdwijnt dit probleem. Het is dus belangrijk dat we de vrouwen zoveel mogelijk motiveren en steunen om buitenshuis te gaan werken zodanig dat ze de teugels van hun leven zoveel mogelijk in eigen handen kunnen houden. |
|
|
|
|
|
|
#2598 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Mijn vermoeden is dat iemand die vanaf de geboorte opgevoed wordt met één of ander religieus wereldbeeld moeilijk van dit wereldbeeld kan afstappen éénmaal de volwassenheid bereikt. Het gebeurt ook heel vaak dat de totale omgeving van deze persoon in de context staat van de religie. Dit maakt het zeer moelijk om afstand te nemen van de religie en dus wordt de vrijheid van de persoon in kwestie daardoor beperkt. Dit is dus het basis recht dat mogelijk geschonden wordt. |
|
|
|
|
|
|
#2599 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Euh, ik denk dat u toch niet zo goed op de hoogte bent van dergelijke zaken. De Kerk voorziet weldegelijk een "scheiding van tafel en bed". De relatie kan dus weldegelijk beëindigd worden. Niet het huwelijk evenwel.
|
|
|
|
|
|
#2600 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zijn kinderen dan een probleem?
|